Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 156:sta
  1. #31
    Hmmm...

    Aika huvittuneena seuraan keskusteluanne. Varsinkin tuo bomberi on aika ahdasmielinen ja ei ole mielestäni liiemmin seuraillut moottoripyörien historiaa. Jos tuntee historiaa, tietää miksi Ducatilla on tarunhohtoinen maine.

    Itse omistan Honda CBR600Fie:n ja vieläpä -03 mallisen. Minulla on ollut useita erimerkkisiä laitteita ajossa ja vaikka nykyinen kalustoni onkin luotettavaa Honda-laatua, on se ihan oikeasti hieman "tylsä" moottoripyörä vailla persoonaa mielestäni. Aivan sama juttu kilogiksuissa, bladeissa ja r1:ssä.

    Japanilaisia malleja, mitkä todella herättävät tunteita on kyllä, mutta nuo nykyiset suursarjana valmistetut hypersportit eivät sitä ole. Esim Yamahan OW-01, Honda RC30, Kawasaki ZXR-750RR yms mallit ovat sellaisia missä on vakiona jo huippulaatuiset komponentit ja aikanaan ne olivat melkoisia laiteita ja todella saivat yleisön kohahtamaan. Aivan kuten Ducatin SS900 joskus muinoin kivikaudella.

    Nyt tullaan siihen miksi esim bladesta ei insinöörin logiikallakaan saa irti samaa fiilistä kuin esim 999:stä.

    Yksi ongelma vaivaa lähes kaikkia japsisupereita. Se on alusta, vakiokunnossa lähes kaikkien alusta muutamaa poikkeusta lukuunotamatta (aivan uusimmat ehkä ovat parempia) ei sovellu kovin hyvin turvalliseen kovaan rata-ajoon. Kuitenkin kaikki nämä mallit on tehty näyttämään, tuntumaan ja tuoksumaan "race"-malleilta.

    Ducatissa asiat ovat toisin. 999 on jo ihan perusmallista alkaen tehty mielettömän hyväksi ajo-ominaisuuksiltaan ja se on jo aivan vakionakin ajettavuudeltaan eri luokkaa kuin suurin osa japseista.

    Katukuskia saattaa hetken viehättää kilogixun huima teho, mutta pitää puolustaa Ducatia koska sen moottorirakenne on twini. Moottorirakenteesta johtuen voidaan pitää ihmeenä noinkin hyvää teholukemaa mitä 999 antaa.

    Erilaisella syherömmällä radalla uskoisin, että Masterbike olisi ollut lopputulokseltaan erilainen. Tosin normikatukuskin elämään ei todellakaan ole vaikutusta masterbiketestillä.

    Ducatin yksilöllinen moottorirakenne, muotoilu ja erikoisella tavalla toteutetut ratkaisut saavat asiaan vihkiytyneet hymyilemään vienosti. Ajaminen Ducatilla on mielestäni ihan oikeasti kokonaisvaltainen elämys eikä sitä oikein voi verrata suursarjana tehtävään bladeen yms.

    Japsien puolustukseksi täytyy kyllä sanoa, että Yamahan käyttämän GK-Dynamics muotoilufirman visiot ovat kyllä häikäiseviä, mutta edelleen Massimo Tamburinin luomukset ovat moottoripyörämaailman ihmeitä.

    Monen kuljettajan mielestä juuri HÄNEN pyöränsä oli optimaalinen valinta, tietenkin. Siksi juuri se Blade tms on hänelle se nro 1 ja sitä ei vaihdeta, paitsi ensi mp-messuilla kun siitä esitellään uusi malli niin sitten se pitää heti vaihtaa koska vanha on vanha. Ducatin vanhatkin mallit ovat haluttavan näköisiä, esim 851. Kuinka moni sanoo samaa esim CBR1000 -89:stä

    Kirjoitan testin tuosta ceebbaristani kunhan kerkiän...

    -Jyri-
  2. #32
    Jyrin viestiin liittyen, miksei tällaisia ole enempää

    Vaikka mielipide onkin Ducatistille mieluinen, tuskin kukaan voi väittää, etteikö se olisi perusteltu ja sisältäisi näkemystä. Tuohon tyyliin esitettynä, on aivan sama mikä johtopäätös on, mutta perustelut ja näkemys. Niitä kaivataan.
  3. #33
    Lainaa (Jyri @ Loka. 03 2003,00:17) kirjoitti
    Hmmm...

    Aika huvittuneena seuraan keskusteluanne. Varsinkin tuo bomberi on aika ahdasmielinen ja ei ole mielestäni liiemmin seuraillut moottoripyörien historiaa. Jos tuntee historiaa, tietää miksi Ducatilla on tarunhohtoinen maine.

    Itse omistan Honda CBR600Fie:n ja vieläpä -03 mallisen. Minulla on ollut useita erimerkkisiä laitteita ajossa ja vaikka nykyinen kalustoni onkin luotettavaa Honda-laatua, on se ihan oikeasti hieman "tylsä" moottoripyörä vailla persoonaa mielestäni. Aivan sama juttu kilogiksuissa, bladeissa ja r1:ssä.
    Kiitos, että avauduit ja kerroit ongelmallisesta tilanteestasi. * Ei hätää, siihen on ratkaisu. Mene mopokauppaan ja vaihda tylsä riisikikottimesi (voin lohduttaa, että minullakin on saman valmistajan tylsä tuote) pois, esim. Ducatiin, BMW:hen, Kawasakiin tai johonkin muuhun merkkiin. Ja voilá, ahdistus on tipotiessään. Älä kuitenkaan tee missään nimessä sitä klassista virhettä, että vaihdat isoon punaiseen.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  4. #34
    Kiitoksia kaikille "palautteesta", siis jatkossa kirjoittelen lisää mikäli noita testiajoja vaan siunaantuupi ja mikäli ne teitä kiinnostaa... no kirjoitan kuitenkin vaikka ei kiinnostaisikaan.

    Onhan tämä vapaa maa ja jokainen voi valita mitä lukee ja millä mielellä ne ottaa...

    Mun mielestä kuvaus "iso punainen" sopisi paremmin tuohon isoon Reehen, eli 999R:ään... Tuon mahtavampaa moottoripyörää kun ei miltään tuotantolinjalta synny!

    Ja on ollut hauska seurata (jopa minunkin) kuinka paljon tunteita nouseen pintaan kun puhutaan Ducatista. Itsekin olen jonkin sortin "fanaatikko".
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  5. #35
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 03 2003,09:36) kirjoitti
    Kiitoksia kaikille "palautteesta", siis jatkossa kirjoittelen lisää mikäli noita testiajoja vaan siunaantuupi ja mikäli ne teitä kiinnostaa... no kirjoitan kuitenkin vaikka ei kiinnostaisikaan.
    Kyllä. Kiinnostaa. Nimenomaan tuollaisia juttuja pitäisi olla enemmän. Ei voi muuta kuin nostaa hattua, että joku vaivautuu kirjoittamaan tuohon tyyliin.
  6. #36
    Lainaa (Bomber @ Loka. 02 2003,23:49) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Loka. 02 2003,23:33) kirjoitti
    Eläköön Ducati! Eläköön moottoripyörät!
    Valmistaudun neuvotteluihin mopokauppiaiden kanssa 2004 Bladesta ja tarvittavasta välirahasta kunhan hinta ilmoitetaan marraskuussa. * Ans kummä arvaan, olet ajatellut 999:n hankkimista. *
    Liittyen tuohon topikkiin, eli juuri 999:n koeajoon... TUollaisen tekstin jälkeen ei halu hankkkia 999 ainakaan vähene

    Objektiivisen arvion antaminen tykkäämisen suodattimen läpi on toki vaikeaa, mutta se on mielestäni onnistunut parjan-finiltä hienosti.

    Ja toki L-2:ssa on vähemmän tehoa vakiona kuin esim. Bladessa. Mutta tietynlainen itsepäisyys tekniikan alalla on aina arvostettavaa. Ihan kuin BMW:n boxeri. Siitä, mistä merkin fanit tykkää, on paha päästää irti. Sama koskee Ducatin ääniä ja olemusta.

    Teollisen muotoilun saralla onnistuneet luomukset säilyvät pitkään historiassa.

    Tällaisella keskustelupalstalla on oma merkityksensä varsinkin silloin kun vaivaudutaan analysoimaan ja olemaan objektiivisia.

    Hieman kuin avioliitossa, hyväksytään erilaisuus ja erlaiset mielipiteet riitelemättä ja loukkaamatta muiden tunteita.

    Suvaitsevaisuus ja kyky olla ystävällisesti eri mieltä on tärkeää.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  7. #37
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 03 2003,09:36) kirjoitti
    Onhan tämä vapaa maa ja jokainen voi valita mitä lukee ja millä mielellä ne ottaa...

    Ja on ollut hauska seurata (jopa minunkin) kuinka paljon tunteita nouseen pintaan kun puhutaan Ducatista. Itsekin olen jonkin sortin "fanaatikko". *
    Jep, erilaiset mielipiteet ovat tällaisten palstojen suola. Ehkä nämä kiihkeimmät Ducati-fanaatikot vetivät herneen nenään kommenteistani siksi, että en viitsi suhtautua fanaattisesti (mihikään) asioihin, vaan olen enemmänkin sarkasmia viljelevä kyynikko. * Ihminen ei voi muuttaa luonnettaan, mutta *naiset vain eivät tahdo (tai halua) tätä tosiasiaa ymmärtää. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  8. #38
    Se on vähän niin että se on se juttu noissa perinteisissä merkeissä. Kahden Hondan jälkeen vaihdoin brittiin, monen tekijän summana. Mulle on aivan yhdentekevää kuka mitenkin pärjää MotoGP:ssä, ei vaikuta ostopäätökseen. Jos pyörä tuntuu omaan hanskaan sopivalta ja muut ominaisuudet (soundi, ulkonäkö, käyttöominaisuudet ym.) ovat kohdallaan niin se on siinä. Sitten tulee vielä tämä imagokysymys ja muut tekijät. Olen individualismiin taipuvainen, joten en halua mennä aina massan mukana. Honda ja muut japsit myyvät täällä hyvin koska ne ovat halvimpia, tehokkaimpia ja niillä on parhaat myynti-, huolto- ym. verkostot. Lisäksi ne ovat luotettavia (tai ainakin siinä maineessa). Mutta sielua niissä ei ole kuten ei muissakaan massatuotteissa.

    Ja tuosta hinnasta vielä, massatuotannolla voidaan sitä aina alentaa. Jos ducati ja honda olisivat samanhintaisia, huoltoineen ja varaosineen yms. niin ei kauhean kauan tarvitsisi miettiä kumman ottaisi. Mutta siinäkin on imago kyseessä, mersun asiakaskunta varmaan muuttuisi jos hinta olisi sama kuin ladassa.

    Toisaalta taas Trumpassa on huolto- ym. kustannukset samat kuin hondassa, mutta huoltoväli on yli puolitoista kertaa pidempi, joten halvemmaksi tulee...

    Tosin yli puolitoista kuukautta pyörää korjauksesta (kaadoin sen) odotelleena olen jo vakavasti harkinnut merkin vaihtoa johonkin sellaiseen missä huolto ja varaosien saanti pelaa. Pienet merkit kusevat tässä asiassa vastatuuleen.
  9. #39
    Pakko nyt vielä mainita, että masterbikessä käytetyt renkaat eivät ilmeisestikkään sopineet ducejen alle, syystä tai toisesta, joka selviää jos lukee muutakin kuin lopputulokset...
    Tähänkin voi ottaa kaksi katsantokantaa:
    1) Paska pyörä, ei sovi kumit alle
    2) Väärä kumivalinta, kunnon kumit alle niin olis ollu vauhti ihan eri tasolla
    Pegaso IE
  10. #40
    Kyllä nyt täytyy vähän japsejakin puolustaa.. Kaikissa viimevuosina tehdyissä japsi-supersporteissa on jo aika hemmetin hyvät alustat. Ittelläni on ollut R1 ja Gixxer, ja en usko että tuo Ducati on sen kummempi. Alustaa on kehuttu näissä kaikissa vuolaasti kaikissa testeissäkin, Gixxerin alusta on tosin tänä vuonna ottanut selkeen harppauksen eteenpäin.

    Mulle tärkeetä on se, että voima ja hallittavuus on aivan huippua.. Ainakin R1:ssä sekä Gixxerissä ne toteutuu hienosti, Bladessa jäi vähän kaipaamaan lisää potkua. En ole tosin näitä ihan uusimpia Bladeja ajanut, joissa tehoa on paremmin.

    Hallittavuus on toki myös näissä Italo-sporteissa huippuluokkaa, mutta V2 koneen takia viimeinen repäisy voimassa puuttuu. Ja se riittää mulle, ei kiihota tarpeeks...

    Jokainen saa toki tykätä mistä lystää, mutta mä olen niin kylmä "insinöörityyppi", että vain raaka fakta kelpaa. Ei paljoo mielikuvat tms auta mun ajofiilikseen, jos laitteesta puuttuu 20-30hp.

    Sitä en voi allekirjoittaa, että itskut ois edellä ajettavuudessa nykyisinkin. Kyllä nää parhaat japsi-sportit on aika virheettömiä ajolleen. Ei niillä muuten päästeltäis semmosta vauhtia radallakaan, ja kyllä sen tuntee itsekin ajossa.

    Mutta kaikki tavallaan, jos joku pitää niitä parhaina niin pitäköön. Hyviähän ne on joka tapauksessa *



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  11. #41
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 03 2003,19:31) kirjoitti
    Kyllä nyt täytyy vähän japsejakin puolustaa.. Kaikissa viimevuosina tehdyissä japsi-supersporteissa on jo aika hemmetin hyvät alustat.

    Sitä en voi allekirjoittaa, että itskut ois edellä ajettavuudessa nykyisinkin. Kyllä nää parhaat japsi-sportit on aika virheettömiä ajolleen. Ei niillä muuten päästeltäis semmosta vauhtia radallakaan, ja kyllä sen tuntee itsekin ajossa.
    Asiallista tekstiä, Tylyttäjä. Kävi välillä vähän työlääksi kun joutui yksin "taistelemaan" japsivehkeiden puolesta suurta "miesylivoimaa" vastaan.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  12. #42
    Tylyttäjän kommenttiin liittyen, tuo liikkuu samalla tasolla kuin Jyrin näkemys yllä. Fine. Vaikka johtopäätös ei tämän palstan lukijoille olekaan se kaikkein mieluisin, ainakin se perustuu näkemykseen eikä ole mitä tahansa höpinää. Hyvä näin. Lisää tuollaisia. Koska omat ajotaitoni ovat vaatimattomat, on aina mielenkiintoista lukea taitavampien/kokeneempien näkemyksiä asioita (Aivan turha kuvitella, että allekirjoittanut osaisi sanoa onko Gixerin tai 999:n alusta parempi yms...).

    Vähän asiaa sivuten, heitin yleiselle puolelle kyselyn twinien ja nelosten eroista. Mikäli joku täällä osaisi vastata ao. kysymykseen tai edes valaista pohdintaani, olisi mielenkiintoista tietää vähän enemmän asiasta ja sen perimmäisistä syistä. Ehkäpä tämän topiikin lukijoista joku voisi valistaa allekirjoittanutta ja muita???
  13. #43
    En tiedä valistamisesta, mutta tässä mielipiteeni. Olen ajanut twineistä Firestormin ja SV 1000:n. Ei todellakaan mikään uusi asia, mutta moottorijarrutus on paljon voimakkaampi kuin rivinelkuissa ja aiheutti minulle ongelmia (takarengas heitti sivulle), koska käytän sitä aika paljon. Twinien vaihteistoon en myöskään tottunut. Esim. Suizassa oli yli 8.000 kierrosta varvikellossa (punaraja muistaakseni jossain 9.000-10.000 rpm), mutta moottori ei pitänyt oikeastaan mitään meteliä, vaikka olisi pitänyt vaihtaa isommalle jo ajat sitten. Kun Bladessa (punaraja 11.500 rpm) on 10.000 kierrosta, sen kyllä kuulee erittäin hyvin! Firestormilla ajoin radalla. En vain päässyt sinuiksi sen vaihteiston kanssa, sillä vedin 1. ja 2. vaihteilla kierrokset rajoittajaan. Tämä varmaan johtuu siitä, että twinissä vääntöä on enemmän alemmilla kierroksilla, joten sitä pitäisi ajaa isommilla vaihteilla kuin rivinelkkua. Twini on ehkä vaivattomampi ajaa matka-ajossa kun konetta ei kiljuteta. Moottorin tärinä on omien kokemusteni perusteella häiritsevämpi verrattuna rivinelkkuun. Joku toinen voi hoitaa sitten sen valistupuolen. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  14. #44
    Lainaa (Bomber @ Loka. 03 2003,22:26) kirjoitti
    En tiedä valistamisesta, mutta tässä mielipiteeni. Olen ajanut twineistä Firestormin ja SV 1000:n. Ei todellakaan mikään uusi asia, mutta moottorijarrutus on paljon voimakkaampi kuin rivinelkuissa ja aiheutti minulle ongelmia (takarengas heitti sivulle), koska käytän sitä aika paljon. Twinien vaihteistoon en myöskään tottunut. Esim. Suizassa oli yli 8.000 kierrosta varvikellossa (punaraja muistaakseni jossain 9.000-10.000 rpm), mutta moottori ei pitänyt oikeastaan mitään meteliä, vaikka olisi pitänyt vaihtaa isommalle jo ajat sitten. Kun Bladessa (punaraja 11.500 rpm) on 10.000 kierrosta, sen kyllä kuulee erittäin hyvin! Firestormilla ajoin radalla. En vain päässyt sinuiksi sen vaihteiston kanssa, sillä vedin 1. ja 2. vaihteilla kierrokset rajoittajaan. Tämä varmaan johtuu siitä, että twinissä vääntöä on enemmän alemmilla kierroksilla, joten sitä pitäisi ajaa isommilla vaihteilla kuin rivinelkkua. Twini on ehkä vaivattomampi ajaa matka-ajossa kun konetta ei kiljuteta. Moottorin tärinä on omien kokemusteni perusteella häiritsevämpi verrattuna rivinelkkuun. Joku toinen voi hoitaa sitten sen valistupuolen. *
    Hello,

    Et viitsisi heittää kommenttia ao. yleisen keskustelun aiheeseen? Veikkaisin, että kiinnostaa useampiakin ja asia jää pelkässä Ducati-talkissa ja muissa merkkikohtaisissa ryhmissä vähän liian vähälle huomiolle.

    Muuten, tässä on varmaan kysymys tottumuksesta. Nyt kun on tottunut twiniin, nelonen tuntuu aika ikävältä. Siinähän joutuu painamaan jarrua kaarteeseen yms. * , kun twinillä moottorijarrutus mahdollistaa pyörän kontrolloimisen pelkällä kaasulla aitoon Pace-tyyliin.

    Anyhow, se mitä pohdiskelen, on onko kysymys siitä, että tuottaako twini vastaavan väännön ja tehon ajallisesti nopeammin kuin nelonen. Ja mikäli näin on, mistä se sitten johtuu. Toivottavasti joku osaa selittää...



  15. #45
    Lainaa (Korppi @ Loka. 03 2003,22:36) kirjoitti
    Et viitsisi heittää kommenttia ao. yleisen keskustelun aiheeseen? Veikkaisin, että kiinnostaa useampiakin ja asia jää pelkässä Ducati-talkissa ja muissa merkkikohtaisissa ryhmissä vähän liian vähälle huomiolle.
    Tässä on tullut sen verran "lunta tupaan" viime aikoina, että annan kommenttini olla täällä, niin sitä ei huomata. *
    En ole tekniikan asiantuntija, mutta arvelen olevan niin, että twinit vain moottorin luonteen mukaisesti vääntävät suhteellisesti alempaa kuin rivinelkut, joten niistä ei tarvitse kaivaa suorituskykyä ulos kierroksilla. Samaan tyyliin totesi eräs Ducatisti-kaverini, jolla on kokemusta paljon myös rivinelkuista.
    Suoraan sanoen engelsmanneilla (esim. Fast Bikes, PB jne.) on joskus aika vilkas mielikuvitus ja arviot eivät perustu teknisiin faktoihin lainkaan. En muista lukeneeni tuolla aloittamasi aiheen puolella mainittua artikkelia, joten en kommentoi tuota aikakysymystä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  16. #46
    Eiku kommenttia kehiin vaan. Tuli mieleen noista kirjoituksista juuri tuo moottorijarrutus. Se on mielestäni erittäin kätevää hyvällä kelillä, kun voi "hienostuneesti" ajella mutkatietä pelkällä kaasukahvan sävellyksellä. Se moottorijarrutuksen äänikin on niin mukava tämmöselle musiikki-immeiselle.

    Aika paljolti Ducatista tykkään juuri tuon oikeenlaisen jytinän takia. Vähän niinkuin kustomia ja kyykkää samassa paketissa

    Itse en ole jäänyt kaipaamaan lisää tehojakaan, muuta kuin ehkä paperilla..



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  17. #47
    Lainaa (Bomber @ Loka. 03 2003,22:52) kirjoitti
    En muista lukeneeni tuolla aloittamasi aiheen puolella mainittua artikkelia, joten en kommentoi tuota aikakysymystä.
    Aikakysymys onkin aika mielenkiintoinen. Voisin veikata - puhtaalla mutu tuntumalla - että nimenomaan aika/teho on se, josta tosiasiallisesti on kysymys puhuttaessa twinin "paremmasta väännöstä".

    Katsotaan kuitenkinkin, mitä tietävämmät sanovat. Nuo mainitsemani artikkelit ovat muuten Peformance Bike/September 2003 s. 20, 60 ja 61 ja t.w.o October 2003, s. 78 ja 79.
  18. #48
    Pistin sepustusta V-2 kontra R&V-4 tuonne toisen aiheen alle..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  19. #49
    Oikein hyvä. Luin kirjoituksesi ja tuo on kieltämättä juuri sitä asiaa, jota tähän ongelmaan kaipaisin. Kiitoksia.
  20. #50
    On täällä hirveitä fanaatikkoja liikkeellä...mistähän teitä oikein "sikiää" ?
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
  21. #51
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 03 2003,09:36) kirjoitti
    Kiitoksia kaikille "palautteesta", siis jatkossa kirjoittelen lisää mikäli noita testiajoja vaan siunaantuupi ja mikäli ne teitä kiinnostaa... no kirjoitan kuitenkin vaikka ei kiinnostaisikaan.

    Onhan tämä vapaa maa ja jokainen voi valita mitä lukee ja millä mielellä ne ottaa...

    Mun mielestä kuvaus "iso punainen" sopisi paremmin tuohon isoon Reehen, eli 999R:ään... Tuon mahtavampaa moottoripyörää kun ei miltään tuotantolinjalta synny!

    Ja on ollut hauska seurata (jopa minunkin) kuinka paljon tunteita nouseen pintaan kun puhutaan Ducatista. Itsekin olen jonkin sortin "fanaatikko". *
    Hyvä juttu, parjan_fin, kirjoittele ihmeessä lisää. Sitä paitsi onhan pelkästään mukavaa, että jutut lisäävät forumin jäsenten aktiivisuutta!
    Kasvankohan mä ikinä isoksi?
  22. #52
    Hyvää kommenttia myös Bomberilta ja Tykittäjältä. Aikaisempi pyöräni oli nelari ja koeajoin niitä joskus aika runsaasti. Siitä vain loppui fiilis kun istahti Ducatin puikkoihin. Tuossa kesällä vaihdettiin retkellä kaverin kanssa pyöriä ja pääsin ohjastamaan vanhempaa 1000FZR:ää. Se oli mukavaa!

    FZR kävi kuin sähkömoottori ja vaikka kierrokset saivat nousta aika ylös ennen varsinaisia tapahtumia, se korkeampiviritteisen nelarin rykäisy on eittämättä mukava luonteenpiirre. Tärinättömyys ja pehmeys kierrosten noustessa alhaalta saakka oli nautinto, kun sellaista ei kotvaseen ollut kokenut. Luonnollisesti tuo oli myös omaa härveliä ketterämpi.

    Omassa pyörässä (ST2) kierrokset nousevat 4500rpm alkaen rivakasti 8500:n ja sen jälkeen ei mitään tunnu tapahtuvan. Virityslastun ja putkien kanssa tuon tehollisen välin taittaminen vain nopeutui (kierrosherkkyys parani). Tuo on jo ajoittain häirinnyt radalla, vaikka onkin nautinto ajaa mutkaa alaväännön turvin, puksutella ajoissa avaamalla ulos ja käyttää moottorijarrua ahkerasti. Senpä takia 748 tyylinen ylemmäs kiertävä ja loppuun saakka tehoa tuottava peli kiinnostaisikin. Pieni painonkevennys taas kompensoisi alaväännössä menetettyä. (OK - ei pärjääkään testiammattilaisen käsissä 600 kisanelareille)

    Nyt jos menisi radalle nelarilla, olisin varmaan hetken hukassa kun moottorijarru ei ole samanlainen ja vaihtaisin todennäköisesti isompaan turhan aikaisin. Kun se tehoa tuottava kierrosalue olisi löytynyt, niin tehokkaammalla koneella avaisin varmaan mutkassa turhan reippaasti ja heittäisin söpöt sladit kyljelleni. =olisin aivan kusessa jollain 1000Gixxerillä tai R1:llä

    Ei saisi olla fanaatikko, mutta pitäisi myöntää että voi arvostaa erilaisia ominaisuuksia ja saada haetut fiilikset eri perustein kun toiset, vaikka sitten vain muotoilusta tai historian havinasta. En vaan halua enää pyörää, jota on runsaasti ja jota pidetään jonkinlaisena järkiostoksena. Käyttöauto tai asunto voi olla se järkiostos.
  23. #53
    Lainaa (parjan_fin @ Loka. 02 2003,09:19) kirjoitti
    Ensi istumalta penkki tuntui varsin kovahkolta, mutta tuntui olevan juuri sopivalla korkeudella. 181 sentin sovittaminen ajo-asentoon ei todellakaan ollut hankalaa, koska tilaa tuossa laitteessa on riittävästi, väitän että jopa 190 + senttisen vartalotkin tuohon mahtuu ja hyvin. Penkin kovuttaa ei kyllä enää ajossa huomaa!
    Jeps, niinkuin tuolla toisella foorumillakin kirjoittelin, niin varsin oikeassa olet!! Mahtuu muuten todella mallikkaasti, meikalaisenkin 196 sentin ruoto tohon laitokseen. Sattu tanaan tuolla Motegin GP:ssa (ohimennen siella piipahdin ) silmaan esitteilla ollut 999R ja pakkohan sita oli pienet nipponin ihmeet tunkea sivuun ja kammeta selkaan - antakaas seta nayttaa, miten tallaista ohjastetaan. Harmi vaan, etta oli pultattu etusesta kiinni maahan, eika virta-avaimia osunut silmiin...

    Mutta kylla oli aivan mahtava ajo-asento siina vekottimessa. Melkein tippa tuli linssiin, kun mietti omaan halpatuontikawasakiin ahtautumista. Tappeja olisi jopa voinut nostaa, eika silti olisi polvet olleet lahimainkaan tankin kanttauksissa ja ihan tasan ensimmainen mopo, jonka pleksin taakse meikalainen mahtui selka suorana, tankin paalle makoilemaan.

    Jeps, siina vaiheessa, kun meikalaiselta loppuu tama tilapainen reilut 30 vuotta kestanyt koyhyys, niin kavelen samantein ducati-kauppaan
    'Like a soul without a mind
    In a body without a heart
    I'm missing every part'
  24. #54
    [QUOTE= (Frost @ Loka. 05 2003,15:22)]
    Lainaa parjan_fin,Loka. 02 2003,09:19 kirjoitti
    Jeps, siina vaiheessa, kun meikalaiselta loppuu tama tilapainen reilut 30 vuotta kestanyt koyhyys,
    niin kavelen samantein ducati-kauppaan
    Jätkähän alkaa Japoniassa tulemaan järkiinsä
    Joo mennään kimpassa ja ostetaan pari samantein
    Tilapäistä on se elämäkin?
    (pahoin pelkään että jälkimmäinen vaan loppuu ennen )
    <span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
  25. #55
    asiasta moottorisahaan, jos joku ei vielä tienny niin tänään yllytyshulluissa joku laitetaan kylmiltään ajamaan rataa ducati cup:in kisoissa
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  26. #56
    Lainaa (mörkö @ Loka. 05 2003,18:01) kirjoitti
    asiasta moottorisahaan, jos joku ei vielä tienny niin tänään yllytyshulluissa joku laitetaan kylmiltään ajamaan rataa ducati cup:in kisoissa *
    Varmaan oli ekaa kertaa Cup:n kisoissa, mutten usko että ihan kylmiltään kuitenkaan radalla. Senverran mallikkaasti kuitenkin laittoi heti alusta saakka. Tai sitten oli allekirjoittaneesta tahkojatyypistä poiketen jonkinlainen luonnonlahjakkuus.
  27. #57
    Lainaa (Bomber @ Loka. 03 2003,11:59) kirjoitti
    "...en viitsi suhtautua fanaattisesti (mihikään) asioihin, vaan olen enemmänkin sarkasmia viljelevä kyynikko."
    lol
    Pegaso IE
  28. #58
    Ciao tutti,

    kiitos parjan_fin tekstistäsi !

    999 maksaa täällä (Italia) 17000€.
    M1000S 10800€.

    No niin , ja Hondat ja muut muutaman tonnin enempi tai vähempi.

    Tämä Ducati innostus kumpuaa ainakin kohdallani historiasta, ja siitä että jo valmistusmaan tiet ovat kuin Suomessa muutama kilparata. Ei siis todellisia kisapaikkoja vaan mutkat, luonteet, pinta, jännitys, näille teille ja vuoristoille tehdään hyviä ajettavuus pyöriä, jo kauan aikaa sitten....

    Japanissa että USAssa on lähtökohta ollut aina hieman eri. Tiestöt, tarpeet, kopionti = bisnes...

    Nyt ollaan siinä että joka merkillä on kova luu yleisille teille. Ducatit on mielestäni aina olleet omiansa, sekä ajettavuuden että luonteensa puolesta, japanilaiset ovat aina olleet halvempia, hieman kopioituja, ja huippuunsa viritettyjä voluumituotteita, ja vaikka HDt tuolta ameriikoista aitoja raskaita.

    Kun tämä on nyt Ducati merkki sivu, tässä foorumissa, mielestäni koeajon jälkeen vertailu johonkin toiseen tuolla tavalla oli aika kumma juttu. No, se nyt toi melkein harmonian loppua kohti. Harmonia on mulle nämä tiet, tuo 1000 Monsteri, ja unelma 999stä tulevaisuudessa. Tällä hetkellä.

    Kiitos kaikille näin rekisteröimättömältä, mutta 20000km tuolla Monsterilla huhtikuusta 2003 (kävin siellä Suomessakin kesällä), pitää Ducatismin kunnossa.
  29. #59
    Minä vain yksinkertaisesti totean että hyvä arvostelu. Hauskaa lukea pitkästä aikaa jotain "oikeaa" asiaakin eikä vain äänestyksiä siitä että kenellä on kaikista kivoimmat mutkapätkät kaupunkinsa lähellä. Siitä kiitos sinulle Parjan_fin.

    ....ja sitten tuohon fanaattisuuten....ensimmäinen moponi oli Ducati S750 .....kesti 3541 kilometriä kun kone piti avata.....koneessa valmistus virhe.....ykköspytystä puuttui joitain öljykanavia.....hassua etteivät muistaneet myydessä mainita tuosta valmistus viasta. Rakastin mopoani siihen asti, mutta jos nainen pettää se vaihdetaab uuteen kauniinpaan....se uusi ei ehkä ole parempi kuin vanha, se on ehkä sängyssäkin huonompi, mutta se on silti luotettava......niin tämä uusi nainen oli Yamaha R1. Eri peli monessa mielessä......mutta se toimi. ...kunnes kaatui ja haudattiin....nostettiin viimeviikolla kuoleista ja rakenetaan uudelleen.....tosin ei minulle. Nyt sitten tämän arvostelun myötä lisäsin "must buy" listalleni maailman kauneimman moottoripyörä....se ei ole maailman luotettavin....mutta näyttää hyvältä rinnallani.....nyt sitten herääkin kysymys onko tuo kaikki kaunis historia sen arvoista että teknisessä mielessä peukku keskellä kämmentä oleva työntäisi kätensä jaskaan.......voinko ikinä luottaa Ducatiini samoin kuin voin luottaa hengettömään Japanilaiseeni?? ......joka kuitenkin hönki takarenkaalle huomattavasti paremmin mitä Ducati tulee ikinä tekemään 999:llään vakiona......onko kaikki glamour sen arvoista että seisoo nöyränä tiepalvelun auton vieressä kun Ducati sylkee sisunkalunsa moottoritielle......ja eihän sitä koskaan tiedä......Ducati voi olla ihan hyväkin. Jotenkin usko spagetti tuotteisiin on kadonnut uuden Fiattini myötä.....aivan oikein korjaamolle ja takaisin ja autolla ajettu alle 50tkm....näistä 40tkm matkaa koti<->delta-auto. .....mutta kuitenkin se on hienompi kuin Corolla. .....eihän se Ferrarikaan joka aamu käynnisty kaikilla sylintereillä......sinfonia on epätäydellinen.....sinfonia kuitenkin.....vaikka pasuunat myöhästyivätkin harjoituksista.
    Ex hippi!
  30.  
  31. #60
    Legolassin kirjoitus oli ... hhhmmmm ... koskettava ja pisti miettimään.

    Jos vakavasti puhutaan aiheesta Ducatin kestävyys niin itselläni ei ole ollut Ducatin kanssa teknisiä ongelmia. 748 puksuttin 23 tkm jolloin kytkin alkoi tulla tiensä päähän (ajotavasta johtuen). Nykyisin se jatkaa elämäänsä jossain pääkaupunkiseudulla. Nykyinen MS4R on puksutellut mittariin 5700 km ja hyvin paukuttaa edelleenkin.

    Jokaisessa merkissähän on aina jotain pikkuisia vikoja jotka hoidetaan takuuseen ilman mukinoita ja niiltä tuskin koskaan voit välttyä. Ducatia omalla kohdallani puoltaa yksinkertaisesti mahtavat laitteet (siis mopot), olen saanut aina hyvää palvelua ja huolto toimii joustavasti sekä tietysti se tietynlainen "rispekti" mitä Ducatin omistaja saa osakseen... jos saa... Yksi asia on kanssa tuo osien saatavuus... 24 H ja osat on maahantuojalla Italiasta. Mikä muu merkki kykenee samaan?

    Siinäpä vaan joitakin asioita... lisääkin on.

    Ja onhan tuo tiepalvelun juttu varsin hyvä lisä jos jotain sattuisi tapahtumaan, korvaa matkat, mahdoliset yöpymiset ja jne.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen