Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Pitäis nyt alkaa saamaan tuo pyörä kilpiin kun tuo kevätkin jo kovasti lähenee.
    Arveluttaa vain kun pyörä on Saksan tuonti ja jenkki-malli ja itse en kovinkaa moneen E-merkintään ole siinä vielä törmännyt. Tiedän kyllä ainakin yhden vastaavan joka on kilvissä mutta kuitenkin... Elikkäs minkälainen ruljanssi minua vielä katsastusaseman setien toimesta odottaa?
    Osaisiko samalla joku Oulussa pyöränsä katsastanut kertoa mihin kannattaa, tai ei ainakaan kannata pyöräänsä näytille viedä...
    Kiitoksia jo valmiiksi mahdollisista tiedon jyväsistä
  2. #2
    Omani käytin Lakeuden Katsatusasemalla Kempeleessä. Kaveri kävi koeajollakin, eikä välittänyt racing-sliparista mitään. Valoista, vilkuista ja heijastimista e-merkinnät kyllä syynättiin.
    Elät vain kerran, jos uskallat. Kilon Gixeri.
  3. #3
    Ainakin Ruskossa oltiin viime kesänä tarkkana noista asioista. Kaveri oli saanu vaihtaa kaikki vilkut uusiin e-merkittyihin. Taitaa olla aika paljon päivästä kiinni(?)
    "Kids, you tried your best, and you failed miserably. The lesson is... Never try." - Homer Simpson
  4. #4
    Joo, sellainen käsitys minullakin on että käytäntö tässä asiassa vaihtelee suuresti riippuen mitä moninaisimmista pikku asioista, kuten kyseisen henkilön ammattitaidosta. Laittakaa kuiten lisää omia tahi muiden kokemuksia jos vain tuoreessa muistissa on...
    Olisi kiva edelleenkin myös kuulla, onko jenkki pelien tuonti ollut sen hankalampaa kuin muidenkaan? Onko niissä olemassa jotain merkintöjä jotka vastaisivat näitä E-merkintöjä? Tai onko mahdollista saada jostain jotain paperia, jossa todetaan valojen ja vilkkujen täyttävän sellaisenaan tarvittavat määräykset vai onko ainoa vaihtoehto hankkia ne E-merkityt ainakin katsastuksen ajaksi?
  5. #5
    Kyllä joutui siskonpoika lainaan toiselta kaverilta vilkut katsastukseen kun olivat saksassa laittaneet minivikut joista puuttu E-merkinnät.
    Muutenkin olen kuullut Oulun katsastusasemien olevan erityisen tarkkana E-merkintöjen ja vastaavuustodistusten kanssa
    Olen itse katsastanut kolme tuontipyörää täällä etelässä (Hyrylässä) ja minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut. Pyörät on tarkistettu ja katsastettu aivan asiallisesti. Viimeisintä ei tarvinnut edes nostaa pois pakun kyydistä.
    Tietääkseni on vilkuissa, lampuissa ja takavaloissa sekä heijastimissa oltava E-merkintä silloin kun ajoneuvo on käytössä Euroopan alueella. Muistaakseni jokin Euroopan yhteisalueen direktiivi, joku muistaa varmaan tarkemmin...
    Life is hard, then you die...
  6. #6
    Valot, vilkut ja heijastimet täytyy olla e-merkittyjä. Tietty joltain katsastusasemalta voi päästä läpi ilman niitä, mutta siitä ei kannata julkisesti huudella foorumeissa, on AKE:n pojat hyvin nopeasti konttorin ovella huomauttelemassa asiasta. Esmes hdcf:n foorumilla pääsääntöisesti moderoidaan viesteistä niiden katsastuskonttorien nimet jotka suhtautuvat edes asiallisesti rakennetun hd:n katsastukseen.. On meinaan ainoa keino saada jatkossakin asiallista kohtelua ko. konttorilta..

    Toi e-merkintöjen vaatiminen on myös kiinni pyörän iästä, vanhempia voi (nimenomaan voi saada, ei välttämättä saa) leimattua valoilla joissa ei ole erkki-merkkiä mikäli valon kuvio on kohdallaan.. mutta helpoimmalla pääsee tosiaan kun lainaa tai vaihtaa e-merkinnäliset osat kiinni.

    Ai niin, slipareissa/putkessa pitää myös merkki löytyä tai äänien olla korvakuulolta kohtuuluokkaa..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  7. #7
    kyllä jenkkimerkintä menee yleensä läpi valojen osalta,
    pakoputket myös jos on saksan tuv hyväksyntä rek. otteesa.
    Samoiten siirtosarjat, saksan tuv riittää..... yleensä!!!
    vs 1400 DIXIE
    DIXIE */ *VS 1400
    " sitten kun pääsen eläkkeelle ja ei ole kiire minnekään,
    minäkin laitan harrikan "
  8.  
  9. #8
    Mulla puuttui E-merkintä etulampusta ja parkkivalo puuttu kokonaan. Jouduin hakemaan uuden etulampun (86€!) jonka jälkeen meni läpi. Parkkivalolle ei ollut edes sähköjohtoa olemassa ja jotein laitoin pelkän polttimon teipinpalalla umpioon reiän tukkeeksi katsastuksen ajaksi. Toisella yrittämällä jätettiin pyörä pakuun jolloin ei tarvinnut laittaa valoja päälle.
    Ilman TUV paperia ei mennyt läpi ensimmäisellä yrittämällä.
    Mailimittaria ei katsastusmies edes huomannut
    no kyllä siinä kilometrit on pienellä mutta ei valaistuna.

    Valohomma on muutenkin aika tulkintakysymys. Lukeepi laissa että DOT- merkintä kelpaa jos kyseiseen ajoneuvoon ei ole saatavilla E- hyväksyttyä valoa. Mikähän on sitten saatavilla ja mikä ei ??! Kun asiasta urputin katsastusmies sano että ' hae maahantuojalta paperi missä lukee että lamppua ei ole saatavilla '. Maahantuojalla ( eli Brandtilla) oli huonoksi onneksi lamppuja varastossa ja paperi jäi saamatta.