Katso äänestykset tulokset: Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

Äänestäjät
2064. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Pikku pojan ikuinen haave

    1255 60,80%
  • Kyyditys kaverilta

    126 6,10%
  • Kaverin hommattua oman

    127 6,15%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

    132 6,40%
  • Koeajo liikkeestä

    9 0,44%
  • Ilman mitään syytä

    212 10,27%
  • Vaaran viehätys

    48 2,33%
  • Periaate, autot on akoille..tms

    20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

    76 3,68%
  • Tarve erottua muista

    59 2,86%
Sivu: 5 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 525:sta
  1. #121
    Pikku nassikkana tuli istuttua kyydissä jawan tankilla, ja siitä saakka on ollut mopottimet mielessä
    Driving Saab turbo may cause serious addiction!
  2. #122
    No höh. Mikähän tuo ois voinu olla... siitä on NIIN paljon aikaa jo... väittävät että verissä olis, en tiijä sitte. Pistin kuitennii tuohon pikkupojan-haave-kohtaan, sekai se lähimpänä lienee.
  3. #123
    sukuvika! iso osa harrastaa, tai on harrastanu moottoripyöriä ja niitten ympärillä hääräämistä! ekat kilarit tuli nelivuotiaana kun isukki tuli hakeen mua tarhasta isolla, kuusisylinterisellä kawasakilla...möhköllä! nassikkana tuli istuttua monet reissut takasitsillä, kawasakeilla, suzukeilla ja sit härräköillä! sit oma mopo tuli hommattua, jonka jälkeen piikkinen ja siitä sit isompiin ja isompiin! tää on kivaa, tää on mun juttu!
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  4. #124


    Se vaan iski jostain, vaikea sanoa mikä sai innostuksen alkamaan.
    Jo reippaasti alaikäisenä olisi pitänyt sarviin päästä, fillarista väsättiin kopterityyliä, vaikken sittemmin ko.ajoasentoon mieltynytkään.
    Biket ja Cycle Wordit tilasin jenkeistä kun täällä ei pahemmin silloin pyöristä kirjoiteltu.

    Saarisen Jarno pääsi kansikuvaan Big Bike-lehteen voitettuaan Daytonan 200-kisan 350(tai 250, en ole ihan varma)jammulla, vaikka mukana oli parhaat kisahemmot isoilla pyörillä n.-72, tai jotain.
    Itsetunto oli pilvissä, että härmänjätkä rules...

    Onnettomuudekseni satuin syntymään vuonna -56, joka tarkoittaa, että kun vihdoin olisin saanut ajaa kortin, muuttuivat säännökset; tuli ns. piikkikortti.
    Se söi sen verran silloista nuorta miestä, että VITTU MÄ MILLÄÄN PIIKILLÄ AJELE,; vaan sinnittelin mopolla(Helkama mini GT) lähes koko tuon väliajan, (onneksi ei ollut juurikaan kaveripaineita)ja ajoin vasta autokortin(abc), ja sitten eka MP:
    Tunnuksenakin näkyvä Suzuki T250 -71(33hp), hirvee pyssy kokemattomalle, vuonna -75.
    Sinuiksi kuitenkin tultiin ja ei mennyt aikaakaan kun isompaa piti saada.
    Velkaa taas ja silloisenTurun Centrumin alakertaan, siellä oli paikallisen "kuuluisuuden", Kolin (olikohan se Jukka vai jotain, en muista) entinen Susna myytävänä.
    Mainio peli, voimaa riitti , ja kokemustakin oli muka tarpeeksi, onneksi selvisin sen kanssa suuremmitta haavereitta, kerran vain heitin sen nutulleen kakskerran tiukassa kaarteessa kun siinä oli hieman hiekkaa asvaltilla.
    Jollei lasketa näytösluontoista poisumista paikalta Ruissalossa; olin niin miestä, että piti sudittaa koko näkyvä polun pätkä lähtiessäni.
    Hyvinhän se katselijoiden mielestä taisi mennä, mutta kun olin heidän näkymänsä ulkopuolella, vauhti oli jo sen verran luja, että puskiinhan siitä rapsahdin.


    Tanko vinoon, ja mieli maahan, onneksi eivät nähneet, pääsin nilkuttamaan kotiin ja sittemmin korjaamaan vauriot.

    No sittemmin otin rauhallisemmin, enkä sen koommin ole kaatuillut, pois se kuitenkin mielestä, että jotain muka osaisin(ajaa), olen kai vain ollut varovainen.


    Tylsäksihän tämä menee, tää jaarittelu nimittäin, sitä samaa kohellusta kai suurin osa meistä on kokenut???

    Heka5
    Suzuki T250-71
    "Onto every bike some rain shall fall"
  5. #125

    Äskeisetä jäi sen verran pois, että se seuraava prätkä oli Suzuki GT-550 -76, sikäli mikäli se ketään kiinnostaa...

    "Onto every bike some rain shall fall"
  6. #126
    Pikkukundin ikuinen haave sarakkeeseen menee...

    Just löyty mutsin luota mun vanhoja leluja yli kolmenkymmenen vuoden takaa.
    Puiseen pyykkipinnaan oli komiasti kirjootettu notta Hondra 250. Yamaha ja MV Agustakin löytyi, -ja kovin tais olla viissatanen...
    Nuorisoketju on varmaan sitä mieltä että toi on ihan käpylemä osastoa, mutta minkäs teet. Totta se on.
    Niillä leikittiin ja 18' Kombi Regulariin asenneltiin räpättimiä. *Paroni Saarinen ja G Agostini oli idoleista suurimmat...

    Tällä tiellä edelleen.
    VI TRIMMAR INTE
  7. #127
    Empä oo vielä aloittannu mut se on aina ollut haaveena * . Tässä on lapsia kasvatettu *, tönö väsätty , autot ostettu ja seuraavaksi olis jotakin vain mulle eli oma *
    Olis taas itsenäinen villi ja vapaa , eikä koko perhe olis mukana *
  8. #128
    Moottoripyörät oli "luonnollinen" haave mopoiän jälkeen. Eli moottoripyörän hankinta on aina ollut itsestäänselvyys, kunnes siihen on varaa, ja näin onneksi *kävi.
    - Entinen hondamies -
  9. #129
    Olisko nalkuttava ja pihtaava akka mitään ? Antaisi kyllä hyvän syyn ostaa mikä tahansa pyörä...
    Alotteli itse v.-74 hondan cb 125 K:lla enkä siitä sitten enää parantunut.
  10. #130
    pikkupojan haaveesta se lahti, paitsi etta oon naispuolinen
    oon aina ollu kaikkien moottoriharveleiden perraan ja olin onnesta soikiana ku joskus pikkumukulana sain iskalta synttarilahjaksi monkijan siitta sitte luonnollisena jatkeena siirryin mopoon jne..
  11. #131
    No aluksi oli olosuhteiden pakosta ajettava prätkäkortti kun piti päästä töihin ja tallissa sattui olemaan AR 125 kawa seisokelemassa tyhjän panttina. Siitä sitten sain kipinän ja kesti jotain 4 vuotta että sain vihdoin hankittua nykyisen pyörän. Kai tuo pikkupojan haave menee lähimmäksi.
    Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.

    BMW K1300S Black Edition -14
    BMW K1200S -06 ex
    Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
    Kawasaki ZX-6R -05 ex
    Honda CBR 600F Sport -03 ex
  12. #132
    Ainahan sitä nassikkana oli iimailemassa noita mopoja ja prätkiä mitkä nyt sattu tankille pysähtymään.Sit mun kaveri sai 80cc suzna ärämmän,ja ku kuulin sen käyntiäänen,ni homma oli selevä..miulle kanssa kuukauden kiukuttelun ja uhmailun jälkeen meidän pihaan tuli paku,jonka perästä putos 80cc yammu yz...(miksköhän itku ja parku ei auta enää näin vanhemmlla iällä,ku tahtoo jotain kallista.. )no joo,sit ryllättiinkin n.15v tuolla juurakoissa ja hiekkakuopissa kunnes toi asfaltti rupes kiinnostaa enemmän ja tässäpä sitä nyt ollaan.
    www.alphaindigo.net

    www.soulhealermusic.com
  13. #133
    Poikaystävä kun tarpeeksi kyyditsi niin omaa rupesi tekemään mieli. Kiitokset sinne jos satut lukasemaan, en kadu pätkääkään
  14. #134
    Kakkoseen menee, tosin monikossa (=kavereilta) *
  15. #135
    Autoilu on niin h**vetin tylsää, vaikka tolla romulla liikkuessa on aina jännitystä et kestääkö nelirenkainen perille asti.

    Pyöräilyssä on sitä jotakin. Juuri syysreissua tekemässä. On vettä, mutaa ja paskaa tiellä, vettä, hyttysiä ja muita hirveä pienempiä olioita visiiri täynnä, vettä ja vielä lisää sitä vettä. Jos on tuuria hiukan enemmän niin sitä on vain kylmä. YES

    Nyt takaisin tien päälle ja suunta pohjoiseen.
  16. #136
    Pikku tytön ikuinen haave * . Kevaria jo havittelin mut porukat ei sillon antanut ostaa * . Mut nyt on A:lla varustettu ajokortti taskussa ja jos sen pyöränkin sais ostettua kun vaan saa tarpeeksi finanssia kasaan * . Eikä porukoilla enää mitään sanottavaa asiasta * . No onneksi jätkäkaverilla on pyörä jota oon muutaman kerran saanut kokoeilla (itellä kun on viel ens kesän se 25kw kortti, ni on vähän liian tehokas pyörä * ).
  17. #137
    Haavehan tämä. Joskus teini-ikäisenä oli 80 kawa, jolla sirkustempun jälkeen tuli 30v tauko. Useamman vuoden katselin netistä prätkiä ja haaveilin kesäisistä pikiteistä. Sattui niin, että mummoni kuoli ja tajusin sillä hetkellä, etten itsekään ikuisesti elä. Elikkä jos pyörällä haluaa vielä päästellä, se on hommattava heti. Ja samalla viikolla ajelin omalla catillä.
  18. #138
    natiaisena *pääsin velipojan kaverin kawasaki 500H triplen kyytiin, voi että oli mukavaa! ja kylläpä se oli komia! siitä asti alitajuntaan iskeytyi KAWASAKI ja nyt sairaus puhkesi niin,että semmoinen täytyy saada ja mieluiten iso ja vanha...ja *onnellinen oon ollunna z1100st:selässä!
  19. #139
    Kuka sen tietäisi *mistä kuume tarttui? Se, että vanhemmat vastustivat vain lisäsi lämpöä. Sitä haaveiden ja suunnitelmien määrää! Sinnikkyys vihdoin palkittiin. Jotain myyttistä oli *siinä kun vihdoin kapusin oman *CB 125:n satulaan.

    Pyörät ovat vuosien varrella vaihtuneet, mutta mopoiluun liittyvät mielikuvat eivät muutu…

    “There is no freedom like the open road, the rumble of your scooter, the wind in your face, endless scenery going by, sharing the experience with others who feel the same way.” *-- Wild Pelicans



    Triumph Rocket III Roadster
  20. #140
    Pikku tytön ikuinen haave, siitä se lähti.
    Ensin Pappa-mallinen mopo, sitten ajelin poikaystävän kevarilla, sen jälkeen oli vuorossa oma 500-kawa.
    Sitten tulikin 15 vuotta taukoa ja nyt siis oma iki-ihana sportti jolla mahdollisuus karata aina hetkiksi omille retkille,
    jos/kun perhe-elämä alkaa välistä ahdistamaan....
    "Miksi olla vaikea, kun vähällä vaivalla voi olla täysin mahdoton?"

    "Kun olen hyvä, olen tosi hyvä. Mutta kun olen paha, olen tosi mahtava !"
  21. #141
    Aikoinaan piikillä, tänä keväänä menin vuokraamaan pyörän, muuta ei tarvittu * *se oli siinä.
    Honda CBF 1000, Musta
  22. #142
    Sitä tuli pienenä poikana katseltua aina moottoripyöriä.
    Kyllä se siitä
  23. #143
    Kyllä se oli nuo lenkit pentuna isän pyörän kyydissä. Voi sitä tuutin pörinää
  24. #144
    Pikkupoikana se lähti, mut mistä? Ei mitää tietoo...eikä niin väliikään!!
    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  25. #145
    Vaihtoehdoista ei sopinut yksikään.

    Lapsuuden kotona ollut pyöriä kyllästymiseen asti.

    Vanhoilla päivillä aloittelin harrasteen uudemman kerran.

    Kivaahan se silloinkin oli, mutta nyt se on vielä hauskempaa!
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  26. #146
    Kyl se ollut haaveissa junnusta lähtien
    Kun analogiset lähetykset loppuvat...
    ... siirrymmekkö oralogisiin???
  27. #147
    Automaatti papalla se mun ura alkoi,kun sellasella sai pikkunassikkana koklata.Ja se antoi lopullisen kipinän kun sai olla setä-miesten 900 honda bold`deor:in ja kawasaki zx 10:n kyydissä kultasella 80-luvulla.ZX 10 oli sillon kyllä makee peli.Tuli sitten piikki kortin ajettua hommattua cb 125 twini-79 ja sillä päästeltyä 1 kesä.Seuraavana kesänä sit hommasin suzuki rg gamman millä tuli kans ajettua 2 kesää.Lisäksi oli honda xl 125 r.Sit olikin taukoa 7-8 vuotta kun hommasin ton nykysen zxr kawan.
  28. #148
    mun kohdalla menee kyllä pikkupojan ikuiseksi haaveeksi
  29. #149
    Kyyditys kaverilta ja vauhdin, voiman ja vapauden tunne ! Toisalta kun joku vielä 5 vuotta sitten olis tullut sanomaan, että musta tulee vannoutunut motoristi, niin en olisi ehkä uskonut. Mutta nyt olen koukussa ja oikein KUNNOLLA!



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  30.  
  31. #150
    Tuli asuttua nuoruus vuodet ihan lentoaseman vieressä.
    Siella kun kävi motoristeja aina kesäiltaisin kahvilla niin me junnuthan oltiin heti kuolaamassa niitä hienoja pyöriä.

    Ja tietysti olihan isällänikin vanha trumppa johon joskus pääsi tankin päälle kyytiin.

    Kyllähän se haaveissa on ollut nuoresta lähtien
    Jospa onkin niin, että elän vain kerran... *

    Honikka CB 1300SA -05.
Sivu: 5 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen