Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Onko kokemuksia pehmeistä sivulaukuista, jotain merkkejä mitä välttää taikka mitä voi suositella. Kiinnostaa vedenpitävyys ja miten ne pysyvät paikoillaan vauhdissa. Onko jotain muuta mitä tulisi huomioida ennen hankkimista. Omaan käyttöön riittäisi ihan hyvin pehmeät sivulaukut, koska kovat maksaa käyttötunteihin nähden kokonaisuutena turhan paljon. Kun näyttäisi olevan kolmen laukun satsi vajaat 80 euroa, niin ei enää siihen käyttötunteihin nähden ole aivan mahdoton hankintahinta.
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  2. #2
    Mistä noin halvalla?

    Kiinnostais kanssa. Kovat kun maksaa enemmän kun pyörä ja orggis pneumantit tekee mitsin minin levyiseksi.
  3. #3
    Itse ostin kreikasta pehmeät sivulaukut hintaan 40 erkkiä.
    Hyvin ne kesti kyydissä matkalla suomeen (4200 km) ja huippujakin tuli 260 km/h...
    Vesi kesti ulkopuolella mutta varmuudeksi pakkasin tavarat muovipusseihin.
    Jos käytät pehmeitä laukkuja niin muista teipata katteet laukkujen alta ettei tule hankaumia katteisiin.
    ...shit happens...
  4. #4
    Moi,

    meillä on erityisesti sporttipyöriin tarkoitettu Givin Arrowbagit. Laukut kiinnitetään mustekaloilla ja tarranauhalla satulan päältä. Laukkujen mukana tulee sadesuojat, sinällään materiaalina eivät ole vedenkestävät.

    Teimme kesällä suht pitkän reissun noilla ja k.o. reissu sisälsi paitsi sadepäiviä, myös suht kovia nopeuksia. Sadesuojat pysyivät hyvin päällä - tosin muistaakseni pakoputken puoleisessa laukussa sitä ei uskaltanut käyttää, ettei vain olisi alkanut kärähtää (varmaan turha pelko). Hyvin säilyi tavarat kuivina ja laukut kiinni prätkässä.

    Valmistajan sivut löytyvät osoitteesta www.givi.it ja Suomeen noita tuo ainakin Motomarket.

    Givillä on muitakin pehmeitä sivulaukkuja kuin tämä Arrowbag - katsokaa sivuilta tarkemmin. Hintaa tuolle Arrowbagille tuli muistaakseni joku 120 egee. Ihan kannattava ostos mielestäni, aina silloin tällöin kun tarvitsee enemmän kuin repullisen kamaa mukaan.
  5. #5
    Lainaa (teemu @ Marras. 17 2003,20:02) kirjoitti
    Mistä noin halvalla?
    Louisilla näytti olevan eri malleilla alkaen hinta 36.95 kataloogin mukaan.

    Tuleeko ne kahdella nauhalla kiinni eli kiertääkö toinen nauha lokarin alta vai penkin alta ja toinen nauha penkin yläpuolelta?

    Oxfordilla näyttää olevan myös noita kangaslaukkuja, mutta hintaluokka on astetta kovempi kuin Louisin valikoima.
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  6. #6
    Mulla on noi Louisin "SATTELTASCHEN *SLOPE*" laukut. Ihan hyvin pysyivät Euroopan retkellä mukana ja tavaraa mahtuu yllättävän paljon.

    Tuleevat kinni kahdella remmillä per puoli. Mulla olivat kiinni putkessa ja takajalkatapin kolmiossa. Eli heitetään takapenkin päälle ja sit remmit kiinni ja menoksi.

    Noi suojateipit kannattaa kyllä laittaa alle. Voi muuten olla aika naarmuilla katteet. Tuohon teippaukseen todella toimivaa teippiä on 3M:n kiveniskuteippi.

    Jos kolmen laukun systeemiä katselit niin eikös tuio Louisin UNI GP-SYSTEM MOTO-DETAIL ole aikas hyvän hintainen? 59,95€!
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  7. #7
    Lainaa (Mik@ @ Marras. 17 2003,18:14) kirjoitti
    Onko kokemuksia pehmeistä sivulaukuista, jotain merkkejä mitä välttää taikka mitä voi suositella. Kiinnostaa vedenpitävyys ja miten ne pysyvät paikoillaan vauhdissa. Onko jotain muuta mitä tulisi huomioida ennen hankkimista. Omaan käyttöön riittäisi ihan hyvin pehmeät sivulaukut, koska kovat maksaa käyttötunteihin nähden kokonaisuutena turhan paljon. Kun näyttäisi olevan kolmen laukun satsi vajaat 80 euroa, niin ei enää siihen käyttötunteihin nähden ole aivan mahdoton hankintahinta.
    itelläni on Ortliebin tuommoset pehmoset laukut. Sopivat kokeilemistani parhaiten pyörääni (yzf1000r) , materiaaliltaan on jotain semmosta "kanoottipussikangasta" elikkä vedenpitävät eikä tartte mitään sadesuojalärpäkkeitä asennella. Saa aika tukevasti kiinni hihnoilla eikä ole ollut ongelmia ++200-vauheissa. Huono puoli on, että maksavat ihan järkyttävästi.

    < http://www.ortlieb.de/_prod.php?lang...moto-saddlebag >

    linkki

    sit tähän vielä näitä *
  8. #8
    Yksi vaihtoehto olisi sylinterin mallinen pussi jota voi kiinittää hämähäkillä tai hihnoilla takapenkkiin. niitä saa kaikin kokoisina veneily liikkeistä esim. Bear & Water tai Maritim. Toimivat todella hyvin eikä maksa paljon.
    AKK
  9. #9
    Lainaa (akk @ Marras. 25 2003,22:12) kirjoitti
    Yksi vaihtoehto olisi sylinterin mallinen pussi jota voi kiinittää hämähäkillä tai hihnoilla takapenkkiin. niitä saa kaikin kokoisina veneily liikkeistä esim. Bear & Water tai Maritim. Toimivat todella hyvin eikä maksa paljon.
    kuten myös louisin 50litran matkasäkkeihin.. ( a`5,-) toimivat erittäin hyvin, mutta satunnaiselle matkailijalle nuo pehmetä sivulaukut ovat erittäin hyvä vaihtoehto.. edulliset, eikä tarvitse kiinnittää erikseen rumia laukkurautoja.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  10. #10
    Hei kaikki, ja varsinkin roseRRR, "teillä oli..." Siis onko joku saanu matkustajan kyytiin noitten pehemitten laukkujen kaa. Itse kattelin että kaikki, ainakin arrowbagit, oli niin pitkiä että matkustajan jalkatapit peittyy armotta.
    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  11. #11
    Lainaa (whosia @ Marras. 26 2003,02:04) kirjoitti
    Hei kaikki, ja varsinkin roseRRR, "teillä oli..." Siis onko joku saanu matkustajan kyytiin noitten pehemitten laukkujen kaa. Itse kattelin että kaikki, ainakin arrowbagit, oli niin pitkiä että matkustajan jalkatapit peittyy armotta.
    Ortliebin laukkujen kanssa ainaki mahtu matkustaja hyvin kyytiin ja jalat tapeille. Pyörä oli siis se thunderace ja ko. laukut on jonkin verran lyhkäsemmät kuin esim. ne Givin arrowbägit.

    taas näitä *
  12. #12
    Lainaa (whosia @ Marras. 26 2003,02:04) kirjoitti
    Hei kaikki, ja varsinkin roseRRR, "teillä oli..." Siis onko joku saanu matkustajan kyytiin noitten pehemitten laukkujen kaa. Itse kattelin että kaikki, ainakin arrowbagit, oli niin pitkiä että matkustajan jalkatapit peittyy armotta.
    Kyllä Busankin kyytiin mahtui hyvin Louisin laukkujen kanssa.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  13. #13
    Ostimpa sitten tuon Louisin UNI GP-SYSTEM MOTO-DETAIL-laukkupaketin, Moto-Velhoilta totta kai, ja olen positiivisesti yllättynyt laukkujen laadusta hinnan huomioiden. Laukkusarjaan kuuluu erilliset sadesuojat, laukkujen kantoremmit olkapäille sun muuta hihnaa, jopa oma "säilytyslaukku" laukuille. Testannut en ole vielä ajossa laukkuja, ne ilmat, mutta mallasin paikoille ja hyvin näytti sopivan. Just semmoset mitä olin hakemassa.
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  14. #14
    Lainaa (Mik@ @ Joulu. 01 2003,17:51) kirjoitti
    Ostimpa sitten tuon Louisin UNI GP-SYSTEM MOTO-DETAIL-laukkupaketin, Moto-Velhoilta totta kai, ja olen positiivisesti yllättynyt laukkujen laadusta hinnan huomioiden. Laukkusarjaan kuuluu erilliset sadesuojat, laukkujen kantoremmit olkapäille sun muuta hihnaa, jopa oma "säilytyslaukku" laukuille. Testannut en ole vielä ajossa laukkuja, ne ilmat, mutta mallasin paikoille ja hyvin näytti sopivan. Just semmoset mitä olin hakemassa.
    Piti pistää meiliä mitä tykkäsit, koska itsekkin pidin noita laukkuja ja niiden materiaaleja yllättävän laadukkaina.

    Hyvä kun ostos oli onnistunut, ensi kesänä sitten näkee miten toimivat käytössä.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  15.  
  16. #15
    Lainaa (Mik@ @ Joulu. 01 2003,17:51) kirjoitti
    Ostimpa sitten tuon Louisin UNI GP-SYSTEM MOTO-DETAIL-laukkupaketin, Moto-Velhoilta totta kai, ja olen positiivisesti yllättynyt laukkujen laadusta hinnan huomioiden. Laukkusarjaan kuuluu erilliset sadesuojat, laukkujen kantoremmit olkapäille sun muuta hihnaa, jopa oma "säilytyslaukku" laukuille. Testannut en ole vielä ajossa laukkuja, ne ilmat, mutta mallasin paikoille ja hyvin näytti sopivan. Just semmoset mitä olin hakemassa.
    Itse tilasin tuon saman setin juuri. Harkitsin ensin noita Slope-laukkuja mutta päädyin kuitenkin tähän settiin koska hintaeroa ei ollut kuin 30e ja tuohon lisähintaan sai vetoketjulla laajennettavat sivulaukut ja tavararullan. Myös kertomistasi kantoremmeistä ja sadesuojista tuli plussaa sekä tietysti laadusta. Toivotaan että ovat sitten toimivat.
    Control is nothing without power...