Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Pyörän hankkimisen lisäksi (lisää täältä ) on hieman varusteita haeskeltu ja jotain jo tarttunutkin *.

    Riskiähän näissä tietysti on jonkun verran mukana ja varsinkin käytetyn kypärän hankkimisen mielekkyyttä voi tietysti kyseenalaistaa.

    Näissä ei koko sattunut mulle, en siis huutanut, mutta 81 eurolla Polon nahkapuku, Nolanin kypärä, hanskat ja tukivyö, on jo pienen riskin väärtti...

    Pelimiesten hommaa tai ei, mulla on pääasiassa hyviä kokemuksia tästä ostotavasta, kannattaa kokeilla.
    ArtoM
    Honda VF 750 S -83
    Honda Pan European ST1100 -90
  2. #2
    Erittäin mielenkiintoista, joskin saksan kielen osaamiseni on auttavalla tasolla. Toinen ongelma pikkutavaroilla on postituskulut.

    Voisiko tästä kehitellä jonkinlaista kimppasysteemiä?
    Saksan päässä olisi hyvä olla joku yhteyshenkilö ja ehkä jopa osoite, johon ostettuja voisi kerätä ja lähettää isompi erä kerralla Suomeen.
    Meneekö liian vaikeaksi
  3. #3
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 30 2003,10:50) kirjoitti
    Erittäin mielenkiintoista, joskin saksan kielen osaamiseni on auttavalla tasolla. Toinen ongelma pikkutavaroilla on postituskulut.

    Voisiko tästä kehitellä jonkinlaista kimppasysteemiä?
    Saksan päässä olisi hyvä olla joku yhteyshenkilö ja ehkä jopa osoite, johon ostettuja voisi kerätä ja lähettää isompi erä kerralla Suomeen.
    Meneekö liian vaikeaksi
    Ite asiassa mä olen toiminut just noin, eli saksan päässä oli kaveri, jolle kamat on mennyt ja joka on tarvittaessa hoitanut rahaliikennettäkin, eli sillon kun myyjä on pitänyt kiinni Versand nur nach Deutschland-ilmoituksestaan.

    Tämä kaveri vaan tulee takaisin Suomeen vuodenvaihteen jälkeen, joten uuden etsintä on mullakin taas edessä, tää oli jo toinen paluumuuttaja....Hoiteli vastaavia hommia muuten muutamille muillekin, lähinnä bemari-harrastajille. En tiedä mitä muut makso vaivanpalkaa, mut mä maksoin syntyneet kulut ja 10 - 15 % huutohinnasta ja hyvin kuulemma riitti, kun jeesaamisesta oli kysymys, eikä busineksesta.

    Postikuluista sen verran että 2 kg asti on vaihtoehtona ns. Päckchen, eli vakuuttamaton postilähetys, Saksasta Suomeen 8,20 eukkoo. Halvin "normaali" paketti on 16,50, mut sillä tuleekin jo sit 5 kg. Pakettien hinnat täältä
    ArtoM
    Honda VF 750 S -83
    Honda Pan European ST1100 -90
  4. #4
    Kyllä pojat menee turhan vaikeeks "romppeitten " ostaminen. Tilakkaa vaan org-shopin kautta, tiedätte mitä saatte ja koska . Vaikka onhan sanonta EI YRITTÄNYTTÄ LAITETA! Parempaa vuotta 2004, varsinkin halvempaa.
  5. #5
    Lainaa (ajuusi @ Joulu. 30 2003,23:59) kirjoitti
    Kyllä pojat menee turhan vaikeeks "romppeitten " ostaminen.
    No joo, mutta huutokauppa on aina huutokauppa. Siinä on oma viehätyksensä ja hinnat aivan jotain muuta kuin uusissa.

    Ei tätä voi verrata esim. Italon kauppaan, josta minäkin olen suurimmaksi osaksi mp-romppeet ostanut
  6. #6
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 31 2003,08:37) kirjoitti
    Lainaa (ajuusi @ Joulu. 30 2003,23:59) kirjoitti
    Kyllä pojat menee turhan vaikeeks "romppeitten " ostaminen.
    No joo, mutta huutokauppa on aina huutokauppa. Siinä on oma viehätyksensä ja hinnat aivan jotain muuta kuin uusissa.

    Ei tätä voi verrata esim. Italon kauppaan, josta minäkin olen suurimmaksi osaksi mp-romppeet ostanut
    Jep, samaa mieltä huutokaupan viehätyksestä, mutta täytyy vähän olla "sulo villeeni" tai muuten erikoinen

    Ei meilläkään hallitus ymmärrä mihinkä niitä romuja niin paljon tarvitaan...

    Eikä tää "hankintakanava" todellakaan kilpaile Italon palvelujen kanssa, mutta mielestäni ikä ei välttämättä tee tavarasta epäkelpoa ja onhan sitä näin talvella aikaa huudella.
    ArtoM
    Honda VF 750 S -83
    Honda Pan European ST1100 -90
  7. #7
    jotakin tavaraa on tullut ostettua myös ebay.comin kautta usasta ja kanadasta. se vasta jännittävää onkin. lisäjännitystä tuovat aina luotettava posti ja tulli.
  8.  
  9. #8
    Lainaa (ArtoM @ Joulu. 30 2003,14:11) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Joulu. 30 2003,10:50) kirjoitti
    Erittäin mielenkiintoista, joskin saksan kielen osaamiseni on auttavalla tasolla. Toinen ongelma pikkutavaroilla on postituskulut.

    Voisiko tästä kehitellä jonkinlaista kimppasysteemiä?
    Saksan päässä olisi hyvä olla joku yhteyshenkilö ja ehkä jopa osoite, johon ostettuja voisi kerätä ja lähettää isompi erä kerralla Suomeen.
    Meneekö liian vaikeaksi
    Ite asiassa mä olen toiminut just noin, eli saksan päässä oli kaveri, jolle kamat on mennyt ja joka on tarvittaessa hoitanut rahaliikennettäkin, eli sillon kun myyjä on pitänyt kiinni Versand nur nach Deutschland-ilmoituksestaan.

    Tämä kaveri vaan tulee takaisin Suomeen vuodenvaihteen jälkeen, joten uuden etsintä on mullakin taas edessä, tää oli jo toinen paluumuuttaja....Hoiteli vastaavia hommia muuten muutamille muillekin, lähinnä bemari-harrastajille. En tiedä mitä muut makso vaivanpalkaa, mut mä maksoin syntyneet kulut ja *10 - 15 % huutohinnasta ja hyvin kuulemma riitti, kun jeesaamisesta oli kysymys, eikä busineksesta.

    Postikuluista sen verran että 2 kg asti on vaihtoehtona ns. Päckchen, eli vakuuttamaton postilähetys, Saksasta Suomeen 8,20 eukkoo. Halvin "normaali" paketti on 16,50, mut sillä tuleekin jo sit 5 kg. Pakettien hinnat täältä
    Ilmoittele mullekkin jos löydät uuden apurin joka vois hoitaa noit kohtuukustannuksilla. Sieltähän löytyis vaikka mitä, mutta itse olen jättänyt ebayn käytön nimenomaan käytännön ongelmien takia väliin.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa