Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Minulle on isot pojat pistäneet ajatuksen päähän: Osta poika iso intikka!

    Kävin tänään Malmilla Matin auto ja rengas nimisessä liikkeessä ihmettelemässä livenä ko. mopotinta ja yllätyin positiivisesti (paitsi ko. yksilön suhteen), vaikka kyseessä on "iso" pyörä, on se kuitenkin mielestäni hyvinkin siron ja jopa pienen oloinen.

    Ja kaunis kuin mikä! Edelleen...

    Olen harkinnut ~90-94vm Intikan tuottamista Saksasta tai Belgiasta talven aikana ja haluaisin kuulla nyt Teidän, asiantuntijoiden mielipiteitä ja kokemuksia 1400 Intruderista. Hyviä ja huonoja puolia jotka tulevat esiin vasta käytön yhteydessä. Mallivikoja ja ominaisuuksia? Tarvitseeko 179cm pitkäselkäinen kaveri siirtosarjan? Mitä ovat kyytiläiset pitäneet vakiosatulasta? Onko kokemuksia matka-ajosta, >500km reissut? Customointiosia ainakin on vissiin hyvin saatavilla?

    Kertokaa ihmeessä myös muutakin jos mieleen tulee.

    Kiitos jo etukäteen.
    -01 Ducati monster 620 Dark -> -97 Suzuki GSF 1200 S Bandit -> -04 Suzuki GSX 1400

    Still going strong!

    "There are 10 types of people. Those who know binary and those who don't."
  2. #2
    Puhutaan nyt mistä customista tahansa, niin yleensä et tarvitse siirtosarjaa, mutta "tarvitset" sen ja päädyt jo ulkonäkösyistä sen siirtosarjan hankkimaan ja asentamaan.
  3. #3
    kokemuksia ei ole kuin kylmätyypeistä.. minutkin yllätti pyörän sirous, tai pienuus.. omaan makuuni jotenkin liian siro, ollakseen 1400cc.. mutta japsikustomien ehdotonta aatelia kuitenkin, tehoa ja vääntöä riittää varmasti kotitarpeiksi, jos innostut customoimaan, isoon intukkaan löytyy osia erittäin hyvin, varsinkin keski-euroopasta.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  4. #4
    Jos rakentelusta pidät niin iso intikka on valintana parhaasta päästä. Vakiona ei oikein kummoisen näköinen, mutta siitä saa tehtyä melkein mitä vain.

    Ei olisi huono valinta
  5. #5
    Mallivikoja??? Intikoissa mitään vikoja...

    No, pyörän painopistehän on hyvin alhaalla, sitä myötä maavarakin on aika vähäinen. Reilummin kallistettaessa saattavat putket tms. raapaista maahan. Ekalla kerralla siinä voi säikähtää.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  6. #6
    Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa omasta -91 mallista.

    Rakentelun kohteena rajattomat mahdollisuudet ja kustomiosia löytyy pilvin pimein. Lisäksi tehoja saa pienellä vaivalla niin paljon että ne riittävät takuulla!

    Olemme samanmittaisia ja itse pidän siirtosarjasta, muuten ajoasento on liian polvet koukussa - no, se on makuasia, mutta näin omasta mielestäni.

    Tsekkaappas aluksi saitti:

    www.intruderalert.com

    .. niin näet millaisia mopottimia ja mistä aiheista siellä keskustellaan. Hyvä infolähde.

    Lisäksi täällä orgissa on jo monia intikkamiehiä ja monenlaista kokemusta moposta ja senkin puolesta ei mikään "miinavalinta".

    Juuri tuo sirous viehätti minua, möhkömallit ei kiinnosta ja oiva kohde esim. kopterityyliseen rakenteluun. Tosin Thunderbiken vehkeet ovat enemmän möhkö- ja jopa streetfighter-tyylisiä, eli saa siitä muutakin tehtyä. Ja voihan sitä vakiopelilläkin ajella!

    Tyyppivioista ei voine puhua, sillä kulutusosat ovat kulutusosia ja niitä pitää vaihdella joka mopossa. Koneen konstruktio on jotakuinkin pomminvarma ja kuulemma lähes mahdoton rikkoa normaliajossa.

    Kone on äänekäs, sillä ääniä vaimentava vesivaippa puuttuu (=ilmajäähdytys/öljylauhdutus), mutta pakoputkista tuleva ääni kyllä peittää se mukavasti Tarvikeputkilla naapuritkin huomaavat, että kyseessä on ISO kustomi.

    No joo, taidan olla vähän jäävi kehumaan pyörää enempää, joten jatkakoot muut tästä...

