Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Elikkäs mitä mieltä olette pyörästä, mitä miinuksia ja plussia ja onko hyvä ostos? Ja olen miettinyt että hommaanko KTM 640:sen mieluummin?

  2. #2
    Jos minä hommaisin, niin se olis Bemu. Ei merkin, vaan jo pelkästään ABS:ien vuoksi. Lisäksi Bemun persoonallinen ulkonäkö viehättää.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #3
    En sulkisi pois Pegasoa! Bemarissahan on Aprilian suunnittelemana ja Rotaxin valmistama moottri. (Ja kuulin yhestä veijarista joka ensin osti bemarin mutta vaihtoi Apriliaan... *)

    Minä ainakin tykkäsin Pegasosta kun kävin kokeilemassa, mutta toisaalta en ole ajannut bemua tai ktm:ää *
    Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
  4. #4
    ..ja mun mielestä noita ei voi edes verrata....kottarainen on kisapeli..lähes täysin!
    ja ihan vaan mun mielipide
    kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
  5. #5
    Itellä on 650cs jossa on miltei sama moottori kun gs mallissa. Olen ollut tyytyväinen koneeseen ja pyörään. Varsinkin kahvalämppärit ja ABS jarrut lisäävät ajonautintoa ja turvallisuutta.
    Muistaakseni vääntöarvot poikkeavat toisistaan hieman tehoa taitaa olla saman verran.

    Moottorista vielä, tehdään muistaakseni osittain Bemun ja Rotaxin yhteistyönä. Suunnittelijasta en tiedä varmuutta mutta veikkaisin Rotaxia ennemmin kuin Apriliaa? Voin olla väärässä. Aprilian 650 ykspyttysessä on tietääkseni jonkinverran eroja arvoissa Bemun vastaavaan(esim. puristussuhde).

    Muistelisin vielä että Bemu olisi ollut vastuussa ko. myllyn sylinterin ym. valmistuksessa/suunnittelussa/viilaamisessa, ja Rotax olisi vastuussa "alakerrasta". Ainakin alakerran puolella lukee Rotax ja muualla muistaaksen BMW. Täytyy tarkistaa vielä kun töiltäni kerkiän. *
    "only dead people are cool..."
  6. #6
    muistelisin että pegasossa olis ite suunniteltu kansi (5 venaa), sen takia parempi alavääntö mutta muuten sama kone. (kulutus kovempi)
  7. #7
    F:ässä kansi "perustuu" pätkäistyyn K-sarjan kanteen, näin muistelen kirjallisuudesta lukeneeni.

    Ja ventiilien määrissä tosiaan eroa.. Bemussa neljä. Toisaalta kuvittelisin vähempi venttiilisessä kuvittelisin olevan alavääntöjen paremmat, mutta kierroksilla häviäsi.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  8.  
  9. #8
    [quote=john_Dragon,Tammi. 04 2004,04:19]Elikkäs mitä mieltä olette pyörästä, mitä miinuksia ja plussia ja onko hyvä ostos? Ja olen miettinyt että hommaanko KTM 640:sen mieluummin?
    quote]

    Jos ajat enemmän mudassa/metsässä suosittelen ktm_allesi
    mutta jos pidät sorateistä/asfalttiteistä niin bemari
    dakaris on vähän huono tuo iskunvaimennus takapäässä (liian pehmeä),pohjapanssari olematon,siihen kyllä saa bemarita lisärautaa.
    sarvet on liian alhaalla eli huono ajaa tapeilta.
    Saksassa löytyy hyviä nettikauppoja josta saa vaikka mitä hilavitkutinta joten pienellä satsauksella siitä saa todella hyvän käyttöpyörän ,ainut vika on että kaikki maksaa ja painoa tulee lisää

    Aprilia ja bmw erosivat v.2000 kun ensimmäinen gs malli julkaistiin eli sylinterinkansi on bmw (kopio m3 sarjan autosta) omaa suunnittelua ja alakerta rotaxin/bmw

    Aprilialta ei ole enää mitään tekemistä tämän gs ja gs dakarin kanssa



    ~~ KTM 1190ADV R ~~

    Yamaha xt350.Honda VF750.Suzuki DR800.Triumph Tiger900.BMW F650GS Dakar.KTM950Adv.Aprilia Caponord.KTM950SE.KTM990Adv.Jotenkin se elämä on vaan paljon parempaa SORALLA