Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1


    No joo, kuvan SP2 menee jo reippahasti yli vielä kaavailun asteella olevan budjetin, mutta SP1:n voisi Saksasta saada n. 8000 eurolla ja sitten vaikka maalauttaa sen yo. väreihin... *

    Löytyisikö .orggilaisilta tietoa siitä, millainen peli tuo SP1 noin pyöränä on eli ajettavuus, taloudellisuus, ominaisuudet, viat yms.?
  2. #2
    Tää haluis tietää kanssa.... Samaa olen pähkäillyt jo jonkin aikaa.
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  3. #3
    Hmm...tää SP-1 rupes nyt ihan oikeesti vaivaamaan mieltä. Kävin sitä koeajamassa tässä pari päivää sitte ja täytyy sanoa että yllätyin positiivisesti!!

    Onkos kellään omistajista/muista asiantuntijoista hajua SP-1:stä??

    Mitä hyvää/huonoa?
    Mihin kannattais kiinnittää huomiota jos tuota unelmaa lähtis hankkimaan?

    Eroaako V-2:n huoltaminen tai kestävyys jotenkin radikaalisti rivikoneesta? Miten osien saanti/hinnat?

    Niin joo, ja suomesta tuota peliä en ees yritä pohtia hankkivani. Uittamiseks mene automatically..

    Kaikki mitä juohtuu mieleen niin saa kertoa, thanks. Ja VTR firestormin omistajat myös, ei se pyörä nyt NIIN paljoa eroa SP-1:stä..kai? Paitsi että kone potkii SP-1:ssä enemmän tehoa ulos ja SP-1 miellyttää enempi silmää.... *
    *syvä huokaus*
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  4. #4
    En ole itse ajanut SP:tä, Veturia kylläkin, mutta en päässyt sen kanssa sinuiksi lainkaan. Rivineloseen verrattuna V-2:ssa on kova moottorijarrutus, joten meinasi lähteä takanakki alta. * Toinen ero on vaihteiden vetoalueissa. V-2 vaatii aivan eri tyylin vaihteiden käytössä kuin rivinelosessa. Bikessa ja monissa ulkomaisissa prätkälehdissä on todettu, että SP on liian painava ja raskas taittaa mutkiin eli kömpelö vakiovirityksessä. * Colin Edwardsin SP-2 on sitten aivan eri peli. Uuden SP:n hinta on kova ja malli todennäköisesti tulee piakkoin poistumaan ison punaisen valikoimasta. * En vaihtaisi ketterää Bladea ko. peliin. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  5. #5
    Tässä pitkä sepustus SP:stä ja jotain omia kokemuksia:

    Ostin SP-1:sen viime vuonna loppukesästä ja nyt on takana n. 13000 km. Suomestahan ei noita pyöriä paljoa löydä, johtuen ainakin osittain kovasta hinnasta. SP on maksanut aina n. 20 000 mummon markkaa enemmän kuin vastaavat tonniset kilpailijat ja lisäksi pyörä on profiloitunut hieman enemmän rata käyttöön kuin joka päiväiseen kruisailuun. Jos lontoon kieli taittuu niin SP1/RC51 saitteja löytyy useita esim. www.rc51.com ja www.rc51.org (ehkä paras mutta foorumi on maksullinen).

    Hirveästi ei ole vertailukohtaa koska edellinen ja samalla ainoa toinen pyörä mitä olen omistanut oli Kawa ZX9R -98. Kawaan verrattuna SP on kuitenkin selkeästi parempi ajettava (ketterämpi, vakaampi, parempi alusta). Vaikka SP painaakin hieman Kawaa enemmän ei se kuitenkaan käytännössä siltä tuntunut vaan ennemminkin päin vastoin. Hyppäys rivikoneesta V-2:seen oli kuitenkin melkoinen. Onhan moottori hieman tehottomampi kuin Kawassa mutta ero tuntui paljon suuremmalta mitä se todellisuudessa olikaan. Lisäksi vielä vakiona aivan liian pitkät välitykset. Muutin yhden piikin sekä edestä, että takaa - paljon parempi. Kyllähän SP:stä tehoa saa tulemaan, tosin ei aivan halvalla. Omaan pyörään on vaihdettu Yoshimuran kokoputkiston, PC2, kannet portattu. Tehoa sai lisää näillä pikku modifikaatioilla 20hp takarenkaalta. Nyt alkaa pyörä olemaan tehon puolesta sellainen kuin pitääkin. Vääntö/teho lisääntyi kokoputkiston vaihdosta huolimatta koko kierrosalueella. Nyt korostuu se V-koneen hyvä puoli eli vääntö alhaalta alkaen. Ei tarvitse enää kierrättää kuin rivikonetta ja pyörä tuntuu selkeästi Kawaa tehokkaammalta erityisesti ala-/keskialueella. * Kawa oli aikanaan kokenut myös perusparannukset eli kokoputkisto ja suuttimet ja huipputeho oli molemmissa melko sama.

    Tekniikaltaan SP:n pitäisi olla kestävä. Muistaakseni jossain -00 malleissa oli jotain vuotoja polttoainetankissa mutta ei kai mitään suurempaa. Yksi SP:n ominaisuus on melkoisen kuumana käynti (munankeitin * ) Tuntuu olevan jonkin moinen ongelma erityisesti Suomea lämpimimmissä maissa. Lämpö ongelma kiusaa muistaakseni erityisesti SP2:sia.

    Polttoainettahan tvinit yleensä haukkavat vähän enemmän kuin rivikoneet. Oma pyörä kuluttaa tasaisessa maantieajossa n. 6-6,5 l/100km. Kaupunki ajossa n.8 l/100km. Melko perso tuntuu olevan renkaille * . Metzeler M1:set kesti n. 4500 km ilman mitään renkaan polttamisia ja nyt alla olevat Pirellit (Super Corsa) kestävät n.5000 km.

    Jos Sp tuntuu kömpelöltä niin sitä saa parannettua laittamalla taakse 180 renkaan alkuperäisen 190:sen tilalle ja nostamalla takapäätä muutaman millin. Ehkä ikävin ominaisuus pyörässä varsinkin vakioboxilla on kaasun on/off-ilmiö. Ajosta tahtoo tulla nykivää erityisesti kaupunki pyörityksissä. PC2/3:llä sitä saa kuitenkin huomattavasti parannettua. Radalla saa olla varovainen kun avaa kaasua kaarteissa takarenkaan pidon kanssa. Osittain se on tottumis kysymys mutta vaivaa kuitenkin vieläkin. SP2:ssa ongelmaa saatiin kaiketi paremmaksi. SP2:ssa parannettiin pyörää vähän sieltä täältä. En ole itse ajanut pyörää mutta tehontuotto tuli siis pehmeämmäksi, jousitusta parannettiin hieman, muutama lisäheppa, vanteet hieman kevyemmiksi yms. Ainakin omasta mielestä SP2:ssa mentiin taakse päin värin sunteen eli se törkeä valkoinen * . No, makuasia mutta itse olen sitä mieltä, että punainen on ainoa oikea väri ko.pyörälle. Tkayn viestissä oleva pyörähän on jenkki versio eli RC51.

    Ajoasento on melkoisen kyykky. Ei paras kaupungissa mutta maantiellä ei ongelmaa. Kate matala ja kapea. Saa toki tarvike pleksejä mutta ei sittenkään Kawan veroinen. Pisin lenkki tänä kesänä oli kun lähdettiin ajamaan n. klo 10.00 aamulla ja tultiin perillä n. klo 21.00 illalla. Välissä oli muutamat ruoka/kahvipaussit mutta hengissä päästiin perille eikä seuraavana päivänä mitään hirveetä jomotusta. Kuskin penkki on melko kova, joka aiheuttaa pientä puutumista eikä nyt se matkustajan paikkakaan niitä parhaita ole!

    Jos pyörällä haluaa herättää huomiota niin se kyllä onnistuu *helposti varsinkin nyt kun on kisaputket paikoillaan. Ääni on yksi pyörän parhaita omonaisuuksia. Yksi missä SP päihittää, ainakin omasta mielestä, *R1:set,Bladet,GSX:ät yms. on se vaikeasti määriteltävä asia kuin pyörän luonne. Sitä Sp:stä löytyy vaikka tehossa tai ketteryydessä hieman häviääkin. Se on vaan jokaisen itse koettava ennen kuin sen huomaa.

    Ainakin itse olen ollut pääsääntöisesti tyytyväinen pyörään mutta totta kai se riippuu paljon siitä millaiseen käyttöön se tulee.

    Ei muuta kuin pyörä vaihtoon ja SP alle *
  6. #6
    Olipas kattava selostus..kiitos siitä!

    Mitäs maksoi tuon pelin piristäminen, eli kansityöt (+ kansi) + muut osat? Ja oliko tuo sínun SP:si suomi- vaiko uittopyörä? Ja vuosimalli oli? -02?
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  7. #7
    Lainaa (Kisu @ Syys. 22 2003,11:13) kirjoitti
    Tää haluis tietää kanssa.... Samaa olen pähkäillyt jo jonkin aikaa.
    Kävin testaamassa SP-2:n. Helvetin hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli ei oikeen ollut sitä mitä pitäis. Ei ole vääntöä eikä tehoja tarpeeks. Keuliminen kaasulla hyvin vaisua tehokkaimpiin rivinelkkuihin verrattuna.

    Välitykset tuntu aivan liian pitkiltä, kuten täällä jo mainittiinkin.

    Motin tärinä ei myöskään oikeen tuntunu hauskalle, 6. vaihteella 100km/h tai alle ei oo herkkua. Penkki oli kivikova.
    Mutta eihän se mikään matkapyörä olekaan..

    Mua ei vaan mikään twini ole vielä vakuuttanut (kyllä, olen ajanut Millellä ;), viimeinen potku on puuttunut kaikista, eikä vääntökään ole ollut yhtään rivinelkkuja parempaa.

    Alusta oli kuitenkin upea, yks parhaita mitä oon testannu... Lisäks siinä pyörässä oli kyllä jotenkin munaa, ehkä sen takia kun se on olevinaan niin "race"..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #8
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 03 2003,16:37) kirjoitti
    Lainaa (Kisu @ Syys. 22 2003,11:13) kirjoitti
    Tää haluis tietää kanssa.... Samaa olen pähkäillyt jo jonkin aikaa.
    Kävin testaamassa SP-2:n. Helvetin hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli ei oikeen ollut sitä mitä pitäis. Ei ole vääntöä eikä tehoja tarpeeks. Keuliminen kaasulla hyvin vaisua tehokkaimpiin rivinelkkuihin verrattuna.

    Välitykset tuntu aivan liian pitkiltä, kuten täällä jo mainittiinkin.

    Motin tärinä ei myöskään oikeen tuntunu hauskalle, 6. vaihteella 100km/h tai alle ei oo herkkua. Penkki oli kivikova.
    Mutta eihän se mikään matkapyörä olekaan..

    Mua ei vaan mikään twini ole vielä vakuuttanut (kyllä, olen ajanut Millellä ;), viimeinen potku on puuttunut kaikista, eikä vääntökään ole ollut yhtään rivinelkkuja parempaa.

    Alusta oli kuitenkin upea, yks parhaita mitä oon testannu... Lisäks siinä pyörässä oli kyllä jotenkin munaa, ehkä sen takia kun se on olevinaan niin "race"..
    Kokeilin sekä ykköstä (01 5000km) ja kakkosta (uusi) *ihan peräperää ja kakkonen on mukavampi alustaltaan ja kaasuvasteeltaan. Molemmat kaipaa tuon putkiston tai ainakin sliparin ja uudet säädöt, jotta ääni pääsee ulos ja teho hieman kasvaa. Äänet on vakiona vaisummat kuin Ducatissa vakiona. Ducatissa vain kuivakytkin tekee äänestä "hauskemman". Helinää ja helskettä.

    Oikein hieno peli kun putket ja säädöt on tehty ja väri nimenomaan punainen. (SP1) Se valkoinen on vaan niin pliisu.

    Mutta ei kun sellainen alle. Kyllä siinä asennetta on.

    Ai niin, ei se motti tärise, kun pitää kolmosen tai nelkun päällä 100km/h vauhdissa...



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  9. #9
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 03 2003,16:37) kirjoitti
    Lainaa (Kisu @ Syys. 22 2003,11:13) kirjoitti
    Tää haluis tietää kanssa.... Samaa olen pähkäillyt jo jonkin aikaa.
    Kävin testaamassa SP-2:n. Helvetin hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli ei oikeen ollut sitä mitä pitäis. Ei ole vääntöä eikä tehoja tarpeeks. Keuliminen kaasulla hyvin vaisua tehokkaimpiin rivinelkkuihin verrattuna.

    Välitykset tuntu aivan liian pitkiltä, kuten täällä jo mainittiinkin.

    Motin tärinä ei myöskään oikeen tuntunu hauskalle, 6. vaihteella 100km/h tai alle ei oo herkkua. Penkki oli kivikova.
    Mutta eihän se mikään matkapyörä olekaan..

    Mua ei vaan mikään twini ole vielä vakuuttanut (kyllä, olen ajanut Millellä ;), viimeinen potku on puuttunut kaikista, eikä vääntökään ole ollut yhtään rivinelkkuja parempaa.

    Alusta oli kuitenkin upea, yks parhaita mitä oon testannu... Lisäks siinä pyörässä oli kyllä jotenkin munaa, ehkä sen takia kun se on olevinaan niin "race"..
    Kokemattomasta kuskista tuntuu v2:set tehottomilta, kun ei ole niitä älyttömiä tehopiikkejä.
  10. #10
    Lainaa (Guest @ Loka. 03 2003,18:30) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 03 2003,16:37) kirjoitti
    Lainaa (Kisu @ Syys. 22 2003,11:13) kirjoitti
    Tää haluis tietää kanssa.... Samaa olen pähkäillyt jo jonkin aikaa.
    Kävin testaamassa SP-2:n. Helvetin hyvä oli ajaa, mutta kulkupuoli ei oikeen ollut sitä mitä pitäis. Ei ole vääntöä eikä tehoja tarpeeks. Keuliminen kaasulla hyvin vaisua tehokkaimpiin rivinelkkuihin verrattuna.

    Välitykset tuntu aivan liian pitkiltä, kuten täällä jo mainittiinkin.

    Motin tärinä ei myöskään oikeen tuntunu hauskalle, 6. vaihteella 100km/h tai alle ei oo herkkua. Penkki oli kivikova.
    Mutta eihän se mikään matkapyörä olekaan..

    Mua ei vaan mikään twini ole vielä vakuuttanut (kyllä, olen ajanut Millellä ;), viimeinen potku on puuttunut kaikista, eikä vääntökään ole ollut yhtään rivinelkkuja parempaa.

    Alusta oli kuitenkin upea, yks parhaita mitä oon testannu... Lisäks siinä pyörässä oli kyllä jotenkin munaa, ehkä sen takia kun se on olevinaan niin "race"..
    Kokemattomasta kuskista tuntuu v2:set tehottomilta, kun ei ole niitä älyttömiä tehopiikkejä.
    Kokemusta löytyy kyllä. Ja oon kattellu niitä käyriä ihan dynoissakin. Ei isoissa rivinelkuissa ole mitään tehopiikkejä, vaan selkeesti enemmän ryyniä ylhäällä, ja alhaalla vähintään saman verran kuin v-twinissä.

    Lisää aiheesta: http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=2533



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  11. #11
    Lainaa (Kisu @ Loka. 03 2003,10:17) kirjoitti
    Olipas kattava selostus..kiitos siitä! *

    Mitäs maksoi tuon pelin piristäminen, eli kansityöt (+ kansi) + muut osat? Ja oliko tuo sínun SP:si suomi- vaiko uittopyörä? Ja vuosimalli oli? -02?
    Oma pyörä on -01. SP1 tuli -00 ja sinä vuonna sitä sai vain punaisena. Seuraavana vuonna tuli punaisen lisäksi yksi uusi väri eli hopea. SP1 vaihtui SP2:ksi vuonna -02 ja ainoa väri oli sitten se valkoinen.

    Itse ostin pyörän Suomesta liikkeestä mutta se oli uitettu Saksasta. Mittarissa oli alle 3000 km ja kunto uutta vastaava. Maksoihan noi viritykset maltaita, erityisesti putket kun niitä täytyy kerran ostaa kaksin kappalein. Putket, commanderi, säätö/penkitys oli paketti hinta eli 2000 EUR. Kansityö oli 1000 EUR. Kyllähän sitä olisi varmaan pärjännyt jo noilla putki/PC-modifikaatioillakin mutta nälkähän tuppaa kasvamaan syödessä. *

    Kokonaishinta on tullut olemaan suurin piirtein sama kuin uuden SP2:sen mutta olen varma, että näillä muutoksilla pyörä on paljon parempi kuin SP2:nen.

    Kun moottoria piristettiin niin pitihän sitä alustallekkin tehdä jotain. Keulaputkia fiksattiin MP-Racingillä ja taakse on tulossa Öhlins kun vaan ensi vuonna saa aikaiseksi, että laittaisi paikoilleen. On kai parempi, että ensi kesänä keskittyy pelkästään ajamiseen ja ostamaan korkeintaan renkaita.

    SP tärisee toki melkoisesti jos ajaa liian pienellä vaihteella. Siinä olikin yksi eniten tottumista vaatinut asia kun hyppäsi rivikoneesta V-moottorin sarviin mutta eihän sitä 6-vaihdetta ole pakko survoa sisään jo 80-100 km/h nopeudessa! Vakiona ei SP:n äänet tosiaankaan ole vielä kummoiset mutta jo slipareilla pääsee asian "ytimeen". Huono puoli on siinä kun pyöriä on niin vähän Suomen markkinoilla, joten eipä löydy paljon käytettyjä viripalikoitakaan ja niinpä ne joutuu yleensä ostamaan uutena ja sehän maksaa...

    Pian pyörä talviteloille ja ensi vuonna jatketaan harjoituksia *
  12. #12
    Tässäpä kuvatuksia noista värityksistä (ja ulkonäöstä muutenkin) jos jotakuta kiinnostaa:

    Valkoinen SP-2

    Hopeinen(?) SP-2

    Punainen SP-1

    Hopeinen SP-1
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  13. #13
    siis hetkinen... onko tossa matkustajan penkkiä ollenkaan???
  14.  
  15. #14
    Lainaa (tullimies @ Loka. 04 2003,20:47) kirjoitti
    siis hetkinen... onko tossa matkustajan penkkiä ollenkaan???
    Ei, koska tuohon peliin ei kaivata muijaa istumaan tarakalle. *
    No, on siinä kai muistaakseni jonkinlainen pilleriä muistuttava, joka peitetään suojuksella. Suojuksen teko-ohjeet ovat MP-tallin ehdoton suosikkiaihe.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.