    KUVIA
  7. #7
    Minulla on -94 mallia oleva Intru. Minua kiehtoi nimenomaan sen sirous. Eihän se ihan pieni pyörä kuitenkaan ole.
    Olen nyt ajellut yhden kesän ko. pyörällä ja tosi tyytyväinen olen pyörään mallina. Minun yksilössäni on kuitenkin ongelmia, mutta ne eivät ole merkistä johtuvia vaan edellisestä omistajasta.
    Kuten Jussi aiemmin kehui, niin kyllä hymy leviää naamalle kun kaasukahvaa kääntää. Voimaa on - pienilläkin kierroksilla.
    Vein pyöräni tänään huoltoon. Ajot on nyt ajettu tältä kaudelta.
    Team Customissakin Suzuki Intruder 1400 taitaa olla suositumpi kuin mikään muu pyörä. 10 pyörää ja toisena Honda Shadow 600 VT, 7 omistajaa. (Minunkin edellinen pyöräni oli Shadow 600 VT.)
    Intruder - totta kai. M1800(Espoo)
  8. #8
    Lainaa (Jussi @ Loka. 29 2003,09:31) kirjoitti
    Tarvikeputkilla naapuritkin huomaavat, että kyseessä on ISO kustomi.
    Joo, et varmana lähde kotoa salaa kuin kauas taluttamalla.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  9. #9
    Itsekin olin keväällä mopo-kuumeessa ja kaverilla oli uimassa parit intikat Saksasta suomeen.. aikani valmistuttuani ko. laitteiden saapumiseen, olin jo kuumana Intikan linjoihin. Sitte ku vielä näki isomman Intruderin livenä, kuuli saundia ja otti testilenkin, peli oli selvä

    Eli ostin vm. -93 Intruder 1400VS keväällä, eikä ole kyllä kaduttanut pätkääkään, siirtosarja oli valmiiksi ja mielestäni se on mulle(185cm) justiin. Kilometrejä tuli mukavasti, eikä pitempikään matka ei tee pahaa. Tehot kohillaan, vääntöä mahottomasti, huoltovapaa kettingin rasvailusta, yms. yms...
    Ei voi kuin kehua valintaani ensimmäiseksi mopoksi
    Hintaa tuli veroineen n. 7000e - tullattu ennen 15.5.2003(ikävähennys -systeemillä verot 1680e, nykyisellä markkina-arvo -systeemillä ois ollu 2680e).

    Mopokortinkin ajoin vasta keväällä, ja autokoulussa oli kohtuullisen vakiokuntoinen 800:nen Marauder..
    Pieni se oli(kippuraratti sylissä ja polvet korvissa ilman siirtosatsia) ja laiska, ja alle litrahan on leikkiä

    Jos ny jotain muuttaa haluaisi, niin tankki saisi olla isompi, vakioon 13 litran tankkiin ei mahdu kuin 13 litraa bensaa
    N. 6.5-7 litran kulutuksella pitää tankkausetappeja katella kovasti ennakolta.

    Tohon Jussin -malliin, eli vispilöintiin pitkine keuloineen ja korkeine ratteineen, en ole lämmennyt. Omassa pelissäkin olevat 6 tuuman raiserit saattaapi lyhentyä nyt talvella.

    Btw. tosta kotisivu -linkistä löytyy kaverin ottamat kuvat keväältä, ennen myyntiä. Jotain säätöä on jo tullu tehtyä, muttei mulla nyt mitään kameraa ole..

    Ja talvisäilytyspaikkana luonnollisesti oma olohuone, passaa muuten Intikka mukavasti sisustukseen



    .ORG -kanava IRC:ssa - #moottoripyora @ IRCnet
  10. #10
    Lainaa (KariK @ Marras. 10 2003,07:28) kirjoitti
    Jos ny jotain muuttaa haluaisi, niin tankki saisi olla isompi, vakioon 13 litran tankkiin ei mahdu kuin 13 litraa bensaa *
    N. 6.5-7 litran kulutuksella pitää tankkausetappeja katella kovasti ennakolta.
    Kulutuksesi tuntuu aika isolta, kun mun pyörä suutin- & putsarisatsilla ym. piristettynä kulkee pihimmillillään 5.4 l/100 km keskikulutuksen ollessa 5.8 l/100 km. "Pahimmillaan" on mennyt 6.4 l/100 km, mutta silloin olen ajanut ihan tosissani läppä auki!

    Tuohon tankkiin saa mahtumaan 1-1.5 litraa enemmän, kun nasauttaa sen tankin kauluksen ilmareiän isommaksi ja tekee vastaavanlaisen toisellekin puolelle. Tunnettu fixi tuolla IA:n puolella. Nykyisellään pystyn ajamaan pikkaisen päälle 200 km ennen kuin mopo menee edes varatankille ja sen jälkeen vielä riskirajoilla sen parin litran verran eli muutaman kymmenen kilometriä.
  11. #11
    Onhan varmaan säädöissä tekemistä, mutta ajotapani mahtaa olla myös aika reipas
    Kiihdyttäminen on kivaa, kun mopo lähtee

    .ORG -kanava IRC:ssa - #moottoripyora @ IRCnet
  12. #12
    Intikka se polttelee minuakin.Ostin kesällä ensi pyöräksi 535 Viragon.Tuntui isolta ja pelottavalta viikon ja nyt jo aika pieneltä.
    Loppukesästä näin ison I:n kiihdyttävän ja voi että näytti hienolta.Äijä jalat ja kädet edellä takanojassa ja mopo syöksyi niin etten tiennyt customin moiseen pystyvän.
    Semmoisesta pyöräilystä minä tykkäisin.
    Ääni vähän pelottaa,pyörä on aika pahassa paikassa ja siinäkin muiden asukkaiden armosta.
  13.  
  14. #13
    Lainaa (wanna-be @ Marras. 10 2003,15:13) kirjoitti
    Ääni vähän pelottaa,pyörä on aika pahassa paikassa ja siinäkin muiden asukkaiden armosta.
    Vakioputkilla ei hätää laisinmkaan ja tarvikeputkista esim. Silvertailit ovat aika hiljaisia. Möykkä niistä irtoaa sitten vasta kun kunnolla "ärväyttää" eli metelin taso on säädeltävissä.