Katso äänestykset tulokset: kaistojen välissä ajaminen - moniko harrastaa...

Äänestäjät
925. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Harrastan aina, kun mahdollista.

    147 15,89%
  • En harrasta ikinä.

    211 22,81%
  • Harrastan välillä, kun hermot menee jonossa seisomiseen.

    567 61,30%
Sivu: 2 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 251:sta
  1. #31
    Lainaa (pocahontas @ Syys. 14 2003,19:02) kirjoitti
    No joo... * *Tilanteen mukaan... *
    Ja pikkuhiljaa noi kotilokuskit alkaa täällä karussa pohjolassakin antaa tilaa moottoripyörille * *
    Jep! Tulee käytettyä jos todella tarvetta ja tilanne sallii. Mutta en viitsi esim. keskustassa polttaa autoilijoiden päreitä turhaan, vain splittaamisen takia... ne tottuu ja hyväksyy paremmin kun ei turhaan anna aihetta herneiden vetämiselle
  2. #32
    Kaistojen välissä ajaminen näyttääkin olevan hyväksytympää kuin e. keuliminen *
    Kaikki mikä ei tapa, niin ainakin vituttaa
  3. #33
    Mikäs on harrastaessa, se kun on täällä Kelmiassa laillistakin. Ja järjestävät ruuhkiakin ihan sopivasti.
  4. #34
    Miks pitäis seisoa jonossa kun pääsee eteenpäin, kyllä noi kotilotkin on tietä antanut välillä meinanneet ajaa ojaan väistäessä *



    Honda MBX125
    Honda VTR 1000 F
    Honda CBR 1100 XX '99
    Yamaha Drag star 1100
    tauko.....
    BMW K 1200 R '06
    Honda GL 1500 SE '00
  5. #35
    Kyllä tulee harrastettua kaistojen välissä ajamista toisinaan. Etenkin kehä 3:lla Vantaankosken kohdilla missä on duunista tullessa kotilot jonottamassa.
    Palkka juoksee....minä en
  6. #36
    Aika harvoin tulee harrastettua, joskus valoissa kun on sopivat välit ja ei jaksa kokoaikaa körötellä jonkun mummelin perässä, vähän tilanteen mukaan.
  7. #37
    no perkele sitä vartenhan pyörällä on just ruuhkassa hyvä ajaa välistä vaa eteen....
    Ja Keulien Kotiin ehkä illaksi....!
  8. #38
    Välttelen ruuhkia parhaani mukaan. Kehä1:stä tulee ajettua päivitellen joten jos totta puhutaan niin mopo tuli hankittua osaksi siitä syystä

    Nyt vielä ajotaidot yms. ei vielä riitä, tai ehkä riittäisivätkin mutta rohkeus ei, kaistojen (kirjaimellisesti) välissä ajamiseen
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  9. #39
    Kyllähän tota tulee harrastettua, mutta varsin varovainen saa olla!

    Kerran joku setä avasi mulle oven, kun vissiin luuli, että oisin kyytiin tulossa , mut kieltäydyin kohteliaasti heristämällä sormea...

    Muutaman kerran on myös tuijoteltu mopoa niin haltioituneena (tahi tiukkaan sävyyn), että ei ole tajuttu ajaa suoraan, vaan on tungettu keula mun ajolinjalle! Myöhemmin kuulunut vieno *PAM* lienee herättänyt haaveista... *
    "Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."

    "We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
    Yamaha YZF-R1, vm.-06
  10. #40
    Hullun hommaa, jos ei järki ole mukana!

    Tässä muutama kuukausi sitten, minä motoristi, olin aiheuttaa toiselle kanssaveljelle hieman harmia, istumalla itse auton ratissa. En huomannut, en kuullut (vaikka oli Harrikka kysessä), sieltä se vain tuli vasenta kylkeäni nuollen kaistallani. tajusin tilanteen vasta, kun hän oli oveni kohdalla. Pienikin virheliike, niin se olisi ollut hänen menoaan, vauhtia oli kuitenkin 80.

    Valehtelematta sivupeilin ja hänen kätensä väliin jäi Hesarin rako

    No onni onnettomuudessa, mitään ei käynyt...

    Mutta te hyvät kaistojen kiitäjät, jättäkää hyvä turvarako sivuttaissuunnassa Itse en moiseen leikkiin uskaltaudu...
    Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
    Kawa GPZ500S -91

    Dulce et decorum est pro patria mori...
  11. #41
    Lainaa (Liinu @ Loka. 03 2003,14:36) kirjoitti
    Hullun hommaa, jos ei järki ole mukana!

    Tässä muutama kuukausi sitten, minä motoristi, olin aiheuttaa toiselle kanssaveljelle hieman harmia, istumalla itse auton ratissa. En huomannut, en kuullut (vaikka oli Harrikka kysessä), sieltä se vain tuli vasenta kylkeäni nuollen kaistallani. tajusin tilanteen vasta, kun hän oli oveni kohdalla. Pienikin virheliike, niin se olisi ollut hänen menoaan, vauhtia oli kuitenkin 80.

    Valehtelematta sivupeilin ja hänen kätensä väliin jäi Hesarin rako

    No onni onnettomuudessa, mitään ei käynyt...

    Mutta te hyvät kaistojen kiitäjät, jättäkää hyvä turvarako sivuttaissuunnassa Itse en moiseen leikkiin uskaltaudu... *
    Kahdeksankymppiä vauhtia ja silti pitää pyörällä tunkea kaistojen väliin... Jos jotain käy, niin siinä tapauksessa on kyllä motoristin vika

    Itse surffailen kaistojen välissä ainoastaan mikäli jono matelee alle 40 kilsan tuntivauhtia. Silloinkin pitää seurata silmä tiukkana edessä ajavien autojen menoa. Jos auton vieressä näyttää olevan parin auton menevä tila, niin vierelle ei parane tunkea. Pahimmassa tapauksessa kotilokuski älyää asian juuri samaan aikaan kuin minä...

    Eli ei surffailla yli neljänkympin nopeuksissa, kiitos. Minä en ainakaan seuraile kotilolla ajaessani koko aikaa peiliä ja kaistojen väliä viittäkymppiä suuremmissa nopeuksissa. Välillä täytyy katsella edessäpäin olevia jarruvalojakin...
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  12. #42
    Joka aamu tulee ajettuu pohjosesta Nokalle ja aina on ruuhkaa, samoin pois. Ei ole tullu ajettu välissä ku harvoin,,(käyrä ollu korkeella). Kaikilla kiire, kaikki vaihtelee kaistaa miten sattuu (vilkku ja samantien vaihto). Eli kantti ei riitä aamuisin ja kateellisena olen kattonut iltaisin kun joku vetää välistä. En tiedä paljonko siinä voittaisi, mutta jos sen joka aamu tekis, niin kyl ois talvella enemmän duunattavaa, aikakin mulla. Taas löysin aiheen kadehtia.
  13. #43
    Lähes aina kaistojen väliin
    If you can't fix it,fuck it.
    I know art when I see it,fart when I smell it.
  14. #44
    En ole tästä käpykylästä vielä semmoisia ruuhkia löytänyt, että olisi pitännyt lanesplitata.
    Ruuhkasuomessa asuessa sitä tuli kyllä harrastettua työmatkoilla kehä I:lla, mutta kyllä se aina vähän jännitti... *

    edit:typoja



    Yöllä syöminen on kai yhtä harmitonta kuin unissakäveleminen?

    Reissunainen & SV1000S
  15. #45
    silloin tällöin tullut harrastettua, kun rupeaa oma ja pyörä käymään kuumana, kuitenkin sillä varauksella että ajan kaistojen välissä yksin kyytiläinen on kuitenkin mun vastuulla ja saattaa haitata väistöä tms. Oma kulta siellä takapenkillä on kuitenkin arvokas!! enkä viitsi sitä vaarantaa
    K1600GTL
  16. #46
    Lainaa (Säätömies @ Loka. 03 2003,14:58) kirjoitti
    Eli ei surffailla yli neljänkympin nopeuksissa, kiitos.
    Juuri näin Alle 40 rupeaa mopoilusta tulemaan kiemurtelua (=ikävää) ja yli tuon alkaa kotiloiden sivuttaisliikkeet olemaan melko nopeita (=turvatonta). Itsekin joudun ajelemaan työmatkani Kehä I ruuhkissa ja pitää sanoa että ihmeen hyvin on homma toiminut. Koko kautena oikeastaan vain pari sellaista varsin-läheltä-piti -tilannetta ja antisplittereitäkään (="per...e tuosta et ainakaan mene sillä mopollasi!") ei viimeisen kuukauden aikana ole taas näkynyt lainkaan No mutta kohtahan se taas koittaa prätkän hibernaatio ja on siirryttävä 50cc mopoon & pyöräteille niin saavat kotilot kökkiä rauhassa jonoissaan - taas ennen ensikevättä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  17. #47
    Tuleehan sitä ajeltua, hiukan vaan jännittää ne autoilijat, joilta "sattuu vahingossa" ovi aukeamaan juuri kun on pyörällä kohdalla. Itselle niin ei ole käynyt, mutta juttuja on esson baarissa pyörinyt...;)
  18. #48
    Oliskos joukossamme joku lainoppinut, joka meille kertoisi kaistojen välissä ajamisen ja rystyltä ohittamisen juriidisesta etiikasta. Rysty ohitus ei ole oikein suotava, sen verran ne autokoulussa valaisi.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  19. #49
    Kun hermot menee jonossa.... tosin täällläpäin on niin harvoin ruuhkia, jotta tartteis lähteekään kieppumaan autojen väliin...
    *** mopoton ***
  20. #50
    Kotimaassa aika harvoin, kun kaupunkipörräily ei juuri kuulu suosikkitoimintoihini eikä pääkaupungin liikennesumppuihin ole kovin usein asiaa. Mutta esim. Saksan moottoriteillä joutuu aina ruuhkaan, jolloin pujottelua pääsee harrastamaan.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  21. #51
    silloin tällöin tulee ajeltua



  22. #52
    En muualla ajakaan kuin kaistojen välissä
  23. #53
    Joskus tulee ajeltua ja joskus autoilijat jopa antavat tietä...
    - Ducati - ainoa oikea jyrskytin
  24. #54
    Kuuluu minusta moottoripyöräilijöiden oikeuksiin. Kunhan ei vaaranna ketään/mitään !
    Piaggio Vespa LX125 -05
    Suzuki SV650S -03
    Suzuki SV650S -02
    Yamaha XJ600 Diversion -94
  25. #55
    kyllä sitä on tullut joskus harrastettua
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  26. #56
    Silloin kun jono seisoo paikallaan niin ajan lähes aina.
    Liikkuvaa jonoa ohittelen hyvin harvoin. *Viimeksi muistaakseni Jyskälässä kun kotelot oikein ajatuksella antoivat tilaa.



    VI TRIMMAR INTE
  27. #57
    Aina kun järkevästi mahdollista. Tosin oma kynnys on melko korkea järkevän määritelmälle. Tarkoituksella en yritä saada autoilijoiden vihoja moottoripyöräilijöiden niskaan.

    Itse annan aina tietä moottoripyöräilijöille, kun ajelen kotilolla.
    Huominen on tulevaisuutta -Matti Nykänen-
  28. #58
    Harvemmin tulee ajeltua autojen välistä kuin mitä tekisi mieli, mutta täytyy myöntää että joskus houkutus käy liian suureksi. Ja itse kotilolla liikkuessa vilkuilen taustapeiliin ja annan pyörille tilaa, harvemmin ne kuitenkaan sitä liikennettä siellä edessäpäin tukkivat
  29. #59
    Juu.. ajan, mut joskus en
    Ducati SS1000DS
    Condor A 350
  30.  
  31. #60
    kaistal ajan, mutten välis..Mut monelta oon kuullu, ku heit närästää tuommonen, ja pipot on heti kireellä *ja yks sano kerran, et "tekis mieli pläjäyttää ovi auki semmosen kohdalla"....tjaa....Mua se ei henkilökohtasesti haittaa, jos kerran jono kulkee sujuvasti...No..Kerran pari on ollu sellanen tilanne, et oon ajanu ohituskaistalla ja sattumoisin(onneksi)huomasin, et joku katupyörä pyyhältää siittä mun vasemmalta ohi tuhatta ja sataa...Et hypähti kyl sydän kurkkuun....puh....
    "hundkarusellen,hundkaruselleen...Vem kan ringa till ooooosss..."
Sivu: 2 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen