Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Kertokaahan, jotka enemmän tiedätte, millaisia käytännön eroja on esim. Alpinen V4 puvulla ja jonkin verran kalliimmalla Dainesen T-Agella. GPUkin on vaihtoehtona nyt kun on 2-osainen nahkapuku ostoslistalla, joten siitäkin voi pistää kommentteja.

    Suojaako tuo V4 yhtä hyvin kuin T-Age, jos sellaiseen tilanteeseen joutuu? Hintaeroa tulisi kuitenkin >250€, niin sillä rahalla saisi jo vaikka uudet kengät.



  2. #2
    Ellei nyt tarvitse juuri noita malleja kommentoida, veikkaisin Dainesen olevan turvallisempi. Itselläni on käytössä Dainesen Trax ja Alpinestarsin Stunt takit (loistava helteellä ilmastointiaukkojensa ansiosta), joten ehkä jotain näkemystä asiaan on kertynyt omia takkeja käyttäessä.

    Mikäli vertaan takkejani, Dainesen suojat ovat selvästi järeämmät. Alpinesista poiketen, Dainesen suojat ovat kunnolla kuppimaiset, eli nivelet uppoavat paremmin suojan sisään. Suojan koon osalta suurin ero taitaa olla kyynärpäissä, eli Dainesen suoja ulottuu varmaan 10 cm pidemmälle kyynärvarteen kuin Alpinesin. Vastaavasti ainakin käyttämissäni takeissa sanoisin Dainesen nahan olevan aavistuksen paksumpaa (mikä tietenkin voi olla mallikohtaista). Eli kannattanee tehdä ainakin tuolta osin pientä vertailua - mallikohtaisestihan noissa voi olla paljonkin eroa.

    Edelliseen liittyen, Dainesen takki on tullut kokeiltua myös tositoimissa. Omien lippojeni perusteella takki toimi kuten pitikin. Lippojen seurauksena kyynärpäähän tuli mustelma, hartia revähti vähän pahemmin (osuin kai maahan hartia edellä) mutta siinä kaikki. Iskunvaimennusta ei voinut moittia ja kaikki ompeleetkin pitivät.

    Mitä sitten pohdintaasi tulee, itse ottaisin varmaan Dainesen puvun, jos minulla olisi kunnolliset ajokengät. Jos ei, ottaisin Alpinesin ja hankkisin kunnon kengät. Kertaalleen pyörän jalkansa päälle saaneena (samoissa lipoissa joissa takkikin tuli kokeiltua) en enää ainakaan itse aliarvioi kunnon kenkien merkitystä (käyttämiini Dainesen Rap-saappaisiin tuli pudonneesta pyörästä kunnon painauma jostain moottorin osasta ja jalka olisi varmaan ollut aika ikävässä kunnossa ilman saappaita).
  3. #3
    Itse kyllä tilaan nyt tommosen alpinestarsin gpu-puvun, se irtoaa sopivaan hintaan, ja verrattuna esim 75euroa saksassa kalliimpaan tz-1 pukuun, erona ei ole mitään.Sama nahka,samat suojat, saumat ehkä erona.

    Onhan alpinestarsin pukuja kumminkin kehuttu dainesen kanssa maailman parhaiksi, joten ei se voi olla niin että vaan yksi merkki tekee kunnon pukuja.

    GPU:


    TZ-1:


    Edit: siis 2-osaisista oli kyse, oikeat kuvat.



  4. #4
    Minä tilasin kesällä tuon GPU puvun ja olen ollut tyytyväinen. Erittäin laadukas ja hyvän näköinen. Suosittelen. GPU puvussa kyynärtaipeet ja nivuset eivät ole nahkaa vaan jotain kangasta. Hyvä puoli on se että kuumalla viima menee läpi ja viilentää paikkoja mutta kylmällä ilmalla sitten on taasen vilu . No jokatapauksessa olen ollut erittäin tyytyväinen.
    bon voyage...
  5. #5
    Lainaa (Atte @ Joulu. 22 2003,13:38) kirjoitti
    Minä tilasin kesällä tuon GPU puvun ja olen ollut tyytyväinen. Erittäin laadukas ja hyvän näköinen. Suosittelen. GPU puvussa kyynärtaipeet ja nivuset eivät ole nahkaa vaan jotain kangasta. Hyvä puoli on se että kuumalla viima menee läpi ja viilentää paikkoja * mutta kylmällä ilmalla sitten on taasen vilu * . No jokatapauksessa olen ollut erittäin tyytyväinen.
    Juu, itse taidan tammikuun alussa tilata tuon.Paljonkas tuolla oli silloin hintaa?
  6. #6
    Lainaa (Atte @ Joulu. 22 2003,13:38) kirjoitti
    Minä tilasin kesällä tuon GPU puvun ja olen ollut tyytyväinen. Erittäin laadukas ja hyvän näköinen. Suosittelen. GPU puvussa kyynärtaipeet ja nivuset eivät ole nahkaa vaan jotain kangasta. Hyvä puoli on se että kuumalla viima menee läpi ja viilentää paikkoja * mutta kylmällä ilmalla sitten on taasen vilu * . No jokatapauksessa olen ollut erittäin tyytyväinen.
    Onkos tuo rei'itetty? Oma Spidi koukku on reikiä täynnä rinnasta ja on aivan saatanan kylmä. Mutta jos joku vättää nahkapukua kuumaks, niin *

    Jake
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  7. #7
    GPU:ssa ei taida olla reikiä, mutta nykyisessä tz-1 takissa on tuossa olkapäänkohdalla kokoleveydellä reikiä.
  8. #8
    Juu ei ole GPU:ssa reikiä. Maksoin viime kesänä toimitettuna muistaakseni noin EUR 650,-.
    bon voyage...
  9.  
  10. #9
    Lainaa (Atte @ Joulu. 23 2003,08:30) kirjoitti
    Juu ei ole GPU:ssa reikiä. Maksoin viime kesänä toimitettuna muistaakseni noin EUR 650,-.
    Ok.Samaa luokkaa se on nytkin.