Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Onko jollain kokeneemmalla vinkkiä kun mun Suzkan Mikuneista joku taas jätti neulaventtiilin raolleen ja bensat lurahti öljyjen sekaan. Oon putsannu kaasarit jo kahdesti kuukauden aikana saman vian takia ja ei tunnu auttavan. Silmämääräisesti ei neuloissa näytä olevan isompaa vikaa (mitätön rinki havaittavissa) ja pöydällä ne pelaa kivasti eikä vuoda testattaessa! Kohot liikkuu kans hyvin eikä o-renkaat vuoda. Kun tää on Saksan tuontipyörä, kaveri ohjeisti, että mullois parafiinia kaasareissa, mutta kuinka sitkeessä se voi siellä olla? Eikö normaali putsaus auta siihen?
    Niin, sen vois mainita, ettei yhtään roskaa ole kaasarista löytynyt, eikä bensahanan siivilästä. Ruosteen näköistä möhnää on kohokammiossa kylläkin, epäilen että pyörä on seisonut jossain vaiheessa pidempään bensat kaasareissa.

    Uudet neulat vois tietty ostaa, mutta suoraan sanoen en ole vielä raskinut, ne maksaa liikkeen arvion mukaan n. 50-60 euroa kappale, eli ihan järjettömän paljon, ainakin pyörän arvoon suhteutettuna. Ja kun ei ne nyt näytä kuluneilta ja pelaahan tuo pyöräkin hyvin, kunnes välillä taas jumittaa.
  2. #2
    Oon joskus auton kaasarien neulaventtiileitä hionut porakoneessa, ovatkin kyllä olleet kuluneet kunnolla "olkapäille". Hienoa 600/800 hiomapaperia + öljyä tms niin pystyy hiaseen tasaiseksi.
    Erittäin helpolla saat hiottua kärjen väärän kulmaiseksi tai soikeaksi, mutta silloin viimeistään vika korjaantuu kun on pakko ostaa uusi satsi
    Huomaa että vika voi olla myös neulaventtiilin pesässä eli vastakappaleen tiivistyspinnassa, sen hionta onkin jo hankalampi juttu.
    Uutta kehiin nin ei tarvi säätää
  3. #3
    ei muutaku uusien ostoon. eipä tarvi jatkuvasti katella sydän kylmänä onko vuotanu vai ei.kysele saksasta osia voi löytyä paljon halvemmalla esim oitracon tuo ja osat sattuu varmasti oikeat kun tilatessa kysellään tiedot rekkariotteesta.
    jouni
  4. #4
    Tarkasta myös bensahana,sehän toimii alipaineella,eli jos pyörä ei käy bensaa ei saa valua ulos paitsi primääri asennossa
    (PRI) jolloin hana on kokoajan auki ja saattaa aiheuttaa kyseisen ongelman.
    If you can't fix it,fuck it.
    I know art when I see it,fart when I smell it.
  5. #5
    Tarkista alipainekalvon kunto, siis hanasta. Saattaa vuotaa sitäkautta suoraan imusarjaan. Hontassa oli siitä johtuva epämääräinen käynihäiriö.
  6.  
  7. #6
    Uusia melkeinpä suosittelen, kaasari ei tulvi jos neulat pitää,
    tankin alipaineventtiilin ollessa sökö, mulla ainakin loppui soppa tietyillä kierroksilla. Samoiten ennen hanaremppaa, ei se hana pitänyt yhtään, muttei tulvinut koskaan. Neulat vuotaa.

    Nurkkari