Katso äänestykset tulokset: Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

Äänestäjät
2064. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Pikku pojan ikuinen haave

    1255 60,80%
  • Kyyditys kaverilta

    126 6,10%
  • Kaverin hommattua oman

    127 6,15%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

    132 6,40%
  • Koeajo liikkeestä

    9 0,44%
  • Ilman mitään syytä

    212 10,27%
  • Vaaran viehätys

    48 2,33%
  • Periaate, autot on akoille..tms

    20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

    76 3,68%
  • Tarve erottua muista

    59 2,86%
Sivu: 12 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 525:sta
  1. #331
    Crossista kadulle hurvittelemaan. Moottoriajoneuvot ovat aina olleet kärkisijoilla
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  2. #332
    Asuimme(ja asun vieläkin) 1970-luvulla n. 1 km:n etäisyydellä isosta valtatiestä. Siellä päin tuli 5 -vuotiaana naperona polkupyörällä pyörittyä ja samalla näki ja kuuli jo kaukaa, kun moottoripyörät menivät tiellä.

    Oli ne hienoja; isoja Hondia ja Kawasakeja varsinkin...ja muitakin .

    Siitä se alkoi; myöhemmin mopo, kevari ja isompia...ja lisää tulossa .

    Ei tätä voi lopettaa.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  3. #333
    Kyllähän se niin meni, että pikkutytön haavetta toteuteltiin. Isukki oletti, että mopoilu saa minut hieman rauhoittumaan ja kaksipyörävillitys menisi siinä samalla ohi. Mutta ehei sinne päinkään! Siitähän se kaikki vasta alkoikin!
  4. #334
    Kaverin lainamopostahan se villitys pikkunöösinä alkoi
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

    " Tanan IT-miehet ! "

    Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
  5. #335
    Kyllä tuo taisi alkaa ihan ensimmäisen mopon ostamisesta.. Joka oli legendaarinen Suzuki S1 siitä sitten pikkuhiljaa siirryttiin isompaan ja harrastus vai vei mennessään. Nyt on "motoristinalulla" ikää 19,7v ja ajokilometrejä kakspyöräisillä yli 50000.. Lisää kerätään jatkuvalla syötöllä ;)
    ZX12-R -01

    Mitä suureee vika sen isoovee leka...
  6. #336
    Kaverin pyörää pääsin kokeilemaan joskus vuonna -84. Taisi olla piikki Suzuki X-4. Ihan mieletön tunne kun kokeilin ohittaa pari autoa ja pyörä lähti kuin tykin suusta

    Siitä se haave omasta pyörästä lähti...
  7. #337
    Sebu.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  8. #338
    Viimeinen niitti oli oikeastaan kun kaveri hommas parivuotta sitten pärrän.

    Monta vuotta tässä tuli suunniteltua että ajas kortin ja hommais pyörän, noh tänä kesänä se tuli viimein tehtyä.

    M.
  9. #339
    Lainaa (yammu1 @ Elo. 09 2007,22:32) kirjoitti
    Kyllästyin aikoinaan roikumaan nykyään minun miekkosen
    silloiseen poikaystävän kyydissä ja päätin että jos kerran hän osaa ajaa niin minäkin opin. Siitä se sitten lähti.
    Yksinkertaista.
    Näin kävi minullekkin. Enkä halunnut olla riippuvainen ukosta että pääsee liikenteeseen . Vuorotyöläisenä kun ei ajat osuneet koskaan yksiin.
    Vaikka kaikki muu vaihtuisi niin suzuki säilyy.

    Suzuki Intruder c800, 2007
    In memorian suzuki GSX-R 600, k7
  10. #340
    Tehtiin emännän kanssa sopimus jos se ostaa uuden talon, niin mää ostan mopon. Ja se uus talo tuli, eli oli pakko ostaa mopo

    No, ei se mopo ollu ihan uus juttu, mutta melkosesti väliä tossa ehti tulla...
    Tunturiässä
  11. #341
    Yksi vaihtoehto puuttui;-Näytti hyvältä kuvassa ja tuollaisen haluan
    Näin kävi mulle ja päätös mosan ostosta tapahtui kuvastoa selatelessa.
    Yhtään oikeaa mootoripyörää en ollut omistanut ennen tätä,vaikka monenlaista ajanut ja vuokrannut.
    Tietämättä mihin tämä pyörän ostaminen johtaa,kun koeajokin pelotti pirusti ,mut nyt on tullut hierottua melkein koko eurooppa pyörällä läpi,mitä en ikenä tekisi autolla.
    Ajettuna yli 30 maata ja kymmeniä tuhansia kilometreja , ja kaiken alkulähe on tulevat mallit v2005 esite


    Nyt kolme kesää ajellen omalla pyörällä [42km] voin omalla kokemuksella sanoa,että vauhti kiinnostaa myös yli parikymppiiä.
    Omaan tulee tehoja.jotka olis olleet 20vuotta sitten varma naula arkkuun..
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  12. #342
    pikkupoikana fillarit oli leikeissä prätkiä, sitten tuli mopot, kevari. Oikeaan prätkään ei ollut rahaa, auto oli pakollinen liikkumaväline. Nyt on varaa ja pyörä alla.
  13. #343
    Kun olin ihan pikku tyttö vielä, niin eno aina "kiusas" et millos sulle se mopo ostetaan? No täytin sitten 15 ja eno lupautui oikeasti mopon ostamaan. Hetken tuumailtuani päädyin silloin kuitenkin ottamaan ihan vain polkupyörän, kun ei kenelläkään kaverilla ollu mopoa ja mietin ettei sillä oo kiva yksin ajella. Pikku tytön haaveesta se kuitenkin lähti.

    Vähän vanhempana sit kavereitten kyydissä istuminen sai innostumaan asiasta uudelleen. Ja kun kaveri ja sen isoveli, joka omistaa autokoulun, houkutteli ajamaan kortin halvalla, niin se oli menoa sitten...

    Sitten vaan enolle soittamaan, et nyt mä sit ottasin sen mopon, lainaatko rahaa ja lainashan se.

    ~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~
  14. #344
    Autot liian kalliita...
    Testi
  15. #345
    Eiköhän se ole vähän niin kuin joka pojan unelma
    Yamaha FZR 1000 EXUP

    ...aina sattuu ja tapahtuu, kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu...
  16. #346
    en muista tarkkaan.. tais olla kun aloin lukkee Mopo kirjaa tai jo enemmin olin haaveillu sellaset eli pikkupojan ikuinen haave
  17. #347
    Kyllä se oli se pikkupojan ikuinen haave, mietiskelinkin tällä viikolla (ostin ekan pyörän tasan viikko sitten) että mistä asti olen pyörästä haaveillu ja muistin ainakin semmoisen tapahtuman kun TOP GUN jossa maverick ajelee moottoripyörällä ja aina haaveilin että kun pääsis itsekkin joskus ajamaan
    Top Gun taitaa olla tehty vuonna 1986 ja itse olin silloin 3 vuotias
    Yamaha xv1100 -89
  18. #348
    Kaverin mopolla tuli ajeltua pari kertaa ja sen jälkeen oli pakko hommata pyörä
  19. #349
    Oon ajanu jo n.10 vuotiaasta asti mopolla... Oli ihan mukava siirtyä moottoripyörään suoraan moposta. Kevaria kun en laittanut.
    Honda CBR600f
  20. #350
    Kävin kaverin luona Kanadassa, ja sillä on ollut ties mitä vempaimia aina ihan pikkutytöstä saakka. Pääsin sitten kyytiin, ja se oli siinä. Palattuani samantien autokouluun ja sitten kamppeita ostamaan! Reissusta on nyt vajaa viisi vuotta, eikä tulisi mieleenkään jättää mopoilua sikseen!
  21. #351
    Isä se on syypää minun pyörä intoon,pöllittiin sen Jawa se oli joskus vuonna 1973,jäätii kiinni siitä.Isä osti mulle mopon ja sano,nyt ei sitten tartte pölliä mun pyörää kun on sulla oma.Osti mulle Solifer Speed SM Mopon!Ekan ison pyörän ostin -79,Suzuki GT380.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
  22. #352
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ei voinut äänestää kun puuttui vaihtoehto "MZ"...

    Joskus 76-77 otettu kuva.
    Dirty Nasty Furriner
  23. #353
    Lainaa (helanmi @ Syys. 05 2007,01:54) kirjoitti
    Eiköhän se ole vähän niin kuin joka pojan unelma
    Mitä ikuinen "polvihousupoika"voi muuta tehdä,kuin ajaa prätkällä??
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  24. #354
    Kyl pennusta asti teki moffaa mieli ja mopon jälkeen luonnollisesti hyppäsin kevarin puikkoihin. Sit olin muutaman vuoden ilman pärrää ja se oli yhtä helvetttii.. Mut nyt on taas kivvaa! Moffasta en luovu ikinä!
    Diu diu DIU!
  25. #355
    Kyllä se ikunen haave moottoripyörästä sai viimein tekemään ratkasevan päätöksen ostaa moottoripyörä 40 vuotis lahjaksi itselle viime keväänä. Kossina oli mopo ja kaikenlaisia muita moottoripyörän korvikkeita esim. Java jota rakentelin joskus 16 kesäisenä. Sittemin joka keväinen pyöräkuume mutta aina on joku muu hankinta mennyt edelle autot, perhe, talo ym.
  26. #356
    Lainaa (jarierkki @ Elo. 14 2007,20:38) kirjoitti
    Neljänkympin villitys taikka vapauden kaipuu, tiedä häntä.
    Tähän. Kun elämä on kohdallaan eikä rahasta enää niin tiukkaa. Lapset tosin vielä hieman "jarruttavat" niitä pidempiä reissuja.
    "An Ye Harm None, Do What Ye Will"
    -Nienna
  27. #357
    vaimo pyysi (kyytiä)
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  28. #358
    Kai se siitä alkoi kun isoisä osti ittelleen Solifer SM:n ja antoi mulle vanhan pappa-tunan mökkimopoksi... *
    Taisin olla jotain 9-10, sen muistan että vaihdekahva oli niin jäykkä etten yhdellä kädellä 2:lle saanut. * Sen jälkeen ei ole ollut paluuta. *
    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  29. #359
    Kuulemma vanhempien mukaan pappi oli saapunut harrikalla ristiäisiin 2h myöhässä, kädet kainaloita myöten öljyssä, kun oli pitänyt pari kertaa korjata mopoa matkan varrella...
  30.  
  31. #360
    Kun olin 6v isä toi honda monkeyn pihaan ja antoi ajaa ykkösellä. Siitä lähti ja tauti senkun pahenee...
    ________________
Sivu: 12 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21011121314 ... ViimeinenViimeinen