Katso äänestykset tulokset: kaistojen välissä ajaminen - moniko harrastaa...

Äänestäjät
925. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Harrastan aina, kun mahdollista.

    147 15,89%
  • En harrasta ikinä.

    211 22,81%
  • Harrastan välillä, kun hermot menee jonossa seisomiseen.

    567 61,30%
Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789
Tulokset 241:stä 251:een 251:sta
  1. #241
    http://yle.fi/uutiset/ketjukolarisum...lmille/8217231

    Tänään säästyi splittaamalla aikaa työmatkalla arviolta vähintään puoli tuntia. Suoraan sanottuna ihmettelen niitä motoristeja, jotka seisoivat siellä kilometrien mittaisessa liikkumattomassa jonossa autojen kanssa, mutta kukin tietysti tyylillään.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  2. #242
    Lainaa NMu kirjoitti Katso viesti
    http://yle.fi/uutiset/ketjukolarisum...lmille/8217231

    Tänään säästyi splittaamalla aikaa työmatkalla arviolta vähintään puoli tuntia. Suoraan sanottuna ihmettelen niitä motoristeja, jotka seisoivat siellä kilometrien mittaisessa liikkumattomassa jonossa autojen kanssa, mutta kukin tietysti tyylillään.
    Aamulla splitattiin nätisti kolmen pyörän jonossa Säästyi kyllä ihan tuhottomasti aikaa. Hienosti tuntuivat autot tajuavan menon ja antoivat tilaa. Ei ollut kun pari tiukempaa väliä mistä piti pujotella.

    Tuossa onnettomuussumassa näytti olleen myös joku pitkäkeula. Tai ainakin poliisisetä tyypitteli sitä siinä ambulanssin vieressä.
    -04 FZ6-N -> -06 Daytona 955i -> -08 RC8
  3. #243
    Tuli balttian reissulla semmonen aha elämys tosta splittailusta että pakko sitä on täälä jatkaa ruuhkissa / pidemmissä valo jonoissa. Tosin silloin kun jono seisoo...
    Can-Am Outlander 1000 XT 2012
  4. #244
    Poistettu
    Mä splittaan pienenkin jonon, myös alle 40km/h liikkuvat. Aika hyvin autoilijat antaa tilaa. Turunväylän ruuhkassa liittymäkaistoila suoraan vasemmanpuoleiselle vaihtavia pitää osata varoa. Mutta muutoin tää alkaa meiltä auttavasti onnistumaan.
  5. #245
    Joo on toi päivä päivältä jonon pituuden kattominen vähentynyt. Nyt tuntuu että meen aina kun mahtuu kärjille. Tosin mun matkalla säästöä ei tuu kun 5-15min likenne määrästä riippuen.
    Can-Am Outlander 1000 XT 2012
  6. #246
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Seisovat jonot (n≥1) splittaan poikkeuksetta, liikkuvat käytännössä aina ja motarin ohituskaista- ja vakionopeussäädinhinaajat yleensä – ainakin jos toinen osapuoli ei ole rekka tai bussi.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  7. #247
    Itse en splittaa mutta tuossa viikolla oli kolari jossa molemmat kaistat seisoi ja olin menossa katsastuksern pyörän kanssa niin oli hiukan pakko mennä jonon ohitse, niin yksi autoilija yritti blokata reitin vaikka ajoin nurmikolla....
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  8. #248
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Itse en splittaa mutta tuossa viikolla oli kolari jossa molemmat kaistat seisoi ja olin menossa katsastuksern pyörän kanssa niin oli hiukan pakko mennä jonon ohitse, niin yksi autoilija yritti blokata reitin vaikka ajoin nurmikolla....
    Sitä on mentävä riittävän reippaasti ja määrätietoisesti, niin ei kukaan ehdi/tajua pahoittaa mieltään, ennekuin olet jo edellä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  9. #249
    Kyllä splittaan aina jos vähänkin pahempi ruuhka tai pitempi jono valoihin jne. Myös jos liikenne tahtoo valua hitaasti 20-30km/h vauhtia esim. aamuruuhkissa.
    Mielestäni jopa fiksua splittaaminen, säästyy mahdollisilta perään ajoilta ruuhkassa, kun joku on kiinnostuneempi puhelimestaan kuin liikenteestä. Tietty hitaasti ja iisisti.
  10. #250
    Mä splittaan seisovat jonot aina jos tilaisuus on. Helsingissä näitä tilaisuuksia tulee hyvinkin tiuhaan.

    Mutta silleen siististi ja asiallisesti.
    Jonon keulilta sit lähdetään reippaasti siihen matkavauhtiin, eikä jäädä munimaan.

    Suurin osa autoilijoista suhtautuu täysin asiallisesti, mutta pieni osa pyyhältää mielenosoituksellisesti miljoonaa ohi, kunhan saavat ensiksi sen rotiskonsa piiskattua tuplasti rajoituksen sallimaan nopeuteen
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  11.  
  12. #251
    Todella asiallista on kyllä autoilijoiden toiminta ollut. Melkein joka arkipäivä lasketellut seisovat ja hitaat jonot työmatkoilla viivaa pitkin ja yhden kerran sattunut aamukiukku kohdalle. Ei sekään kiukkuista ohitusta kummempi.
Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789