Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Tuossa on pari osoitetta, joissa kuvin, tekstein ja videoin näytetään, kuinka yksin saa painavankin pyörän ylös *

    Enpä ole itse vielä näitä kikkoja kokeillut, mutta aiheellista on. Viime kesänä pyörä meni parkkeeratessa nurin *x4 !

    No, hetioitis harjoittelemaan *

    http://www.pinkribbonrides.com/dropped.html

    http://ibmwr.org/otech/pickup.html
  2. #2
    Kuvan pyörä on varmasti painava,Bemariko lie?
    Muuten hyvä mutta pelkäisin itse nostaa selkä edellä...tulis tunne, että pukkaa yli ja sitten pyörä kierähtää toiselle kyljelleen.
    Suosin edelleenkin tekniikkaa, jossa käännetään ohjaustanko maata vasten ja sitten vivutaan...siillälailla olen muutaman kerran saanut pyörän ylös.Kerran jopa hiekalta...kait olin niin nolona, että adrenaliini antoi voimaa tempaista 231kg kerralla pystyyn.
    Mut noita olis kyllä hyvä harjoitella....
  3. #3
    Tilanteessa, jossa mopo menee nurin, on vitutuskin yleensä sitä luokkaa että kyllä se nousee vaikka hampailla

    Käytännössä kyykkyyn pyörän viereen (selin parempi), tukeva ote pyörästä ja nosto jalkojen kanssa. Kylä lähtee!!!
    Tulin, näin, koitin
  4. #4
    Joo. Itse en jostain kummasta syystä ole onnistunut pyörää kumoamaan pariin kymmeneen vuoteen, mutta viime kesänä satuin todistamaan kun tuollainen 160cm+ hennohko neito ponnisti salaman nopeasti isomman pyörän ylös. Puna poskilla ei selvästi ollut ponnistuksen aiheuttamaa vaan nolostumisen, joka ilmeisesti sopivasti antoi lisäpontta habaan... Näytti tytteli vielä keskisormea kun kysyin josko punttisalilla tapaa käydä...
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Lainaa (Seppo@R850R @ Marras. 01 2003,18:00) kirjoitti
    Näytti tytteli vielä keskisormea kun kysyin josko punttisalilla tapaa käydä...
    Mitäs menit kyselemään
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  6. #6
    Mulla oli R850R viime kesän ajan. Se painoi kaiketi yli 240kg. Kertaakaan en sitä vielä yksin saanut nostettua. Tekniikkalaji tuo nostaminen selvästi, ja mä olen sitkeä ja vielä nostan pyörän. Tai pikemminkin pyrin pitämään kumipyörät alaspäin.
  7. #7
    Mun emännältä on selkä leikattu, eikä ruato tullut sellaiseen kuntoon että voisi nostella. Aikoinaan on hänkin punttipuolta harrastanut aika lailla, mutta nyt ei enää olisi hyötyä voimastakaan.

    Hänen pyöränsä painaa myös jonkin verran, ehkä 255 tankattuna. Olin tietysti huolissani alkuun.

    Hän ei kuitenkaan kanna huolta, vaan usein kommentoi asiaa, että harrastaessamme melontaa toistakymmentä vuotta, hän ei kertaakaan joutunut tilanteeseen, eli kaatunut, jolloin olisi tarvinnut eskimokäännöksen taitoa, jota minä taasen veivasin uimahallissa talvikaudet. Ja kesällä kaatuilin jos vaikka minkälaisissa tilanteissa, moottoriveneiden jälkiaalloissa, kivelle aallokossa joutuessa yms.

    Eli kuten melojat sanovat - viisas ei joudu tilanteeseen, josta taitava selviytyy...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  8. #8
    Miehillä se on tekniikkalaji... Naisilla se nousee kyllä - vaikka itse katsoisi vierestä... *
    Kokemuksen äänellä lausuttuna. *

    Oikealla tekniikalla se nousee. Enpä ole koskaan kerennyt harjoittelemaan, vaikka on tullut kontattuakin. Siinä on aina ollut joku jo nostamassa mopoa, kun itse on selvinnyt jaloilleen. *

    Editoitua: kiinnittäkääpä huomiota viestin lukumäärään... Enteellistä? *

    (myöhemmin, jos kerkeen jo kirjotella, niin se on tällä hetkellä 112... * )



    "Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."

    "We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
    Yamaha YZF-R1, vm.-06
  9. #9
    En oo tarvinnu nostaa, onneks, mut eiköhän siinä mopon nostamisen lisäks tarvita rikkalapioo, et saadaan katteetkin mukaan...
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  10. #10
    Zillar1 on kyllä ihan oikeassa.Se voi olla naiselle myös tahdonvoima kysymys..Kun oikein nätisti tahtoo ...niin joku muu tekee sen...Mä käytän tätä usein...
  11. #11
    ...niin mäkin sattuneesta syystä olen käyttänyt tätä tahdonvoimaa ja vierestä katsellut... *
  12. #12
    Siinä kaatuneen pyörän noston opettelun lomassa, kannattaa ehkä uhrata pari harjoitustuokiota myös pyörän pystyssä pitämisen harjoitteluun...
    <p>2002-2014</p>
  13. #13
    Lainaa (Seppo@R850R @ Marras. 02 2003,17:50) kirjoitti
    Siinä kaatuneen pyörän noston opettelun lomassa, kannattaa ehkä uhrata pari harjoitustuokiota myös pyörän pystyssä pitämisen harjoitteluun... * *
    Tosin motoristeja on vain kolmenlaisia...

    Niitä, jotka on kaatunut... *
    Niitä, jotka kaatuu... *
    Niitä, jotka kaatuu taas... *

    Itse kuulun todennäköisesti tuohon kolmanteen kategoriaan... *
    Liika itsevarmuus kostautuu aika usein, kuten on nähty... *
    "Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."

    "We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
    Yamaha YZF-R1, vm.-06
  14. #14
    Lainaa (ZillaR1 @ Marras. 03 2003,01:04) kirjoitti
    Niitä, jotka on kaatunut... *
    Niitä, jotka kaatuu... *
    Niitä, jotka kaatuu taas... *
    Mutta hei, eihän tolla ensimmäisellä ja viimeisellä ole mitään eroa... ;)
  15. #15
    Lainaa (Johu @ Marras. 03 2003,04:16) kirjoitti
    Lainaa (ZillaR1 @ Marras. 03 2003,01:04) kirjoitti
    Niitä, jotka on kaatunut... *
    Niitä, jotka kaatuu... *
    Niitä, jotka kaatuu taas... *
    Mutta hei, eihän tolla ensimmäisellä ja viimeisellä ole mitään eroa... ;)
    Eikööö...??
    "Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."

    "We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
    Yamaha YZF-R1, vm.-06
  16. #16
    Lainaa (ZillaR1 @ Marras. 01 2003,20:26) kirjoitti
    Editoitua: kiinnittäkääpä huomiota viestin lukumäärään... Enteellistä?

    (myöhemmin, jos kerkeen jo kirjotella, niin se on tällä hetkellä 112... )
    Onneks toi sun viestien lukumäärä ei oo 10022... se ois huono enne.
    ©
  17. #17
    Lainaa (ZillaR1 @ Marras. 03 2003,01:04) kirjoitti
    Tosin motoristeja on vain kolmenlaisia...

    Niitä, jotka on kaatunut... *
    Niitä, jotka kaatuu... *
    Niitä, jotka kaatuu taas... *

    Itse kuulun todennäköisesti tuohon kolmanteen kategoriaan... *
    Liika itsevarmuus kostautuu aika usein, kuten on nähty... *
    Mä kans kuulun kolmanteen grouppiin,, tuli testattuu torstaina????
  18. #18
    Mäpäs testasin tossa kesällä... kiukun voimalla ei noussu sv ylös, vaikka kuinka yritin. Selityksen makua: en saanu vaihdetta simään, enkä pidettyä etujarrusta...siispä se lähti "liikkeelle" jo kun sain sen pyörilleen, sentin irti maasta. että se siitä. Piti soittaa avomies paikalle näkemään mun nöyryytys... (no, onneks se kippas paikaltaan, ja sain pidettyä hiukan vastaan, katkennutta kytkinkahvaa suurempaa vahinkoa ei tullut. Otti kaikenmaailman jalkatapit ja sivujalka ja muut metallit sen pyörän vastaan. Ja jos joku osaa selittää miks tankin täytyy olla ihan täys kun pyörä kaatuu... vrt. voileipä putoaa aina voi-puoli alaspäinn...)


    Myöhemmin yritin nostaa bemarinaisen ohjeiden mukaan R6:sta... ei sitten noussut, ei millään. Mä olen niin lyhyt, ettei kädet ylettynyt mihinkään hyvään nosto-kohtaan... siis jäi nostamatta... sillon tilanne oli lavastettu, että ei ees kiukuttanu. Ei tullu kun selkä kipeeks turhasta ähkimisestä.

    Tossa bemarinnostossa, jeesaa se, että se bemari on valmiiks maasta kohollaan. Siitä siis saa kiinni jo helpommin. Nosta sitten sellasita kyykkyä, missä renkaat on korkeammalla kuin muu pyörä, siis se on melkein "katollaan". Ei nouse ihan niin helposti. Sivulaukut jne, helpottais. Ja se, että ei ole katteita edessä... niistä kun ei kannata nostaa...

    Ne nostaa jotka pystyy. Mä huudan sitten aaaapuuuuva.
    -Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää tekemättä huomennakin-
  19. #19
    Lainaa (Mia @ Marras. 04 2003,14:01) kirjoitti
    Ja jos joku osaa selittää miks tankin täytyy olla ihan täys kun pyörä kaatuu... vrt. voileipä putoaa aina voi-puoli alaspäinn...)

    No jopas! Mullakin tilanteiden yhteinen tekijä on ollut täysi tankki. *
  20. #20
    Totahommaa tuli harrastettua liian kanssa, yhtenäpäivänä nostin yksin kaksi R1:stä ja yhen bimotan, eivät ole tietysti mitään raskaita matkapyöriä, mutta isojen sporttienkin nosteluun menee hermot kun se on liki päivittäistä.
  21.  
  22. #21
    Tuttu 45-kiloinen kaveri soitti yöllä hädissään: "Se kaatu enkä saa sitä pystyyn!" Ja vielä vilkkaan huoltoseman pihassa. Heppu oli oudokseltaan tehnyt sehlansählänkaadon Kawa GPz 1100 dfi:llä, eikä ratas inahtanutkaan. Piti käydä päästämässä kaveri pinteestä.
    Olisi varmaan aika hyvä jos käytäntö täälläkin olisi Japanin kaltainen: siellä kuulemma mopotin kaadetaan patjalle ja ostajakandidaatin on se saatava pystyyn omin voimin. Muuten ei tule kauppoja. Ja kuten todettu tekniikkalajihan se nosto on. Tässäkin foorumissa on esitetty erilaisia nostotapoja, millä isonkin pyörän pystyyn vipuaminen onnistuu hennommaltakin.
    ...while I'm working, 'am working on the road...