Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Kokemuksia: Vein pyöräni ensimmäiseen huoltoon. Muuten ok, hintakin kohtuullinen. Mutta ylitäyttivät öljyllä, seurauksena vuoto. Huollon hinta veloitettiin tililtäni vahingossa(?) tuplana. No, sain omani takaisin.

    Ostin takalaukun kiinnityslevyn. Sain väärän, vaihdettiin.

    Vein pyöräni kaadon jälkeen korjattavaksi. Koko projekti kesti 2 kuukautta (osien tuloa odotellessa). Sain pyörän eilen takaisin. Näyttää ihan ok, mutta vuotaa öljyä. Tätä ei aikaisemmin ollut. Nyt pyörä on taas huollossa.

    Olen pitkämielinen ja ymmärrän että vahinkoja sattuu, mutta että joka v-tun ikinen kerta!!!! Mitta alkaa olla täysi.

    Edit: Kävin hakemassa fillarin pois. Vaihtoivat vuotavan (lue: väärinasennetun/viallisen) tiivisteen. Nyt näyttäisi olevan ehjä... katsotaan.



  2. #2
    Mikä taika tolla ylitäytöllä oikein on? Luulis että osaavat mitta-asteikkoa lukea, ylitäytöstä ei ehjissä peleissä oo ku haittaa, stefat voi pullahtaa tai muuten vaan öljy loiskuu. Ei hyvältä kuulosta.
    Arlen who?
  3. #3
    Lainaa (wantti @ Loka. 15 2003,12:13) kirjoitti
    Vein pyöräni kaadon jälkeen korjattavaksi. Koko projekti kesti 2 kuukautta. Sain pyörän eilen takaisin. Näyttää ihan ok, mutta vuotaa öljyä. Tätä ei aikaisemmin ollut. Nyt pyörä on taas huollossa.

    Olen pitkämielinen ja ymmärrän että vahinkoja sattuu, mutta että joka v-tun ikinen kerta!!!! Mitta alkaa olla täysi.
    Prkl, kuinka tällaista "huoltoa" voi olla enää tänä päivänä Suomessa??? *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  4. #4
    Ovat ennenkin ainakin yhteen muuhunkin Trumppaan laittaneet liikaa öljyä. Aika moni Triumph- mies on siirtynyt asioimaan JL-Bikeen.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  5. #5
    Taika liene samanlainen kuin tässä.
    Kaveri osti aikanaan Triumphh Thunderbirdin (vuosimalli 2000 eli siis uustuotantoa). Käytti huollossa, jossa vaihdettiin öljyt ja tehtiin vähän muutakin hommaa. No, öljyä tuli koneeseen liikaa, josta aiheutui sama vika kuin Wantillakin eli tiputti alleen jonkun verran, luultavasti jostain huohotusletkusta.
    Viime kerralla vaihdettiin Trumppaan öljyt (ja suti) itse. Katsottiin kirjasta tarvittava öljymäärä (muistaakseni 4 litraa, suodattimen kanssa), ostettiin riittävä määrä öljyä ja alettiin täyttää. Jätettiin kuitenkin vajaaksi, ihan tarkotuksella. Käytettiin pyörä, nostettiin suoraan ja tarkistettiin öljymäärä ja kas kummaa, se oli just maksimissa. Eli jos olis täytetty kirjan väittämä määrä, niin yli olis tullu. Nyt kun jätettiin vähän vajaaks, niin öljyt on ylämerkissä.
    Jäipähän kaverille n. 3dl öljyä mitä lisäillä koneeseen jos tarvii.
    Että näin.


    Ja se huolto tehtiin myös Speed Bikessa, unohdin melkein mainita.
    Saattaapi olla että ostan ja huollatan oman tulevan Trumppani Seinäjoella.



    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  6. #6
    Ehkä siinä kirjassa on virhe. Britti- ja jenkkigallona on eri...
    Desmo Jugend
  7. #7
    Lainaa (verner @ Loka. 16 2003,15:39) kirjoitti
    Ehkä siinä kirjassa on virhe. Britti- ja jenkkigallona on eri...
    Voipi olla. Kyllähän niitä virheitä tulee mutta kirja (siis Trumpan omistajan manuaali) on ruotsinkielinen ja yksiköt on litroja mutta mutta..... Ja itse asiassa brittigallonahan on muuten isompi kuin jenkkigallona (4,5 l ja 3,79 l). Liekö korjaamolla joku oma ohje minkä mukaan tekevät, siinä voi olla kyllä gallonamitat? Sitä en tiedä, oman pyöräni kun vien huoltoon niin siellä on kyllä ihan toiset ohjeet kuin pyörän mukana tulleessa oopuksessa (ja oma pyörähän on siis vielä toistaiseksi merkkiä Honda).
    No, joka tapauksessa Speed Bikessa tehdyn huollon jälkeen öljyä oli liikaa ja pyörä tiputteli alleen. Saa nähdä miten seuraavan huollon kanssa käy, ei ole varmaa meneekö pyörä pajalle vai ei, kun ei takuukaan ole enää voimassa.
    Omaa tulevaa Riumppiani en kyllä todennäköisesti kyseiseen lafkaan vie huoltoon, on sen verran huonoa palautetta kuulunut. Ja aion sen myös ostaa Seinäjoelta, vaikka Vantaalta sinne matkaa onkin.
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  8. #8
    En aio meikäläinenkään käyttää H-D centerin "palveluja" huoltoasioissa,siksi huonoa oli kohtelu. Jos huoltopalvelut on samassa jamassa mitä myyntiosaston suhtautuminen maksavaan asiakkaaseen, ei oikein tuntuisi järkevältä ihan ehdointahdoin hakea itselleen harmia ja vaivaa. Ilmeisesti rahanpaskoo tunkee puljuun ihan riittävästi , kun köyhän säästöt ei tuntuneet kelpaavan. Kaupat tein Seinäjoella ja siellä varmaan huollatankin pelit ja vehkeet. Tai sitten JL-Bikessa.
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  9. #9
    Jep, kyllä se näköjään vaan on näin.

    Pyörän hain S-joelta (kun HD-Centerissä ei ollut), ja tod.näk. huollot tehdään vastedes JL-Bikessa.

    Mikä siinä on ettei tästä maasta löydy kuin muutama asiallinen myyjä ja huolto? Eikö raha kelpaa? Tämä ei ole mikään katkera vuodatus vaan objektiivinen huomio joka perustuu pitkälti omiin kokemuksiin (tukea kokemuksille on tullut muiltakin).

    Auto on kulkuväline, moottoripyörä on paljon enemmän. Se tarkoittaa myös että vaadin sille hyvää kohtelua. Takuuajan jälkeen täytyy varmaan alkaa itse tekemään huollot...
  10. #10
    Lainaa (wantti @ Loka. 17 2003,07:52) kirjoitti
    Mikä siinä on ettei tästä maasta löydy kuin muutama asiallinen myyjä ja huolto? Eikö raha kelpaa? Tämä ei ole mikään katkera vuodatus vaan objektiivinen huomio joka perustuu pitkälti omiin kokemuksiin (tukea kokemuksille on tullut muiltakin).
    Lieneekö syynä kilpailun puute? Siihen viittaa myös se, että kesällä saa jonottaa huoltoon päivän ja pari ellei jopa kauemmin. Mitäpä sitä laatuun panostamaan, kun kauppa käy vähemmilläkin ponnistuksilla!
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  11. #11
    Ostin myös moponi Seinäjoelta. 800km huolto
    hoitui odottaessa JL-Bikessä. Eikä vuotanut öljyä
    huollon jälkeen.
    Ducati Diavel Dark
  12. #12
    Mulla kyllä huollon jälkeen on Bonne hiukan tiputellut öljyä. Huollettu siis JL-Bikessa. Onkohan sitä laitettu liikaa? En kyllä ole vielä tarkemmin tsekannut, mistä se tulee.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  13. #13
    Noista huoltoliikkeiden tekemistä öljyn ylitäytöistä olen kuullut muutamia muitakin tapauksia. Trumpan ja muidenkin merkkien kohdalla. Homma on kuitenkin kategoriaa helppo , ja vähän hölmöltä tuntuu tuonvertainen huoltotoimenpide teettää liikkessä. Mutta miten lie takuupuolen laita , jos itse vaihtopuuhaan ryhtyy *
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  14. #14
    Lainaa (Pekko @ Marras. 24 2003,22:35) kirjoitti
    Noista huoltoliikkeiden tekemistä öljyn ylitäytöistä olen kuullut muutamia muitakin tapauksia. Trumpan ja muidenkin merkkien kohdalla. Homma on kuitenkin kategoriaa helppo , ja vähän hölmöltä tuntuu tuonvertainen huoltotoimenpide teettää liikkessä. Mutta miten lie takuupuolen laita , jos itse vaihtopuuhaan ryhtyy *
    No siinäpä se, huoltoliikkeen leimat pitää löytyä huoltokirjasta. Ja ekat huollot ovat lähinnä öljynvaihtoja. En viitsi "polttaa" takuuta muutaman kympin takia.

    Ja kun se kerran tosiaan on niin helppoa niin luulisi että ammattilainenkin sen osaa... sepä oli tämän jutun ydin.
  15. #15
    Lainaa (AndersReisen @ Loka. 17 2003,13:28) kirjoitti
    maasta löydy kuin muutama asiallinen myyjä ja huolto? Eikö raha kelpaa? Tämä ei ole mikään katkera vuodatus vaan objektiivinen huomio joka perustuu pitkälti omiin kokemuksiin (tukea kokemuksille on tullut muiltakin).
    Lieneekö syynä kilpailun puute? Siihen viittaa myös se, että kesällä saa jonottaa huoltoon päivän ja pari ellei jopa kauemmin. Mitäpä sitä laatuun panostamaan, kun kauppa käy vähemmilläkin ponnistuksilla![/quote]
    Olen samoja ajatuksia tässä jo jonkin aikaa mietiskelly!!! .
    Mahtaakohan "pyörä liikkeet" meitä vähäsen käyttää hyväks?!!!

    Olemme niin "hövelisti" maksaneet RAKKAAN *pyörämme huollot!!! *.
  16. #16
    Sen jälkeen, kun meinasin ko. lafkassa saada turpaani, olen kerran käynyt siellä, mutta senttiäkään ei meikäläisen pussista liikene enää tuohon putkaan...
    "Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."

    "We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
    Yamaha YZF-R1, vm.-06
  17. #17
    DoubleTwin kirjoitti "Mulla kyllä huollon jälkeen on Bonne hiukan tiputellut öljyä".

    Nii-in. Mikäs siinä on outoa? Eikös se ole brittipyörä?
    * Arctic Ranger *
  18. #18
    Nii-in. Mikäs siinä on outoa? * Eikös se ole brittipyörä? * *

    Aivan. *Perinteet kunniaan. *Vielä kun saisi sen tärisemään.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  19. #19
    Mun kokemukset Speedbikestä on todella negatiivisia. Olin ostamassa keväällä -02 uutta tai vähän käytettyä rykköstä, ja menin kysymään Speedbikestä 10tkm ajetun -01 rykkösen hintaa. Sanoin, että kerro suoraan nettohinta sitten, ja että maksan käteisellä.. Jätkä kävi laskeskelemassa hintaa, ja pohdinnan jälkeen ilmoitti että lapussa on tiukka hinta.. Totesin vaan että on se kumma juttu kun saan muualta selvästi halvemmalla aivan uuden, kiitos ja morjens!

    Sen jälkeen ollaan kaverereiden kanssa käyty muutaman kerran kattelemassa ja kyselemässä. Hinnat on ihan pilvissä ja äijät ei osaa tinkiä yhtään..

    En ymmärrä kuka menee sieltä ostamaan pyörän.. Toki poikkeuksiakin saattaa olla joukossa, ehkä ne on joskus saanu vaihdokin niin halvalla että voi myydä sen kohtuuhintaan ulos, mutta yleisesti ottaen sen on hintavin liike missä olen koskaan käynyt.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #20
    Laittoivat vääriä osia, jäähd.nesteet pihalle, syyttivät asiakasta että on pitänyt koneessa liian vähän öljyä(vaikka olin itse täyttänyt tarkasti ylärajalle), lisäsivät öljyä sillä seurauksena että LIIKAA ÖLJYÄ.
    Mikä siinä öljyn täytössä on niin vaikeaa?? perushomma??
    Lisäksi naarmuttivat katteita (kaverilta myös).
    Valituksesta seurasi asiakkaan syyttely josta seurasi kina ja tappelu, todella diplomaattista asiakaspalvelua.
    VITTU KU TULIS KUNNON KILPAILU HESAAN!!!!
  21. #21
    No nyt tais selvitä miks Kahvila Roosan parkkis on niin öljystä liukas...

    Mutta ihan asiaakin. Trumppakuskeista moni on tosiaan siirtynyt käyttämään JL-Biken huoltopalveluita. Itsellä sekä H-D:n että Jammun kanssa asiointi H-D Centerissä on useimmiten ollut ihan positiivista. Niin myynnin, tarvikemyynnin kuin huollonkin puolella. Ainahan kaikkialla pieniä kommelluksia sattuu silloin tällöin mutta ne on kaikki hoidettu vuosien varrella tyylikkäästi.
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  22. #22


    Minä ainakin olen saanut hyvää palvelua, erityiskiitokset huollon Kaidelle ja Makelle ammattitaitoisista *ja ja nopeista *bandit huolloista.
  23. #23
    Pitää viedä iso-bandiitti säädätykseen. Sen ne(Make) kuulemma osaa.
    Kerron sit miten kävi foorumissa....
  24. #24
    hyvät koeajopäivät viime keväänä !!
  25. #25
    Kyllä siellä säätää osataan! Make sääti mun Fasun ja Unde Harrikan ja tyytyväinen asiakas on tässä. Myymälän puolella Timppa on aina palvellut varaosa- ja tarvikeasioissa hyvin ja Jonne pyörämyynnissä. Koeajotkin on hoitunut hyvin. Ja aikaisemmin kun Make oli myymälän puolella silloinkin oli hyvää palvelua. Myös aikoinaan Roope palveli myymälässä hyvin, nythän se hyvä palvelu on siirtynyt Lauttasaaren Bike Worldiin...
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  26.  
  27. #26
    Lainaa (Bikerboy @ Huhti. 08 2004,04:30) kirjoitti
    Paljonko huutivat tuosta 800km huollosta ?
    Mistäs tuo JL-bike löytyy (merkkihuoltoko) ?? *
    JL-bike
    Sijaitsee Espoon Juvanmalmilla, ja on valtuutettu Trumppahuolto.

    Toi 800km huolto oli joku 140e.
    Ducati Diavel Dark