Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    1400 huoltoihin liittyen puhutaan puolipuristuksen säätämisestä. Mitenkäs tämä hoidetaan ja mitkä on oikeet arvot? Mihinkä vaikuttaa jos on pielessä säädöt? Sitten puhutaan pyörän "korkkaamisesta" että on korkattu 1400:nen. Mitäs tämä tahtoo sanoa, onko jotain virittämisen kaa tekemistä, suuttimien putsarien ja putkien vaihtoo ym.?

    Sitten vielä öljyn lämpötilasta. Mun pyörään on asennettu öljyn lämpötilamittari, ei liene orkkisosa? Missäs rajoissa öljyn lämmöt tulis liikkua. Mulla näyttää nousevan max. lähemmä 100 astetta.

    Ari
  2. #2
    Puolipuristussäädöt tehdään vaijerista. Homman oikeellisuus tsekataan sieltä vaijerin päässä olevista välyksistä.
    En muista missä järjestyksessä ne piti tehdä (=tärkeä), mutta edessä välys pitää olla 1.5-2.5 mm ja takana 1.0-2.0 mm.
    Clymerissä tuo operaatio on kuvattu hyvin.

    "Uncorking" (full) tai korkkaaminen tarkoittaa sitä että vaihdetaan suodattimet vapaavirtausmallisiksi, laitetaan virineulat + isommat pääsuuttimet sekä avoimempi putkisto.

    Näillä tempuilla omani mitatut konetehot nousivat 63:sta 93:n (sekä vääntöä n. +20Nm) ... eron huomaa!

    Lisäksi mopoon on saatavana (Thunderbikesta) tai voi teettää itse avoimemman alkukäyrän jolla saanee lisää mökää ja tehojakin muutaman hepan verran lisää. Paja, jossa viritytin moponi oli saanut vastaavaan peliin 101 hv sillä erotuksella että siinä mopossa oli sisäputkettomat alkukäyrät.
  3. #3
    Mun pyörässä näyttää olevan vapaavirtaussuodattimet - sellaset metallipunostötteröt ilman mitään koteloita. Putket on myös vaihdettu, mutta suuttimet on myyjän mukaan vaihtamatta. Pyörä saakin liikaa ilmaa, ilmenee hetken miettimienä ennen kun vastaa kaasuun. Pitäis joko vaihtaa suuttimet isommiksi tai vaihtaa orkkissuodattimet takasin. Jälkimmäinen ei oikein houkuttele, joten pitänee vaihtaa suutinta. Mitenkäs isoa suutinta pitäisi pyörään laittaa? Vaikuttaako paljonkin bensan kulutukseen?
  4. #4
    Mulla on edessä 150, takana 160 sekä Dynojet Stage1 setin neulat (ne pitää ehdottomasti olla uusien suuttimien kanssa!!!).

    Olisi kyllä hyvä hoidattaa homma jossain asiantuntevalla kaverilla tai pajalla, jos et ole ennen noiden säätöjen kanssa pelaillut - on nimittäin aika suo mihin uppoaa, jos säädöt eivät lähde heti alussa ihan kohdalleen. Niistä jutuista on Intruder Alert pullollaan juttuja.

    Itse kävin P&J Powerissa Hollolassa (ajoin Nummelasta sinne) ja kundit hoiti homman asiallisesti kohdalleen. Numero sinne on 03-7565075 tai 040-755 4422. Suosittelen.

    Jos kuitenkin teet sen suuttimien ja neulojen vaihdon itse, niin voin kertoilla omia kokemuksia ja omat asetukseni tarkemmin vaikkapa mailitse.

    Kuulostaa kyllä erikoiselta että pyörä kävisi noinkin hyvin, jos siinä on vapaavirtaussuodattimet eikä suuttimia ole vaihdettu ... mutta kaikki on näköjään mahdollista...
  5. #5
    Korkkasin oman pyörän "isse issekseni"...mutta rehellisyyden nimessä ei varmaan onnistu eka kertalaiselta,ellei asiaan paneudu oikein kunnolla.Jussin varoitus kannattaa ottaa todesta..pahimmillaan venttiili ja pinna palaa..jopa siinä järjestyksessä...enkä puhu etu tai takapyörän osista...Minäkin suosittelen Hollolan poikia..
    Ai niin.....keulii kakkosellakin....aika hyvin mokomalle rautamöhkäleelle....
    -Olen pysytellyt tähän asti erossa jeesuksesta ja poliiseista sekä väittelyistä naisten kanssa,enkä aio hyväksi havaittua elämäntapaani muuttaa.-
  6. #6
    Joopa, pitänee viedä jollekin pyörä säädettäväksi. Parempi kait on hoidattaa homma jollakin joka tietää mitä tekee. Ei oo ite tullut harrastettua moista, ainakaan truderilla. Alakierroksilla tuntuu pyörä myös paukkuvan jonkin verran ja tosiaan miettii ennen kuin vastaa kaasuun, tämäkin alakierroksilla. Kierroksia lisää ni pyöräkin pääsee vauhtiin. Saan nuo orkkissuodattimet kyllä pian myyjältä, voisi kokeilla niitä, miten pyörä käyttäytyy sitten. Eiköhän se siitä...
  7. #7
    Jätä vaan ne vapaavirtaussuodattimet, mutta tsekkauta mopo *jossain pajalla & penkissä, niin saat kaikki kuutioiden mukaiset hevoset käyttöön. Kyllähän se orkkiskunnossakin/palikoilla kulkee riittävästi, mutta itse tykkään siitä että mopo lähtee silloin kun kahvasta kiertää *

    Se miettiminen saattaa osin johtua siitä, että kaasarin luistin ilma-aukkoja *ei ole porattu isommiksi, jolloin vaste kaasuun on heikko (mukaanlukien se, että soppaa tulee pääsuuttimista liian vähän).

    Ai niin, jos tuo puolipuristussäätö ei ole kohdallaan, niin pahimmillaan mopon käynnistyminen saattaa olla työn ja tuskan takana ja Clymerissä pelotellaan jopa koneen rikkoutumisella.

    Onko sulla muuten faxia? Voisin ottaa valokopiot Clymeristä tuosta ½-puristus säätöhommasta ja laittaa tulemaan (sori, ei ole skanneria).



  8. #8
    Siellä Hollolassahan se virittelypaikka olis, mutta matkaa on aika lailla sinne ainakin näin syyssäillä. Mahtaako olla kallistakin se viritys siellä Hollolassa? Kuinkahan paljon muuten tehojen lisäys/virittely lisää löpön kulutusta? Potkua tulis lisää, mutta ilmastahan se ei varmaan ole.

    Tuo Clymerin kirja varmaan olis paikallaan. Mietin sen ostamista, mutta kun en ihan varma ole siirrynkö intruderista vielä harrikan puolelle, niin aattelin odottaa. Joten sen puolipuristushomman faksaaminen vois olla paikallaan. Mulla on tietsikassa faksimodeemi ja faksiohjelman pitäis olla päällä kun otan faksia vastaan. Faksin ottaa vastaan automaattisesti jos ei vastaa puhelimeen. Vois tieten varata jonkin ajanjakson, vaikka illan, että laittasit tulemaan niin tiedän olla ottamassa vastaan tai sanon muille etteivät heti ryntää puhelimeen.

    Mä muuten ostin tuohon pyörään uuden akunkin. Aattelin että oireilu johtuis heikosta akusta, mutta eipä johtunutkaan. Vanhallakin vielä pärjää. Että jos jollakin olis tarvetta uudelle akulle niin mulla olis tarjolla - pari kertaa kokeiltu vaan.

    Ari
  9. #9
    koeajoin korkattua intrua.unoha harri.intru on helppo ajaa ja vie ihan kipiästi!!kustomi joka poistuu kuin katupyörä.
  10. #10
    Bensankulutuksen nousu riippuu ihan kaasukädestä. Mun mopon keskikulutus koko kesältä on 6.1 l/100 km ja viimeisten tekemieni säätöjen jälkeen (35 viimeisintä tankillista ajettuani) kulutus on ollut 5.7 l/100 km. Ei paha, kun joillain menee vakionakin enemmän! Minimikulutus on ollut 5.4 (60-80 km/h koko tankillinen )ja maksimi 6.5 (120-140 km/h koko tankillinen) tuolta samalta ajanjaksolta.

    Viritys maksoi 500e koko hoito mukaanlukien kaikki osat+työn (täysi työpäivä)+penkityksen.

    Tyrvään kauhu (johan on nikki!) on asian jäljillä, sillä Suomi on pullollaan hyvännäköisiä harrikoita, mutta Intru on laitettuna vielä sentään kunnon "neck snapper" ja persoonallisempi valinta kuin hd, joita tuntuu ostavan jokainen "rebel-syndroomaa" poteva rahamies tätänykyä Puhumattakaan siitä että muutamalla satasella Intruun saa n. 100 hvja >125 Nm vääntöä jolla mopo kulkee sen verran ettei moni oikein uskokaan.

    Pääsen faksailemaan vain töistä, mutta laitappa aluksi se numero tulemaan joko e-mailiin tai PM:mmänä mun viestiboxiin niin sovitaan sitten faksailuajankohta.

    Pidetään akkuasia mielessä...
  11. #11
    Vaihdoin alkuperäiset putsarit pyörään ja nyt kulkee! Käynti parani huomattavasti, ei enää röpötä ja pauku. Vääntö alakierroksilla on nyt ihan toista luokkaa, eikä enää mieti lähteäkö vai ei. Tietty varmaan kulkis vielä paremmin jos suuttimet olis vaihtanu, mutta entiseen verrattuna nyt on hauska ajella. Taitaa mulle riittää nuo väännöt ja tehot, ainakin toistaiseksi.

    Katselin tuota puolipuristuksen vaijeria. Kai se on se vaijeri, mikä kulkee pytystä pyttyyn. Kun sitä vipua liikuttaa niin vaijeri antaa periksi molemmilla puolilla sen pari milliä. Takana vipu liikkuu vaikka mihin, mutta vaijeri ei tule mukana kuin sen pari milliä. Oliskohan säädöt kuitenkin kohdallaan pyörässä? Mun faksinummero on 08-783430, jos laittaa ohjeita tulemaan. Ainahan se siitä varmistuisi. Faksissa ei vaan kuvat taida näkyä niin hyvin.

    On tää intruder hyvä pyörä, parempi kuin harrikka. Harrikalla vaan aukenee ovet tiettyihin paikkoihin, mihin ei intikalla pääse. Mutta pysynen intruderissa, ainakin toistaiseksi. Mun pyörässä on madallettu perä, penkki ja tanko vaihdettu. Putket vaihdettu ja menee samalle puolelle. Tankissa viimesen päälle komee maalaus. Kaiken kaikkiaan hienon näkönen laitettu pyörä (vaikka ite sanonkin). Vielä kun saa nuo sähköjutut kuntoon ni kelpaa ajella.
  12. #12
    Onko sinulla Arnold007 kuvia nähtävillä pyörästäsi ? Kuulostaa tosi upealta.

    Minun intruni on vielä aika vakio. Talvella pitäisi ainakin stonga vaihtaa. Putkien vaihto olisi haaveena. Taka fillari taitaa leventyä kahteen sataan.
    Korkkauksesta ei uskalla haaveillakaan kuin vasta seuraavana talvena.
    Intruder - totta kai. M1800(Espoo)
  13. #13
    Espoolaisia kun olet, niin poikkeahan Baku torstaiajeluille mukaan niin saadaan Intikoita lisää messiin. Olen ollut ainoa Intikkakuski niissä torstaiajeluissa, joissa olen ollut mukana.
  14. #14
    Arnold: mihin aikaan päivästä olisi sopiva aika lähetellä faxia?
  15. #15
    Bakulle: pyörä on todellakin upea, moni on kuolannut sen päällä ja ostatellut pois. Kuvia löytyy kun kerrot vaan osotteen mihin lähettää.
    Jussille: milloin vaan sovitaan, voin pitää faksiohjelmaa auki vaikka koko päivän, ainoo vaan että sanon porukalle etteivät heti vastaa puhelimeen niin ottaa faksin vastaan. Esim. joskus iltapäivällä johonkin aikaan sopii mulle hyvin.

    Noista ilmansuodattimista. Olisko kannattanut pestä ne öljyset superloonit ja öljytä uudestaan ja panna vasta sitten tötsät paikalleen. Miten usein tällanen operaatio mitää tehdä vai pitääkö tehä millonkaan?
  16. #16
    Sopiiko että jätät huomenna perjantaina 26. pvä masiinan päälle. Pääsen palaverista 10.00 ja laitan sen jälkeen faxia tulemaan ennen seuraavaa persuksenpuudutussessiota.

    Vakiosuodattimet PITÄÄ pestä ja öljytä 6000 km:n välein. Tuossa en itse luistaisi laisinkaan.



  17. #17
    Sopiihan se, pane faksia tulemaan vaan. Nuo suodattimet olis sittekin pitäny pestä, pitänee sitten talvella aukasta uudestaan. Mitäs öljyä siihen käytetään, onko jotain erikoisjuttua? Onkos tuo superlooni tavallista vai onko sekin jotain erikoisjuttua. Meinaan toisessa tötsällä on reikä superlonissa, voisko vaihtaa tavalliseen superiin.
  18. #18
    Faxi lähetetty, toivottavasti tuli perille.

    Älä laita mitään guttaperkkasuperlonia, vaan osta alkuperäiset suodattimet. Maksaa vain muutaman eskon esim. Stormilla.

    Öljyämiseen käytettävä oikea öljy kannattaa kysäistä jostain liikkeestä, sillä esim. jotkut öljyt (krossikäyttöön) kovettavat tavallisen superlonin pilalle.
    Itse käytän suoravirtaussuodattimia, joten niiden öljyäminen on vähän tutumpaa.
  19. #19
    Faksi tuli perille, kiitoksia vaan. Pitää katella sitä kun aikaa on. Tää pyörä käy liian laihalla nyt, tulpat on valkoset ja etupytty varsinkin ei saa bensaa tarpeeksi, sen tulppa on valkonen kuin kalkkilaivan kapteeni. Lisäksi sen putki röpöttää ja paukahtelee ajoittain. Ajaminen on nyt suodattimien vaihdon jälkeen ihan ok, ottaa kierroksia heti ja potkua on, pienillä kierroksilla vähän tahtoo nykiä kuitenkin.
    Joku esitti neulojen nostamista kaasuttimissa, toinen taas suuttimien vaihtamista isommiksi. Minkälainen operaatio tuo neulan nostaminen olisi? Voiko tehdä tällanen maallikkokin. Pitäiskö olla selkeet ohjeet miten toimia? Vai kannattaisko suuttimia isontaa. Mitähän eroa vaikutuksessa olis, meinaan suuttimien vaihto tai neulojen nostaminen?

    Mutta eteenpäin mennään, rele- ja bensapumppuongelmat on ohi kuitenkin. Toisaalta tää on hyväkin asia oppimisen kannalta. Kun joutuu rassaamaan pyörää ni jotain jää mieleenkin.

    Ari
  20. #20
    Neulojen nosto edellyttää Intikassa myös pääsuuttimen vaihtoa.

    Luitko Intruder Alertista sen topikin? Siellä on kasapäin infoa kundien mopojen säädöistä ja siihen kannattaa ehdottomasti tutustua.

    Sellainen lonkaheitto on että jotakuinkin samoilla systeemeillä kuin mulla (150/160 suuttimet, hoikemmat neulat, mieluiten Dynojet), vapaavirtaussuodattimilla sekä avoimilla tarvikeputkilla ollaan aika lähellä ok säätöjä. Mun mopo käy kuin kello, kulutus on ok, tulppien väri on perfercto jne. joten jos tuosta kovasti poiketaan, niin sitten oikean konfiguraation hakeminen on aika arpapeliä.

    Osta ihmeessä se Clymer, siinä on ohjeet mm. neulojen ja suuttimien esiin kaivamisesta. Niiden selittäminen täällä voi vaatia jo liikaa palstatilaa.

    Seossäädöt kannattaa nyt aika äkkiä saada kohdalleen ettei pala mäntä puhki. Ruuvaa hätätoimenpiteenä ainakin tyhjäkäynnin seokset rikkaammalle.

    http://www.algonet.se/~ktillman/intruder/Rejet.htm



  21. #21
    Taas uutta testitietoo intrusta. Eiköhän tuo pikkuhiljaa hilaudu kohdalleen. Luulen että tuon etupytyn tulpan valkosuus johtui osaksi ilmavuodosta. Otin kaasarin irti enkä ilmeisesti kiristänyt klemmaria ja ruuveja tarpeeksi. Ne tiukkasin nyt kunnolla ja tulpan väri muuttuikin. Säädin myös etupytyn seosruuvia rikkaammalle eli ruuvia vastapäivään. Nyt elektrodikärki on vaalean harmaa ja eristeosa on valkoinen. Toisessa tulpassa kärki on samanvärinen, mutta eristeosa on ruskean valkoinen. Eli pitäiskö tuon eristeosankin olla vaaleanruskea tai harmaa? Sitten edelleen vähän röpöttää tuo etupytyn putki tyhjäkäynnillä. Voisko kyseessä olla se että sytytys olis liian aikasessa. Minkäslainen sytytysjärjestelmä pyörässä onkaan? Entä tulppien lämpöarvot, onko valinnanmahdollisuutta? Voiko valita esim. kylmempää tulppaa. Tilasin muuten sen clymerin korjausoppaan nyt. En tiedä sitten oonko liian tarkka, jospa pikku röpötykset kuuluukin asiaan?

    Ari
  22.  
  23. #22
    Lämpöarvoilla tuo STUG on pelaillut ja muistaakseni oli sitä mieltä että vakiotulppa kaikkein paras Suomen olosuhteissa.

    Mulla tulppa on kärjestä kauniin kahvinruskea, mutta reunoilta musta ja eristeosasta aavistuksen tummempi. Mopotti on kyllä aavistuksen rikkaalla sekä neula että tyhjäkäyntialueella, mutta en viitsi enää ropailla sitä laihemmalle kun se käy nyt todella hienosti ja bensatalous on kohdallaan.

    Mulla ei kyllä röpötä yhtään, ainakaan mielestäni. Sytkään ei ole tehtävissä kotikonstein mitään, paitsi vaihtamalla kokonaan viriviri-boxiin (Dyna).