Katso nestykset tulokset: Mik sai aloittamaan moottoripyrilysi? -

nestjt
2053. Et voi nest tss kyselyss
  • Pikku pojan ikuinen haave

1247 60,74%
  • Kyyditys kaverilta

126 6,14%
  • Kaverin hommattua oman

127 6,19%
  • Kaverin pyr kokeiltua

131 6,38%
  • Koeajo liikkeest

9 0,44%
  • Ilman mitn syyt

211 10,28%
  • Vaaran viehtys

48 2,34%
  • Periaate, autot on akoille..tms

20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

76 3,70%
  • Tarve erottua muista

58 2,83%
Sivu: 3 / 18:sta EnsimminenEnsimminen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:st 90:een 525:sta
    Trkeimpn syyn lienee oman vapauden ja rauhan tarve.
    Miten ihmiset voivat olla niin tyhmi ...
    se oli rakkautta ensi silmyksell. Olen ollut vannoutunut automies jo vuosia (kakarana jyvskyln ralleissa jne.) Mutta, kuinkas sattuikaan ern kauniina kespivn olin ajelemassa kotilollani helsigin keskustassa. Ensin kuulin ja sitten nin jotain ennenkokematonta ,se oli punainen ja siin luki tankissa ett DUCATI .Ajatuksen hauduttua mielessni joitakin vuosia ptin vihdoin kaksi vuotta sitten liitty joukkoon iloiseen ja tss sit ollaan.
    O you who turn the wheel and look to windward, Consider Phlebas ,who was once handsome and tall as you.

T. S. Eliot. *Death By Water
    Parikin asiaa siin oli tekijn eli kaveri hankki mopon ja alkoi ansiokkaan knnytystyn. Tosin eponnistui siin sen verran, ett enskakuskia musta ei tullut

Toinen tekij oli "pirullinen" elmntilanne eli erohsskk ja tarve tehd pitkst aikaa jotain omaa elmlln - se olikin hyv henkireik silloin ja on edelleenkin monessa muussakin asiassa, vaikka sen aikaiset probleemat ovat jo menneiden talvien lumia.
    Ekaks mopo, sitten suzukin 125 piikki kolmisen vuotta. Taukoa ehk 8 vuotta ja sitten honda cb750 4 vuotta ja lopetin komannella vuodella kun ei kulkenut mihinkn. Seuraavaksi yksi kes siskonmiehen customilla kaupunkiajoa. Taukoa 8 vuotta, kunnes ajelin kaverin thunderilla joka istui kuin hanska kteen, ja kiihty mukavasti. No sitten hommasin vuodenpst super blakbird 1100 xx jolla ajelin toistakuukautta. Kuukauden tauko, ja nyt suzuki gsx-r1000 lhes tuliter menopeli, mittarissa 4000 km. Pasiassa ajan vain radalla, katuajo ei oikein kiinnosta minua, mutta kavereiden kanssa ok ajella lmpimin pivin. Radalla siksi ett taidot karttuu ja kokemus. Ennenkaikkea pidn siit. Ett semmonen mopotarina.
    Nkjn sama kun monilla muillakin. Pennusta asti ihaillut prtki, 70-luvulla oli raggareilla komeita (?) Customeita ja ajelivat vanhat rautaiset sota-aikaiset kyprt pss. Nytti jotenkin niin mageelta ja lesolta ett...
    " Very good homma ja asia meininki " http://kummituskauppa.spreadshirt.fi/
    Kuuntelin tykaverin mopotinvuodatusta yhden talven, ja sitten lhes hetken mielijohteesta ptin hommata oman!! Sekuntiakaan en ole katunut...viel...
    kyllhn se haaveena on ollut koko pienen ikni! Ja asiaan auttoi ett monella kaverillani on mopo, joten pitihn se itsellekin saada!

15 vuotta veneily takana,joka vuosi sitten
    vaihtui yamahan satulaan vaimon ansiosta..
    Tosin rasti tuli ekaan ja pit paikkansa......
    Kaikki pit kokee...Satulasta tuskin psen
    koskaan irti....
    Kyll se ruksi tohon ekaan pallukkaan osu. Sitten se VAPAUDEN TUNNE *. Olet itsesi ja pyrsi "herra" !!!
    Siinn kvi niin ett, kvin kaverilla pitkst aikaa kylss ja se nytti omaa 600:staan. Silloin ptin, ett tollanen pit saada. Menin (melkein) silt istumalta ilmoittautumaan mopokortti-kurssille ja tss ollaan, Kuussatku CBR tallissa odottamassa uutta ajokautta. On t hianoo hommaa!!
    Eikhn se tohon eka kohtaan mee tm munkin rasti.

Perinteinen tarina tllkin, kolmannella luokalla sain oman mopon ku ei en riittnyt se ett kavereilla oli, mopedilla ajeltiin aina 15 vuotiaaksi asti kunnes piikkikortti-ik lhestyi ja hommasin kevarin. Kevarilla meni pari vuotta yl- ja alamke.
    Viime kesn hommasin sitten sen ensimmisen tavallaan oikean moottoripyrn. Tmkin kvi hieman sattumalta, sill kevari kvi tutustumassa ojanpohjaan ja meni romuksi. En viitsinyt en alkaa sit kunnostamaan kun koko edellinen talvi oli sit laitettu. Ik oli tss vaiheessa kertynyt jo riittvsti joten isompi pyr oli kiikarissa.

Kaipa se toi pikkupojan haave oli kun faija ajo road racingi niihin aikoihin. Siit se sit lhti kun faija osti mulle Yammu PW50...
    Pain is just weakness leaving the body
    Miss vaihtoehto "pikku tytn ikuinen haave" ? *
    13v oli ik kun sain solifer suzuki pv:n.
    Silloin sit huomasi ett tm kaksipyrinen laite joka prisi ja tuoksui pensalle kiinnosti suunnattomasti.

Aikaa on kulunut 17 vuotta ja eip ole kiinnostus loppunut, ehk kuutiomr hieman kasvanut
    Joo aina olen haaveillut ja aloittanutkin aikoinani, mutta ji sitten lhinn muuttojen vuoksi

Mutta viime talvena sitten tein ptksen, ett jos nyt en uudelleen ala harrastaa, niin kaduttaa varmasti viel joskus
    (...sillon kun sin taputtelit lattialla paskaa, niin min poljin fillarilla naisiin...)
    kohta "ghost rider" puuttuu
    jotku ovat sanoneet ja itsekin jo uskoen sen todennut, ett olen syntynyt prtk perseess.

pennusta asti nimenomaan kaksipyriset ja ajoviima, kanttailut, prin, huikeus, haikeus, sirin, hajut, mrinmurinat, tutkanpelko, hirvivaara, vesisade, aurinkoiset aamuyt, kukkivat kulleropellot, rentunruusut, horsmat siis, kimalaiset, vespula vulgarikset, hybomitra bimaculatat ym. ja tarvikkeet, joukkohenki-ilmit, rentous, yksyhteenkuuluvaisuus ja -nkyvisyys, monet seikat.

valot yss, jtv viima, polttava helle, mukawan leppe pilvipouta, ruotsin raja, saksan raja, italian raja, englannin ranta, norjan vuoristot..
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyv useimpiin prtkiin. *pri. Delvac inside. Delvac moottoripyrkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Pikku poikana alkoi kiinnostaa, Tai no olenhan m vielkin pikku poika..Kavereillakin oli niin olihan se jostain pakko hommata * Ja kivaa on

Plaa Plaa!!!
    muistaakseni joskus 10 vuotiaana ku nin crossi kisan alko tekee hirvee mieli samallaista. muistan ku laskin rahoja et joko sais, varmaa 20 markkaa oli taskus nyt kyll ei enn crossit kiinnosta vaan kyykyt ja faitterit
    Pyrn vuokraus Afrikassa ilman ajokorttia.

Ei ollut vaihtoehtona..

Oli melkoinen seikkailu. Alla oli Hondan 250cc enduro. Paikalliset vuokraajat opettivat ajamaan jalkapallokentll n. 30 min ja sitten vasemmanpuoleiseen liikenteeseen..

Kallis vuokraus tuli, vaikka pyrn pivtaksa oli vain 20$. Nyt on mennyt jo vhn enemmn ja lis tulee menemn, mutta menkt.
    Aina oon pyrst haaveillu, mut junnuna ei ollu rahaa korttiin eik pyrn.
    GSX1300R 07
    Varmaankin ekana EasyRider-leffa 14-vuotiaana tai jotain sinne pin. Tuli katsottua silloin 2 kertaa. Pakko kun eka kerralla ei tajunnut loppua: Ei kai tullut kerrottua liikaa. Oli ja on mun kulttileffa, jonka jlkeen sana chopperi iskostui mun sanamaailmaan. Sitten ostin XS2 Jytrin vuonna -73, jolla ajoin vuoteen 79, jolloin myin pois.
    Paluu kehn samalla ajopelill tietmttni(piiitk tarina) vuonna 2000.
    Viime elokuussa ostin Kawan 1500Vulcanin vm.95. Jammun myin hyvn kotiin vuodenvaihteessa Vaasaan.
    Tss tosi typistetty historiikki alk. vdsta -72.
    Pysytn hengiss kes kerrallaan
    Lainaa (kawabata @ Tammi. 31 2004,19:47) kirjoitti
    jotku ovat sanoneet ja itsekin jo uskoen sen todennut, ett olen syntynyt prtk perseess.

pennusta asti nimenomaan kaksipyriset ja ajoviima, kanttailut, prin, huikeus, haikeus, sirin, hajut, mrinmurinat, tutkanpelko, hirvivaara, vesisade, aurinkoiset aamuyt, kukkivat kulleropellot, rentunruusut, horsmat siis, kimalaiset, vespula vulgarikset, hybomitra bimaculatat ym. ja tarvikkeet, joukkohenki-ilmit, rentous, yksyhteenkuuluvaisuus ja -nkyvisyys, monet seikat.

valot yss, jtv viima, polttava helle, mukawan leppe pilvipouta, ruotsin raja, saksan raja, italian raja, englannin ranta, norjan vuoristot..
    Eip voisi paremmin tuntoja kuvailla.
    Lisksi viel ampiainen etuhampaaseen.
    Pysytn hengiss kes kerrallaan
    Pienen kuuntelin "Moottoripyr on moottoripyr... "- luritusta ja kun oli tarpeeksi vanha niin piikki piti saada.
    Piikkin palveli Cagiva Freccia C10R vm. -89. Aivan mahtava laite! * Muutama vuosi meni kotilolla huristellessa, kunnes kaveri repi Ducati Monsterin selkn.

Tll hetkell Suitsa GS 500E -99, mutta ensi kesksi suunnittelen Monsterin ostoa. *

Matkalla mitttmyydest keskinkertaisuuteen.
    Tosta puuttu se mun vaihtoehto..eli rakastuin nuorena mopo poikaan..sittemmin kaikki entiset mieheni jollain tavalla liittyivt mopoiluun.Nyt sittemmin sain tartutettua mopokuumeen mys nykyiseen mieheeni...ihme tartunta tauti...
    --WROOM--
    Tlt lytyykin aika paljon meit ikuisia "pikkupoikia". Itsellkin haave ollut jo monta vuotta. Kuukausi sitten ostin oman ekan pyrn ja polte on kova!
    Suzuki GSX-R 750 -04
    Nyt mulle on selvinny se, se oli se kolmipyrnen lavafillari josta sen pyrpureman sain, sittemmin piikkisell 30th km ja nyt miehen vaimonvaihtoviikkojen jlkeen se ura urkeni oikein kunnolla (vai olikos se niin et vaimo vaihto mut * ) no mut samantekev, pasia et pssy pyrilemaan oikein olantakaa *
    Autovero pois moottoripyrist PERKELE!
    pikkutytst oon haaveillu *
    mutta ennen ei ollut rahaa korttiin eik pyrn
    ja harrastus oli idin mielest liian vaarallinen *
    *harrastukset on vrt jos kaikki rahat ei mene*
    Skootterilla tuli teinin ajeltua... Itseasiassa ekan kerran oon ollut pyrn pll noin 2 vuotiaana, is vhn auttoi. Useamman vuoden tauon jlkeen ajoin idilt salaa kortin ja vuokrasin viikoksi pyrn. Taas vierhti pari vuotta ja sitten psin kaverin pyr kokeilemaan. Nyt tars saada oma ja kki!!!
  30.  
    joskus 3 vuotiaana ajoin vaari pappatunan mummon kukka penkkiin ja paluuta ei ole ollut ei tule
Sivu: 3 / 18:sta EnsimminenEnsimminen 1234513 ... ViimeinenViimeinen