Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Vuosikausia hyvin palvelleet tavalliset nahkaiset ajosaappaat alkavat olla finito. Kenkien sadesuojien päällelaittamiseen kyllästyneenä siirtyminen goretexeihin houkuttaa. Muitakin kalvoja on tarjolla, mutta olen ymmärtänyt, että goretex on ominaisuuksiltaan omaa luokkaansa. Hyvä ja halpa loppui tunnetusti jo ennen sotia, joten halpoja jäljitelmiä kannattanee varoa, vai?

    Vaatepuolen goretexin vedenpitävyydestä ja kosteuden haihtumiskyvystä on ollut tässäkin voorumissa puhetta. Kyselenpä silti vielä kokemuksia kenkien osalta.

    Siis, kun meikäpojan jalkapallomailat eivät todellakaan ole kaikkein vähiten hikoavaa sorttia, niin arveluttaa, poistuuko hiki sievästi gorekalvon läpi vai uivatko jalat hellekelissä omassa liemessään? Tavalliset nahkabootsithan eivät ole täysin tuulenpitävät, niinpä ilmanvaihto toimii ajossa varsin hyvin. Mutta miten on goren laita?
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  2. #2
    Itse samaisesta kosteusongelmasta kärsivänä voin mainita, että käyttämäni Alpinestarsin webit pitävät jalan kuivana. Itselläni oikeastaan kostuu ainoastaan sääri, koska siinä on varressa muovisuoja. Eikä tuota ajossa huomaa, mutta sitten kenkää poisotettaessa. Muutoin ei hikiongelmaa ole tullut.
    - Rajatonta Voimaa! -
  3. #3
    Mullakin on asia mietityttänyt. Kumpparit on vedenpitävät, mutta eivät suojaa vahingon sattuessa.

    Joten kyselin kengiä ja myyjä lupasi, että Sidi Dry Road 2 kengät pitävät vettä (en muista mitkä kalvot)...

    Uhosin myyjälle, että jos eivät pidä vettä niin palautan kengät.

    Menin kotiin laitoin ammesseen 15cm vettä, pari betankki kuulaa kengää ja odottelin pari tuntia.
    Kokeilin kenkiä sisältä ja ihan kuivathan ne oli. Reissussakin on kyseiset kengät pitäneet vettä.
    Kävi vielä niin, että kolarin poron kanssa pyörällä. Nilkka nyrjähti lievästi...mutta mitenköhän olisi käynyt kumppareiden kanssa??
    Kengät meni lunastukseen mutta ostin uudet samanlaiset.

    Mutta kyllähän nämä "goretex" kengät on kuumia, joten jalat hikoilee aika kovsasti... josta seuraa lievä kosteuden tunne.

    PS. Oxtarillakin on hyviä vedenpitäviä kenkiä.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  4. #4
    Diadoran Goretexit ovat aivan ehdottomat sadekelisaappaat! Eikä hikoile tassut
    Elämä on ajamista varten!
  5. #5
    IXS Ultra, lieneen paras gore kenkä jos ei halua ihan tuollaista racing kenkää.
  6. #6
    Juu, mulla on vuoden vanhat Oxtar -saappaat ImperTex-kalvolla eikä ne taida päästä lähellekkään Gore-kenkiä. Varpaat tuppaa kastumaan kun kovassa sateessa ajelee. Pienet sateet menee ihan ok.
    Pakkanen kesyttää nudistin
  7. #7
    Alpinestarsin Web GoreTexit toista kesää menossa.
    Vielä ei oo varpaat kastunu kaatosateessakaan.
    Olihan ne aikas hintavat, mutta on ne sen arvoiset.
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  8. #8
    Oxtarin Matrixit gorella, 160 e tarjouksessa ja ainakin toistaiseksi pitäneet vettä ja minun jalkaan sopivimmat elikkä niitä minä suosittelisin oman kokemuksen perusteella.
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  9. #9
    Kolmatta kesää vanhat Tuusmotorista hankitut Imper-texit. Pitää vettä aivan hiton hyvin. Ainoa haittapuoli vaan on, että vesi pysyy sisällä, ei ulkona. Uudesta lähtien.
    No joo, ihan tosissaan.. Ainakaan näillä mun Imper-texeilläei tee mitään, se tuli taas Eestin etapissa testattua.. Kastuvat melkein yhtä nopeasti kuin nuo mun vuorettomat saappaat mutta eivät kuivu normaalissa huoneenlämmössä edes puolessa vuorokaudessa.
    Huono ostos
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  10. #10
    Kaz:n avatar
    Liittyi May 2003
    Melkein Savon sytämmessä
    Lainaa (Mik@ @ Elo. 18 2003,15:56) kirjoitti
    Oxtarin Matrixit gorella, 160 e tarjouksessa ja ainakin toistaiseksi pitäneet vettä ja minun jalkaan sopivimmat elikkä niitä minä suosittelisin oman kokemuksen perusteella.
    Yhtyy tähän...
  11. #11
    Uusimmassa Biken numerossa taisi olla jotain testailua kengistä. Sieltä lisätietoa.
    bon voyage...
  12. #12
    Lainaa (Atte @ Elo. 26 2003,08:08) kirjoitti
    Uusimmassa Biken numerossa taisi olla jotain testailua kengistä. Sieltä lisätietoa. *
    Oli vaan melko suppea artikkeli ja ei edes hintoja (OVH) näkyvillä, lisäksi esim. IXS malli joka oli testissä ei kuulu Suomessa myytäviin malleihin. Noin siis vain äkkiä vilasten.
  13. #13
    Lainaa (JP_445 @ Elo. 26 2003,08:14) kirjoitti
    Lainaa (Atte @ Elo. 26 2003,08:08) kirjoitti
    Uusimmassa Biken numerossa taisi olla jotain testailua kengistä. Sieltä lisätietoa. *
    Oli vaan melko suppea artikkeli ja ei edes hintoja (OVH) näkyvillä, lisäksi esim. IXS malli joka oli testissä ei kuulu Suomessa myytäviin malleihin. Noin siis vain äkkiä vilasten.
    Juu. Oli aika huitaisten tehty testi, kuvaa lehden tasoa. Erikoinen juttu mielestäni, että "lämmin" on kengissä negatiivinen ominaisuus. Ehkä kenties "hiostavan kuuma" olisi ollut parempi luonnehdinta?

    Kenkien hinnat muuten oli siinä merkkikohtaisessa arviointiosuudessa mainittu, mutta piilotettu aika hyvin.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  14. #14
    Lainaa (J@ck @ Elo. 25 2003,23:39) kirjoitti
    Kolmatta kesää vanhat Tuusmotorista hankitut Imper-texit.

    Huono ostos *
    Tuusmotorista minäkin: kerran vaihdettiin takuuna, kun vuori tulee ulos mukana riisuttaessa. Sama ongelma vaihtoparin kanssa. Laittelin jäykemmät pohjalliset, jotka osin auttoi. Nyt 2-kesää vanhat ja ilmeisesti kalvo loppu. ½-tunnin jälkeen kastuu.

    Biken testin voittaja on kuitenkin ihan mielenkiintoinen vaihtoehto.Hinta on tosin rasvainen. Jalat kun on syytä pitää kuivana, jos meinaa säilyttää ajokuntonsa. Tämäkin alku- ja loppukesä on siitä esimerkki
    ... jotain piti muistaa
  15. #15
    Matkamotoristina vannon goren ja vaelluskenkien yhdistelmän nimeen. Ajotuntuma toisten mielestä hitusen heikompi kuin kunnon ajokengillä, mutta itse en ole huomannut moista. Johtuisikohan siitä, että en ole prätkäkengillä ajanut vuosiin? *

    Monikäyttöisyydessään vaelluskengät ovat ykköset ajokenkinäkin, reissussa tai kaupungissa kävellessä ei tule rakkoja jalkoihin, eikä tarvitse monia kenkiä mukana raahata. Niin, siis mikäli reissuun tai elämään kuuluu jotain muutakin toimintaa kuin vain ajamista. * Tietenkään vaelluskengät eivät ole yhtä tukevat tai suojaavat onnettomuustilanteissa kuin kunnon ajokengät, mutta aika hyvät kuitenkin.

    Hiostavuus taas... noh, ainahan nahkakenkä hiostaa. Omat gorekenkäni olivat jokseenkin hiostamattomat kunnes erehdyin vahaamaan ne myyjän suosittelemalla vahalla ennen reissua. Siihen loppui hengittävyys. Ja reissun jälkeen kengät olivat siinä kunnossa, että oli turha mennä kyselemään vaihtamista * *Mutta muuten olen ollut kenkiini tyytyväinen vuosia, niin pyörän selässä kuin jalkamiehenäkin (ts. -naisena)
    Joka vanhoja kaivelee - sitä tikulla silmään!
  16. #16
    niinhän ne sanoo ettei hyvää ja halpaa ole...mut ompas...ostin Pololta Performerit, hinta 99 ja Goret...enpä vois tyytyväisempi olla.Tänä kesänä on sateen lisäksi joutunut käveleen märissä metsissä kokoontumisajoissa...enkä muuten muista miltä tuntuu märät jalat...haluaisin pitää niitä talvellakin...miksei muka käy
  17. #17
    voi niitä hyviä tossuja piellä talavellakin.
    mulla on ja oli vuodelta 1979 maiharit jaloissa mp-kenkinä ja kesät talavet jaloisa, nyt ne on lopussa.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  18. #18
    Lainaa (Kaz @ Elo. 26 2003,06:50) kirjoitti
    Lainaa (Mik@ @ Elo. 18 2003,15:56) kirjoitti
    Oxtarin Matrixit gorella, 160 e tarjouksessa ja ainakin toistaiseksi pitäneet vettä ja minun jalkaan sopivimmat elikkä niitä minä suosittelisin oman kokemuksen perusteella.
    Yhtyy tähän...
    Samat ja toimii.
    Italian hinta 130€
  19. #19
    Sievin vedenpitävä turvasaapas . Jalat pysyvät kuivana ja hikoilevat vähemmän kuin tavallisessa nahkakengässä.
    Ilman lapsia ei ole huomista.
  20. #20
    Lainaa (Maalaistollo @ Syys. 03 2003,13:33) kirjoitti
    Sievin vedenpitävä turvasaapas . Jalat pysyvät kuivana ja hikoilevat vähemmän kuin tavallisessa nahkakengässä.
    Ostimpa minäkin Sievin maiharit gore-kalvolla ja täytyy sanoa että erittäin hyvät ajo"popot". Pitää veden ulkopuolella ja eivät hiosta, sekä erittäin hyvät myös kävellä.
  21. #21
    Lainaa (Immi @ Syys. 03 2003,19:21) kirjoitti
    Ostimpa minäkin Sievin maiharit gore-kalvolla ja täytyy sanoa että erittäin hyvät ajo"popot". Pitää veden ulkopuolella ja eivät hiosta, sekä erittäin hyvät myös kävellä. *
    Niin, tuo kävelypointti on myös sinällään tärkeä, että kun meikä matkamopoilijana saattaa haluta astella metrin tai pari jossakin kohteessa, niin varsinaiset ajoon tarkoitetut saappahaiset jäykkine, kovine ja vieläpä liukkaine pohjineen voivat olla aikamoinen kärsimys. Mutta mutta: turvallisuus versus mukavuus, siinäpä pulma!
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  22.  
  23. #22
    Lainaa (Guest @ Syys. 03 2003,10:34) kirjoitti
    Lainaa (Kaz @ Elo. 26 2003,06:50) kirjoitti
    Lainaa (Mik@ @ Elo. 18 2003,15:56) kirjoitti
    Oxtarin Matrixit gorella, 160 e tarjouksessa ja ainakin toistaiseksi pitäneet vettä ja minun jalkaan sopivimmat elikkä niitä minä suosittelisin oman kokemuksen perusteella.
    Yhtyy tähän...
    Samat ja toimii.
    Italian hinta 130€
    Yhtyy edellisiin! Tästähän tulee kohta juna....

    Hain keväällä halpoja core-saappaita ja Oxtar Matrix Core oli halvin (netto 170 erkkiä) johon minä pikaisella kierroksella törmäsin. Tein kaupat enkä ole hetkeäkään katunut. Niillä voi jopa kävellä!