Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Eli vanha Bridgestone alkaa olla loppu ja pitäisi ostaa uusi kumi taakse.Taka jouset on lyhyet Konit ja vakio kokoinen rengas tahtoo ottaa välillä kiinni lokasuojaan.Kuinka leveän renkaan olette saaneet mahtumaan alle??Ja onko takajouset vakiot?Muistaakseni joku oli saanut 200 kumin mahtumaan,oliko näin?Kertokaapas mikä kumi on ollut hyvä Intikassanne?
    T.Janne
  2. #2
    Tällä hetkellä takanakkina Metzeler ME 880 (170) jolla itse olen ajanut n. 18 000 km (+ aadolffin ajot päälle) ja vieläkin on pintaa jäljellä. Ihan pitävä kumi ollut ja tuntuu siis kestävänkin.

    Mulla on ollut keväästä saakka sängyn alla 200/70-15 rengas odottamassa tuon nykyisen loppumista. IA:ssa useat kundit ovat kertoneet ajaneensa jo vuosia 200/70-15 kumilla ilman ongelmia. Ahdashan se on eikä perää saa pudottaa kuin korkeintaan 310 milliin ettei tule ongelmia 2-päällä ajaessa.

    Minä ainakin testaan viimeistään ensi keväänä sen käyttäytymisen pyörässäni.

    Edessä ollut Metzeler alkoi woblaamaan viime syksynä aivan älyttömästi, joten edessä olen käyttänyt nyt Contin rengasta, jossa on joku spesiaalijuttu juuri woblausta estämään.
  3. #3
    Minulla on takana vakio 170 Bridgestone.
    Tuo Jussin kommentti 200:sta renkaasta alkoi kovasti kiinnostamaan.
    Ei sinne paljoa pelivaraa jää sivusuunnassa kakssatasen renkaan kanssa.
    Alkaa olla minullakin renkaan vaihto edessä. Josko tämän syksyn ajelisi vielä vanhalla kumilla.
    Jussi, meneekö kakssatanen vielä samalle vanteelle ?
    Intruder - totta kai. M1800(Espoo)
  4.  
  5. #4
    Menee kuulemma. Metzelerin suositus on muistaakseni 5.5-6.5" (kysyin sieltä, alla mustaa valkoisella) mutta niinhän nuo heput ovat sen tyrkänneet 4" orkkisvanteelle. Väliä kepin ja renkaan välille jää A4:n paksuuden verran, mutta se kuulemma riittää *

    Suurin osa leveydestä menee renkaan korkeudeksi mutta se hyvä puoli siinä on että tuo iso väli lokarin ja renkaan välillä pienenee ja välityssuhde muuttuu niin, että kierrosluku esim. satasta ajaessa laskee verrattuna pienempään renkaaseen.
    Tein tuon jutun vanhalla seiskapätkällä (140->150, sama profiilin suhteellinen korkeus) ja RPM putosi satasen vauhdissa n. -50 RPM.

    Kannattaa tutkia tuota aihetta tuolta IA:n puolelta (tee haku) ja lueskella mitä siellä on aiheesta kirjoitettu.

    Metzelrein viralliset löpinät:

    "Dear Mr xxx,
    Thank you for your E-Mail.

    For Metzeler ME 880 200/70 B15 82H the permitted rim is 5.50 - 6.50. Please use Metzeler tubes (tube code: ME H15) only in connection with Metzeler tyres. The tyre must only be assembled on standardized M/C rims. For safety reasons we recommend to you not to use this tyre in other rims.

    Please do not hesitate to contact us again in case there are any further questions or visit your local dealer.
    Thanking for your interest in our company and products.
    Best Regards,
    METZELER MOTO
    CUSTOMER SERVICE"