Katso nestykset tulokset: Mik sai aloittamaan moottoripyrilysi? -

nestjt
2053. Et voi nest tss kyselyss
  • Pikku pojan ikuinen haave

1247 60,74%
  • Kyyditys kaverilta

126 6,14%
  • Kaverin hommattua oman

127 6,19%
  • Kaverin pyr kokeiltua

131 6,38%
  • Koeajo liikkeest

9 0,44%
  • Ilman mitn syyt

211 10,28%
  • Vaaran viehtys

48 2,34%
  • Periaate, autot on akoille..tms

20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

76 3,70%
  • Tarve erottua muista

58 2,83%
Sivu: 18 / 18:sta EnsimminenEnsimminen ... 8161718
Tulokset 511:st 525:een 525:sta
    Ainahan pikkupojat haaveilee kaikesta, mys omasta prtkst. Ajokortin saatuani kaverin pyr kokeilin ja hinku voimistui, rahatilanne ei. Avioon mentyni yritin exlle vihjasta yhteisest harrastuksesta ja laatuajasta yhdess matkaillen, ei menny lpi, exn kiinnostuksen kohteet oli muissa harrasteissa. Eron jlkeen ptin, nyt tai ei koskaan, ja mukavaa on ollu.
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
    Varmaan lipin syttyi kun serkkupoikien mopoilla huristeltiin "hienolla" radalla siin 9-10 ikisin.
    Toki saattoi sekin vaikuttaa kun serkkujen is oli suomenmestari tt-ajoissa aikoinaan, lis lyly tuli serkkujen rr-uraa seuratessa.
    Juu ja olen lahjan saaja eli ajotaidoton kaatuja jumalan armosta
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan n mutkat oikein mr..
    Ratavastaava pupu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Isot pojat kerto et prtkkundit saa pimppaa... siit se ajatus sitten lhti
    kaikki ratailuasiat: ratavastaavat(t)moottoripyora.org ei privaviestej!

"Puput on suloisia muttei kovin lykkit"
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Isot pojat kerto et prtkkundit saa pimppaa... siit se ajatus sitten lhti
    Siit se ajatus sitten lhti, eik ole tarvinnut ptst katua.

Kallista ja kivaa, niin ku kuuluukin.

Vai oisko mit kalliimpaa, sit kivempaa...
    reilu nurkkavnt on parempi kuin huono pano
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    En olisin ikin saanut lupaa vaimolta jos olisin perinteiseen tapaan pyytnyt lupaa. Tllainen rynnkktyylinen etenemistapa, jossa vaimo oli aina askeleen tai kaksi jljess toimi loistavasti. Ei raukka ymmrtnyt mit moottoripyrily tarkoittaa kytnnss.
    Aivan samaa mielt. Tuo rynnkktyylinen eteneminen on joissakin tilanteissa ainut tapa saada hankittua mopo. Ei munkaan eukko tajunnu tilannetta kun oli muutaman askeleen jljess.
    K1300S -11
    ex. GSX1250FA -12
    jarilik.wordpress.com
    Eip ollut tuossa minulle sopivaan vaihtoehtoa. Itse aloitin pari vuotta sitten tarkoituksena ainoastaan puolittaa tymatkakulut. Autolla 6l/100km ja mopottimella viime kesn keskikulutus 3l/100km. 90 luvun 250 kuutioinen jammu valikoitui kulkineenksi ainoastaan vakuutuksen hinnan ja kulutuksen vuoksi ja hyvin on 100km pivittist tymatkaa palvellut. Nyt ehk joutuu vaihtamaan 125 kuutioiseen tuon uuden veron vuoksi. Niiss taitaa vaan vakuutusmaksut nousta. Vliss ehti vierht 20 vuotta ilman ajoa minknlaisella kaksipyrisell.
    Aloittaminen sujui luonnostaan... ja lopettaminen sujuu sekin... aika aikaa kutakin.
    <p>.</p>
    Luulen, ett mopolla mkill saavutettu vapauden tunne ja endorfiiniplly, joka sitten vaihtui kevarilla saavutettuun viel suurempaan endorfiini/dopamiini pllyyn. Siit sitten kohti isompia ja plly senkun paranee. koko ajan enemmn ja isompaa. Koska se entinen ei tunnu en miltn. Sitten kun pyrt oli tapissa ja kiksej ja vlittjaineplly ei en sen kautta saa, niin rata-ajoa ja erilaista kikkailua.

Kuitenkin kyse on ernlaisesta riippuvuudesta josta olen pssyt vasta viime vuosina vhn irrottauduttua. Mutta yh vielkin kun lhtee ajamaan, niin se tunne on kuin aivot saisi jotain huumetta. Ensin tulee sellainen rauhallisuus ja mielihyvn tunne.

Trkeimmksi kulmakiveksi on muodostunut armeija. Kevarin jlkeen istut jossain metsss vankina ja maantiell ajaa iso moottoripyr, se edustaa kaikkea sit mik armeijassa harmittaa. Joukkueena oli vs yksil. Ptin, ett kun tlt psen, niin ostan ison pyrn heti kun mahdollista. Armeijan jlkeen tihin, 2kk ja kaikki rahat kiinni pyrn(900cc).
    we cannot tolerate zero tolerance!
    Ihan vaan siit syyst kun sattui olemaan tilill sen verran katetta ett sai kortin, pyrn ja ajovarusteet hankittua Vaihtoehtona oli autoon vannetta ym kallista tilpehri, mutta onneksi en siihen ptynyt
    Suzuki RF600R 1996 & Suzuki RF600R 1994
    Hauska kerrata ketju lpi kaikkine "selityksineen".

Tulee vistmtt mieleen, kuinka paljon ja miksi ihminen tekee erilaisia asioita
    esim. harrastusmieless "kertomansa mukaan"..... ja kuinka paljon ehk perimmltn
    aika tiedostamattaan, hyvinkin pienen/nuorena koettujen, mynteisten asioiden seurannaisina.

Tst voi jtt suoraan pois kaikki "pimppaa", kun muutkin ja kun "kuuluu" ja on cool- jutut kaikilta osin.

Mopoilun, kuten monen muunkin "harrastuksen" suhteen voisikin ihan hyvin esitt kysymyksen:

Ei niinkn, mik sai minut aloittamaan mopoilun, vaan ALOITTIKO MOPOILU MINUT? .
    Sama koskee monen kohdalla esim. merta, kalastusta jne. Pahimmillaan kaikki nuo.

Ei nit juttuja niin ehdi huomata kollina, kun pimpan ja setelin huumaava tuoksu saa vetmn
    kouristuksenomaisesti molemmat nent ojossa sen kummemmin maailman menoa siin pohtimatta.
    Toiset ei ehk huomaa juuri koskaan, juuri mitn, kunhan mennn. Elmn kyydiss tai itse kuskinpaikalla.

Ajan myt taas moni trm kerta toisensa jlkeen, moniin asioihin, joiden "taianomaista tenhoa"
    on jotenkin mahdotonta tavoittaa mitenkn rationaalisesti.

Jostain kumman syyst, suoraan tai mutkan kautta, erityiset juttujen..... niiden jotka "pysyvt" vaikka
    kaikki muut, ns. trkemmtkin asiat menevt ja tulevat aikanaan ja tavallaan.... pohjat lytyvt
    vanhoista, jopa hyvin varhaisista kokemuksista ja tuntemuksista.

Sitten ollaankin sellaisten asioiden rell, joihin ei pahemmin vaikuta mik milloinkin on cool, mit kaverit
    touhuaa, mit siin muijan ja hellan vliss puristuneena voi tehd jne.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Hauska kerrata ketju lpi kaikkine "selityksineen".

Tulee vistmtt mieleen, kuinka paljon ja miksi ihminen tekee erilaisia asioita
    esim. harrastusmieless "kertomansa mukaan"..... ja kuinka paljon ehk perimmltn
    aika tiedostamattaan, hyvinkin pienen/nuorena koettujen, mynteisten asioiden seurannaisina.

Tst voi jtt suoraan pois kaikki "pimppaa", kun muutkin ja kun "kuuluu" ja on cool- jutut kaikilta osin.

Mopoilun, kuten monen muunkin "harrastuksen" suhteen voisikin ihan hyvin esitt kysymyksen:

Ei niinkn, mik sai minut aloittamaan mopoilun, vaan ALOITTIKO MOPOILU MINUT? .
    Sama koskee monen kohdalla esim. merta, kalastusta jne. Pahimmillaan kaikki nuo.

Ei nit juttuja niin ehdi huomata kollina, kun pimpan ja setelin huumaava tuoksu saa vetmn
    kouristuksenomaisesti molemmat nent ojossa sen kummemmin maailman menoa siin pohtimatta.
    Toiset ei ehk huomaa juuri koskaan, juuri mitn, kunhan mennn. Elmn kyydiss tai itse kuskinpaikalla.

Ajan myt taas moni trm kerta toisensa jlkeen, moniin asioihin, joiden "taianomaista tenhoa"
    on jotenkin mahdotonta tavoittaa mitenkn rationaalisesti.

Jostain kumman syyst, suoraan tai mutkan kautta, erityiset juttujen..... niiden jotka "pysyvt" vaikka
    kaikki muut, ns. trkemmtkin asiat menevt ja tulevat aikanaan ja tavallaan.... pohjat lytyvt
    vanhoista, jopa hyvin varhaisista kokemuksista ja tuntemuksista.

Sitten ollaankin sellaisten asioiden rell, joihin ei pahemmin vaikuta mik milloinkin on cool, mit kaverit
    touhuaa, mit siin muijan ja hellan vliss puristuneena voi tehd jne.
    Aika hyvin sanottu.

Mopokuume alkoi kun psi joskus nassikkana testaamaan jotain enon pvt. Moottoripyrkuume iski pahasti kun psi testaamaan kaverin isoa pyr.

Aktiivikalastus alkoi kun pyydysti laina vehkeill ekan hauen.

Aika moni juttu mist tulee hyv fiilis palaa sinne lapsuuden ja nuoruuden hyviin kokemuksiin.

Lhetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
    Aloittaminen oli vaimon syy, silleen positiivisessa mieless
    "Mieluummin soralla."

- H.Transalp -
    Kes 2006. Olin juuri ajamassa itselleni B-korttia, kun tapasin baarissa oikein ihanan nuoren miehen. Hnell oli moottoripyr ja psin kolme kertaa hnen kyytiin, lainaten hnen idin ajovarusteita. Jtk liukeni kuvioista kesn ptytty. Mutta minulle ji kipin. Meni muutama vuosi, paikkakunnat, typaikat ja miehetkin vaihtuivat. Elm vakiintui. Kipin silyi. Loppukesll 2010 ptin, ett nyt tlle pit tehd jotain, ja aloin valmistelemaan itseni prtkn hankintaan. Kevll 2011 autokouluun ja omien kiireiden sek autokoulun ja minun epsynkkaan osuneen kesloman vuoksi kortti oli taskussa 5.9.2011. Ekasta kerrasta meni kaikki lpi, josta olin yllttynyt, nimittin ksittelykoe jnnitti aivan julmetusti.

Siit asti olen prtkll tyntnyt, enk hetkekn ole katunut. Aivan mahtavaa.
    Honda CBR600f vm. 2006

ex. Kawa ER-6N
    Kes 1982. Faija osti mulle ensimmisen pyrn. Ik ei ollut ajaa edes mopolla, mutta faija osti silti mulle Honda Daxin landelle. Tiedttehn, "pysyt sitten tss ihan lhell".
    Joo joo Meidn mkki on tysin hevon kuusessa keskell ei mitn. Lhimmlle asfalttitielle kymmeni kilometrej. Liikennett noin 1 auto per piv. Nykyn se on viel enemmn hevon kuusessa, kun kaikki ovat muuttaneet pois.

Kuvia on silynyt musta ja Daxista tuolta keslt kolme. Daxi ei maksanut silloin yhtn mitn, muistan kun kytiin se ostamassa lnsisataman alueelta joltain ahtaajalta. Jos oikein muistan niin Daxi maksoi 700mk.
    Kesll 1984 faija osti mulle 125 SL-Hondan mkille, vaikka vielkn ei ik riittnyt edes mopoon.
    Siit se lhti. Faija osti ekat pyrt.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Honda CBR 1000 F
  15.  
    Aikanaan mopon ja seuraavana vuonna piikin hommaaminen oli itsestnselvyys, ei varmasti kynytkn mieless etteik noita olisi ollut. Rahat tuli onneksi vanhemmilta sill eihn ilman noita olisi kestnyt ja olisi varmaan sortunut rikoksen poluille hommaamaan puuttuvat pesetat.
Sivu: 18 / 18:sta EnsimminenEnsimminen ... 8161718