Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    "Uudessa" K1100LT -95 pyörässäni vilkkuu ABS jarrujen valot.
    ..elikkä nopeusmittarin ja kiekkamittarin ABS valot alkavat vilkkumaan noin 7km välein. Missäköhän vika?

    Tässä mallissa on vissiin uudemmat ABSit kun ei ole niitä isoja sylintereitä sivulaukkujen vieressä. Penkin alla näyttäisi olevan ABS jarrujen "ohjausyksikkö"


    - kokeilin toimiiko ABSit.
    Eturenkasta en saanut jumiin, mutta ei ne kyllä pahasti "paukuttaneetkaan", joten en ole varma tuliko tarpeeksi tiukasti jarrutettua.
    Takarenkaat meni jumiin, vähän oli kyllä "paukutusta" niin kuin olisi välillä vähän antaneet periksi.


    - olen tarkastanut anturien etäisyyden ja ne on OK!
    - latasin akun viime yönä (en ole kyllä varma onko akku tai lataus OK! ei ole mittaria)

    - ottaakohan ABS kantaa kuluneisiin jarrupaloihin, ne on ihan lopussa takana?


    Oisko kokemusta tai vinkkejä aiheeseen liittyen?
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  2. #2
    appiukollani vilkuttaa r1100rt myöskin abs valoa. mikäli nyt oikein kuuntelin juttua niin johtuu/saattaa johtua vanhasta akusta. vie käynnistyessä virtaa absältä pois joten se sulkee itsensä eikä enää lähde käyntiin. vilkkuessa abs ei ole käytössä joten älä kokeile eturengaslukkoa
    uusi akku niin pitäisi skulata.



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  3. #3
    Kaverille tuli pari vuotta sitten Euroopan reissussa samanlainen vika. Mittailivat sitä oikein BMW-liikkeessä ja diagnoosi viittasi kalliiseen vikaan, en muista tarkkaan.. Onneksi sitä osaa ei löytynyt ja pikakorjaus suoritettiin teipinpalalla merkkivalon päälle.
    Käytti pyörää sitten reissun jälkeen Myllymaalla ja viaksi paljastui hapettunut johtojen liitos.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  4. #4
    Hei,
    itselläni oli samanlainen toiminta keväällä. Olin kuullut ABS:n vilkuttelevan akun virran vähyydestä. Totesin itse saman kun ensi starttauksen jälkeen ajelin varttitunnin ja pysäytin vain käynnistääkseni uudestaan. Tällöin ABS valot lakkasivat vilkkumasta ja eikun akkukauppaan. Nyt alla EXIDE:n 19 Ah akku ja vilkuttelu loppunut.
  5. #5
    KIITOKSET VINKEISTÄ!!!!

    Uusi ExHiden 19Ah akku ja ABSien vilkkuminen loppui samantien!

    (PS. En ole kyllä oikein uskaltanut etujarrun ABSin toimivuutta kokeilla)

    KIITOS!!
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  6. #6
    loistavaa... hyviä loppukesän ajeluita ja saattaa ne absien toimivuudetkin vielä tulla syyssateilla testattua
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  7. #7
    Lainaa (Prätkis @ Syys. 02 2003,20:35) kirjoitti
    (PS. En ole kyllä oikein uskaltanut etujarrun ABSin toimivuutta kokeilla)
    Kannattaa kokeilla, aloita ihan jostain parista-kolmestakympistä ja siitä vähän kerrassaan nostat nopeutta. Kyllä ne ABSit toimii ja sitten niiden hyöty vasta tulee oikeuksiinsa, kun uskallat käyttää etujarruakin kunnolla.

    Sen verran olen omallani harjoitellut, että koemielessä uskallan satasen vauhdissa tehdä paniikkijarrutuksen jopa hieman märällä asfaltilla. Tositilanteessa toivottavasti suuremmassakin nopeudessa..
    Jarruttaessa pitää muistaa: Pidä katse (myös) jarruttaessa kaukana, äläkä anna sen painua alas niin tasapaino säilyy ja pyörän hallinta pysyy hanskassa ..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #8
    Taas on K1100LT pyörässä ABS huolia. ABS valot vilkkuu.
    En saanut resetoitua alla olevan ABS linkin ohjeiden mukaisesti.
    http://www.largiader.com/abs/absfault.html

    Haluaisin testata ABS valoja. Ylläolevan linkin mukaisesti, mutta ei oo tuo kolvaus homma ihan hanskassa, joten en taida ostata tehdä tuota kaapelia. Voiko saman testin tehdään esim. yleismittarilla tmv.
    You can make a simple readout light with a 2mA LED and a 1200-Ohm resistor in series. Radio Shack also sells 12V LEDs such as 276-011B which work well all by themselves. Don't try to use an incandescent light bulb (a common test lamp) because it will draw too much current.

    Akussa pitäisi olla virtaa, että siitä ei pitäis olla kiinni, ehkä?

    Kävin bemari liikkeessä ja siellä epäilivät heti pumppua, jonka hinta on yli 1000 euroa. Ei oikein innosta laittaa yli tonnin osaa 3 tonnin pyörään.

    Oisko vinkkejä aiheeseen liittyen.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  9. #9
    Lainaa Prätkis kirjoitti Katso viesti
    Taas on K1100LT pyörässä ABS huolia. ABS valot vilkkuu.
    En saanut resetoitua alla olevan ABS linkin ohjeiden mukaisesti.
    http://www.largiader.com/abs/absfault.html

    Haluaisin testata ABS valoja. Ylläolevan linkin mukaisesti, mutta ei oo tuo kolvaus homma ihan hanskassa, joten en taida ostata tehdä tuota kaapelia. Voiko saman testin tehdään esim. yleismittarilla tmv.
    You can make a simple readout light with a 2mA LED and a 1200-Ohm resistor in series. Radio Shack also sells 12V LEDs such as 276-011B which work well all by themselves. Don't try to use an incandescent light bulb (a common test lamp) because it will draw too much current.

    Akussa pitäisi olla virtaa, että siitä ei pitäis olla kiinni, ehkä?

    Kävin bemari liikkeessä ja siellä epäilivät heti pumppua, jonka hinta on yli 1000 euroa. Ei oikein innosta laittaa yli tonnin osaa 3 tonnin pyörään.

    Oisko vinkkejä aiheeseen liittyen.
    Kas kun Bemari-liike ei tarjonnut mahdollisuutta lukea vikakoodi/ ja mahdollisesti resetoida se? Höh...
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Lainaa Prätkis kirjoitti Katso viesti
    Taas on K1100LT pyörässä ABS huolia. ABS valot vilkkuu.
    En saanut resetoitua alla olevan ABS linkin ohjeiden mukaisesti.
    http://www.largiader.com/abs/absfault.html

    Haluaisin testata ABS valoja. Ylläolevan linkin mukaisesti, mutta ei oo tuo kolvaus homma ihan hanskassa, joten en taida ostata tehdä tuota kaapelia. Voiko saman testin tehdään esim. yleismittarilla tmv.
    You can make a simple readout light with a 2mA LED and a 1200-Ohm resistor in series. Radio Shack also sells 12V LEDs such as 276-011B which work well all by themselves. Don't try to use an incandescent light bulb (a common test lamp) because it will draw too much current.

    Akussa pitäisi olla virtaa, että siitä ei pitäis olla kiinni, ehkä?

    Kävin bemari liikkeessä ja siellä epäilivät heti pumppua, jonka hinta on yli 1000 euroa. Ei oikein innosta laittaa yli tonnin osaa 3 tonnin pyörään.

    Oisko vinkkejä aiheeseen liittyen.

    Tuossa lienee 3-pinninen diagnostiikkaliitin, GS911 3-pin ei aivan maltaita maksa että jos noiden vanhempien bemareitten kanssa touhuaa niin sellaisen hankinta voi olla hyväkin juttu. http://shop.dieselschrauber.de/gs-91...p-250-l-en.php
  11. #11
    Vikakoodin saat selville Bilteman 12V ledillä, tuotenumero 43-870, hinta 2.49 €.
    Kytke se johdolla sen testeriplugin keskimmäisestä reiästä akun miinus-napaan.
    Kytkentäsuunnalla on väliä.

    Laske kuinka monta kertaa led vilkkuu.
    Lampun vilkkuminen kertoo sen vikakoodin numeron vilkkumisten määrällä.

    Vikakoodit ovat nuo:
    • 1. front pressure modulator
    • 2. rear pressure modulator
    • 3. front wheel speed sensor
    • 4. rear wheel speed sensor
    • 5. battery voltage too low
    • 6. ABS relay
    • 7. ABS control unit
    • 8. sensor gap front or rear, or other outsude influence
    • 9. <unknown, but seems to exist>
    • 16. reportedly "Failed plunger test" (also seems to be persistent)

    Voi sen testata analogisella yleimittarillakin.
    Viisari putoaa yhtä monta kertaa kuin tuo ledi vilkkuu.

    Tuossa vielä linkki ohjeeseen, jonka tein aikoinaan huoltorompulleni, klik
    (PS, nyt tuon pitäisi avautuakin)


    Tuollainen:
    43-870_xl_1.jpg
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 09.05.2017 klo 14:36.
    Pekka
  12. #12
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Tuossa lienee 3-pinninen diagnostiikkaliitin, GS911 3-pin ei aivan maltaita maksa että jos noiden vanhempien bemareitten kanssa touhuaa niin sellaisen hankinta voi olla hyväkin juttu. http://shop.dieselschrauber.de/gs-91...p-250-l-en.php
    Mulla olis tollanen hyllyssä Jos kiinnostaa, niin YV'tä vaan...
    <p>2002-2014</p>
  13. #13
    Ehdin laittaa jo GS-911 mittarin tilaukseen.
    Oottelen mittarin tuloa ja kyselen taas sitten lisää.
    Onkohan tämän mittarin käytössä mittään erityistä?
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  14. #14
    Lainaa Prätkis kirjoitti Katso viesti
    Ehdin laittaa jo GS-911 mittarin tilaukseen.
    Oottelen mittarin tuloa ja kyselen taas sitten lisää.
    Onkohan tämän mittarin käytössä mittään erityistä?
    Ei mutta olennaista on tuo Motronicin versio / diagnostiikkaliitin. Jos kolmipinninen, niin perus-GS-911 ei tuohon liity ilman adapteria.
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Ei mutta olennaista on tuo Motronicin versio / diagnostiikkaliitin. Jos kolmipinninen, niin perus-GS-911 ei tuohon liity ilman adapteria.
    Minkähänlainen lisäadapteri pittää vielä hankkia?
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  16. #16
    Lainaa Prätkis kirjoitti Katso viesti
    Minkähänlainen lisäadapteri pittää vielä hankkia?
    Ei minkäänlaista jos tilasit tämän GS 911 3-pin lukijan johonka linkitin tuossa aiemmin, http://shop.dieselschrauber.de/gs-91...p-250-l-en.php. Joka on nimenomaan tarkoitettu vanhemmille K- ja R-sarjan Bemareille K100, K1100 R1100 R850 jne.

    Tuo adapterin hankinta koskee ainoastaan pyöreällä liittimellä, 10-pin, olevaa GS 911 lukijaa. Tämä taas on tarkoitettu K1200 R1150 ja näitä uudemmille pyörille, ainoan poikkeuksen tekee R1100S jossa on pyöreä diagnostiikkaliitin R1150:sen tapaan. On ainoa R1100-sarjan pyörä jossa sellainen on. Adapterin hankkiminen tähä uudeempaan lukijaankaan ei ole järkevää - jos tarvitsee lukea vanhempien bemareitten vikakoodeja - koska GS 911 3-pin lukija on halvempi kuin adapteri.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 12.05.2017 klo 00:01.
  17. #17
    Nyt sain tämän GS-911 laitteen.

    Yritin lukea ABS jarrun virhekoodin mutta ei onnistunu.

    Virheilmoitus Failed to read fault codes: No Response from controller.

    Virta päällä, ei ole hätäkatkaisin päällä, vaihde vapaalla, ja laite kytkettynä 3-pinniseen liittimeen.

    Kattelin, että GS-911 tukee 1994-1999 ABSII pyöriä. Mun pyörä on vuosimallia 1992,
    joten johtuiskohan siitä, ettei lue vikakoodia.

    Pittää vissiin sittenkin vielä perehtyä tuohon ledi systeemiin.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  18. #18
    Joo, kysäsin tavaran toimittajalta ja totesi, että ei toimi ABS I vikakoodin luku kyseisellä laitteella.

    Mitenkä tuo ledi homma toimii? Eli pitääkö olla virta päällä, pyörä käynnissä jne???

    Pekkavee maintsit, että kytkentä suunnalla on väliä. Mitä sillä tarkoitit?
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  19. #19
    Nyt ledi valo toimi, kun vaihdoin kaapeleiden paikkaa toisin päin.

    7 kertaa tuo näytti vilkkuvan, joten taitaa olla ABS keskusyksikkö rikki.
    Maksaa ihan älyttömästi, joten enpä taida alkaa hankkimaan uutta.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  20. #20
    Lainaa Prätkis kirjoitti Katso viesti
    Joo, kysäsin tavaran toimittajalta ja totesi, että ei toimi ABS I vikakoodin luku kyseisellä laitteella.

    Mitenkä tuo ledi homma toimii? Eli pitääkö olla virta päällä, pyörä käynnissä jne???

    Pekkavee maintsit, että kytkentä suunnalla on väliä. Mitä sillä tarkoitit?
    Virta päällä, pyörän ei tarvitse olla käynnissä.
    Tarkoitin, että led johdot pitää kytkeä niin, että plus tulee plussaan ja miinus miinukseen.
    Kokeilla voi vaikka akulla.
    Toinen johto plussaan ja toinen miinukseen.
    Jos ei led pala, niin sitten toisinpäin.
    Se plus puoli pitää kytkeä siihen 3-pinniseen liittimeen.
    Edit. HUPS, jäi tuo edellinen viesti lukematta, mutta tässä kuitenkin selvitys asiaan.
    Pekka
  21. #21
    Minulta saattaisi löytyä kunnostettu ABS yksikkö, kunhan puran sen ja tutkin mikä siinä on.
    Soita mulle, puh 050 5768 480.
    Pekka
  22. #22
    Elikkä pyörä herjasi virhekoodia 7 control unit.
    Huom! Tämä pyörä on viestin alusta poiketen eri pyörä vuosimallia 1992,
    jossa on vielä tämä ABS1 jarrujärjestelmä, joka on vuosimallin 90-92 K100RS malleissa.

    Vikahan viittaa siinä penkin alla olevaan CONTROL UNIT ABS (34 52 1 459 924) osaan.
    Sehän on sellainen sähköinen osa jonka ei uskois oikein helpolla menevän rikki.

    vai onko vika HYDRAULIC UNIT (34 51 2 310 442) yksiköissä, joita tässä vuoden 1992 mallissa on 2kpl.
    Eli nämä on niitä "pallukoita" takarenkaan molemmin puolin.

    Aattelin vielä irrottaa akkua ja kokeilla ABSin nollausta. Jos ne ei onnistu, niin aattelin ostaa
    käytettynä sen "control unit" yksikön, mikä se sitten onkaan.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  23. #23
    Mä voisin ostaa tuon GS 911:n mutta mikähän se sopiva hinta on? Mulla on pari pyörää mihin se käy, tosin ABS:t on vaan toisessa. Saako tuolla muita vikakoodeja ulos?
  24. #24
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Mä voisin ostaa tuon GS 911:n mutta mikähän se sopiva hinta on? Mulla on pari pyörää mihin se käy, tosin ABS:t on vaan toisessa. Saako tuolla muita vikakoodeja ulos?
    Saahan tuolla vikakoodit, jotka Motronic ja ABS "ulos-antavat". Pääsääntö tietty, että mitä vanhempi mopo, sen karumpi/lyhyempi lista. Tuolla vanhemmalla 3-pinnisellä ei myöskään saa "live-dataa" moottorin toiminnasta.
    <p>2002-2014</p>
  25. #25
  26. #26
    Vaihdoin control unitin siitä akun takaa. mutta ei tullu vieläkään ABS jarrut kuntoon.
    Vilkkuu nyt kolme kertaa, jolloin viittaisi etujarrun anturiin. En oo kyllä ihan vakuuttunut tuosta vikakoodin oikeellisuudesta.
    Aloin miettimään, että miten lasketaan tuo välähdysten määrä. Loogiselta tuntuu, että kun on ollut ensin se kiinteä valo, niin sitten lasketaan siitä ne vilkutukset. yks lyhyt toinen lyhyt ja kolmannella jää pidemmäksi aikaa päälle. Tulkinta on että virhekoodi kolme on oikea määrä. Vai olisiko sittenkin kaksi vilkutusta ja sitä kiinteää pitkää ei laskettais ollenkaaan?
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  27. #27
    Ketjuun syvemminperehtymättä, paljon on etuabsanturin etäisyys, kehästä?
    K1200rs '05 , Rsv 1000 Rr
  28. #28
    Lainaa Pamari kirjoitti Katso viesti
    Ketjuun syvemminperehtymättä, paljon on etuabsanturin etäisyys, kehästä?
    0.45-0.55 mm
    Pekka
  29.  
  30. #29
    Lainaa Prätkis kirjoitti Katso viesti
    Aloin miettimään, että miten lasketaan tuo välähdysten määrä. Loogiselta tuntuu, että kun on ollut ensin se kiinteä valo, niin sitten lasketaan siitä ne vilkutukset. yks lyhyt toinen lyhyt ja kolmannella jää pidemmäksi aikaa päälle. Tulkinta on että virhekoodi kolme on oikea määrä. Vai olisiko sittenkin kaksi vilkutusta ja sitä kiinteää pitkää ei laskettais ollenkaaan?
    Tuo on kaksi vilkutusta.
    Kiinteää pitkää ei lasketa.
    Pekka