Katso äänestykset tulokset: Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

Äänestäjät
2064. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Pikku pojan ikuinen haave

    1255 60,80%
  • Kyyditys kaverilta

    126 6,10%
  • Kaverin hommattua oman

    127 6,15%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

    132 6,40%
  • Koeajo liikkeestä

    9 0,44%
  • Ilman mitään syytä

    212 10,27%
  • Vaaran viehätys

    48 2,33%
  • Periaate, autot on akoille..tms

    20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

    76 3,68%
  • Tarve erottua muista

    59 2,86%
Sivu: 3 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 525:sta
  1. #61
    Tärkeimpänä syynä lienee oman vapauden ja rauhan tarve.
    Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
  2. #62
    se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Olen ollut vannoutunut automies jo vuosia (kakarana jyväskylän ralleissa jne.) Mutta, kuinkas sattuikaan eräänä kauniina kesäpäivänä olin ajelemassa kotilollani helsigin keskustassa. Ensin kuulin ja sitten näin jotain ennenkokematonta ,se oli punainen ja siinä luki tankissa että DUCATI .Ajatuksen hauduttua mielessäni joitakin vuosia päätin vihdoin kaksi vuotta sitten liittyä joukkoon iloiseen ja tässä sitä ollaan.
    O you who turn the wheel and look to windward, Consider Phlebas ,who was once handsome and tall as you.

    T. S. Eliot. *Death By Water
  3. #63
    Parikin asiaa siinä oli tekijänä eli kaveri hankki mopon ja alkoi ansiokkaan käännytystyön. Tosin epäonnistui siinä sen verran, että enskakuskia musta ei tullut

    Toinen tekijä oli "pirullinen" elämäntilanne eli erohässäkkä ja tarve tehdä pitkästä aikaa jotain omaa elämällään - se olikin hyvä henkireikä silloin ja on edelleenkin monessa muussakin asiassa, vaikka sen aikaiset probleemat ovat jo menneiden talvien lumia.
  4. #64
    Ekaks mopo, sitten suzukin 125 piikki kolmisen vuotta. Taukoa ehkä 8 vuotta ja sitten honda cb750 4 vuotta ja lopetin komannella vuodella kun ei kulkenut mihinkään. Seuraavaksi yksi kesä siskonmiehen customilla kaupunkiajoa. Taukoa 8 vuotta, kunnes ajelin kaverin thunderilla joka istui kuin hanska käteen, ja kiihty mukavasti. No sitten hommasin vuodenpäästä super blakbird 1100 xx jolla ajelin toistakuukautta. Kuukauden tauko, ja nyt suzuki gsx-r1000 lähes tuliterä menopeli, mittarissa 4000 km. Pääasiassa ajan vain radalla, katuajo ei oikein kiinnosta minua, mutta kavereiden kanssa ok ajella lämpiminä päivinä. Radalla siksi että taidot karttuu ja kokemus. Ennenkaikkea pidän siitä. Että semmonen mopotarina.
  5. #65
    Näkäjään sama kun monilla muillakin. Pennusta asti ihaillut prätkiä, 70-luvulla oli raggareilla komeita (?) Customeita ja ajelivat vanhat rautaiset sota-aikaiset kypärät päässä. Näytti jotenkin niin mageelta ja lesolta että...
    " Very good homma ja asia meininki " http://kummituskauppa.spreadshirt.fi/
  6. #66
    Kuuntelin työkaverin mopotinvuodatusta yhden talven, ja sitten lähes hetken mielijohteesta päätin hommata oman!! Sekuntiakaan en ole katunut...vielä...
  7. #67
    kyllähän se haaveena on ollut koko pienen ikäni! Ja asiaan auttoi että monella kaverillani on mopo, joten pitihän se itsellekin saada!
  8. #68



    15 vuotta veneilyä takana,joka vuosi sitten
    vaihtui yamahan satulaan vaimon ansiosta..
    Tosin rasti tuli ekaan ja pitää paikkansa......
    Kaikki pitää kokee...Satulasta tuskin pääsen
    koskaan irti....
  9. #69
    Kyllä se ruksi tohon ekaan pallukkaan osu. Sitten se VAPAUDEN TUNNE *. Olet itsesi ja pyöräsi "herra" !!!
  10. #70
    Siinnä kävi niin että, kävin kaverilla pitkästä aikaa kylässä ja se näytti omaa 600:staan. Silloin päätin, että tollanen pitää saada. Menin (melkein) siltä istumalta ilmoittautumaan mopokortti-kurssille ja tässä ollaan, Kuussatku CBR tallissa odottamassa uutta ajokautta. On tää hianoo hommaa!!
  11. #71
    Eiköhän se tohon eka kohtaan mee tämä munkin rasti.

    Perinteinen tarina täälläkin, kolmannella luokalla sain oman mopon ku ei enää riittänyt se että kavereilla oli, mopedilla ajeltiin aina 15 vuotiaaksi asti kunnes piikkikortti-ikä lähestyi ja hommasin kevarin. Kevarilla meni pari vuotta ylä- ja alamäkeä.
    Viime kesänä hommasin sitten sen ensimmäisen tavallaan oikean moottoripyörän. Tämäkin kävi hieman sattumalta, sillä kevari kävi tutustumassa ojanpohjaan ja meni romuksi. En viitsinyt enää alkaa sitä kunnostamaan kun koko edellinen talvi oli sitä laitettu. Ikää oli tässä vaiheessa kertynyt jo riittävästi joten isompi pyörä oli kiikarissa.

  12. #72
    Kaipa se toi pikkupojan haave oli kun faija ajo road racingiä niihin aikoihin. Siitä se sit lähti kun faija osti mulle Yammu PW50...
    Pain is just weakness leaving the body
  13. #73
    Missä vaihtoehto "pikku tytön ikuinen haave" ? *
  14. #74
    13v oli ikää kun sain solifer suzuki pv:n.
    Silloin sitä huomasi että tämä kaksipyöräinen laite joka pärisi ja tuoksui pensalle kiinnosti suunnattomasti.

    Aikaa on kulunut 17 vuotta ja eipä ole kiinnostus loppunut, ehkä kuutiomäärä hieman kasvanut
  15. #75
    Joo aina olen haaveillut ja aloittanutkin aikoinani, mutta jäi sitten lähinnä muuttojen vuoksi

    Mutta viime talvena sitten tein päätöksen, että jos nyt en uudelleen ala harrastaa, niin kaduttaa varmasti vielä joskus
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  16. #76
    kohta "ghost rider" puuttuu
  17. #77
    jotku ovat sanoneet ja itsekin jo uskoen sen todennut, että olen syntynyt prätkä perseessä.

    pennusta asti nimenomaan kaksipyöräiset ja ajoviima, kanttailut, pärinä, huikeus, haikeus, sirinä, hajut, mörinämurinat, tutkanpelko, hirvivaara, vesisade, aurinkoiset aamuyöt, kukkivat kulleropellot, rentunruusut, horsmat siis, kimalaiset, vespula vulgarikset, hybomitra bimaculatat ym. ja tarvikkeet, joukkohenki-ilmiöt, rentous, yksyhteenkuuluvaisuus ja -näkyväisyys, monet seikat.

    valot yössä, jäätävä viima, polttava helle, mukawan leppeä pilvipouta, ruotsin raja, saksan raja, italian raja, englannin ranta, norjan vuoristot..
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  18. #78
    Pikku poikana alkoi kiinnostaa, Tai no olenhan mä vieläkin pikku poika..Kavereillakin oli niin olihan se jostain pakko hommata * Ja kivaa on



    Plaa Plaa!!!
  19. #79
    muistaakseni joskus 10 vuotiaana ku näin crossi kisan alko tekee hirvee mieli samallaista. muistan ku laskin rahoja et joko sais, varmaa 20 markkaa oli taskus nyt kyll ei enään crossit kiinnosta vaan kyykyt ja faitterit
  20. #80
    Pyörän vuokraus Afrikassa ilman ajokorttia.

    Ei ollut vaihtoehtona..

    Oli melkoinen seikkailu. Alla oli Hondan 250cc enduro. Paikalliset vuokraajat opettivat ajamaan jalkapallokentällä n. 30 min ja sitten vasemmanpuoleiseen liikenteeseen..

    Kallis vuokraus tuli, vaikka pyörän päivätaksa oli vain 20$. Nyt on mennyt jo vähän enemmän ja lisää tulee menemään, mutta menkööt.
  21. #81
    Aina oon pyörästä haaveillu, mut junnuna ei ollu rahaa korttiin eikä pyörään.
    GSX1300R ´07
  22. #82
    Varmaankin ekana EasyRider-leffa 14-vuotiaana tai jotain sinne päin. Tuli katsottua silloin 2 kertaa. Pakko kun eka kerralla ei tajunnut loppua: Ei kai tullut kerrottua liikaa. Oli ja on mun kulttileffa, jonka jälkeen sana chopperi iskostui mun sanamaailmaan. Sitten ostin XS2 Jytärin vuonna -73, jolla ajoin vuoteen 79, jolloin myin pois.
    Paluu kehään samalla ajopelillä tietämättäni(piiitkä tarina) vuonna 2000.
    Viime elokuussa ostin Kawan 1500Vulcanin vm.95. Jammun myin hyvään kotiin vuodenvaihteessa Vaasaan.
    Tässä tosi typistetty historiikki alk. vdsta -72.
    Pysytään hengissä kesä kerrallaan
  23. #83
    Lainaa (kawabata @ Tammi. 31 2004,19:47) kirjoitti
    jotku ovat sanoneet ja itsekin jo uskoen sen todennut, että olen syntynyt prätkä perseessä.

    pennusta asti nimenomaan kaksipyöräiset ja ajoviima, kanttailut, pärinä, huikeus, haikeus, sirinä, hajut, mörinämurinat, tutkanpelko, hirvivaara, vesisade, aurinkoiset aamuyöt, kukkivat kulleropellot, rentunruusut, horsmat siis, kimalaiset, vespula vulgarikset, hybomitra bimaculatat ym. ja tarvikkeet, joukkohenki-ilmiöt, rentous, yksyhteenkuuluvaisuus ja -näkyväisyys, monet seikat.

    valot yössä, jäätävä viima, polttava helle, mukawan leppeä pilvipouta, ruotsin raja, saksan raja, italian raja, englannin ranta, norjan vuoristot..
    Eipä voisi paremmin tuntoja kuvailla.
    Lisäksi vielä ampiainen etuhampaaseen.
    Pysytään hengissä kesä kerrallaan
  24. #84
    Pienenä kuuntelin "Moottoripyörä on moottoripyörä... "- luritusta ja kun oli tarpeeksi vanha niin piikki piti saada.
    Piikkinä palveli Cagiva Freccia C10R vm. -89. Aivan mahtava laite! * Muutama vuosi meni kotilolla huristellessa, kunnes kaveri repi Ducati Monsterin selkään.

    Tällä hetkellä Suitsa GS 500E -99, mutta ensi kesäksi suunnittelen Monsterin ostoa. *



    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  25. #85
    Tosta puuttu se mun vaihtoehto..eli rakastuin nuorena mopo poikaan..sittemmin kaikki entiset mieheni jollain tavalla liittyivät mopoiluun.Nyt sittemmin sain tartutettua mopokuumeen myös nykyiseen mieheeni...ihme tartunta tauti...
    --WROOM--
  26. #86
    Täältä löytyykin aika paljon meitä ikuisia "pikkupoikia". Itselläkin haave ollut jo monta vuotta. Kuukausi sitten ostin oman ekan pyörän ja polte on kova!
    Suzuki GSX-R 750 -04
  27. #87
    Nyt mulle on selvinny se, se oli se kolmipyöränen lavafillari josta sen pyöräpureman sain, sittemmin piikkisellä 30th km ja nyt miehenä vaimonvaihtoviikkojen jälkeen se ura urkeni oikein kunnolla (vai olikos se niin et vaimo vaihto mut * ) no mut samantekevää, pääasia et päässy pyöräilemaan oikein olantakaa *
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  28. #88
    pikkutytöstä oon haaveillu *
    mutta ennen ei ollut rahaa korttiin eikä pyörään
    ja harrastus oli äidin mielestä liian vaarallinen *
    *harrastukset on väärät jos kaikki rahat ei mene*
  29. #89
    Skootterilla tuli teininä ajeltua... Itseasiassa ekan kerran oon ollut pyörän päällä noin 2 vuotiaana, isä vähän auttoi. Useamman vuoden tauon jälkeen ajoin äidiltä salaa kortin ja vuokrasin viikoksi pyörän. Taas vierähti pari vuotta ja sitten pääsin kaverin pyörää kokeilemaan. Nyt tars saada oma ja äkkiä!!!
  30.  
  31. #90
    joskus 3 vuotiaana ajoin vaari pappatunan mummon kukka penkkiin ja paluuta ei ole ollut ei tule
Sivu: 3 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen