Katso nestykset tulokset: Mik sai aloittamaan moottoripyrilysi? -

nestjt
2053. Et voi nest tss kyselyss
  • Pikku pojan ikuinen haave

1247 60,74%
  • Kyyditys kaverilta

126 6,14%
  • Kaverin hommattua oman

127 6,19%
  • Kaverin pyr kokeiltua

131 6,38%
  • Koeajo liikkeest

9 0,44%
  • Ilman mitn syyt

211 10,28%
  • Vaaran viehtys

48 2,34%
  • Periaate, autot on akoille..tms

20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

76 3,70%
  • Tarve erottua muista

58 2,83%
Sivu: 2 / 18:sta EnsimminenEnsimminen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:st 60:een 525:sta
    Serkkupoika, joka on minua muutaman vuoden vanhempi, antoi mun kokeilla 10-vuotiaana jaavaansa ja siit se lhti. Sitten 11vuotiaana ostin puoleksi kaverin kans 80cc jammun ja vuoden myhemmin 100cc jammun joilla paineltiin lapin metsteill kalareissut ja huviajelut jotta trumpettifarkkujen lahkeet vaan lepatti.
    Vlill oli pakko ajella mopollakin, koska prtkll ei ollut kylille asiaa, mutta 3kk ennen 16-v piv sain harjoitusluvan ja TS 125cc Suitzan. Harjoituskolmion (joka otettiin rajalla pois) painelin hetimiten Norjaan prtkreissulle ja siit asti on prin riittnyt.
    Vlill enemmn vlill vhemmn.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Mulla oli pienen sellainen mielikuvituskaveri, kun Pekka Vehkonen. Sen kanssa m sitten ajelin polkumasiinalla ympri kotipihaa pikkuisena polvet auki ja pristin suullani. Ett se mut on thn harrastukseen vetny. * *9-vuoden jommankumman puolen isukki osti huutokaupasta ekan krossipyrn ja siit se on jatkunu aina thnpivn asti.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
    9 vuotiaana mopolla aloitettu harrastus on varmaankin ollut se syy miksi ajelen nykyn moottoripyrll. Piikist varmaan voisi sanoa alkaneen sen varsinaisen sykyksen, joka vasta kasvoikin tst nykyisest Shadowista ja jos se saa viimeisen huippunsa kun saan ensi kevn hopean vrisen PanEuropeanin.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Lainaa (bellamoto @ Joulu. 15 2003,12:05) kirjoitti
    ..se mopo, jonka kyytiin psin, oli Ducati ST4..
    Kummallinen vaikutus noilla Ducateilla Sama stoori nimittin mullakin, ST4S oli se eka jonka kyydiss olin, ja kun se mopo kuskeineen poistui kuvioista niin oli sitten alettava itse ajamaan, kun hinku tien plle oli kova Jlkikteen ajateltuna oli onni ett nin kvi, muuten olisi varmaan kaikki nm omat ihkut Ninjat jnyt kokematta, ja on se niiiiiin paljon hienompaa ajaa itse
    "Maailmalle sin olet vain joku, mutta jollekin sin olet koko maailma. l unelmoi elmsi vaan el unelmaasi."
    Siin kuuden vanhana, joskus seitkytluvun vaihteessa huomasin miten moottoripyrt hertti kaikissa niin voimakkaita reaktioita, enimmkseen kielteisi, tai sitten voimakkasta ihailua.
    Tuollainenhan oitis hertti mielenkiinnon orastavaan kapinalliseen mieleeni. *
    Ja olihan ne pyrt pikkupojasta tietysti pelottavia ja mielettmn hyvnnkisi.
    Siit se sairaus sitten alkoi, ja kymmenen vuoden krvistelyn jlkeen psi jo piikin plle.
    Tytyy kyll sanoo ett menee koko mopo harrastus kavereiden piikkiin kun aikansa niit katselin ja monella oli moottoripyr niin minks teet? Pakkohan se oli sitten itsellekkin laittaa...

Ja oiskohan se ollut sellainen vauhdin fiilis mik meiklisell on pienest asti ollut veress
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (Zia @ Joulu. 15 2003,15:18) kirjoitti
    Lainaa (bellamoto @ Joulu. 15 2003,12:05) kirjoitti
    ..se mopo, jonka kyytiin psin, oli Ducati ST4..
    Kummallinen vaikutus noilla Ducateilla Sama stoori nimittin mullakin, ST4S oli se eka jonka kyydiss olin, ja kun se mopo kuskeineen poistui kuvioista niin oli sitten alettava itse ajamaan, kun hinku tien plle oli kova Jlkikteen ajateltuna oli onni ett nin kvi, muuten olisi varmaan kaikki nm omat ihkut Ninjat jnyt kokematta, ja on se niiiiiin paljon hienompaa ajaa itse
    no m oon ihan samaa mielt, ett tavallaan onni, ett kuski hipyi...muuten istuisin vielkin kyydiss enk tietisi yhtn miten ihanaa on itse ajaa...se se vasta jotain on...ja nyt mua ei saa kyytiin edes komee mies no, ehk kerran pari, mutta psntisesti takanaistujaksi mua ei en saa...
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri j, ihminen vain hvi. (Pablo Neruda)
    No voi nen! Kaks saman sisltist letkaa auki yhtaikaa. Mellu-83 on aloittanut "milloin aloitit" otsikon, jossa puhutaan kytnnss samaa asiaa.
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistni on vaatimattomuus.

Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
    16 kessen kesken jnnyt kevarikoulu ji kaivertelemaan
    Ikuinen mopokuume, hellitti tn syksyn kun lupasin ett 30 vuotiaana tytyy mopo olla.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02
    Saamari, syytn Jussi600:sta asiasta. Meni antamaan kyydit kespivn pari v takaperin. Pari vk siit oli oma pyr alla.
    Jussi perkle!

Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport
    se pikku pojan ikoinen haave
    kyhyys ei ole ilo kenellkn??
    mua se wain naurattaa
    Pikkutytn ikuinen haave ja "sukurasite".
    Exn kanssa tuli harrastus tarkemmin tutuksi ja kiinnostus ja hinku lisntyi entisestn, jotta pakkohan se prr oli itselle hommata.
    Elm on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa! Ja joskus se oivaltaminen on niin pienest kiinni <3
    Ainahan noi kaks pyrset on kiinnostanu eri muodoissa mut johtuen nuorehkosta istni en saanutkaan "isoa" A:a lahjaksi 18 vuotiaan kun laki muuttui juuri ennen kun saavutin ed. mainitun in. No nyt se kortti on ja reilu pari kautta takana eik kaduta!!!!
    Stoneking! Osta enduro niin et tarvitse katua

Ajan aina nopeusrajoituksia hipoen!
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Ihan vaan, kun halusin kokeilla, ett millaistakohan tuo on.
    Se siis silloin joskus. Sitten hommasimme kaverin kanssa puoliksi
    yhden pyrn, eik siihen sitten muuta tarvittukaan.
    Prtssimme muutaman vuoden.
    Sitten onkin jnyt "pari" vlivuotta, kunnes nyt sitten taas.
    Ihan nastaa on ...
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla lyllist elm?"
    -"Kyll, mutta olen vain kymss."
    Kait sit ollaan ikuisia pikkupoikia. Tai sitten toteutetaan lapsuuden haaveita.

Sit tm kolmenkympin kriisi teetti...
    -=Lake=-

"Ei ole tyhmi kysymyksi, on vain tyhmi ihmisi" * *-Cartman-
    Lainaa (avivolin @ Joulu. 15 2003,20:55) kirjoitti
    No voi nen! Kaks saman sisltist letkaa auki yhtaikaa. Mellu-83 on aloittanut "milloin aloitit" otsikon, jossa puhutaan kytnnss samaa asiaa.
    Eikhn se mik ja milloin ole kumminkin aika eri asiat. Minkin ihastuin moottoripyriin jo alle kouluikinen pikkulikkana mutta ajamisen aloitin paaaljon myhemmin.

Sen ihastumisen muistan ihan tarkkaan. Joskus 60 luvun lopuilla oltiin isin kuplalla sunnuntaiajelulla koko perhe ja iso moottoripyr pyyhkisi vauhdilla ohi. Min hmmstelin miten mopolla voi pst AUTOSTA edelle, pikkubroidilta sain vastauksen "sonMOOTTORIPYRplj!" sitten tyhjentvn selvityksen aiheesta, jonka jlkeen ilmoitin haluavani sellaisen isona Seuraavaksi kinattiin pitkn ja hartaasti siit, vaiko naiset ylipns ajaa moottoripyr ja minniineimukamainaskiajan
    Four wheels move the body.
    Two wheels move the soul.
    Kaverin kyydiss istuin, taisi olla R6, uudenkarhea vuonna -98 ja kulki niin maan perusteellisesti(kotilon jlkeen). Parilla kaverilla oli omat pyrt ja pikkuhiljaa alkoi tekemn oikein pahaa kun pojat lhti ajelemaan ja m en Sitten ptin ett mits tss krvistelemn, korjataan asia
    Control is nothing without power...
    1:een meni, kadulla muuten nkee vlill kun joku pikkupoika katselee pitkn, silloin tiet ett *tartutti taas yhden motoristiksi tietmttn ..tm tarina on TOSI *
    Autovero pois moottoripyrist PERKELE!
    entinen matkapyrilij ja tuleva enturisti Prtkis:n avatar
    Liittyi Jan 2003
    Kiiminki
    MotOrg ry jsen
    Kyll se lhti siit kun set tarjosi Honda SL125 -76:sta todella halvalla 1500mk. Muuten en ois kyll pystynyt hankkimaankaan.
    Olihan sit tullu aiemminkin jo mopolla vuoden verran ajeltua. (senkin sai niin halvalla Solifer -76 hinta 600 markkaa)

Kyllhn jo sormia syyhytt, ett psis jo ajamaan!!!
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, NYKYINEN K1100LT
    No ei ollu ihan sopivaa vaihtoehtoa,mutta pikkutytn ikuinen haave
    -Krapulan parantaminen viinalla on yht tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemll. ;)
    Mit jiekaletta!! Pelkstn pikku-poikien haaveilua, vai..

JOs olis ollu, et pikku-tytn ikuinen haave olisin painanu nestys napukkia. Unelma, jonka en uskonu etes ikin toteutuvan, vaan niin se vaan elm heittelee..
    -paljon tuli tehty oikeinkin-
    Joskus 70-80 -luvulla kotipaikkakunnallani oli paikallisella moottoripyrkerholla tapana Vapun pivn kyyditt pient korvausta vastaan kyllisi. Siell sain ensi kosketukseni moottoripyrilyyn, olisinkohan ollut 10 vuotias. Siit se haaveilu alkoi ... ja haave muuttui todeksi 15 -vuotiaana kun ostin Honda CB 125 Twinin 4000 markalla. Kaksi vuotta myhemmin olin tuon moottoripyrkerhon jsen !
    Kyl toi "pikku pojan ikuinen haave" kuvaa h..tin hyvin meik. Ei vaa pikkkupoikana ollu varaa toteuttaa haavetta (en ti onks nytk mut toteutettu on )
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jsen
    Teini-iss alko kiinnostus, mut koskaan en mopoa saanu (koska eihn se mikn tyttjen harrastus ole, ky vaan siell ratsastamassa..). Tosin kaverin mopoa salaa lainatessani tahattomasti keulin sen tyylill T-risteyksest suoraan ojaan seurauksella ett runko oli vino, eli ji ne ajohimotkin sinne ojanpohjalle hetkeks *

Vyruusuna sit tuli sitten useampi vuosi roikuttua, kaikkien piikin ja myhemmin prtkn omistavien kavereiden riesana. Autokoulussa jossa ajoin BC-korttini ei ollut A-kortti mahdollisuutta, eli silloinkin se ji ajamatta.

Aina kuitenkin takaraivossa nakuttanu halu omaan pyrn, mut ei muka koskaan ollu varaa edes ajaa sit korttia. Reilu vuos sitten otin itteeni niskasta ja marssin autokouluun. Ajovarusteetkin olin jo ehtinyt hommaamaan ennenkun kortti oli kdess, mik helpottikin suunnattomasti kavereilta pyrn lainaan ruinaamista. Kiitettvsti on kaverit uskaltanut aarteitaan antaa alottelevalle naismotoristille lainaan, kaikille heille iso kiitos siit!

Kesn erilaisilla lainapyrill huruutettuani ptin sitten syyskuussa laittaa viimeisetkin jenini ksirahaksi ja ajoin kotiin "omalla" pyrll (Osamaksun autuus!)

Elikks JO kolme kuukautta olen ollut onnelinen pyrn omistaja! *
    -nomen est omen-
    Kyllhn kaikki sai alkunsa junnuna ajetuista kilometreist...
    Ik.

Kun tuli se 15 tyteen niin tietysti mopo ja kun 16 tyteen niin tietysti kevari. Siihen sit on sitten jty kiinni 18 kaudeksi toistaiseksi ja jatkoa luvassa - pari vuotta jo ihan tynkin
    Kitka miehen tiell pit!
    Taisi olla vuonna 73-75 sedllni oli joku 125-250cm2 java tms.
    ihailin sit pihalla ja laitoin kden pakoputkelle joka kiilsi ilta-auringossa, siihen ji kden nahkat kuumaan putkeen *ja sydn moottoripyriin
    God hates us all

By SLAYER

Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
    S'oon geeneiss!

marza
    *Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned & Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
    Kun sain Monkeyn 12-vuotiaana siit se sitten lhti ku aina piti saada kovempaa peli alle.
    Edess olikin 14-vuotiaana skootteri Piaggio Typhoon, 15-vuotiaana Suzuki PV+60cclppis *, 16-vuotiaana NSR ja sitten 18-vuotiaana toi nykyinen Cebari600 joka tarttis taas saada suurennettua
    I feel the need - the need for speed!
    F.H.O.C
  30.  
    Mopoilustahan se kaikki alkoi. Sit aihetta on tll puitu jo aiemminkin, mutta silloin syttynyt kipin ei ole ikin sammunut. Vlill on oltu hetki ajamatta, mutta aina on pyrn selkn palattu.
    Kasvankohan m ikin isoksi?
Sivu: 2 / 18:sta EnsimminenEnsimminen 123412 ... ViimeinenViimeinen