Katso nestykset tulokset: Mik sai aloittamaan moottoripyrilysi? -

nestjt
2053. Et voi nest tss kyselyss
  • Pikku pojan ikuinen haave

    1247 60,74%
  • Kyyditys kaverilta

    126 6,14%
  • Kaverin hommattua oman

    127 6,19%
  • Kaverin pyr kokeiltua

    131 6,38%
  • Koeajo liikkeest

    9 0,44%
  • Ilman mitn syyt

    211 10,28%
  • Vaaran viehtys

    48 2,34%
  • Periaate, autot on akoille..tms

    20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

    76 3,70%
  • Tarve erottua muista

    58 2,83%
Sivu: 1 / 18:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 525:sta
  1. #1
    Mik sai sinut aikoinaan tekemn ptksesi alkaa motoristiksi?
    Oliko se tietoinen valinta? En tied tuliko tuohon kaikki oleellisimmat vaihtoehdot, ehk muitakin syit on.
    Jrjellhn tt harrastetta ei aina voi selitt, kaikki rahat ja vapaa-ajan, ajatuksetkin imev harraste. Ilman ei voi olla, kun on makuun pssyt.
    Itsell toi lhti siit kun mopoiss psi kokeilemaan kaverin -72 Kawasaki 750 Mach IV:ta . Sen aikaisella ksityksell kiihtyvyys sai uusia ulottuvuuksia, maailmani mullistui, mikn ei ollut en entisens, pakko saada oma peli..Nyt niit sitten on.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 -81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79 1200 cc Cafe racer projekti
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80 1075 cc Dirt Road Racer
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
  2. #2
    Kyll se oli toi kaverin faija kun sano,ett kypp koklaan mopoa ja osta pois jos on hyv.......oli hyv ja ts ollaan.

  3. #3
    Tuo "pikkupojan haave" on ehk lhinn aloitukseni syyt, tosin olin jo silloin aikuisikinen pikkupoika... Olin kokeillut kavereitteni pyri (mm. Kawa Z1000R, Yamaha RD350 YPVS, Honda VFR750) mutta kipin omaan prtkn ei kuitenkaan oikeen ottanu tulta viel silloin. Ehk rahapula tai kiinnostus jenkkiautoihin oli syyn moiseen, mutta thn sopii nyt fraasi "parempi myhn kuin ei milloinkaan" todella hyvin!
    Joko lydn tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  4. #4
    Se ruksi meni ekaan sill "aina" olen halunnut mopottimen mutta muut asiat ovat tulleet vliin (rahat, vaimo, lapset, jne) mutta ensi kaudeksi on mopo vihdoin tulossa mullekin * (vaimonkin taidan saada houkuteltua mukaan) * ja sit mennn XJ600:lla ympriins
    Yamaha FJR 1300 ABS -05 sin.
  5. #5
    Yes. Laitoin: Ilman mitn syyt. Vaikka oikeasti syyn oli se, ett yhdell hemmolla ei ollutkaan hilloa maksaa ostamaansa tavaraa ja oli "pakko" ottaa motari maksuksi. Heh, nin saatiin helposti vaimokin ylipuhuttua hankintaan. No pakkohan se oli... Se motari oli vaan viissatanen susna, mutta nyt pstelln jo ainakin raskaammalla pelill
    Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
  6. #6
    Olin jo ennen mopoik kiinnostunut kaksipyrisist, en kyllkn muista miksi. Perhepiiriss tai sukulaisilla ei pyri ollut eik oikein lhiseudullakaan. Koulussa oli ylluokkalaisilla muutama prtk ( silloin sai isoa ajaa jo 16 vuotiaana ) ja niit kyll ihailtiin vlitunnilla; lisksi motoristeja yleisesti paheksuttiin maaseudulla, taisi sekin jotenkin kiinnostaa... *
    Omassa ikluokassa kevarikortteja ajettiin melko paljon, liek syyn maaviljelijperheiss tarvittu traktorikortti ( tuli siin sivussa ). Korttimuutos esti isojen pyrn hankinnan, joten vanhemmatkin antoivat periksi helpommin piikkisen oston. Siit se homma ji kytemn jonnekin sislle vaikka prtkhommat jivt kokonaan pariksi vuosikymmeneksi. Kymmenisen vuotta sitten sain koeajaa yhden sukulaisen vuokrapyr ja huomasin, ett kyllhn vanhat taidot ovat viel jotenkin tallella * *.Taloudellinen tilanne antoi 90-luvun loppupuolella sen verran myden, ett hankittiin vanha CB750K kaverin kanssa kimppaan ja katsotaan maistuuko motorismi? Ja maistuihan se, vhn liiankin kanssa *
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  7. #7
    Ei tss ollut oikeeta vaihtoehtoa mulle.

    Pikkulikan ikuinen haave. Nelj vuotiaana istuin eka kerran serkkupojan pyrn pll, piti poseerata sukulaisille
    ja siit kait se sitte lhti. Portailla istuin odottamassa ku kokkomikkojoulua, jos tiesin serkun tulevan kymn.

    ja 8 vuotiaana vannoin "isona mustaki tulee motoristi", vaikka sillon vaan kaikki naureskeli..."antaa tytn puhua!"
    Vaan eips jny puheeksi
    "hiekkana kengss"
  8. #8
    Muistan viel elvsti tilanteen kun liekki loimahti. Oli kes ja mopotin (joku niist monista en muista mik olisko ollu pappa) oli alla, ptkseni oli ett en hanki piikki vaan jtn tmn vaiheen vliin ja katsenlen sitten myhemmin. NO niinp sit yhten pivn ajelin fillarilla kylill kun alamest kuului korvia vihlovaa 2 tahdin kierrtyst, sielt suikkas kaveri tulla suht uudella gagivalla ilman kypr et mits jtk No thn et paskaaks tss oon menossa autokoululle Eli puolessa vliss kes menin ajaa kortin ja taisin saada harjotusluvat ajettua just ennen lumia Siin oli sit kipin
    Mustanaamio kerhon alajaosto Reilujen kerho.
  9. #9
    Kakarasta asti on tullut haaveiltua. Piikkiin ei ollut teini-ikisen varaa (alan lehti ahmittiin senkin edest), mutta kavereiden pyri tuli jonniin verran kokeiltua. RD-Jammu ja Kawasaki KMX125 olivat aika ajoin alla. Muistan viel elvsti useitakin lehdest luettuja vertailuja. Mm. Tekniikan maailmassa oli uusien nestejhdytteisten piikkien vertailu joskus vuonna -84. MBX-Honda oli mielestni hemmetin makeen nkinen. Nin joku aika sitten kuvan ko. pyrst jossain, ja kyll nauratti. Hirvee rimpula!

    80-luvun puolivli oli tynn makeita pyri mielestni. Kaikki Kawasaki GPzetat, varsinkin 900r oli tajuttoman hieno. Mys Yamaha FJ:t, FZ 750, ekat Gixxerit ja varsinki Yamaha V-Max aiheuttivat tuolloin vipin punteissa. Jouluna -85 soi Eppu Normaalin lahjaksi saamallani levyll kappale "Vuonna -85" kerta toisensa jlkeen ja samalla luin Bikest juttua V-Maxista uudelleen ja uudelleen. Muistan hyvin elvsti silloiset tunnelmat. Tuon kaltaisella pyrll ajaminen tuntui silloin yht realistiselta kuin kuulennolla kyminen.

    Sen verran kyhn on onnistunut pysyttelemn, ettei ikuna ollut kapasiteettia toteuttaa haaveita, ja opiskeluaikana toi haaveilu kvikin vhn sstliekill. Aina kuitenkin takaraivossa oli mieless ett jonain pivn...

    Haaveet alkoivat konkretisoitua pari vuotta sitten, kun alkoi snnllinen tyelm. Enemmn ja vhemmn vakavissaan aloin katselemaan myynti-ilmoituksia "sill silmll". Kvi kuitenkin niin hassusti, ett nykyinen vaimoni meni ja osti pyrn ennen minua! Vhn aikaa sain ajella vaimoni (tai silloin viel tyttystvni) Kawa EL 252:lla. Itse ajattelin tuolloin, ett "en osta ihan viel, vaan sstelen vuoden pari", ett saa kunnon vehkeen. Mutta ei siin mennyt kun pari kuukautta kun kuume nousi sellaisiin korkeuksiin, ett otin lainaa ja marssin kauppaan hakemaan ER-vitosen. Ei kerta kaikkiaan muuta en voinut!

    Erkalla ajelin sen yhden kesn tyytyvisen, ja seuraavana talvena (mik oli viime talvi) alkoi isompaa tehd mieli. Kevll kerkesin viikon ajella eerrll, kun menin kauppaan ja Erkka vaihtui ZR-seiskaan. Siit riitti taas iloa yhden kesn, ja mnn syksyn se vaihtui ZRX1200ssn. Mihinkhn t johtaa?

    Noh, jokaisessa pyrn hankinnassa tai vaihdossa on asiaan liittynyt vakuutukseen/rahoitukseen tms. liittyv kikkailua, joka on tehnyt pyrn vaihtamisesta suorastaan "vlttmtnt". Vastaavaa ei ole nyt pariin vuoteen odotettavissa, joten ZRXll ajellaan pitkn.

    Tulipas pitk, no siin on sitten minun mp-tarinani.
    Mit ne ulkomaalaisetkin meist ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  10. #10
    Ei pysty mitn hyv syyt keksimn. Aikoinaan pidin moottoripyrily aivan typern lajina. Muutama vuosi sitten alkoivat kaksipyriset pikkuhiljaa kiinnostamaan ja ptin ett ajan sen A-kortin jossain vaiheessa vaikken omaa pyr ehk hankkisikaan. Alkuvuonna MP-messuilla mopokuume vaan kasvoi ja tulihan se kortti sitten kevll suoritettua, edelleen kuvitellen ettei oma pyr olisi viel ajankohtainen. Mutta niinhn siin kvi ett 5 piv kortin saamisen jlkeen oli oma mopo alla
  11. #11
    Pienempn lhettelin sellaisia mottoripyri jossa oli sellanen kiva naru perss josta annettiin vauhtia...Sitten sain radioohjattavan keltaisin motskarin (jossa apuprt =)

    Sitten 14 vuotiaana mopo ja 16 vuotiaana piikki...18 vuotiaana cb Sevenfifty ja sitten cbr 1000 ja ny XX
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  12. #12
    Pikkupoikana jo moottoripyrst haaveilin. Nyt semmoinen on sitten ollut muutaman vuoden. Kuumeen iskiess auto myyntiin ja mopo alle.
    DEVIL may care, but I don't!!!
    I'm not driving fast, I'm flying low!
  13. #13
    Pikkupojastahan asti tt on haaveiltu. Varmistus oli kun 15 veelisen psin enon cbr600-89 kyytiin ja meno oli hurjaa. Ostin kyseisen pyrn sitten omakseni ja siit tm "isojen" mopojen kausi alkoi.
    Kipu on vliaikaista, Kunnia ikuista!
  14. #14
    Kyyditys kaverilta...tai oikeastaan pikkuserkulta. Tapahtui joskus 70-luvun alkupuolella. Taisin olla jotain 6 v tai jopa alle. en kyll mene ihan takuuseen vuodesta tai kuinka vanha olin silloin. Pyrn oli 80? cc kawa. Musta peltirunko, kiiltv tankki. Hiano oli prtk pikkunassikan simiss. Tankin pll istuin ja rystyset valkosena puristin stongasta!

    Varmasti vaikutti mys vuosien 72, 73, 77 Imatran ajot.
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( ksivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  15. #15
    Eip siin mitn erityist ptst ollut. Oli vain pstv liikkumaan ja koska pidin mopoa liian kesyn ostin kevarin..
  16. #16
    Itse ajoin korttini olikohan vuonna 1996. Se oli silloin viimeinen vuosi kun sain ajettuaan kevarikortin 16v, niin sitten heti tytettyn 18v olis saanu isoakin ajaa... Tai jotenkin niin se meni. Anyway, kauhee kevaribuumi oli tuolloin ainakin omalla paikkakunnallani (9000 asukasta) ja kaveripiirissni olikin arviolta 20kpl kevareita joilla sitten pristeltiin ympri maakuntaa ja oli ihan sairaan kivaa. Eli noin alkoi 16 vuotiaana ja irtihn EI pse enk halua. On niit huonompiakin mielenkiinnon aiheita *



    Its better to die on your feet than live on your knees...
  17. #17
    Pikkupojasta astihan noita on tullut katseltua. Mutta kun aina silloin tllin psi kokeilemaan serkun tai jonkun kaverin pyr, iti pss ajatus omasta moposta jonakin pivn.
    "Tavara tykk, ett sit kytetn."
    -Ohjeistamispllikk Jaakko Parantainen
  18. #18
    Asenne Elmn asenne, joka on ..eiku siis

    Mopoilu on kivan nkist hommaa. Emmie tuon paremmin sit ossoo sannoo
    Good to the bone
    ...
  19. #19
    Olen aina halunut.Ihan aina.
    Kasvoin ja prrsin Ruskeasannalla koko 70-80 luvun.Papan kanssa mentiin harkkoja kattomaan.Prin oli unelma ja se unelma toteutui kaikkien mutkien kautta.
    Kawasaki on ollut aina se "must" ja sekin sielt sannalta lhtisin.
    Papan keittinpydn alle on ikuistettu lyijykynpiirroksia ja siell on...mits muuta kuin moottoripyri *
  20. #20
    No ei mullekaan ollu oikeaa vaihtoehtoa.. Kun pikku tytst asti oon haaveillu omasta moottoripyrst haaveillu. Eik mist tahansa moposta kun Harley Davidson sen olla piti! * Nykyn joku vh pienempi nakupyrkin kelpais oikein hyvin ja toivoin mukaan sellaisen nyt talven aikana ostankin.. *
  21. #21
    Murkkuikisen nhty Easy Rider -leffa.
    'pasiassa ei huvita yhtn mikn, mutta v***ttaa kaikki'
  22. #22
    Mopojen jlkeen hersi luonnollinen kiinnostus kevareihin ja kun kavereillakin oli, niin olihan se hauskaa kokea liikkumisen vapaus ympri Suomea. Muutamia elmni parhaita kesi nuo kevariajat. Sitten siirryttiin vhn isompiin,350-500:iin ja vannottiin ettei ikin jtet prtki ja siirryt autoilemaan...
    No, parin vuoden kuluttua kaikilla oli jonkunlainen kotilo.

    Onneksi nin vanhemmiten jrki palasi (ja rahatilanne antoi myten) ja taas mopoillaan.
    * Arctic Ranger *
  23. #23
    4-5 vuotiaana lastentarhasta Suzukilla kotiin. Mummon ja enon vliss. Siit en sitten koskaan parantunut.

    Katkerin hetki elmss oli, kun kerran taas eno oli hakemassa tarhasta ja oli lupaa kysymtt vaihtanut pyrn Toyota Terceliin.
  24. #24
    Lainaa (anajavi @ Joulu. 15 2003,10:07) kirjoitti
    Katkerin hetki elmss oli, kun kerran taas eno oli hakemassa tarhasta ja oli lupaa kysymtt vaihtanut pyrn Toyota Terceliin.
    Katkerin hetki on ollut se kun selvisi, ett faija aikoinaan joutui myymn oman honda cb 750 "tuuttinsa" sen takia ett min synnyin

    kuinka voin antaa itselleni koskaan anteeksi
    -Paha saa palkkansa, hyv donitsin, sanoo sananlasku. *Joskus kieltmtt tekisi mieli sanoa paljon muutakin. *Mutta kun donitsi suussa on huono huutaa eik vatsa tynn jaksa tapella. *On paljon helpompaa hymyill ja nytt kielt donitsi reist. *Olla ystv, donitsin ystv. *On turha trkeill, teeskennell, paastota, etuilla, huutaa ja huitoa, koska ne kaikki on pahasta. *On mukavampaa olla aito, laiska, rehellinen ja runsas, apina tai gorilla, koska ne on kaikki hyvi. *Joten jos sopii, niin ei jakseta eik viitsit. *Hyvt on kivempi kuin pahat ja me ollaan hyvien puolella. -
  25. #25
    Olin kuulemma nostanut jo iloisella 60-luvulla melkoisen metelin jos en pssyt aina kotiportilta isn mopetin tarakalla pihaan Eli eikhn se mopo ole viehttnyt aina kvelyyn oppimisesta lhtien Vaikkakin vakavampi oman pyrn hankinta alkoikin vasta 01.06.2000. Tuolloin Tuusmotorissa suorastaan tunkivat ZR-7:n avaimet kteen jotta koeajolle! Min joka en mopetia kummosemman pll ole koskaan edes istunut, tuollaisen 750cc plle ihan kylmiltn Mutta kun kerran mahdollisuus oli eik kieltytykn kehdannut, niin Ja kyll oli suu niin muikeasti ettei tosikaan => oma pyr oli ihan pakko saada!
    Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02
  26. #26
    Lainaa (megazoni @ Joulu. 15 2003,10:12) kirjoitti
    Katkerin hetki on ollut se kun selvisi, ett faija aikoinaan joutui myymn oman honda cb 750 "tuuttinsa" sen takia ett min synnyin *

    kuinka voin antaa itselleni koskaan anteeksi *
    Raakaa... Otan osaa. Min puolestani kuulin, ett faijani olisi joskus saanut ilmaiseksi siihen maailman aikaan helvetin hienon motoguzzin - eik ottanut! Hohhoijaa... Olishan tuo joutanut jossain vaikka tyhjn panttina seisomaan ja odottamaan jlkipolven kasvua.

    Oma "motoristin urani" kai sai ratkaisevaa potkua erlt kontiorallireissulta kaverin kyydiss kauan sitten. Mutta silloin viel luulin, ettei musta ole ajamaan. Sitten paljon myhemmin tulin pari vuotta keikkuneeksi kultani puolivahingossa auton sijasta hankkiman pikkuviragon takana ja hiljakseen aloin uskoa, ett jollain pystyn ajamaan minkin. Eli kyydist se kipin lhti.
  27. #27
    Autot on akoille?? hm.... No joka tapauksessa mopoiluharrastus alkoi Honda Monkeysta eli voisi kai sanoa ett pikkuTYTST lhtien on mopot ollut haaveena ja mik parasta en ei tarvitse haaveilla vaan ajella!!
    "Parempi mrk teltta, kuin kuiva seura!"
  28. #28
    Kyll oma prtk on ollut haaveena pikkupojasta asti. No ei toi nyttenkn ihan oma oo, kyh opiskelija kun oon, mut omassa kytss ja se on pasia. Ukko oli aikoinaan mekaanikkona samassa tiimiss kun Jarno Saarinen ja tais itsekin ajaa siin sivussa vhn kisaa. Eli geeneist t varmaan johtuu *
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
  29. #29
    Kyl se on pikkupojan unelma. Aluks piti valita auton ja pyrn vlilt ja auton rakentamiseen se sit meni, johon meni mys kaikki varat. Nyt 15 vuotta myhemmin huomasin omaavani sen verran ylimrist et sai viimeinkin ostettuu pyrn.
  30.  
  31. #30
    kaikki alkoi, kun psin ensimmist kertaa elmssni moottoripyrn kyytiin toissa kevn...se oli rakkautta ensi silmyksell * ja on sit edelleenkin...ja kun se mopo, jonka kyytiin psin, oli Ducati ST4 niin siit se ajatus sitten lhti, ett itsellekin sellainen pit saada...tosin nelkku vaihtui kakkoseksi, mut samaa maata kuitenkin... *
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri j, ihminen vain hvi. (Pablo Neruda)
Sivu: 1 / 18:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen