Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Te jotka omistatte Bayard merkkisen kypärän, voisitteko kertoa mielipiteitänne siitä? Itse ostin juuri sellaisen ja heti jotkut tietyt tyypit alkoi mollaamaan sitä "mopokypäräksi" ym.
    Ostinko siis todellakin p....a kypärän? Vai pitääkö mennä heti vaihtamaan?! Myyjä kehui kypärää kovasti...
    Miksi olla hankala, kun pienellä vaivalla voi olla täysin mahdoton.
  2. #2
    Jos se kerran on E-hyväksytty moottoripyöräkypärä, istuu hyvin sinun päähäs, olet tyytyväinen ulkonäköön ja hintaan niin aikas helposti vois sanoa, että olet tehnyt hyvät kaupat.
  3. #3
    Bayard päässä liikkunu useemman vuoden eikä mitään valittamista ole. Kaveriporukasta löytyy monta muutakin joilla em kypärä eikä sen kummempaa vaihtotarvetta ole kenelläkään tähän mennessä ollut. Oma Bayard menee varmaan vielä ens kesän, sit täytyy kattoo onko sisusta miten paljon painunu eli onko kypärä löysä vaiko ei. Todennäköisesti seuraavaa kypärää etsin just tosta mallista, koska se istuu hyvin tämän malliseen päähän, muutamaa muuta aikanaan kokeilin mutta ne eivät käyneet kunnolla. Liekkö sitten omituisen mallinen pää kuskilla....
    "Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
  4. #4
    Ei se huono oo. Hintaansa nähen se on aivan kelpo kypärä. Ainut mistä mää annan miinusta on että visiiri ei pysy kiinni eikä auki. Ollu kaksi kesää käytösä ja nytte se aukeaa tuosa 120 vauhisa itestään auki. Ja kesällä ko yrittää ajaa visiiri auki niin sepä vaan heiluu siinä ees taas.

    Ens kerralla ehkä pitäs satsata vähä enemmän siihen asiaan.
  5. #5
    Muijalla, tai kai pitäis sanoa, entisellä, on sellainen musta Bayard-umpipotta. Siitä on sen vähäisestä käytöstä huolimatta hajonneet ne pikku luukut, joilla saa ohjailtua ilmaa kypärän sisään. Hyväksytty kypärähän se on mutta laatu ei oikein vakuuta.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #6
    Lainaa (satuli66 @ Loka. 16 2003,06:40) kirjoitti
    Te jotka omistatte Bayard merkkisen kypärän, voisitteko kertoa mielipiteitänne siitä? Itse ostin juuri sellaisen ja heti jotkut tietyt tyypit alkoi mollaamaan sitä "mopokypäräksi" ym.
    Ostinko siis todellakin p....a kypärän? Vai pitääkö mennä heti vaihtamaan?! Myyjä kehui kypärää kovasti...
    Mulla on Bayard-kypärä ja on ihan OK siinä missä mikä muu saman hintatason hyvänsä. Mopokypäräkö, höpö höpö.

    Kaikkiin asioihin löytyy joku höpöttäjä. Ei niistä kannata välittää. Niitä on aina.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  7. #7
    Onko kyseessä muovi vai kuitukypärä ratkaisee myös aika paljon kestävyyden kannalta... Ei tarvita suurta kolausta ni on muovipotasta jännite menny...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  8. #8
    ...omaani en ainakaan ollut tyytyväinen mutta kyllä se kaadossa iskun kesti hyvin ja pelasti pääkopan. .....muuten kypärä ei kyllä sopinut mun päähän muuten sitten yhtään.....joko puristi ottasta tai pyöripäässä.
    Ex hippi!
  9. #9
    Kyllä ne on lasikuitu kypäriä. En usko että niiden kestävyydessä on vikaa ja rakenne on muutenkin hintaan nähden kelvollinen.
  10. #10
    Itsellä kanssa Bayard.

    Valintaperusteena: 1. Sopi kuin hanska päähän. 2. Kohtuu tukevan tuntuinen. 3. Edullinen.

    Huonoa: 1. Visiirimekanismi huonompi kuin esim. Shoeissa. Vaikeampi irroittaa ja kiinnittää visiiri pestäessä. Auki ja kiinni itse visiiri pysyy ajettaessa ihan hyvin 2. Ilman sisään ohjaavien luukkujen läpät aika heppoisia, mutta toistaiseksi ihan kunnossa. 3. Ei mikään hiljainen.

    Yhteenvetona hinta vs. laatu ei löydy mitään valittamista.
  11. #11
    Lainaa (satuli66 @ Loka. 16 2003,06:40) kirjoitti
    Te jotka omistatte Bayard merkkisen kypärän, voisitteko kertoa mielipiteitänne siitä? Itse ostin juuri sellaisen ja heti jotkut tietyt tyypit alkoi mollaamaan sitä "mopokypäräksi" ym.
    Ostinko siis todellakin p....a kypärän? Vai pitääkö mennä heti vaihtamaan?! Myyjä kehui kypärää kovasti...
    Ehdotan, että ensi kerralla kysyt kokemuksia/näkemyksiä foorumilla ja menet vasta sitten kauppaan. Voisi olla toimivampi järjestys eikä ehkä tarvitsisi esittää kysymystä "Ostinko p*skaa?". * Kun olen eri kypäriä sovittanut liikkeissä, jostain kumman syystä myyjän mukaan kulloinenkin kypärä on ollut erittäin hyvä. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  12. #12
    Meillä on perheessä ollut kaksi Bayardia kolme kautta käytössä. Mulla ainoa valintaperuste oli istuvuus rillien kanssa. Korvat on kai väärällä korkeudella, kun useimpien umpipottien kanssa tuntui täysin mahdottomalta. Varsinkin hintaansa nähden bayardit ovat palvelleet hyvin, suojaavuudesta en onneksi osaa sanoa mitään, ei ole tullut testattua. Tänä kesänä tytöille hankittiin toiselle shoei toiselle bayard - valintaperusteina taas pelkästään istuvuus. Hintaero huima ja kas - shoeiin tulee sateella vesi sisään bayardiin ei. Joten...
  13. #13
    paijart ihan asiallinen, sopii hyvin tällaseen hehtoaaripäähän, kuten mulla. Hiukan äänekäs, mutta muuten okei!
    ooo
  14. #14
    Mulla on avattava Bayard ja ihan näppärä +laadukkaan tuntuinen potta. Hieman meluisa toki, kun on alta varsin avoin, mutta mukava päässä ja toimii ihan ok. Jos vertaa Suomyn umpipottaan, niin toki se taas on hiljaisempi ja aerodynaamisesti stabiilimpi. Hinta/laatusuhde hyvä.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  15. #15
    ei tosi huono.. ei ole maine... parempi Nolan..
    *Viini, ruoka ja hyvä elämä*
    *ZX 10 R*
  16.  
  17. #16
    Kiitoksia kaikille vastauksistanne. *
    Ostaessani kypärän huomasin vain sen että se vinkuu ja vonkuu ja silmistä vesi valui oikein huolella. * (Ilmastointisäädöt olivat kyllä tarkistettu)
    Niinpä kävin näyttämässä kypärää myyjälle joka huomasi että visiirissä on vikaa ja vaihtoi siihen uuden visiirin. Vika vaan ei korjaantunut ja taas kypärää näyttämään. Sitten myyjä huomasi että kappas vika taitaakin olla itse kypärässä...
    Nyt sitten kypärä lähti takaísin ja uutta odotellaan.
    Tosin myyjä kertoi että voisin halutessani vaihtaa kypärän toiseen merkkiin...
    Sempä takia tässä kyselin neuvoja, joten kiitos vaan kaikille vastaajille ja oikein kirpeätä alkutalvea *
    Miksi olla hankala, kun pienellä vaivalla voi olla täysin mahdoton.