Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 92:een 92:sta
  1. #91
    Hei,

    Viime syksynähän tuli tellusta dokumentti, jossa esiteltiin tutkimusta, jossa joku suomalainen tohtorismies oli tutkinu nopeuksien vaikutusta liikenneonnettomuuksiin. Kyseessä oli siis nykyajan autot, nykyajan teillä. Siinä oli tieteellisesti perusteltu, miksi nopeusrajotuksia voitais nostaa ainakin ne 20kmh. Nykyiset nopeusrajoitukset on vuodelta miekka ja kypärä; ajalta jollon autojen jarrut, turvamekanismit ym oli ihan kivikautisia. Myös sen ajan tiestö oli pikkusen eri sfääristä, kuin nykyiset. Luonnollisesti Suomen talvi ja loskakeli muuttaa näitä, mutta senhän meistä jokainen ymmärtää.
    Toisaalta Suomen ajokulttuuri on vielä niin suosta, että ehkä pitää antaa sen vielä vähä jalostua, että pystytään nopeuksia nostaan. Täällä jos esim. mopolla ajaa ruuhkassa kaistojen keskellä, tulee kansainvälistä sormimerkintää oitis ja saa pelätä, että joku kateuksissaan nakkaa oven auki, että loppuu seki etuilu..
    Pari viikkoa sitte pörrätessäni Italiassa tajus sen toisen maailman, mikä siellä on. Mun diesel Fordini ei paljo 130kmh enempää kulkenu, ja jaloissahan mää siellä olin. Mietiskelinki siinä, että onkohan siellä liene paljo enemmän niitä onnettomuuksia, ku täälä..

    Pannaanko joku adressi liikenteeseen nopeuden noston puolesta?
  2.  
  3. #92
    Ehdotan seuraavia ajokorttiluokkia:
    -hämäräkortti
    -lumikeli
    -ruuhka
    -nopea ajo

    Jos ei ole hämäräkorttia (huononäköiset tms) niin iltaisin kuljetaan julkisilla kulkuvälineillä, sama lumikelillä.
    Jos ei ole ajokokemusta tai -varmuutta niin ruuhka-aikoina ei ole rattiin asiaa.
    Ilman nopea ajo-korttia (ei kykene ajamaan suurinta sallittua nopeutta hyvissä olosuhteissa) ei ole asiaa moottoritielle, niillä on kaikilla jo nyt vaihtoehtoiset reitit traktoreille jne.

    Näin saadaan pois liikenteestä kaikki hidastelijat ja homma sujuu kuin tanssi (ja meikän hermot kestää paremmin)


    Ehdotusta saa parannella kunhan lopullinen laki nimetään mun mukaani
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234