Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Heps...

    Tietääköhän kukaan kuinka paljon Cb 125:ta on aikanaan tuotu maahan? Rekisterissä niitä ei juurikaan enää ole, vaikka aikanaan niitä on tiemmä ollut "kohtalaisesti".

    Varsinkin jutut liittyen tuohon B6 kanttitankkimalliin kiinnostavat.

    Laitahan tietoa tulemaan, jos sitä on. Myös muita tietoja ja muisteloita aiheen ympäriltä kaivataan. Kiinnostaapi kovasti tuon oman ikuisuusprojektin mallin menneisyys Suomessa!
  2. #2
    Mulla oli junnuna kanttitankkinen cb 125. Sen 6V sähköjärjestelmä oli hanurista... mitä muuta haluaisit tietää? ;)
    ”Hetki, jolloin vanha krapula muuttuu känniksi, on herkkä kuin perhosen siipien kosketus.”
  3. #3
    Nooh... Tietenkin se perinteinen: Ei sulla mitään osia tai kirjallisuutta olisi jäänyt pyörimään?

    Ja niistä sähköistä: Onhan se luonnollista, että 6 volttiinen on 6 volttinen. Kuitenkin omat kokemukset puhuu noista sähköistä toista - ainoastaan puola on mennyt kaikki muu on toiminut ok. Yhden noista olen levittänyt projektiasteelle, ajossa oli pari vuotta ja n. 15000 km (mulla ollut noin 10 vuotta) , toinen mulla 10000 km (ja tuosta löytyi jopa jonkun viilarivirtuoosin katkennut ruuvari koneen sisältä. Ei haitannut näemmä ajamista, mutta nykyään karsastuttaa ajatuskin mitä OLISI voinut tapahtua) ja kolmas oli vain viikon, kunnes sitten päätin olla ostamatta sitä.




    Onhan selvää, että vanhan pyörän sähköt on myös vanhat ja aataminaikaiset. Joillakin tuntuu olevan vain erilainen tuuri noiden "kärvähtämisien" suhteen? Huollolla voi joskus olla myös vaikutusta asiaan (mutta vaan joskus...)


    Että sellaista. Paiskaahan viestiä, jos satut huomaamaan vanhoja osia tai kirjoja tallissasi.

  4. #4
    Itsellä oli sekä K5 että B6, ja kyllähän molemmat olivat todella suosittuja aikoinaan. Minulla oli kaikennäköisiä julisteita ja esitteitä niistä, mutta ajan ja muuttojen myötä ne ovat hävinneet. Sääli. Mitään sähköhäikkiä ei Hondissa ainakaan minulla ollut. Upeita pyöriä olivat ajaa, molemmat.
    * Arctic Ranger *
  5.  
  6. #5
    Tuosta cb125t määrästä: viime kevään Bike- tyyppisessä lehdessä mainittiin, että ko. pyöriä on suomessa (rekisterissä..vaiko muuten vaan kpl määrissä..) seitsemänneksi eniten, eli enempi ku tonnisia cebareita. Että tällasta. On muuten hyvä pyörä, ääntä ja rokkia riittää enemmän ku kymmenessä muovisessa Kyllähän nuita pikkutwinejä näkyilee aika ajoin liikenteessä
    Good to the bone
    ...