Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 152:sta
  1. #31
    Onko suzukilla todella varaa jättää tämmöisenä moottoripyörien kilpavarusteluaikana 15-20hv reserviin,tukkoisemman putken ja ilmansuodattimen taakse?
    Mitähän ne tarkkaan ottaen tekee siellä huollossa muuta kuin ruuvailee suodattimen ja putken paikoilleen? Ruiskuhan mielestäni säätää itse itseään,vai olenko väärässä? Sytytys ennakon säädöllä ei huipputehoon 20heppaa saa kyllä mitenkään jos ei lähtökohta ole jo täysin metsässä. Ja kuten aikasemmin todettiin, ei ilmansuodattimen vaihto vaikuta mitään. Sliparillakin on pariheppaa tiukassa.
  2. #32
    Itsellä tuli putken vaihdolla ja suodattimen vaihdolla 2hv lisää, ja sekin tuntui paljolta, tosin nyt vääntää huoomattavasti paremmin. Kakskytheppaa tuntuu kyllä jo hivenen liioitellulta.
  3. #33
    Oot säätäny päin helvettiä.. Mä oon saanu sliparilla edelliseen pyörään vähintään 7hp ja nykyiseen 8hp lisää bolt-onilla. Herkkyys on parantunu huomattavasti. Tehoa on tullu koko kierrosalueelle lisää, mutta parhaiten huomaa tuon osakaasuherkkyyden parannuksen.

    Suzukiin saa todellakin kokoputkella ja säädöllä parhaimmillaan n. 15hp lisää verrattuna vakioon. Siitä on ihan mustaa valkoisella dynopajojen ruuduilla.

    Ruisku ei säädä itseään kuin olosuhteiden mukaan.. Se ei osaa laittaa rikkaampaa seosta vaikka sillä saatais enemmän tehoa ja varsinkin herkkyyttä, vaan se säätää itseään juuri sen verran, että seos pysyy kaikissa olosuhteissa ennaltasäädetyssä arvossa (esim ilmanpaineen ja lämpötilan vaihtelut)..

    Sen takiahan sitä ruiskua säädellään ja powercommandereita asennellaan, että saadaan tähän ennalta-asetettuun "optimiseokseen" muutoksia, yleensä rikkaammalle.. Tehtaat kun joutuvat ottamaan huomioon kulutuksen ja pakokaasupäästöt yms kun tuota arvoa määrittelevät. Totta helvetissä tehtaakin sais enemmän tehoa jos ei olisi mitään säädöksiä..

    Kandeis vähän ottaa selvää ennen kuin alkaa täällä laukomaan totuuksia..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #34
    Lainaa (Guest @ Joulu. 10 2003,19:55) kirjoitti
    Itsellä tuli putken vaihdolla ja suodattimen vaihdolla 2hv lisää, ja sekin tuntui paljolta, tosin nyt vääntää huoomattavasti paremmin. Kakskytheppaa tuntuu kyllä jo hivenen liioitellulta.
    Bandit 1200 ja GSX 1400 Suzukeihin saa tuon 20hp putkenvaihdolla ja säädöllä.. ZX 12R:ään tulee myös lähes saman verran.. Onhan noita esimerkkejä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #35
    8 heppaa poltonnilla? Kilokigseriin? Mitä muita muutoksia teit?
    Missä dynossa tuo tehonlisäys on testattu? Sääditkö itse?
  6. #36
    Äläkä sotke bandittia tähän. Kilogiksustahan nyt on puhe.
  7. #37
    Lainaa (Guest @ Joulu. 10 2003,20:13) kirjoitti
    8 heppaa poltonnilla? Kilokigseriin? Mitä muita muutoksia teit?
    Missä dynossa tuo tehonlisäys on testattu? Sääditkö itse?
    Lue aikasemmat viestit tässä topikissa.. Mutta http://www.mr-power.net

    En pysty itse säätämään Suzukin ruiskua. Ei taida kovinkaan monella tässä pääkaupunkiseudulla olla Suzukin oman ruiskun säätötyökalua, jota esim Yoshimura valmistaa. Sitten joutuukin laittamaan jonkun Power Commanderin tms, mutta en viitsinyt koska Suzukin omakin ruisku on säädettävä..

    Muita muutoksia on K&N suodatin, joka ei auta oikeestaan mitään.. Lisäks siinä on TRE-mod, joka ei nosta huipputehoa yhtään.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #38
    Joo.o mutta meilläpä on suzukin adjus.. tai jotaki, säätö härveli ja dynamometri ja laajakaista lamda ja ja.... Vittu eikä siihen 1000r suskaan tule 20 heppaa takarenkaalle. Kaks on lähempänä oikeaa.
  9. #39
    ...Ja jos sinulla on konstit niiden hevosten esiin kaivamiseen niin tiedosta ollaan valmiita jopa maksamaan....
    Menee kalliit laitteet muuten omasta eestään.
  10. #40
    Pitääkö taas isoja ihmisiä neuvoa ja ojentaa kuinka täällä asioista keskustellaan??
    Koittakaahan edes väitellä 'sivistyneemmin' ilman toisen mollaamista...eikös niin?



  11. #41
    Lainaa (Guest @ Joulu. 10 2003,20:38) kirjoitti
    ...Ja jos sinulla on konstit niiden hevosten esiin kaivamiseen niin tiedosta ollaan valmiita jopa maksamaan....
    Menee kalliit laitteet muuten omasta eestään.
    V******s olla lapanen
    <p>&nbsp; &nbsp;</p>
  12. #42
    Lainaa (Guest @ Joulu. 10 2003,20:34) kirjoitti
    Joo.o mutta meilläpä on suzukin adjus.. tai jotaki, säätö härveli ja dynamometri ja laajakaista lamda ja ja.... Vittu eikä siihen 1000r suskaan tule 20 heppaa takarenkaalle. Kaks on lähempänä oikeaa.
    Enemmän ja enemmän alkaa vaikuttaa siltä että olet ihan pihalla koko aiheesta.. *Mene kertomaan vaikka Reinikaiselle että sen Superbikessa ei voi olla kuin 2hp enemmän takarenkaalla kuin vakiossa, koska siinä ei ole kuin putki ja suodatin + ruiskunsäätö, muuta kun säännöt ei salli..

    Sinne vaan kattelemaan käppyröitä ja mittailemaan jos et itse usko.. Niin olen itse tehnyt *

    Kuten sanottua, tuo 164hp on eniten mitä olen kuullut, yleensä 160hp on ollut maksimi näillä "perus-virityksillä". Sen takia epäilinki että siellä olisi ohuempi kansipahvi tai jotain muuta tehty kannelle.. 15hp lisäyksen olen kuitenkin itse nähnyt.. Että näin..

    Mutu on mutua, ja fakta on faktaa.. Tuossa laatikossa on dynokäppyrä jossa on 8hp enemmän bolt-onilla, filsulla ja säädöllä kuin vakiossa.. Ei se muste siitä mihinkään häivy vaikka mitä väittäisit



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  13. #43
    Tulkaahan pojat pois sieltä reinikaisen ja ketun seläntakaa ja sanokaa mitä niihin pyöriin on tehty, että hevosvoimia on saatu noin paljon lisää.
    Nuo teidän putki ja suodatin höpinät ei mene läpi edes tarhassa, puhumattakaan mistään mp-foorumista.
    Samoja viritelmiä on kokeiltu muissakin penkeissä saamatta lähellekkään vastaavia tuloksia.
    En väitä reinikaista enkä kettua huijareiksi, mutta kovasti kiinnostas tietää, mihin tehon kasvu perustuu.
    Seläntakana on turha kyttäillä. Kone kirjoittaa semmoisen tehokäyrän kuin käyttäjä haluaa, mutta tällä ei saavuteta muuta kuin asiakkaalle hyvä mieli ja näköjään joillekkin sekin riittää
  14. #44
    Luin tossa koko ketjun läpi, ja huomasin että suurin osa uhoojista ei ole tajunnut että ao. pyörässä oli imupuolella joku vika joka korjattiin filtterin vaihdon yhteydessä, ja siksi ao pyörän tehot nousi niin paljo.

    Oli vissiin muuten 100:s (sata) viesti!
    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  15. #45
    Lainaa (Guest @ Joulu. 10 2003,22:08) kirjoitti
    Tulkaahan pojat pois sieltä reinikaisen ja ketun seläntakaa ja sanokaa mitä niihin pyöriin on tehty, että hevosvoimia on saatu noin paljon lisää.
    Nuo teidän putki ja suodatin höpinät ei mene läpi edes tarhassa, puhumattakaan mistään mp-foorumista.
    Samoja viritelmiä on kokeiltu muissakin penkeissä saamatta lähellekkään vastaavia tuloksia.
    En väitä reinikaista enkä kettua huijareiksi, mutta kovasti kiinnostas tietää, mihin tehon kasvu perustuu.
    Seläntakana on turha kyttäillä. Kone kirjoittaa semmoisen tehokäyrän kuin käyttäjä haluaa, mutta tällä ei saavuteta muuta kuin asiakkaalle hyvä mieli ja näköjään joillekkin sekin riittää
    Skeptisyys on aina hyvästä, varsinkin kun puhutaan tehomittauksista. En sen enempää ota kantaa mitä tehoja mistäkin vessasta sadaan ulos ja millä tavalla tai mikä on "oikea" tulos.

    Kerroppas itse missä sinä pyöriä dynotat? Ymmärsin että sinä teet itse myös dynotusta? Siviilirohkeutta kehiin, kun kerta itse mittaat, niin missä?

    Minustakin tuo 160+ hp takarenkaalta tuntuu korkeahkolta, kun/jos vessaan on tehty kokoputki+filsu+boxin säätö. Tosin tuo arvioni perustuu vain Esson baarin isojen poikien pöydästä kantautuneisiin kuiskeisiin eikä minkäänlaiseen omakohtaiseen kokemukseen saati tietoon. En toisaalta väitä että se 160+ hp olisi väärin.

    heh ja myönnän että 160+ hp takaselta on (olisi bladeen) kadehdittavan paljon!!!!

    ---------
    Mielenkiintoista että tehoista puhuminen monesti menee aikas henk kohtaiseksi väittellyksi, jossa jossain vaiheessa ei puhutakkaan enään tekniikasta vaan jostain aivan muusta.

    No joo...ehkä ei olis tarvinnut avautua ..
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  16. #46
    Alkaa keskustelu taas karata käsistä.

    Biken nro.5/03 oli testi eri slipareiden+säätöjen vaikutuksista kiloseen suzukiin. Ja olikohan pyörä vielä 2002 mallia.

    No parhaalla sliparilla ja säädölla saattiin 158,3hp ja lähtötila oli vakio 151,1hp. Eli 6,8hp enemmän.

    www.stor-motor.fi sivulla on linkki juttuun. valitettavasti on vain tuo micronin pöntöstä.

    Niin ja muistaakseni tuossa testissä vain "huijattiin" ruiskua. Tiedä sitten mitä olisi tehoja saatu irti jos olisi vaihdettu ruiskun säätöyksikkö. Onkohan tuo oikea termi??



    Aprilia RSV 1000 R 04
  17. #47
    Lainaa (sammy1 @ Joulu. 10 2003,22:45) kirjoitti
    Alkaa keskustelu taas karata käsistä.

    Biken nro.5/03 oli testi eri slipareiden+säätöjen vaikutuksista kiloseen suzukiin. No parhaalla sliparilla ja säädölla saattiin 158,3hp ja lähtötila oli vakio 151,1hp. Eli 6,8hp enemmän.

    Niin ja muistaakseni tuossa testissä vain "huijattiin" ruiskua.
    Putosin kärryiltä jo keskusteluketjun alkupuolella täysin. Menihän se aikamoiseksi nokitteluksi. Kaivoin Biken nro.5/03 käteen ja luin siitä, että Kilogixun vakioteho takapyörältä DIN-normin mukaan oli 151,5 hv ja paras teho tuo Micronin 158,3 hv ja huonoin 154,1 hv eli lisäys vain 2,6 hv. Jutussa sanottiin, että Techlusion Fuel Injection (TFI) olisi uusi väline ruiskun säätämiseen ja että yksiköllä EI huijata alkuperäistä ruiskunohjausyksikköä. Techlusionin toimintaperiaate perustuu siihen, että yksiköllä voidaan säätää ruiskusuuttimien aukioloaikaa. Mitä pitempään suutinta pidetään auki, sitä rikkaampi seos.

    Vaikka en juuri tekniikasta ymmärräkään, en usko kiloluokan katupyörään saatavan 20 hv:n todellista lisäystä takapyörätehoon ilman tosi kallista osien vaihtoa (mm. kokoputkisto) ja säätöä sekä monen tuhannen euron kustannusta, jollaisen rahan polttaminen on täysin järjetöntä. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  18. #48
    Lainaa (Bomber @ Joulu. 11 2003,00:21) kirjoitti
    Lainaa (sammy1 @ Joulu. 10 2003,22:45) kirjoitti
    Alkaa keskustelu taas karata käsistä.

    Biken nro.5/03 oli testi eri slipareiden+säätöjen vaikutuksista kiloseen suzukiin. No parhaalla sliparilla ja säädölla saattiin 158,3hp ja lähtötila oli vakio 151,1hp. Eli 6,8hp enemmän.

    Niin ja muistaakseni tuossa testissä vain "huijattiin" ruiskua.
    Putosin kärryiltä jo keskusteluketjun alkupuolella täysin. Menihän se aikamoiseksi nokitteluksi. Kaivoin Biken nro.5/03 käteen ja luin siitä, että Kilogixun vakioteho takapyörältä DIN-normin mukaan oli 151,5 hv ja paras teho tuo Micronin 158,3 hv ja huonoin 154,1 hv eli lisäys vain 2,6 hv. Jutussa sanottiin, että Techlusion Fuel Injection (TFI) olisi uusi väline ruiskun säätämiseen ja että yksiköllä EI huijata alkuperäistä ruiskunohjausyksikköä. Techlusionin toimintaperiaate perustuu siihen, että yksiköllä voidaan säätää ruiskusuuttimien aukioloaikaa. Mitä pitempään suutinta pidetään auki, sitä rikkaampi seos.

    Vaikka en juuri tekniikasta ymmärräkään, en usko kiloluokan katupyörään saatavan 20 hv:n todellista lisäystä takapyörätehoon ilman tosi kallista osien vaihtoa (mm. kokoputkisto) ja säätöä sekä monen tuhannen euron kustannusta, jollaisen rahan polttaminen on täysin järjetöntä. *
    Itse ymmärrän tuon asian sitten että aluksi pyörä ei ollut mekaanisesti kunnossa ja vian korjauksen/säädön jälkeen saatiin tuo 20hv lisäys.

    Nyt muutamat ovat tarttuneet tuohon 20hv:n lisäykseen sillä verukkeella että sliparilla,ilmanputsarilla ja säädöillä tuo ei ole mahdollista. Mutta ovat epähuomiossa unohtaneet tilanteen millaisessa kunnossa pyörä oli aluksi.

    Tämä on vain minun käsitykseni asiasta. Älköön kukaan loukkaantuko tästa
    Aprilia RSV 1000 R 04
  19. #49
    Lainaa (Guest @ Joulu. 10 2003,22:08) kirjoitti
    Tulkaahan pojat pois sieltä reinikaisen ja ketun seläntakaa ja sanokaa mitä niihin pyöriin on tehty, että hevosvoimia on saatu noin paljon lisää.
    Nuo teidän putki ja suodatin höpinät ei mene läpi edes tarhassa, puhumattakaan mistään mp-foorumista.
    Samoja viritelmiä on kokeiltu muissakin penkeissä saamatta lähellekkään vastaavia tuloksia.
    En väitä reinikaista enkä kettua huijareiksi, mutta kovasti kiinnostas tietää, mihin tehon kasvu perustuu.
    Seläntakana on turha kyttäillä. Kone kirjoittaa semmoisen tehokäyrän kuin käyttäjä haluaa, mutta tällä ei saavuteta muuta kuin asiakkaalle hyvä mieli ja näköjään joillekkin sekin riittää
    Olen jo kertonut mitä siihen on tehty.. On se kumma jos ei uskota, tule itse katsomaan jos et usko.. Minä olin itse siinä penkin vieressä kun Reinikainen sääti, ja kyse ei ole mistään korjauskertoimella aikaansaadusta vedätyksestä tms...

    Kaivapa sinäkin se Bike-lehti käteen mistä tässäkin topikissa on ollut puhe. Se tehtiin Viaberissa, ja ainoastaan sen takia laitettiin Techlusion kiinni koska Viaberin Harri Piensalmella ei ole tuota Suzukin ruiskun säätötyökalua.. Olen kysynyt asiaa henk koht, häneltä ei sitä löydy.. Muuten olisin mennyt kyseiseen putkaan säätämään, säädätin siellä edellisen Rykköseni..

    Lainaa (sammy1 @ Joulu. 10 2003,22:45) kirjoitti
    Niin ja muistaakseni tuossa testissä vain "huijattiin" ruiskua. Tiedä sitten mitä olisi tehoja saatu irti jos olisi vaihdettu ruiskun säätöyksikkö. Onkohan tuo oikea termi??
    Piensalmikin sanoi, että myös Suzukin omaa boksia säätämällä päästään yhtä hyvään tulokseen, kun asiasta kyselin.. Kyse ei ole mistään ruiskun "huijaamisesta", vaan Suzukin ruisku on aidosti säädettävä. Lisäksi tiedän, että Biken testissä Piensalmella ei ollut tarpeeksi aikaa säätöön per putki.. Mutta siltikin testissä saatiin n. 7hv lisää sliparilla, eikös se ollut cbr1000:n mielestä mahdotonta? Ja vieläpä "pikasäädöllä".. Kokoputkella sitten vielä enemmän..

    Sanotaan nyt vielä kerran, että munkin mielestä se 164hp takarenkaalta on uskomattoman paljon, koska suurin lukema sitä ennen mitä olen kuullut ja tiedän varmasti oikeaksi on hiukan yli 160hp.. Sellaisia tiedän VARMASTI olevan, ja niissä tehon nousu KOKOPUTKELLA ja säädöllä on ollut n. 15hp, se on fakta! Siitä on mustaa valkoisella monellakin jätkällä, tai kipaisepa kattomaan dynopajan monitorista..

    Cbr1000, sun olis aika lyöfä faktoja pöytiin jos väität että se 2hp on se mitä putkella ja säädöllä saadaan.. Mä hakkaisin dynottajan jos se onnistuis säätämään sen niin päin helvettiä, että tehoa ei tulis kokoputkella kuin 2hp...



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #50
    Pystyykö tylyttäjä itse todistaan tuon 15 hevosvoiman tehon nousun jossakin "ei kaupallisessa" penkissä?
    Neuvonkin kaikkia Pyöräänsä kalliita säätöyksiköitä,putkia ja suodattimia suunnittelevien käyttävän pyöräänsä tehonmittauksessa jonkun vähemmän bisnestä tekevän dynopajan tai kerhon penkissä ennen kalliita hankintoja.
    On tiedossa pyöriä, joiden tehot eivät ole nousseet lähellekkään luvattuja lukuja, mutta se ratkaiseva todiste puuttuu.
    Ja dynopajat voivat olla varmoja että vielä ne todisteet löytyy.

    Heti vilpin havaittuanne yhteys kuluttaja-asiamieheen ja asiasta mahdollisimman julkinen.
  21. #51
    Lainaa (Guest @ Joulu. 11 2003,10:17) kirjoitti
    Pystyykö tylyttäjä itse todistaan tuon 15 hevosvoiman tehon nousun jossakin "ei kaupallisessa" penkissä?
    Neuvonkin kaikkia Pyöräänsä kalliita säätöyksiköitä,putkia ja suodattimia suunnittelevien käyttävän pyöräänsä tehonmittauksessa jonkun vähemmän bisnestä tekevän dynopajan tai kerhon penkissä ennen kalliita hankintoja.
    On tiedossa pyöriä, joiden tehot eivät ole nousseet lähellekkään luvattuja lukuja, mutta se ratkaiseva todiste puuttuu.
    Ja dynopajat voivat olla varmoja että vielä ne todisteet löytyy.

    Heti vilpin havaittuanne yhteys kuluttaja-asiamieheen ja asiasta mahdollisimman julkinen.
    Kun itse vaadit toisia ketun tai reinikaisen dynojen takaa esiin, niin sinäkin voisit astua ja kertoa omista taustoistasi.

    Näytä siviilirohkeus. Jos arvostelet dynottajia, tee se julkisesti äläkä puskan takaa piilosta.

    Toki ymmärrän pointtisi enkä ole kovinkaan paljoa kanssasi eri linjoilla. En kuitenkaan halua osoittaa sormella ketään kaupallista tai muutakaan dynottajaa.

    Ylipäätään dynomittaus tulosten oikeellisuus/väärentäminen/virhe yms asoiden osoittaminen on vaikeaa, käytännössä mahdotonta ilman että penkeille olisi joku standardin mukainen kalibrointi menetelmä ja että pajat noudattaisi standardin mukaisia menetelmiä ja penkit kalibroitaisiin määräajoin. Käytännössä asia on kai liki mahdoton tehdä.

    Bikefoxin ajamia tuloksia täällä on jo esitelty joten mitä vielä kaipaat?

    Kuka mielestäsi olisi se oikea ja riippumaton dynottaja?

    Snipershän on täällä gixerin dynokäyriä on täällä esitellyt...eikös siinä ole jo jotain dokumenttia. Miten ylipäätään voidaan osoittaa jonkun dynovedon "vääräksi"?
    -----------------------

    Edelleen +20 hp lisää on kadehdittavan paljon, siis vajaat 14 % lisää, saati 160 hp takaselta.
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  22. #52
    Joo, ainahan näitä löytyy jotka väittävät että dynopajat huijaa.. Kuitenkin tehot ovat aika hyvin linjassa keskenään, ja ja keskimäärin takapyörätehot vastaavat aika hyvin ilmoitettuja kampiakselitehoja.

    VM :ssä oli penkkivertailu:
    http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=3139

    Jos penkeissä huijataan, siinä tapauksessa ne huijaa kaikki.. Sen verran samanlaisia tuloksia olen saanut. Olen käynyt Viaberissa 2 kertaa, Vision Cyclessä kerran ja Reinikaisella kerran. Kaikki on ollu ihan linjassaan.. Jaa säätötyön aikana olen itse kytännyt hyvin tarkaan mitä siinä koneella ja muutenkin puuhaillaan, sen verran kiinnostaa se homma.. Mitään kertoimia tai skaalauksia ei ole muuteltu käsin.

    Naurettavaa alkaa yleistämään noin.. Uskon että muutama kusettaja voi tästä maasta löytyä, mutta todella naurettavaa alkaa yleistämään..

    Meinaatko että Reinikainen vedättää itseänsä myös, kun sai omassa penkissään putkella, filsulla ja säädöllä 160hp GSX-R 1000 superbikensä takarenkaalle? Tuskin hänellä on tarvetta sellaiseen.. Siinä oli 7hp enemmän kuin mulla nyt bolt-onilla, mutta alakierroksilla vähän heikompi, joka onkin luonnollista kokoputkella..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  23. #53
    Niin siitä superbaikki kilpurista. Sitä tuskin voi verrata katupojan liukuhihnasuitsaan. Ne ylimääräiset hevoset tulee simmaamalla nokka-ajotukset,ruisku,sytkä ja yleinen moottorin hengittävyys. Se pyörä tehdään rahalla ja ajalla.
    Nokka-ajotukset on suurin pyörien tehoon vaikuttava säätämällä tehtävä parannus mutta käsittääkseni näihin aijemmin esillä olleisiin pyöriin tätä ei ollut tehty. Tämä ko.ero näkyy liukuhihnapyörien teho eroina.
    Tuontason korkeaviritteiseen pyärään kuin esim.r1 ja suskan 1000r ovat, ei moottorin hengittävyyden parannuksella saada 14% tehonlisäyksiä.
    Niinkuin aijemmin on tullut todettua, pyörät jotka olen penkissä ajanut, eivät ole lähelläkään esilläolleita lukemia.
  24. #54
    Lainaa (Guest @ Joulu. 11 2003,11:31) kirjoitti
    Niin siitä superbaikki kilpurista. Sitä tuskin voi verrata katupojan liukuhihnasuitsaan. Ne ylimääräiset hevoset tulee simmaamalla nokka-ajotukset,ruisku,sytkä ja yleinen moottorin hengittävyys. Se pyörä tehdään rahalla ja ajalla.
    Nokka-ajotukset on suurin pyörien tehoon vaikuttava säätämällä tehtävä parannus mutta käsittääkseni näihin aijemmin esillä olleisiin pyöriin tätä ei ollut tehty. Tämä ko.ero näkyy liukuhihnapyörien teho eroina.
    Tuontason korkeaviritteiseen pyärään kuin esim.r1 ja suskan 1000r ovat, ei moottorin hengittävyyden parannuksella saada 14% tehonlisäyksiä.
    Niinkuin aijemmin on tullut todettua, pyörät jotka olen penkissä ajanut, eivät ole lähelläkään esilläolleita lukemia.
    osoita kuka dynottaja huijaa kuka ei, mihin se huijaus perustuu, miten sen osoitat kuinka vedenpitävä osoituksesi on...

    Minä ainakin haluaisin tietää mille dynopajalle vien pyörän jotta esson baarin poikien silmät kääntyy selälleen!

    poskea voi soittaa suurista sekä oikeista että vääristä dynoluvuista ja täällähän se posken soitto käy itsekeneltäkin, myös minulta.

    Mitään todistetta/perustetta en ole vielä nähnyt missään kuka huijaisi tai ei huijaisi, tuntuu että syystuuli lonksuttaa leikoja (enkä tarkoita tässä nyt ketään erityisesti).

    VM:n dynovertailutestistä en oikein tiedä, kaikki dynottajat tiesivät etukäteen mistä testissä oli kyse...

    ---------------

    ja minä olen edelleen kateellinen 160+ hp:n!

    vässykkä kun olen niin hidas mutkaan sisäänmeno olisi mukava kompensoida 30 hp lisäteholla suorilla.
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  25. #55
    Lainaa (Guest @ Joulu. 11 2003,11:31) kirjoitti
    Niin siitä superbaikki kilpurista. Sitä tuskin voi verrata katupojan liukuhihnasuitsaan. Ne ylimääräiset hevoset tulee simmaamalla nokka-ajotukset,ruisku,sytkä ja yleinen moottorin hengittävyys. Se pyörä tehdään rahalla ja ajalla.
    Nokka-ajotukset on suurin pyörien tehoon vaikuttava säätämällä tehtävä parannus mutta käsittääkseni näihin aijemmin esillä olleisiin pyöriin tätä ei ollut tehty. Tämä ko.ero näkyy liukuhihnapyörien teho eroina.
    Tuontason korkeaviritteiseen pyärään kuin esim.r1 ja suskan 1000r ovat, ei moottorin hengittävyyden parannuksella saada 14% tehonlisäyksiä.
    Niinkuin aijemmin on tullut todettua, pyörät jotka olen penkissä ajanut, eivät ole lähelläkään esilläolleita lukemia.
    Olipas taas faktaa.. Olen jutellut Reinikaisen kanssa aika paljonkin siitä hänen pyörästään, ja mottia ei ole edes avattu! Sytkää ei ole säädetty. Kuten sanottua, siinä on virityksinä VAIN filsu, kokoputkisto ja ruutan säätö, soita vaikka Reinikaiselle ja kysy.. Jopa jarrut ovat vakiot, ja ihan vakio jarruletkutkin! Tänä talvena vaihtaa ilmeisesti teräspunosletkut eteen, mutta hyvin on pärjännyt kuulemma vakioletkuillakin.

    Reinikaisella on lisäksi WP:n takaiskari, kamat vaihdettu etuputkien sisälle, kisakatteet ja jalkatappisarja. Lisäksi etuhäkki on vaihdettu kevytrakenteisempaan ja tietysti sliksit alla.. Siinäpä ne oli..

    Tuota pyörää vois siis todellakin verrata "katupojan liukuhihnasuitsaan", koska monella on jopa enemmän palikkaa kiinni katupyörissään! Esim minulla tulee duunattu kansi tänä talvena, joka on KIELLETTYÄ superbiken säännöissä! Tutustu niihin sääntöihin niin huomaat, että ne ovat todella tiukat!! 750 kuutioisia sai virittää niin että tuntui, mutta silloin kustannukset olivat aivan eri luokkaa.. Ja näillä lähes vakiolla tonnisilla mennään ihan yhtä lujaa..

    Kaiken tuon Reinikainen on kertonut ihan henk. koht., ja olen syynäämään tuota pyörää ilman katteita.

    Reinikainen sanoi, että on säätänyt monta Gixxeriä dynossaan, josta on kokoputkella lähtenyt ihan yhtä hyvin kuin siitä omastaan..

    Missäs ne sinun faktat viipyvät? *Ehkäpä et osaa säätää jos et saa enempää tehoja ulos niistä vehkeistä...

    Minäkin olen kateellinen 160hp takarengastehoista, mutta asia korjataan talven aikana



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  26. #56
    Lainaa (Tylyttäjä @ Joulu. 11 2003,11:48) kirjoitti
    Minäkin olen kateellinen 160hp takarengastehoista, mutta asia korjataan talven aikana *
    Minä olen katellisuuden lisäksi vielä rahaton! ei ole rahaa päivittää Bladea uuteen R1:n tai kilogixeriin!



    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
  27. #57
    Lainaa (Zam64 @ Joulu. 11 2003,12:01) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Joulu. 11 2003,11:48) kirjoitti
    Minäkin olen kateellinen 160hp takarengastehoista, mutta asia korjataan talven aikana *
    Minä olen katellisuuden lisäksi vielä rahaton! ei ole rahaa päivittää Bladea uuteen R1:n tai kilogixeriin!
    Mulla on pyörässä 180 hv. Ainakin Biken mukaan. Bikea lukee useampi ostariteini kuin tätä, joten olen parempi ihminen nyt. Pyörä ei ole tosin täällä, enkä minä siellä mutta paperit on.

    Mutta nyt lähden ajamaan 150 heppaisella pyörällä, lähteekö joku muu? Siis ihan Suomessa ja kadulla.

    Ai niin, sorry. Täällä olikin pääsääntöisesti niitä aloitin pyöräharrastuksen kesäkuussa 03 ja heinäkuussa tuli jo vilu ja pistin pyörän seisomaan-motoristeja.
    Nämä ovat vain omia, henkilökohtaisia mielipiteitäni. Ei minkään muun tahon.
  28. #58
    Lainaa (Guest @ Joulu. 10 2003,22:08) kirjoitti
    Tulkaahan pojat pois sieltä reinikaisen ja ketun seläntakaa ja sanokaa mitä niihin pyöriin on tehty, että hevosvoimia on saatu noin paljon lisää.
    Nuo teidän putki ja suodatin höpinät ei mene läpi edes tarhassa, puhumattakaan mistään mp-foorumista.
    Samoja viritelmiä on kokeiltu muissakin penkeissä saamatta lähellekkään vastaavia tuloksia.
    En väitä reinikaista enkä kettua huijareiksi, mutta kovasti kiinnostas tietää, mihin tehon kasvu perustuu.
    Seläntakana on turha kyttäillä. Kone kirjoittaa semmoisen tehokäyrän kuin käyttäjä haluaa, mutta tällä ei saavuteta muuta kuin asiakkaalle hyvä mieli ja näköjään joillekkin sekin riittää
    Hei mutta sullahan onkin Honda...Selittäneekö Ei konservatiiviseen pyörään ole tarkoituskaan tehoja saada lisää * Eikös tuo gixxeri kuitenkin ole aivan eri luokkaa...PROVO



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  29. #59
    Lainaa (Zam64 @ Joulu. 11 2003,12:01) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Joulu. 11 2003,11:48) kirjoitti
    Minäkin olen kateellinen 160hp takarengastehoista, mutta asia korjataan talven aikana *
    Minä olen katellisuuden lisäksi vielä rahaton! ei ole rahaa päivittää Bladea uuteen R1:n tai kilogixeriin!
    Kuten myös, mutta onneksi pankissa on rahaa jota suostuvat lainaamaan
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  30.  
  31. #60
    Lainaa (HeeboR1 @ Joulu. 11 2003,13:08) kirjoitti
    Lainaa (Zam64 @ Joulu. 11 2003,12:01) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Joulu. 11 2003,11:48) kirjoitti
    Minäkin olen kateellinen 160hp takarengastehoista, mutta asia korjataan talven aikana *
    Minä olen katellisuuden lisäksi vielä rahaton! ei ole rahaa päivittää Bladea uuteen R1:n tai kilogixeriin!
    Mulla on pyörässä 180 hv. Ainakin Biken mukaan. Bikea lukee useampi ostariteini kuin tätä, joten olen parempi ihminen nyt. Pyörä ei ole tosin täällä, enkä minä siellä mutta paperit on.

    Mutta nyt lähden ajamaan 150 heppaisella pyörällä, lähteekö joku muu? Siis ihan Suomessa ja kadulla.

    Ai niin, sorry. Täällä olikin pääsääntöisesti niitä aloitin pyöräharrastuksen kesäkuussa 03 ja heinäkuussa tuli jo vilu ja pistin pyörän seisomaan-motoristeja.
    nonni, ja sinä tuut vielä pilaan mun muutenkin pilalle menneen päivän. ja kohta elvistelet kuinka pili jäätyy kun prätkällä ajaa tammikuussa rovaniemelle !

    Sitten kun joku erehtyy edes vihjaamaan että isottelet, niin sä vastaat kuvalla jossa ajat tammikuussa rovaneimelle ja jos joku erehtyy arveleen ettei pili o jäässä niin siitäkin tulee pahimmassa tapauksessa kuva!

    joo joo ja kalusto päivittyy , lyö nyt lyötyä alitehosta blade kuskia joka ei pysy pystyssä edes 30 km/h vauhdeissa ja kausi loppu syyskuussa ...

    joo, mä olen *K*A*D*E*...se on väärin että toiset vaihtaa aina a nopeimpaan ja tehokkaimpaan mitä rahalla saa...

    hahah
    ...Er..Houston we have a problem here...

    Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen