Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    On tarjouksessa Alfamerillä. Eilen jo tilasin itselleni.

    Kannattaa katsoa. Tätä kirjaa on suositeltu monelta taholta. Ompahan talvella jotakin ajeluun viittaavaa tiedossa.

    http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=S119
  2. #2
    Minä ostin Ricon vinkistä jo ennen mopon ostoa.
    Kirjan luettuani oli kohtaloni viimeistään sinetöity.
    Ainoa mikä vähän hämäsi oli kaikesta ajamiseen liityvästä yletön varoittelu. Oikein pelotti että osaako kaikki liikenteen vaarat ja mopon halinnan mitenkään omaksua.
    Toisaalta moni asia olisi edelleen tietämättä ilman kirjaa.
    Suosittelen.
  3. #3
    Tulipa ostettua jo valmistumisvuonna eli 2001 itelle joululahjaks. Muuten sivun 94 ylimmäisessä kuvassa allekirjoittanut koeajaa erästä pyörää eikä siitä tunteesta päässy eroon kun ostamalla
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  4. #4
    No nyt kun on ALFAMERin "Moottoripyörän tekniikka" jo luettu.... Tuon voisi ostaakin, ei 19 € ole paha hinta.

    Katellaan!
    -01 Ducati monster 620 Dark -> -97 Suzuki GSF 1200 S Bandit -> -04 Suzuki GSX 1400

    Still going strong!

    "There are 10 types of people. Those who know binary and those who don't."
  5. #5
    Ostin ko. kirjan kesällä eikä rahat menneet hukkaan. Aloittelijalle, ja miksei muillekin, mielestäni hyvä kirja ja alaan vihkitymättömällekin ymmärrettävää tekstiä. Täydensi hyvin ottamieni tuntien "oppimääriä"

    Onko kukaan lukenut Ilkka Kososen kirjaa Hallitse pyöräsi? Olisi seuraavana ostoslistalla.
    I can only please one person per day. Today is not your day. And tomorrow does not look good either.
    (Jack Dusty's Earth 2000 Ltd)
  6. #6
    Itse olen tavannut ahkerasti viime aikoina Alan Seeleyn Moottoripyöräkirjaa (2003). Aiheina pyörätyypit, moottoripyörän omistaminen, rakenne, huoltaminen ja vianetsintä, ajajan ja moottoripyörän varusteet, ajokortin hankkiminen ja ajoharjoittelu. Paljon hyvää tietoa ainakin aloittelijalle! Muistaakseni tämä Mikko Paasokin on kirjaan sotkeutunut.
    Suosittelen *
    Does this bike make my ass look fast?
  7. #7
    Lainaa (wanna-be @ Loka. 08 2003,16:17) kirjoitti
    Ainoa mikä vähän hämäsi oli kaikesta ajamiseen liityvästä yletön varoittelu. Oikein pelotti että osaako kaikki liikenteen vaarat ja mopon halinnan mitenkään omaksua.
    Itselläni on tuo kirja myös. Mielestäni on hyvä, että kirjassa varoitellaan asioista. Kuluneen kesän aikana on eräitä kokemattomia prätkäkuskeja saateltu hautaan. Epäilen tapauksista päätellen, että tuskin ko. kirjaa lukivat, sillä sen ohjeita noudattaen menehtyneet kuskit olisivat vielä elossa. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  8. #8
    Hyvä kirja, mitäpä tuosta muutakaan voi sanoa.
  9. #9
    Huomasinpa tään jutun ja kävin kirjastosta lainaamassa ko. kirjan. Ihan asiallista tekstiä ja havainnollisia kuvia. Voisi suositella muillekin kuin vasta-alkajille.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  10. #10
    Minäkin lainasin kyseisen kirjan kirjastosta, tosin en ole vielä lukenut. Muutenkin kirjastosta saattaa löytyä tarpeellista kirjallisuutta, esim. korjaus oppaita. Valitettavasti bandiitin korjausopasta ei pääkaupunki seudun kirjastoissa ole, mutta tein hankinta ehdotuksen, toivottavasti hankkivat. *
  11. #11
    Tuosta kirjasta muuten opin ensimmäistä kertaa vastaohjauksesta. Ei sillä olin tiedostamattani käyttänyt sitä jo (polku)pyöräily ajoista lähtien mutta hyvä että mainittiin. Nyt sitä oppi teoriankin eikä vaan käytäntöä
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  12. #12
    Lainaa (hooaa @ Loka. 19 2003,16:39) kirjoitti
    Valitettavasti bandiitin korjausopasta ei pääkaupunki seudun kirjastoissa ole, mutta tein hankinta ehdotuksen, toivottavasti hankkivat. *
    Alfamerista tuonkin tilasin samalla: Clymerin opas 1996-2003 mallit kattava ja hintaa tais olla noin 40€. On taatusti hintasta väärtti

    Oli siellä Haynesinkin Bandiitti kirja, btw.
  13. #13

    Joo, ostin ja luin jo. On hyvä kirja. Kannattaa suositella varsinkin aloittelijoille.
  14. #14
    Ihan hyvä kirja, vaikka välillä tuntui lässy tekstiltä.
    AKK
  15. #15
    Lainaa (akk @ Marras. 26 2003,19:53) kirjoitti
    Ihan hyvä kirja, vaikka välillä tuntui lässy tekstiltä.
    Tekstin pitää mielestäni olla juuri sellaista kuin tässä Paason kirjassa. Väitän, että vasta-alkajat hyötyvät paljon, jos lukevat ajatuksella läpi sen ja tulee ehkä hiukan vähemmän vainajiakin. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  16. #16
    Lainaa (Bomber @ Marras. 26 2003,20:01) kirjoitti
    Lainaa (akk @ Marras. 26 2003,19:53) kirjoitti
    Ihan hyvä kirja, vaikka välillä tuntui lässy tekstiltä.
    Tekstin pitää mielestäni olla juuri sellaista kuin tässä Paason kirjassa. Väitän, että vasta-alkajat hyötyvät paljon, jos lukevat ajatuksella läpi sen ja tulee ehkä hiukan vähemmän vainajiakin. *
    Olen samoilla asioilla, olen lukenut samaisen kirjan hiljattain (kirjastosta lainattuna kylläkin) Hyvä kirja!!!
  17. #17
    Lainaa (Bomber @ Marras. 26 2003,20:01) kirjoitti
    Lainaa (akk @ Marras. 26 2003,19:53) kirjoitti
    Ihan hyvä kirja, vaikka välillä tuntui lässy tekstiltä.
    Tekstin pitää mielestäni olla juuri sellaista kuin tässä Paason kirjassa. Väitän, että vasta-alkajat hyötyvät paljon, jos lukevat ajatuksella läpi sen ja tulee ehkä hiukan vähemmän vainajiakin. *
    Olen samoilla asioilla, olen lukenut samaisen kirjan hiljattain (kirjastosta lainattuna kylläkin) Hyvä kirja!!!

    Aion kyllä mennä "ajokoulutukseen" välittömästi keväällä *. Suosittelen kaikille motoristeille *. .
  18. #18
    Lainaa (ajuusi @ Marras. 26 2003,22:51) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Marras. 26 2003,20:01) kirjoitti
    Lainaa (akk @ Marras. 26 2003,19:53) kirjoitti
    Ihan hyvä kirja, vaikka välillä tuntui lässy tekstiltä.
    Tekstin pitää mielestäni olla juuri sellaista kuin tässä Paason kirjassa. Väitän, että vasta-alkajat hyötyvät paljon, jos lukevat ajatuksella läpi sen ja tulee ehkä hiukan vähemmän vainajiakin. *
    Olen samoilla asioilla, olen lukenut samaisen kirjan hiljattain (kirjastosta lainattuna kylläkin) Hyvä kirja!!!

    Aion kyllä mennä "ajokoulutukseen" välittömästi keväällä *. Suosittelen kaikille motoristeille *. .
    Moosehead bikers järjesti ainakin viime kesänä todella kohtuuhintaisia kursseja (jäsenille 30,- muille 50,- ), itse en ehtinyt mukaan, mutta muutama .Orgilainen oli ja kehuivat kurssin tasoa.

    Toivottavasti järjestävät ensi kesänä lisää noita samoja koulutuspäiviä..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  19. #19
    Näyttää Paason kirja olevan nyt tarjouksessa 15€. Ostin itsekin ja luin pariin kertaan läpi. On siellä ihan asiaa muillekin kuin aloittelijoille. Palautuu monet vuosien takaiset jo unohtuneet opit mieleen ja entistä enemmän tekee mieli vuosittaiselle EAK:lle.
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  20. #20
    Lainaa (Bomber @ Marras. 26 2003,21:01) kirjoitti
    Lainaa (akk @ Marras. 26 2003,19:53) kirjoitti
    Ihan hyvä kirja, vaikka välillä tuntui lässy tekstiltä.
    Tekstin pitää mielestäni olla juuri sellaista kuin tässä Paason kirjassa. Väitän, että vasta-alkajat hyötyvät paljon, jos lukevat ajatuksella läpi sen ja tulee ehkä hiukan vähemmän vainajiakin. *
    Omana on minullakin tämä. Sain lahjaksi yli 30v mopoa ajaneelta ystävältäni, enkä suotta, sillä luotan hänen arvostelukykyynsä kuin seinään (hih!) Luettu on. Olen samaa mieltä tekstin "laadusta" - eipähän jää asia epäselväksi ja omiakin aivoja saa käyttää lukeissaan (siis poistaa liiat kuorrutukset!)

    -A-
    "Tulla lujaksi - pysyä pehmeänä
    Siinä on haastetta kylliksi
    yhdelle elämälle"
  21. #21
    Lainaa (Puuhis @ Marras. 27 2003,01:31) kirjoitti
    Moosehead bikers järjesti ainakin viime kesänä todella kohtuuhintaisia kursseja (jäsenille 30,- muille 50,- ), itse en ehtinyt mukaan, mutta muutama .Orgilainen oli ja kehuivat kurssin tasoa.

    Toivottavasti järjestävät ensi kesänä lisää noita samoja koulutuspäiviä.. *
    Muusipäiden ensimmäinen kurssi alkoi eilen, mutta hyvin ehtii vieläkin mukaan. Sama aihe/ilta käsitellään useana päivänä, joten kurssin voi sovitella paremmin omaan aikatauluun sopivaksi.

    Kurssi sisältää erittäin hyvää perustietoa niin vähän ajaneille kuin myös kokeneemmillekin motoristeille. Suosittelen
  22. #22
    Kiitti vinkeistä. Tulipahan tilattua kirja.
    15 ekee ei paha hinta ja vielä ilman postikuluja.

    Luigi
  23. #23
    Sain kyseisen kirjan pukinkontissa ja innokkaasti aloitinkin lukemisen.
    Tarina (t) ja ajamisen kuvaukset olivat mukaansa tempaavia mutta lukiessa häiritsi se, että kirjoittaja käytti kolmatta persoonaa ( hän ) eikä minä-muotoa, joka olisi ollut luontevampi. Lisäksi tyyli oli vähän rönsyilevää ja kulmikasta.
    Olen itse aikaisemmin lukenut Pirsigin "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" nimisen kirjan ( johon Mannermaakin viittaa ja osin hakee samaa filosofointiakin ) ja pidin sitä kaunokirjallisesti parempana teoksena. Kritiikistä huolimatta lukemisen arvoinen kirja.
  24. #24
    Lainaa (mm56 @ Maalis. 04 2004,15:24) kirjoitti
    Sain kyseisen kirjan pukinkontissa ja innokkaasti aloitinkin lukemisen.
    Tarina (t) ja ajamisen kuvaukset olivat mukaansa tempaavia mutta lukiessa häiritsi se, että kirjoittaja käytti kolmatta persoonaa ( hän ) eikä minä-muotoa, joka olisi ollut luontevampi. Lisäksi tyyli oli vähän rönsyilevää ja kulmikasta.
    Olen itse aikaisemmin lukenut Pirsigin "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" nimisen kirjan ( johon Mannermaakin viittaa ja osin hakee samaa filosofointiakin ) ja pidin sitä kaunokirjallisesti parempana teoksena. Kritiikistä huolimatta lukemisen arvoinen kirja.
    En nyt ihan menisi vertaamaan noita kirjoja -paitsi ehkä kaunokirjallisesti.
    Filosofia ja milenterveysongelmat tietenkin tavallan liittyvät myös moottoripyöräilyyn, mutta eivät niin, että ko. kirja olisi samalla tavalla hyödyllinen, kuin Paason tarinat.
    ... jotain piti muistaa
  25. #25
    Nyt on tullut vanhalle paha erhe!
    En keskittynyt aiheeseen kunnolla ja sekoitin kirjoja keskenään.
    Mielipiteeni koski Mannermaan kirjaa "matka" eikä Paason loistavaa teosta!!
    Joten sori vaan
  26. #26
    jpp:n avatar
    Liittyi Mar 2003
    Hämeenlinna, eli hampton
    Lainaa (seku @ Maalis. 05 2004,09:11) kirjoitti
    Filosofia ja milenterveysongelmat tietenkin tavallan liittyvät myös moottoripyöräilyyn
    Todentotta, olen kuullut että meitä motoristeja luonnehditaan jopa hulluiksi. Varsinkin kun keskustellaan siitä paljonko rahaa voi pyörän huoltoon saada kulumaan .

    Tilasin eilen tuon "ajamisen nautinnon" ja odottelen innolla että pääsen lukemaan sitä. Vielä kun bongaisin jostain Mannermaan "matkan" alennushintaan. "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" on tullut jo luettua ja pidin siitä vaikkakin joiltan kohdin homma meni meikäläiseltä yli (harvemmin zen mietelmät ihan kerrasta aukeavatkaan).
    - I am Jack's smirking revenge -
  27. #27
    Ostin kanssa messuilta Paason kirjan.. 15e maksoi. Kovin paljoo en vielä oo kerenny lukeen mut ihan fiksulta vaikuttaa. Myös mun mielestä sopii niin aloittelijalla kuin vähän harrastaneellekin..
    Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa! Ja joskus se oivaltaminen on niin pienestä kiinni <3
  28. #28
    Lainaa (Jalopeeno @ Maalis. 05 2004,12:33) kirjoitti
    Ostin kanssa messuilta Paason kirjan.. 15e maksoi. Kovin paljoo en vielä oo kerenny lukeen mut ihan fiksulta vaikuttaa. Myös mun mielestä sopii niin aloittelijalla kuin vähän harrastaneellekin.. *
    Itsekin messuilla sitä 15€ hintaan katselin mutta jätin kuitenkin hyllyyn. Jäi kuitenkin kaivertamaan mieltä ja sitten VENEmessuilla löin taalat tiskiin ja poimin pois hyllystä...
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  29. #29
    Lainaa (Joni_V @ Loka. 08 2003,17:32) kirjoitti
    No nyt kun on ALFAMERin "Moottoripyörän tekniikka" jo luettu.... Tuon voisi ostaakin, ei 19 € ole paha hinta.

    Katellaan!
    Olen myös lukenut tuon tekniikka kirjan. Se oli mielestäni hyvä ja siitä on ollut paljon apua. Vaikkakin joissain kohdissa tuntu, että nyt menee ehkä jo vähän liian syvälliseksi mun tarpeisiin nähden.
    Sain joululahjaksi tuon Ajamisen nautinto kirjan, mutta olin siihen hieman pettynyt. Olin kuullut siitä paljon kehuja, mutta kirjassa ei ollut oikeastaan minulle mitään uutta. Kirja tuntui vähän niinkui olisi lukenut autokoulukirjaa vähän monipuolisemmin ja värikkäämmin kirjoitettuna.
    Ihan hyvä ostos varmasti aloittelevalle motoristille. Itse en ole edes jaksanut lukea koko kirjaa, vaikka en pidäkkään itseäni minään kaikkitietävänämotoristinia...olen kuitenkin selannut sen läpi yhdellä mannerten välisellä lentomatkalla, että tiedän, minkälainen se on...tosin nukahdin kesken lukemisen...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Planet @ Maalis. 05 2004,17:37) kirjoitti
    Kirja tuntui vähän niinkui olisi lukenut autokoulukirjaa vähän monipuolisemmin ja värikkäämmin kirjoitettuna.
    Itseasiassa mulle tuli tuosta kirjasta vähän samanlaiset fiilikset...
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen