Katso äänestykset tulokset: Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

Äänestäjät
2064. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Pikku pojan ikuinen haave

    1255 60,80%
  • Kyyditys kaverilta

    126 6,10%
  • Kaverin hommattua oman

    127 6,15%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

    132 6,40%
  • Koeajo liikkeestä

    9 0,44%
  • Ilman mitään syytä

    212 10,27%
  • Vaaran viehätys

    48 2,33%
  • Periaate, autot on akoille..tms

    20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

    76 3,68%
  • Tarve erottua muista

    59 2,86%
Sivu: 17 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 715161718 ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 525:sta
  1. #481
    tarve päästä liikkeelle ja mopot on tytöille

    ja myöhemmin jatkettiin isolla pyörällä kun järki alkoi riittää hengissä pysymiseen
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  2. #482
    Kyllähän se on tuo pikkupojan haave. Mulla oli aikoinaan kevari ja siitä sitten jäi päälle ikuinen haave saada isompi pyörä. Kevarin jälkeen alko sitten opiskelut jolloin kevari oli myytävä. Sitten tuli vaimo ja asuntolainakierre. Viimeisten 10 vuoden aikana on ollu aina silloin tällöin haave saada pyörä mutta vaimo torppas aina kaikki nää haaveet. Keväällä -14 sitten päätin että nyt se pyörä on vaan hankittava, sano vaimo mitä tahansa. Pääsiäisenä rupesin kattelemaan kamppeita ja kun ne oli hankittu niin meni vain viikko ja pyöräkin oli hankittu. Siitä se siten lähti taas liikkeelle ja viime perjantaina tuli sitten vaihettua pyörä kun ekaan oli jo tullu kilsoja melkoisesti motokätköilyn ansiosta.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #483
    Noista vaihtoehdoista lähimmäksi varmaan osuu se kyyditys. En edes muista koska olen ollut ekan kerran faijan kyydissä, sittemmin kyyditsijöitä on ollut muitakin (setä, poikaystävä, mies). Jotenkin en kuitenkaan tullut itse ajamista ajatelleeksi (kyydissäkin oli mukavaa) kunnes mies ilmoitti, että ei hän enää jaksa ajella ja mua kyyditä. Oli sitten pakko alkaa ajaa itse (ajokouluun menossakin vähän kesti, en kyllä tajua miksi, sillä nautin myös autolla ajamisesta ja nuorena on ollut skootteri ja nekin olen oppinut ajamaan ihan helposti), ja onhan se nyt paljon kivempaa kun vain kyydissä istuminen .
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  4. #484
    Ei oikeastaan mitään syytä.

    Huomasin vaan katselevani prätkiä ja ajattelin, että se vois olla kivaa. Lisäks totesin, että parempi kokeilla nyt kuin joskus viidenkympin kriisissä. Ei oikein mitään mielikuvia ollut, ajattelin vaan että vois olla kivaa kurvailla yksikseen maaseudun pikkuteitä ja haistella vaikka tuoreen sianpaskan hajua pelloilta. Pyöräksi jokin sellainen, mihin kokoni puolesta mahduin istumaan ilman, että on polvet leuassa. Kantavana ajatuksena oli, että halpaa huviahan tuota on kokeilla, korkeintaan menee A-kortin hinta hukkaan. Ja pyörä vaan alle, kun saahan sen myytyä, jos ei olekaan oma juttu.

    No myinhän minä sen sitten pari vuotta myöhemmin, kun ostin toisen tilalle. Harrastuksen aloittamisesta lähtien 10-15tkm mittariin joka kausi, vähän muista kiireistä johtuen vaihtelevasti. En vaihtaisi pois.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  5. #485
    Tarakalla istunut joskus riittävästi, niin halusi ajaa, edes vähän päryyttää jollain - ja mikäs sen hauskempaa.
  6. #486
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Loistava vanha ketju.

    Itsellä ensimmäinen "kipinä" moottoripyöriin iski lapsuudessa, kun käytiin katsomassa Artukaisissa kaikkia mahdollista moottorikilpailuja, myös moottoripyöriä.

    Ja nyt ympyrä tavallaan sulkeutuu, kun ens viikonvaihteessa ollaan Imatralla katsomassa katuratakisoja.

    Ja toinen syy oli, että tuli taloudellisesti mahdolliseksi hankkia moottoripyörä. Ulkomaille kun lähdin niin jossain vaiheessa totesin, että jos omin jaloin tulen takaisin niin mä ostan moottoripyörän. Kiitos Petelle, että vei mut 2011 prätkämessuille... Siinä tuli bensaa liekkeihin oikein urakalla.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  7. #487
    Vuonna 1969 piti mopon tilalle saada jotain nopeampaa. No, se oli Husqvarna Silverpilen kaikki 9 hv ja sillä tiellä ollaan. Nyt ajellaan pappasportilla BMW R1100S ja hiekkatiemopona BMW F650.
  8. #488
    Äänestysvaihtoehdoista ei osu oikein yksikään. Päällimmäisenä syynä oli se, että kyllästyin ajamaan samaa työmatkaa autolla 30min suuntaansa eikä hyvää työpaikkaa huvittanut vaihtaa. Eli jotain uutta ja vaihtelua piti keksiä. En ollut koskaan ajanut mopoa tms eikä oikeastaan aikaisemmin ollut mitään kiinnostustakaan. Se olikin se toinen syy: halusin kokeilla oppiiko 35 vuotias vielä jotain täysin uutta. Ensimmäinen päivä ajokoulussa olikin aika haparoivaa, mutta jännästi sitä hermoradat olivat yön aikana oppineet kun seuraavana päivänä toisella tunnilla kädet ja jalat alkoivat toimia yhdessä. Tavallaan oli myös hauska käydä ajokoulussa uudestaan ~17v edellisen kerran jälkeen. Ei sitä osannutkaan kaikkea mitä luuli osaavansa eli ihan positiivinen havainto sekin.

    Sitten kun tuli kortin saamisen jälkeen hankittua oma pyörä, onkin laji alkanut kiinnostaa ihan toisella tavalla ja nettimoto ja tämä foorumi on tullut tutuksi. Kolmen vuoden aikana ei ole tullut tehtyä kuin pari reissua työmatkojen lisäksi prätkällä, mutta työmatkat ovat usein nykyään pidempiä mutkareittejä etsiessä.
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600
  9. #489
    Mehtämopo-->sitten tuli ikää ja katumopo-->kevari-->autot-->rätkät.
    Se on vaan kuulunut osaksi elämään.
    Onneksi autot on jääneet kuljettimien tasolle, koska tila ja innostus ei vaan riitä autoihin, mutta rätkiin kyllä.
  10. #490
    En tiiä mikä meikäläiseen joskus iski... kaveri sai yllytettyä, että mennään nyt ajamaan pärräkortit ja siittä se sitten lähti... oma mopohan sitten oli saatava ja niin liekki oli syttynyt
    "Never ride faster than your guardian angel can fly"
  11. #491
    Ihan ensiksi se oli vaan joku sisäinen roihu nuoren miehen sisällä, mutta pitkän tauon jälkeen ostin itselleni taas mopon lohdutukseksi, kun tuli ero tyttöystävästä. Siitä se riemu repesi
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  12. #492
    Ensiksi tuli moottorikelkka ja sitä täydentämään kesäharrastukseksi moottoripyöräily. Parissa vuodessa moottoripyörä on vienyt voiton. Silti vuodessa on kolme kuukautta jolloin ei pääse kunnollisella moottoriajoneuvolla eteenpäin.
    ...
  13. #493
    Piti päästä nopeammin ammakouluun v1983

    Lähetetty minun S40 laitteesta Tapatalkilla


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  14. #494
    Lykkäsin MP-kortin hankintaa vuosilla kun ei ollut muka rahaa ajaa korttia.
    Sitten kun rupesin näkemään unia että ajan moottoripyörällä niin oli pakko saada moottoripyörä.
    Äänestin pikkupojan haavetta kun ei ollut vaihtoehtoa että oikeasti uneksin siitä.
    ZZR1400
  15. #495
    Vaikea valita nyt ihan oikeaa. Pikkupojan haave se on ainakin ollut, muistan edelleen jutun silloisesta lehdestä kun Jammu esitteli maxin aikoinaan. Kuitenkinkin vuosia vierähti eikä pyörää tullut hommattua, ei koskaan muka oikein ollut rahaa.

    Sitten kaveri hankki pyörän, ajoi sillä kesän ja osti loppukesästä toisen. Entinen Honda VF500 jäi edelleen kaverille, se liisasi sen mulle syksyksi eli siihen asti kun siitä oli vakuutukset voimassa. Tuli vielä niin halvalla etten maksanut siitä kuin pelkät vakuutukset.

    Sillä ajeltiin syksy vaimon kanssa ja jossain vaiheessa käytiin vanhempien luona. Varastosta löytyi mun vanha solikka, vaimo harjoitteli viikonlopun sillä, minä ajelin isän automaatilla. Sen jälkeen selitin että moottoripyörä toimii täysin samalla tavalla. Se vaan on isompi, painavampi ja tehokkaampi. Viikonlopun jälkeen tilanne olikin että voisihan sitä harkita, mutta sitten pitää olla sellainen että myös vaimo pystyy sillä ajamaan. Mittaa on siis 155 senttiä ja Suzuki Savagehan sieltä tuli. Sittemmin on pyörät vaihtuneet ja nyt taisi tulla seitsemäs tai kahdeksas kesä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  16. #496
    Kai se vähän sellainen ikuinen pikkupoika päässä myllää. Joskus Kekkosen aikaan oli hetken CX 500 customi ennen kuin rahat loppui ja piti hukata. Sitten tuli 80-luvun lopulla ostettua ekoja Suzuki DR 650:ä mutta kaupat peruuntui kun ei pyörää alkanut kuulumaan. Olisi ollut lysti peli lasketella virveli selässä. Sitten menikin yli kaksikymmentä vuotta ja koko ajan tuli tässä maantien 616 penkalla asuessa kuunneltua kun mopoja ujelti ohi. Sitten kun vielä pääsi kaiken hapen tuhoavasta emännästä eroon ja rahatkin piisasi niin eikun Belgiasta Deukan ostoon. Ja siinä on mopoa loppuiäksi

    Vissiin se ihan pohjimmainen kipinä tuli kun näillä kulmilla pörisi silloin 70-luvulla tuuttia, vesipyssyä ja jos sun mitä. Niitähän sitä pentuna tuli kunnioittavan välimatkan päästä ihailtua. Ja Imatran ajot tietysti piti nuohota vaikka kaikkea muutahan siellä siinä iässä näki paitsi kisoja.
    Viimeksi muokannut: Oksanen; 20.08.2016 klo 00:41.
    työmies
  17. #497
    Tuota nyt kun tarkemmin miettii niin syitä on monia.

    Kenties just nyt päällimmäisinä on se että aistii kaiken ennen muita. Sateen tulon, vastaleikatun nurmen, kaadetun puun, ilman kuivumisen jne.
    Ennemmin mukana ollut vauhti ja siitä nauttimisen tunne on jäänyt taka-alalle, en varmaan tänä kesänä ole kierrättänyt yhtään perheen pyöristä punarajalle...väännöstä kyllä nautiskelen.

    Kilometrejä on nyt kesän aikan tullut 2 -pyöräisillä reilu kymppitonni mutta alle viidenkymmen kilsan lenkkiä varten ei viitsi lähteä pärrällä, meen mieluummin autolla. Pitkät retket sitten prätkällä. Ja pitkiä >500km lenkkejä kyllä riittää kunhan keksii reittejä.

    Ai piru kun tulisi sellainen FJR/Kottaraisen super adventure sekoitus valupyörillä, kohtuu maavaralla, sähköpleksillä, elektroniikalla ja väännökkäällä 150 heppaisella/150 vääntävällä 800cc turbokoneella ja 20000km huoltovälillä. Keppiveto ja tankattuna sen alle 300 kiloa ja kokonaispaino reippaat 500. Heti ostaisin...ellei nyt viittäkymppiä maksaisi

    Mutta aloitukseen aikanaan oli ihan käytännön syyt. Pääsi nopeemmin ja luotettavammin kuin mopolla
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  18. #498
    Kevari kuustoista kesäsenä, legendaarinen Yamaha RD125LC. Tällä ajoin pitkiäkin matkoja, tais tulla 16tkm kahdessa kesässä. Sen jälkeen venttaa ja nuoren perheen kiireitä kunnes kaveri hankki prätkän. Sitten tais mennä vielä pari vuotta innostuneena, ehkä enemmänkin, ennen kuin sain luvan ostaa pyörän -sillä ehdolla, että vaimo saa ensin uuden auton. Ja saihan se ja vieläpä nopeasti. Kaikki muut tunnetut suostuttelukeinot oli jo käytetty. Syynä jahkailuun oli se, että oli nähnyt kun aikoinaan olin ajellut kevarilla nuoruuden innolla. Ymmärrän kyllä hyvin.

    Toinen hauska episodi oli kun katsoin harrasteautoa netistä, ihan vaan huvikseni, jolloin pikkunassikkamme tuli utelemaan mitä teen. Kerroin, ja poika juoksi tanssien äitinsä luokse kertoen, että isä ostaa meille Porschen. Sain kuulla kunniani asian järjettömyydestä etc. Pitkän ripityksen jälkeen viimeinen toteamus oli, että osta vaikka uusi moottoripyörä. Arvatkaa mitä tein. No, en toki uutta ostanut mutta paremman kyllä. Sanottakoon, että tuolloin minulla oli jo pyörä, joka tosin rungoltaan ei erityisen hyvin sopinut "korstolle".

    Niin ja myin vanhan pyörän kaverilleni, joka tinki sen sopusopusopuhintaan käyttämällä sellaisia argumentteja kuten "anna vielä vähän lisää alennusta, jolloin sinulle tulee pienemmät luottotappiot tai väittäen minulla olevan sydämen paikalla taskulaskin, omatuntokin oli kuulemma kirurgin toimesta ohitusleikattu jne.". Näin seuraava -pienempivartinen- jäi koukkuun tähän jaloon harrastukseen.

    Nyt ollut kymmenen vuotta erilaisia prätkiä ja järki mukana pyrin ajelemaan. Näin asiasta ja vähän sen vierestä.
  19. #499
    Vahinko.
    Kesälomareissulla netin selailu. Sattu pyörä silmien eteen ja oli kohtalaisen lähellä sen hetkistä sijaintia. Kaupat tuli tehtyä ja sit ostaa varusteet ja ajaa korttia (tietty pyöräkin haettiin toiselta puolen suomea).

    Autojen kanssa pelleillyt monta vuotta niin kokeillaan nyt näitä. Saas nähdä mitä näitten jälkeen.. tieliikenne ATV on kanssa kertaalleen omistettu
    BMW K1200S -07
  20. #500
    En löytänyt itselle sopivaa vaihtoehtoa. Jotenkin sen on aina vaan tiennyt, että se on mun juttu... Muistan, kun pikkupoikana vierailimme jollain kokoontumisajolla ja siellä näin tämän sinisen "Yömahan" vielä ei oo tosin tähän päiväänä mennessä ollut yhtäkään "Yömahaa", mutta muutamia muita kyllä. Välillä on ollut kortit pois, jopa kaikki kortit, vuosia, mutta aina sen on tiennyt, että jos haluaa tuntea ittensä kokonaiseksi, niin se on mahdollista vain yhdellä tavalla eli sillä, että on mopo pihassa. Välillä ajaessa tulee sellainen tunne (jota ei tule mistään muusta asiasta) sellainen flow että sitä on mahdotonta kuvailla miltä se tuntuu, mutta se on niin hyvä tunne, että toista sellaista ei ole ja sen eteen on valmis tekemään paljon... Kysehän ei ole siitä kuka on kovin tien päällä vaan kuka on vapain tien päällä.
    Suzuki GSF 1200
  21. #501
    Kevarin hankkiminen juniorille, piti tietysti kokeilla piiiitkän tauon jälkeen. Sen jälkeen tietä on riittänyt 20-40t km vuodessa. Nyt sanon, että ajamatta on 300t km, minkä vuoksi pitää päästä baanalle. Tänään Imatralla, kesällä linjalla Mustameri-Jäämeri. Ensi kuussa Laatokalle ja Ääniselle.
    R1200GS, F700GS
  22. #502
    Yhdellä tytöllä oli TZR 125, jolla kävimme kerran ajelemassa ja jota sain kokeilla. Ihastuin sekä prätkään että tyttöön. Minä olen viimeisiä, jotka saivat a:n ajokorttiin ilman muuta, ja vähitellen sitten opettelin ajamaan. Kyseisen tyttöystävän kanssa kävimme autokoulun takapihalla vähän jarruttelemassa ja pujottelua kokeilemassa, ja sitten vain liikenteeseen. Tyttöystävä aikanaan jäi, ja ajan oloon hankin oman pyörän.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  23. #503
    Pikkuusen poijan haave sai alkunsa kipinästä tai oikiastaan katkojan kärkien kipinöinnistä...

    Vuasi tais olla 91 ja ikää 7v ku piti ihimetellä mitä se isä tallis häärää veliin vanhan mankin kans.
    No kärkien säätö siälä oli meneillään ja muistan ku mä kattoin sitä vauhtipyärää ja tuumasin, että on se jännän näköönen kapistus.
    Siitä se ihmetys vasta alkoikin kun isä potkaisi sen käyntihin ja mä näin ku se vauhtipyärä pyäri ja piäntä kipinää oli havaittavis vauhtipyärän sisällä...
    Tua hetki oli jotenki niin hypnoottinen, että siitä alkoi mun kiinnostus moottori vehkeisiin

    No tottakai oma manki piti saada ku tualla veliin mankilla sai aikansa harjootella ja vuanna 99 tuli hommattua 83vuaden manki, joka on talles aina vain.
    Voi niitä aikoja

    Vasta 2008 oli oli mahdollisuus hankkia eka prätkä ja mikää muu ei kelvannu ku kotarin 660 supermoto... Ja se tuli jäädäkseen ja huh huh niitä ensimmääsiä keulimisia
    Sitä jäi heti koukkuhun...

    Sit 2012 keväällä kotari sanoo, ettei vittu välttämättä jaksa ja jätti välille.
    Kotari tallihin lepäämähän ja yammun trx850 tilalle kun luulin, että musta tuloo kyykkypyöräilijä ja et tämä korvais kotarin ainaki hetken aikaa...
    Mä olin niin vääräs ja tänä keväänä sain sen myytyä niin sai kotarin kunnostettua niillä rahoilla

    Nyt sitä nauttii taas tästäki hommasta ja tää ei lopu jos se musta on kiinni
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  24. #504
    Kotikylälläni(Nurmon Ylijoella)oli Hautamäki niminen talo km päässä meiltä.Sen talon lastenlapset kävivät kyläilemässä siellä 70-luvulla,heillä oli Tuuttihonda ja CB350 JA CB100 ajokkeina.Aina polkupyörällä sinne katsomaan.Toinen oli Mörönen Peräseinäjoelta samaan aikaan,hänellä oli ekaks Kawan F2 ja sit H2.Siitä on kipinäni syttynyt.
    Unohtamatta 59-pappatunturia,jonka isä lykkäsi tallista pihaan ja sanoi,että aja,jos saat käymään(Oli kiinnileikannut)
    Eka oma prätkä oli Suzuki GT380K,iloisella 80-luvulla.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  25. #505
    Nuoruudessani halusin prätkää mopon (suzuki PV) jälkeen, mut eihän porukat sitä mulle hankkineet kun korttikin olis pitänyt ajaa. Kolmekymppiseksi asti kituutelin köyhyydessä ja siinä uskossa että prätkän pitäminen on saatanallisen kallista. Kokeilin sit veljen hayabusaa ja sen jälkeenhän oli pakko ajaa kortti ja hankkia pyörä, rahasta viis. Siitä se ajatus sitten lähti.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  26. #506
    Pari kesää sitten pääsin kaverin takapenkille, rakastuin välittömästi :3 siitä lähti tie sitten oman pyörän hankkimiseen.
    Suzuki GSX-R 1000 K8

    Ex: Suzuki GSX-R 600 K9 (RIP)
  27. #507
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Morris kirjoitti Katso viesti
    Pari kesää sitten pääsin kaverin takapenkille, rakastuin välittömästi :3 siitä lähti tie sitten oman pyörän hankkimiseen.
    Onneksi olkoon. Nyt tulee syöttöä lapaan
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #508
    Laitoin kohtaan ilman mitään syytä... tosin hetken mielijohteesta lähti.
    Aikoinaan menossa yk-joukkoihin ja jokin verovapaa rakkine piti hommata tuliaisiksi ja suuressa viisaudessani en ostanut autoa vaan päädyin pärrään.
    Siitä jäi kipuna ja vaikka välillä on ollut pyörättömiä vuosia, aina on pitänyt näihin palata...
    juuri nyt pyörätön
  29. #509
    Isobroidi kuoli prätkäkolarissa aikoinaan (-66), olin silloin 8v., sitten lähdin liftaten Imatran Ajoihin -72 ja näin Saimaan kanavan silloilla katkeamattomana virtana ohi meneviä Tuutteja, Vesipyssyjä, 750-Kawoja yms. Alitajuntaan jäi haave:" Tollasen mä joskus hankin" ja tällä tiellä edelleen ollaan.
  30.  
  31. #510
    Kyllä tämä on se pikku pojan ikuinen haave. Aina on pyörät kiinnostaneet vaikken saanut junnuna lupaa hommata mopoa tai kevaria. Homma jäi taka-alalle kunnes joitakin vuosia sitten naapuri esitteli pyöräänsä. Siinä hetkessä päässä naksahti jotain. "Jos kerran tollakin on moottoripyörä, niin miksi ihmeessä mulla ei sellaista ole???"

    Siitä lähti nopea ja määrätietoinen järjestely kortin ja pyörän hankkimiseksi. Ilmoitin vaimolle, että ajan prätkäkortin. "Mihin sä korttia tarvitset kun ei sulla ole pyörää?" Oli vaimon vastaus. Seuraavassa vaiheessa pyysin vaimon mukaan " katsomaan" pyörää. Hieman oli rouva hämmästynyt kun latasin myyjälle kirjekuoressa seteleitä. En olisin ikinä saanut lupaa vaimolta jos olisin perinteiseen tapaan pyytänyt lupaa. Tällainen rynnäkkötyylinen etenemistapa, jossa vaimo oli aina askeleen tai kaksi jäljessä toimi loistavasti. Ei raukka ymmärtänyt mitä moottoripyöräily tarkoittaa käytännössä.

    Välillä olen harmitellut että meni hukkaan vuosia prätkäilyssä kun en heti hankkinut pyörää 18-vuotiaana. Toisaalta olen saattanut säästyä monelta harmilta kun ne nuoren miehen ajopaineet purettiin 70 heppaisella vanhalla henkilöautolla... Ehti kertyä malttia ja kokemusta liikenteestä ennen pyöriä.
Sivu: 17 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 715161718 ViimeinenViimeinen