Katso äänestykset tulokset: Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

Äänestäjät
2064. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Pikku pojan ikuinen haave

    1255 60,80%
  • Kyyditys kaverilta

    126 6,10%
  • Kaverin hommattua oman

    127 6,15%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

    132 6,40%
  • Koeajo liikkeestä

    9 0,44%
  • Ilman mitään syytä

    212 10,27%
  • Vaaran viehätys

    48 2,33%
  • Periaate, autot on akoille..tms

    20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

    76 3,68%
  • Tarve erottua muista

    59 2,86%
Sivu: 2 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 525:sta
  1. #31
    Serkkupoika, joka on minua muutaman vuoden vanhempi, antoi mun kokeilla 10-vuotiaana jaavaansa ja siitä se lähti. Sitten 11vuotiaana ostin puoleksi kaverin kans 80cc jammun ja vuoden myöhemmin 100cc jammun joilla paineltiin lapin metsäteillä kalareissut ja huviajelut jotta trumpettifarkkujen lahkeet vaan lepatti.
    Välillä oli pakko ajella mopollakin, koska prätkällä ei ollut kylille asiaa, mutta 3kk ennen 16-v päivää sain harjoitusluvan ja TS 125cc Suitzan. Harjoituskolmion (joka otettiin rajalla pois) painelin hetimiten Norjaan prätkäreissulle ja siitä asti on pärinää riittänyt.
    Välillä enemmän välillä vähemmän.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  2. #32
    Mulla oli pienenä sellainen mielikuvituskaveri, kun Pekka Vehkonen. Sen kanssa mä sitten ajelin polkumasiinalla ympäri kotipihaa pikkuisena polvet auki ja pöristin suullani. Että se mut on tähän harrastukseen vetäny. * *9-vuoden jommankumman puolen isukki osti huutokaupasta ekan krossipyörän ja siitä se on jatkunu aina tähänpäivään asti.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  3. #33
    9 vuotiaana mopolla aloitettu harrastus on varmaankin ollut se syy miksi ajelen nykyään moottoripyörällä. Piikistä varmaan voisi sanoa alkaneen sen varsinaisen sykäyksen, joka vasta kasvoikin tästä nykyisestä Shadowista ja jos se saa viimeisen huippunsa kun saan ensi keväänä hopean värisen PanEuropeanin.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  4. #34
    Lainaa (bellamoto @ Joulu. 15 2003,12:05) kirjoitti
    ..se mopo, jonka kyytiin pääsin, oli Ducati ST4..
    Kummallinen vaikutus noilla Ducateilla Sama stoori nimittäin mullakin, ST4S oli se eka jonka kyydissä olin, ja kun se mopo kuskeineen poistui kuvioista niin oli sitten alettava itse ajamaan, kun hinku tien päälle oli kova Jälkikäteen ajateltuna oli onni että näin kävi, muuten olisi varmaan kaikki nämä omat ihkut Ninjat jäänyt kokematta, ja on se niiiiiin paljon hienompaa ajaa itse
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
  5. #35
    Siinä kuuden vanhana, joskus seitkytluvun vaihteessa huomasin miten moottoripyörät herätti kaikissa niin voimakkaita reaktioita, enimmäkseen kielteisiä, tai sitten voimakkasta ihailua.
    Tuollainenhan oitis herätti mielenkiinnon orastavaan kapinalliseen mieleeni. *
    Ja olihan ne pyörät pikkupojasta tietysti pelottavia ja mielettömän hyvännäköisiä.
    Siitä se sairaus sitten alkoi, ja kymmenen vuoden kärvistelyn jälkeen pääsi jo piikin päälle.
  6. #36
    Täytyy kyllä sanoo että menee koko mopo harrastus kavereiden piikkiin kun aikansa niitä katselin ja monella oli moottoripyörä niin minkäs teet? Pakkohan se oli sitten itsellekkin laittaa...

    Ja oiskohan se ollut sellainen vauhdin fiilis mikä meikäläisellä on pienestä asti ollut veressä
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  7. #37
    Lainaa (Zia @ Joulu. 15 2003,15:18) kirjoitti
    Lainaa (bellamoto @ Joulu. 15 2003,12:05) kirjoitti
    ..se mopo, jonka kyytiin pääsin, oli Ducati ST4..
    Kummallinen vaikutus noilla Ducateilla Sama stoori nimittäin mullakin, ST4S oli se eka jonka kyydissä olin, ja kun se mopo kuskeineen poistui kuvioista niin oli sitten alettava itse ajamaan, kun hinku tien päälle oli kova Jälkikäteen ajateltuna oli onni että näin kävi, muuten olisi varmaan kaikki nämä omat ihkut Ninjat jäänyt kokematta, ja on se niiiiiin paljon hienompaa ajaa itse
    no mä oon ihan samaa mieltä, että tavallaan onni, että kuski häipyi...muuten istuisin vieläkin kyydissä enkä tietäisi yhtään miten ihanaa on itse ajaa...se se vasta jotain on...ja nyt mua ei saa kyytiin edes komee mies no, ehkä kerran pari, mutta pääsääntöisesti takanaistujaksi mua ei enää saa...
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
  8. #38
    No voi nenä! Kaks saman sisältöistä letkaa auki yhtäaikaa. Mellu-83 on aloittanut "milloin aloitit" otsikon, jossa puhutaan käytännössä samaa asiaa.
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

    Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
  9. #39
    16 kesäsenä kesken jäännyt kevarikoulu jäi kaivertelemaan
    Ikuinen mopokuume, hellitti tänä syksynä kun lupasin että 30 vuotiaana täytyy mopo olla.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> 9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri.
  10. #40
    Saamari, syytän Jussi600:sta asiasta. Meni antamaan kyydit kesäpäivänä pari v takaperin. Pari vk siitä oli oma pyörä alla.
    Jussi perkle!

    Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
    https://kokkonen.zone
  11. #41
    se pikku pojan ikoinen haave
    köyhyys ei ole ilo kenelläkään??
    mua se wain naurattaa
  12. #42
    Pikkutytön ikuinen haave ja "sukurasite".
    Exän kanssa tuli harrastus tarkemmin tutuksi ja kiinnostus ja hinku lisääntyi entisestään, jotta pakkohan se pärrä oli itselle hommata.
    Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa! Ja joskus se oivaltaminen on niin pienestä kiinni <3
  13. #43
    Ainahan noi kaks pyöräset on kiinnostanu eri muodoissa mut johtuen nuorehkosta iästäni en saanutkaan "isoa" A:a lahjaksi 18 vuotiaan kun laki muuttui juuri ennen kun saavutin ed. mainitun iän. No nyt se kortti on ja reilu pari kautta takana eikä kaduta!!!!
    Stoneking! Osta enduro niin et tarvitse katua

    Ajan aina nopeusrajoituksia hipoen!
  14. #44
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Ihan vaan, kun halusin kokeilla, että millaistakohan tuo on.
    Se siis silloin joskus. Sitten hommasimme kaverin kanssa puoliksi
    yhden pyörän, eikä siihen sitten muuta tarvittukaan.
    Pärtsäsimme muutaman vuoden.
    Sitten onkin jäänyt "pari" välivuotta, kunnes nyt sitten taas.
    Ihan nastaa on ...
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  15. #45
    Kait sitä ollaan ikuisia pikkupoikia. Tai sitten toteutetaan lapsuuden haaveita.

    Sitä tämä kolmenkympin kriisi teetti...
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  16. #46
    Lainaa (avivolin @ Joulu. 15 2003,20:55) kirjoitti
    No voi nenä! Kaks saman sisältöistä letkaa auki yhtäaikaa. Mellu-83 on aloittanut "milloin aloitit" otsikon, jossa puhutaan käytännössä samaa asiaa.
    Eiköhän se mikä ja milloin ole kumminkin aika eri asiat. Minäkin ihastuin moottoripyöriin jo alle kouluikäinenä pikkulikkana mutta ajamisen aloitin paaaljon myöhemmin.

    Sen ihastumisen muistan ihan tarkkaan. Joskus 60 luvun lopuilla oltiin isin kuplalla sunnuntaiajelulla koko perhe ja iso moottoripyörä pyyhkäisi vauhdilla ohi. Minä hämmästelin miten mopolla voi päästä AUTOSTA edelle, pikkubroidilta sain vastauksen "sonMOOTTORIPYÖRÄpöljä!" sitten tyhjentävän selvityksen aiheesta, jonka jälkeen ilmoitin haluavani sellaisen isona Seuraavaksi kinattiin pitkään ja hartaasti siitä, vaiko naiset ylipäänsä ajaa moottoripyörää ja minniineimukamäainaskiajan
    Four wheels move the body.
    Two wheels move the soul.
  17. #47
    Kaverin kyydissä istuin, taisi olla R6, uudenkarhea vuonna -98 ja kulki niin maan perusteellisesti(kotilon jälkeen). Parilla kaverilla oli omat pyörät ja pikkuhiljaa alkoi tekemään oikein pahaa kun pojat lähti ajelemaan ja mä en Sitten päätin että mitäs tässä kärvistelemään, korjataan asia
    Control is nothing without power...
  18. #48
    1:een meni, kadulla muuten näkee välillä kun joku pikkupoika katselee pitkään, silloin tietää että *tartutti taas yhden motoristiksi tietämättään ..tämä tarina on TOSI *
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  19. #49
    Kyllä se lähti siitä kun setä tarjosi Honda SL125 -76:sta todella halvalla 1500mk. Muuten en ois kyllä pystynyt hankkimaankaan.
    Olihan sitä tullu aiemminkin jo mopolla vuoden verran ajeltua. (senkin sai niin halvalla Solifer -76 hinta 600 markkaa)

    Kyllähän jo sormia syyhyttää, että pääsis jo ajamaan!!!
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  20. #50
    No ei ollu ihan sopivaa vaihtoehtoa,mutta pikkutytön ikuinen haave
    -Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä. ;)
  21. #51
    Mitä jiekaletta!! Pelkästään pikku-poikien haaveilua, vai..

    JOs olis ollu, et pikku-tytön ikuinen haave olisin painanu äänestys napukkia. Unelma, jonka en uskonu etes ikinä toteutuvan, vaan niin se vaan elämä heittelee..
    -paljon tuli tehtyä oikeinkin-
  22. #52
    Joskus 70-80 -luvulla kotipaikkakunnallani oli paikallisella moottoripyöräkerholla tapana Vapun päivänä kyydittää pientä korvausta vastaan kyläläisiä. Siellä sain ensi kosketukseni moottoripyöräilyyn, olisinkohan ollut 10 vuotias. Siitä se haaveilu alkoi ... ja haave muuttui todeksi 15 -vuotiaana kun ostin Honda CB 125 Twinin 4000 markalla. Kaksi vuotta myöhemmin olin tuon moottoripyöräkerhon jäsen !
  23. #53
    Kyl toi "pikku pojan ikuinen haave" kuvaa h..tin hyvin meikää. Ei vaa pikkkupoikana ollu varaa toteuttaa haavetta (en tiä onks nytkää mut toteutettu on )
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  24. #54
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Teini-iässä alko kiinnostus, mut koskaan en mopoa saanu (koska eihän se mikään tyttöjen harrastus ole, käy vaan siellä ratsastamassa..). Tosin kaverin mopoa salaa lainatessani tahattomasti keulin sen tyylillä T-risteyksestä suoraan ojaan seurauksella että runko oli vino, eli jäi ne ajohimotkin sinne ojanpohjalle hetkeks *

    Vyöruusuna sitä tuli sitten useampi vuosi roikuttua, kaikkien piikin ja myöhemmin prätkän omistavien kavereiden riesana. Autokoulussa jossa ajoin BC-korttini ei ollut A-kortti mahdollisuutta, eli silloinkin se jäi ajamatta.

    Aina kuitenkin takaraivossa nakuttanu halu omaan pyörään, mut ei muka koskaan ollu varaa edes ajaa sitä korttia. Reilu vuos sitten otin itteeni niskasta ja marssin autokouluun. Ajovarusteetkin olin jo ehtinyt hommaamaan ennenkun kortti oli kädessä, mikä helpottikin suunnattomasti kavereilta pyörän lainaan ruinaamista. Kiitettävästi on kaverit uskaltanut aarteitaan antaa alottelevalle naismotoristille lainaan, kaikille heille iso kiitos siitä!

    Kesän erilaisilla lainapyörillä huruutettuani päätin sitten syyskuussa laittaa viimeisetkin jenini käsirahaksi ja ajoin kotiin "omalla" pyörällä (Osamaksun autuus!)

    Elikkäs JO kolme kuukautta olen ollut onnelinen pyörän omistaja! *
    -nomen est omen-
  25. #55
    Kyllähän kaikki sai alkunsa junnuna ajetuista kilometreistä...
  26. #56
    Ikä.

    Kun tuli se 15 täyteen niin tietysti mopo ja kun 16 täyteen niin tietysti kevari. Siihen sitä on sitten jääty kiinni 18 kaudeksi toistaiseksi ja jatkoa luvassa - pari vuotta jo ihan työnäkin
    Kitka miehen tiellä pitää!
  27. #57
    Taisi olla vuonna 73-75 sedälläni oli joku 125-250cm2 java tms.
    ihailin sitä pihalla ja laitoin käden pakoputkelle joka kiilsi ilta-auringossa, siihen jäi käden nahkat kuumaan putkeen *ja sydän moottoripyöriin
    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
  28. #58
    S'oon geeneissä!

    marza
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  29. #59
    Kun sain Monkeyn 12-vuotiaana siitä se sitten lähti ku aina piti saada kovempaa peliä alle.
    Edessä olikin 14-vuotiaana skootteri Piaggio Typhoon, 15-vuotiaana Suzuki PV+60ccläppis *, 16-vuotiaana NSR ja sitten 18-vuotiaana toi nykyinen Cebari600 joka tarttis taas saada suurennettua
    I feel the need - the need for speed!
    F.H.O.C
  30.  
  31. #60
    Mopoilustahan se kaikki alkoi. Sitä aihetta on täällä puitu jo aiemminkin, mutta silloin syttynyt kipinä ei ole ikinä sammunut. Välillä on oltu hetki ajamatta, mutta aina on pyörän selkään palattu.
    Kasvankohan mä ikinä isoksi?
Sivu: 2 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen