Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    minkälaisia kenkiä te kokeneet kuskit suosittelette?
    minulla on paksupohjaiset buutsit, onko hyvät ajoon?
  2. #2
    välttänee. Kokeile niin tiedät

    Mulla on Alpinestarsin Web goretexit ja pois en vaihtas, on Niin hyvät
  3. #3
    Lainaa (bubblefaerie @ Syys. 16 2003,11:52) kirjoitti
    Mulla on Alpinestarsin Web goretexit ja pois en vaihtas,
    Niin on minullakin, mutta on pakko hommata uudet kun kahden ajokauden jälkeen velcro-kiinnitys aukeaa ajon aikana käyttäessäni Dainesen nahkapuvun housuja. * Johtunee säärisuojasta, joka leventää housua niin, että kenkä ei pysy kiinni. Nämä velcro-kiinnitykset ovat tuolta: Onneksi en ostanut ajotakkia hihansuiden ja kauluksen velcro- kiinnityksellä vaan neppareilla. Täytyy testata Daytonan kenkiä, joissa kuvien perusteella on kunnon vetoketjukiinnitys.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  4. #4
    Lainaa (bubblefaerie @ Syys. 16 2003,11:52) kirjoitti
    Mulla on Alpinestarsin Web goretexit ja pois en vaihtas, on Niin hyvät
    Sama vika. Toista kesää menossa, hyvät on ollu.
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  5. #5
    Miullon buutsit ja maiharit (molemmat ihan mopoiluun tarkoitetut)

    Erittain mieluisat, en kaipaa avaruuskenkia
  6. #6
    Tjaah..tässäkin asiassa on monta puolta. Itse ajelin ekan syksyn ja kevään maihareilla, olivat ihan jees mutta eivät pidä kunnolla vettä eivätkä suojaa juurikaan yhtään jos vaikka satut lippaamaan. Hommasin Sidin vedenpitävät hmm..mitenköhännenytlajittelisi?..jokapaikan saappaat, ja tuntuvat olevan hyvät sellaiset. Ajavat asiansa ihan täysin, olivat suht edulliset eivätkä näytä ufopopoilta, joita Paprika tuossa edellä kauhisteli.. *Suojaavat (en tosin ole kokeillut lippaamista) jne. yms. usw.

    Teitä pitkin poikin eri seurassa ajellessani olen havainnut että jotkut mopoilijat ovat niin lyhyitä että heillä ei ole mitään mahdollisuutta ajaa tavallisilla kaupan hyllyltä ostetuilla ajokengillä, koska niissä on yleensä varsin matala pohja, ja lyhyellä kuskilla saattaa olla pienestä kii että hän ylipäätään pystyy hallitsemaan ajopeliään parkissa, valoissa jne. Näillä tapauksilla onkin yleensä jotkin "siviili"popot joissa on korkea pohja mutta vastaavasti mopoilussa tärkeitä ominaisuuksia kuten vartta, vedenpitävyyttä, suojaavuutta viimalta, iskuilta*jne. vähemmän.

    Jos et tarvitse ylimääräisiä senttejä/millejä pituuteesi lisää niin osta kunnon ajokengät, et varmasti pety, mutta jos taas tarviit niin joudut soveltamaan... *
    ..tästä vastauksesta varmaan mitään hyötyä ollut mutta naputtelinpahan mielipiteeni julki.. UGH, olen puhunut, vetäydyn tiipiihini..
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  7. #7
    Samaa mieltä Alpinestar:n Webgoretex:stä: *
    Muuten tosi hyvät saappaat, mutta kiinnitys ei vain pidä....

    Kun alkaa tarpeeksi nyppimään niin pitää antaa suutarille vetoketjun laittoa varten. Jos vain joku inhimilliseen hintaan suostuu tekemään.
  8. #8
    Lainaa (FJR mopoilija @ Syys. 17 2003,07:01) kirjoitti
    Samaa mieltä Alpinestar:n Webgoretex:stä: *
    Muuten tosi hyvät saappaat, mutta kiinnitys ei vain pidä....

    Kun alkaa tarpeeksi nyppimään niin pitää antaa suutarille vetoketjun laittoa varten. Jos vain joku inhimilliseen hintaan suostuu tekemään.
    Mullon Alpinestars effexit, ne on kai samanlaiset kuin webit, mutta aukeavat eri puolelta. Ihan jees, pitävät vettä ja menevät hyvin nahkapuvun lahkeen päälle.

    Jarkko
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  9. #9
    Lainaa (Kissaeläjä @ Syys. 16 2003,21:48) kirjoitti
    Tjaah..tässäkin asiassa on monta puolta. Itse ajelin ekan syksyn ja kevään maihareilla, olivat ihan jees mutta eivät pidä kunnolla vettä eivätkä suojaa juurikaan yhtään jos vaikka satut lippaamaan. Hommasin Sidin vedenpitävät hmm..mitenköhännenytlajittelisi?..jokapaikan saappaat, ja tuntuvat olevan hyvät sellaiset. Ajavat asiansa ihan täysin, olivat suht edulliset eivätkä näytä ufopopoilta, joita Paprika tuossa edellä kauhisteli.. *Suojaavat (en tosin ole kokeillut lippaamista) jne. yms. usw.
    Itselle riitti ekan ajokauteni pari ekaa kevätkuukautta ja nahkaiset talvinilkkurit vaihtuivat Sidin DryRoad 2:iin Nyt ei tule vesi eikä viima jaloille Tosin "hiukka" lämpöisethän ne oli tuossa keskikesän 30 asteen helteissä, mutta ei silti mitkään umpikumisaappaat. Nyt ilmojen taas viilennyttyä ajo on jalkojenkin puolesta miellyttävää. Saas vain nähdä kuinka kauas kautta noilla sitten tarkenee, mutta saahan niistä vaikka pohjallisen pois ja villasukkaa tilalle => taitaa tulla jäät tien pintaan ennen kuin varpaat palelee => mp-kausi joka tapauksessa loppu, mutta sitten mennäänkin city-skodella, läpi talven
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    Saapasbuutsit on ok. Eivät kyllä suojaa äksidenteissä pahemmin ja jalkavaivat ovat perin v*ttumaisia, se puhuisi kunnon ajomonjen puolesta.
    Mutta itsekin käytän bootseja. Kunnon rasvat vaan pintaan, niin kestää vähän sadettakin.
    Ja onhan se vähä tyylikyssäriki..
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  11. #11
    Venäjän armeijan marssisaappaita oon käyttäny jo useemman vuoden prätkäillessä. Istuvat kuin itselleni tehdyt, helpot pukea (ei mitään turhia kiinnistyssysteemeitä), sopivan lämpimät, kestävät nahkasaappaaksi hyvin vesisadetta, ja kuten arvata saattaa, niin äitiä ei tule ikävä vaikka joutuisi vähän pidemmänkin matkan noilla kävelemään, ihan pro:t siis
    Suojaus ei tietenkään ole suojin varustettujen ajosaappaiden luokkaa, mutta suht paksua nahkaa ne kuitenkin ovat.
    Joten varauksin kyllä voin noitakin suositella, hintakin on enemmän kuin kohdallaan
    Ainoa ongelma siis saatavuus, venäjältä pitäisi kait lähteä hakemaan
    Pegaso IE
  12. #12
    mulla on sievin varrelliset turvakengät...suosittelen.
  13. #13
    Itsellä on Oxtarin TCS Sport kengät ja täytyy kyllä sanoa,että hyvät on. Pitää jalat kuivina rankkasateessakin, hengittävät hyvin ja ovat turvallisen tuntuiset. Yksi pahin miinus niissä on se ainainen narina, joka tulee kengissä olevista nilkan suojaimista..
    Alla punainen -04 tupla-X
  14. #14
    Buutsit lähiajossa ja lyhyillä reissuilla. Vanhat kunnon krossisaappaat pitemmillä reissuilla. Buutsit silti mukaan pakattuina. Krossisaappaitten metallikärjet herättävät kunnioitusta kotilokuskien keskuudessa(vilkulla ensin, jos ei tepsi, monoo suoraks, yleensä tilaa tulee)
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21
  15. #15
    Lainaa (Thundercat @ Syys. 17 2003,12:44) kirjoitti
    Itsellä on Oxtarin TCS Sport kengät... pahin miinus niissä on se ainainen narina, joka tulee kengissä olevista nilkan suojaimista..
    Niinpä. Hylkäsin tuon vaihtoehdon kun näin (ja kuulin) jonkun kävelevän sellaisilla. Voi helv***i, mikä narina. *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  16. #16
    Buutsit jalassa, aina. Bootfactorysta ostetut ja kolmet samanlaiset (jaa minäkö rajoittunut )
    Vähän valjasrasvaa pintaan ja pitää vettäkin ihan kiitettävästi

    -=Lake=-
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  17. #17
    Bootsit vuotivat kärjestä ja saumakitti oli loppu. Koitin käydä kyselemässä ajokenkien hintoja putiikista, jonka seurauksena kävelin ulos jalassa Oxtarin Explorerit.

    Ihan kivat popot. Isona erona bootseihin on, että mopoa liikuteltaessa kumipohjat pitävät, kuin tauti. Ei onnistu kaataa mopoa paikallaan. Jalka ei kyllä enää meinaa mahtua vaihdepolkimen ja jalkatapin väliin.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  18. #18
    Mä mopotan Oxtarin Matrix Gore-versioissa. Mukavat (mun) jalassa, ei tuu vesi sisään, vetskari toimii helposti (joissain Da***se kengissä vetskari menee ihan Yx-risti-kaks, ei liene pitkäikäinen). Ainoa "huonopuoli" moisissa on pinnan kuluminen mataksi, mikä vaikuttaa ainoastaan esteettiseen puoleen. Tosimies ei kenkiä lankkaa!

    Ja niillä voi jopa kävellä, kun eivät päästä kuppilaan sisälle pyörän kanssa *
  19. #19
    Itselläni on MP-Asun sport-kengät. Vedenpitävyyttä ei ole testattu, mutta myyjän mukaan pitävät ainakin roiskeita.

    Todella miellyttävät ne ovat jalassa ja mukava on ajaa. Paremmat kuin mitkään tavalliset kengät. Nilkkani on todella herkkä nyrjähtämään, mutta kengät ovat niin jäykät ettei tarvitse sitäkään pelätä.

    Ostin kengät, koska niiden hinta näin syksyllä ei ollut kuin 69 euroa.
  20. #20
    Oxtarin Matrixit suojaa meitsin tassuja, ja hyvin suojaakin.

    Moon ollu erittäin tyytyväinen. Mitä Bike-testissä luki että ovat liian kuumia, niin on pazkapuhetta! Mulla on tavallisia tennissukkia niissä, ja kesähelteessä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, ja jos on, niin laittaisivat sitten semmosia hengittäviä urheilusukkia.

    Vesi on pysyny erittäin hyvin ulkopuolella, mitään ei ole tullut läpi. Tukevat, ja hiljaiset. Ja vielä edulliset!

    Suosittelen!
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  21. #21
    Onhan noita kenkiä, ajaessakin aina jotain jalassa.. joko bootsit tai maiharit, ja ihan kivasti on pärjänny, minkä ny joskus on tullu pari vuorokautta reissussa ajettua märissä kengissä
  22. #22
    Onko niistä ns. racing- kenkien sivupaloista, yms. tecno- ominaisuuksista, oikeasti hyötyä esim. radalla ajaessa?

    Eli sitä tässä lähinnä haen, että onko mitään järkeä ostaa tuollaisia racing- tyylisiä, narisevia kuukenkiä, muuten kuin jos haluaa olla WannaBeeKallio. Vai kannattaako ennemmin satsata hyviin touring- kenkiin, jotka ovat kengän malliset, pitävät vettä ja sisältävät oleellisimmat suojat, eivät narise ja ovat yleensä oleellisesti halvemmat. Ajoi sitten tiellä tai radalla.

    Mielipiteitä?
  23. #23
    Lainaa (GriZzLy @ Syys. 18 2003,21:06) kirjoitti
    Oxtarin Matrixit suojaa meitsin tassuja, ja hyvin suojaakin.

    Moon ollu erittäin tyytyväinen. Mitä Bike-testissä luki että ovat liian kuumia, niin on pazkapuhetta! Mulla on tavallisia tennissukkia niissä, ja kesähelteessä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, ja jos on, niin laittaisivat sitten semmosia hengittäviä urheilusukkia.

    Vesi on pysyny erittäin hyvin ulkopuolella, mitään ei ole tullut läpi. Tukevat, ja hiljaiset. Ja vielä edulliset!

    Suosittelen! *
    Meikällä kans Oxtar Matrixit ja en voi olla kun samaa mieltä. Tosi hyvät tossut!
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  24. #24
    Lainaa (Lake @ Syys. 17 2003,13:07) kirjoitti
    Buutsit jalassa, aina. Bootfactorysta ostetut ja kolmet samanlaiset (jaa minäkö rajoittunut )
    Vähän valjasrasvaa pintaan ja pitää vettäkin ihan kiitettävästi *

    -=Lake=-
    Samoilla monoilla liikutaan. Nyt tosin vaihdoin pyöreäkärkisiin ja paksumpipohjasiin. Kolmannet PekkaLahdet mullakin siis menossa. Noin Cobrettin mainitsemat marssikengät kuulostavat hyviltä vaihtoehdoilta: varmasti tukevat ja kestävät. Mistä ostit, oliko pahan hintaiset?

    Radalla täytyy sitten käyttää matalampaa "oikeaa" ajokenkää sen takia että mahtuu jalka paremmin kiksin ja asvaltin väliin.
    Arlen who?
  25. #25
    Lainaa (bubblefaerie @ Syys. 16 2003,11:52) kirjoitti
    Mulla on Alpinestarsin Web goretexit ja pois en vaihtas, on Niin hyvät *
    Samat lenkkarit on mullakin, hyvät kengäthän ne on. Täytynee kuitenkin pestä tai vaihtaa nuo pohjalliset pikapuoliin, alkaa jalkahiki tehdä hallaa...
  26. #26
    Richan Aqua Touringit on.. eip oo viel paljoo kerenny kokemuksii kertymään, mutta on ne jalassa pysyny..
    KTM 690SM
  27. #27
    Dainesen Rap-saappaita olen käyttänyt, eli suojattu touring/yleis-malli goretexillä. Hyvin tuntuu toimivan ihan yleisesti ja kokemuksen perusteella, kestää myös jäädä lipoissa pyörän alle niin, että jalka säilyy ehjänä. Ottipa minkä saappaan tahansa, kannattaa varmaan miettiä miten se on suojattu. Itse en kovin innokkaasti ajaisi pelkillä maihareilla tai vastaavilla vaikka yleiskäytössä ne mukavat ja tyylikkäät ovatkin.
  28. #28
    Lainaa (900S.i.e @ Syys. 19 2003,13:15) kirjoitti
    Lainaa (Lake @ Syys. 17 2003,13:07) kirjoitti
    Buutsit jalassa, aina. Bootfactorysta ostetut ja kolmet samanlaiset (jaa minäkö rajoittunut )
    Vähän valjasrasvaa pintaan ja pitää vettäkin ihan kiitettävästi *

    -=Lake=-
    Samoilla monoilla liikutaan. Nyt tosin vaihdoin pyöreäkärkisiin ja paksumpipohjasiin. Kolmannet PekkaLahdet mullakin siis menossa. Noin Cobrettin mainitsemat marssikengät kuulostavat hyviltä vaihtoehdoilta: varmasti tukevat ja kestävät. Mistä ostit, oliko pahan hintaiset?

    Radalla täytyy sitten käyttää matalampaa "oikeaa" ajokenkää sen takia että mahtuu jalka paremmin kiksin ja asvaltin väliin.
    Faija oli vuosia sitten paljon duunissa venäjällä, sieltä sitten löytyi tuommoiset jostain sekatavarakaupasta.
    Hintaa en enää tarkasti muista, mutta markoissa alle satasen kuitenkin.
    Niin, ja käytössä nuo ovat siis olleet jo viisi vuotta, eikä kunnossa mitään valittamista
    Venäjän ollessa kyseessä ei saatavuudesta osaa kyllä mitään sanoa. Yleensä kyllä itänaapurissa tuotteet eivät päätähuimaavaa tahtia uudistu joten löytyä voisi vieläkin...
    Pegaso IE
  29. #29
    Dainesen Rap tossut jätti jalkaan noin 5cm pitkän ja 2cm arven, pannuissa jarrupoljin tökkäsi pohkeeseen ja tylppätrauma repi isohkon haavan, luu näkyi jne.

    Ei olis käynyt jos olisi ollu Sidin Krossisaappaat jalassa..

    Jutun pointtihan on se että kannattaa aikuisten oikeesti käyttää popoja jotka suojaa jalkoja, nilkkamurtumat on vittumaisia..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  30.  
  31. #30
    Mulla on MP-ASUN Road saappaat jalassa ja hyväks on todettu.
    Hinta-laatu suhteeltaan ihan oivat saappaat katu kurvailuun.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen