Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 127:sta
  1. #31
    Lainaa (Yamaha1 @ Elo. 27 2003,16:07) kirjoitti
    Kaverini kävi keväällä koeajamassa Ducateja Karhulan Motoboxissa ja kommentit oli seuraavanlaisia:
    " Kuutioita lähemmäs 1000 vaan sitä ei huomaa mistään... "
    " Tuntuu kun olis mopolla ajanu..."
    Yllätyin sillä itse olen aina luullut Ducateja ns. moottoripyörien Ferrareiksi... Näin se siis toisaalta onkin = Ferrarilla on autoissa kova maine mutta silti löytyy monta merkkiä jotka pesee Ferrarin mennen, tullen ja palatessa... Ducateissa luulen että juttu on sama * Mutta maine on kova ja Ducati on Ducati * Joten ei pahalla.
    Lainaa kirjoitti
    Kaverini kävi keväällä koeajamassa Ducateja Karhulan Motoboxissa ja kommentit oli seuraavanlaisia:

    Onkos kaverisi ennen ajanu 2-sylinteristä? Rivikone tuntuu monesti tehokkaammalta (johtusko koneen vinkumisesta) kuin 2-syl. vehkeet.

    Itsellä on ollu aikaisemmin Kawa GPz 1000 RX. Ajelin keväällä DS 1000 monsteria ja vaikka Ducassa on valmistajan mukaan 40 heppaa vähemmän niin Duca tuntui tehokkaammalta.

    Uusimmassa Performace Bikessa on Ducati 999R:n koeajo (lippaavat pyörä btw). Teho mittauksesta sanoivat, että "enemmän tehoa kuin R1:ssä" (korjaa Ekku jos referoin väärin)). Tuossa R mallissahan on saman verran kaakkeja kuin S mallissa (olisin tarkistanut valmistajan sivuilla, mutta päivittävät tällä hetkellä JUURI NOITA BIKE SIVUJA, olisko uusia malleja tulossa )
  2. #32
    Lainaa (Yamaha1 @ Elo. 27 2003,18:07) kirjoitti
    Kaverini kävi keväällä koeajamassa Ducateja Karhulan Motoboxissa ja kommentit oli seuraavanlaisia:
    " Kuutioita lähemmäs 1000 vaan sitä ei huomaa mistään... "
    " Tuntuu kun olis mopolla ajanu..."
    Yllätyin sillä itse olen aina luullut Ducateja ns. moottoripyörien Ferrareiksi... Näin se siis toisaalta onkin = Ferrarilla on autoissa kova maine mutta silti löytyy monta merkkiä jotka pesee Ferrarin mennen, tullen ja palatessa... Ducateissa luulen että juttu on sama * Mutta maine on kova ja Ducati on Ducati * Joten ei pahalla.
    Kaverisi ilmeisestikkin tarkoitti "mopoudella" ettei pyörä tuntunut kiihtyvän suoralla yhtä kovaa kuin hänen rivinelikkonsa?

    Hyvin yleinen reaktio, jos on tottunut rivikoneen vain yläkierroksilla palvelevaan tehoreserviin. Tuntuu "tehottomalta" kun v-kone vetää tasaisesti alhaalta asti, eikä ylhäältä löydy sitä "lisäpotkua".
    Ja kuten todettua, rivikoneen huutaminen voi tuoda lisää "kiihtymisen" tuntua.

    Itse taas olen kokeillut muutamia rivinelkku kyykkyjä, ja todennut ettei se vingutus sovi minulle. Usein kuulee että 600:t ovat vinguttimia, mutta sitten 1000:t kiertävät jo alhaaltakin. Ei vaan siltä tuntunut cbr 1000:a ajaessani...

    Semmoisia kokemuksia... on se vaan hyvä että on monenlaisia pyöriä monenlaisille ihmisille
    Pegaso IE
  3. #33
    Lainaa (750S @ Elo. 28 2003,11:46) kirjoitti
    "enemmän tehoa kuin R1:ssä"
    Itse asiassa siinä sanotaan : "enemmän vääntöä ja tehoa"

    Taitaa niillä englantilaisilla olla huono penkki tai sitten huono Jammu

    Kyllähän se 2-pyttyinen tuntuu tietysti nelikon jälkeen tasaiselta. Tosin taitaa todellakin monessa tapauksessa päällimmäiseksi jäädä se tuntuma, että yläkierroksilla ei sitten tapahdu mitään.

    Itse pidän kyllä ainakin tällä hetkellä enemmän 4-pyttyisistä koneista kuin twineistä, vaikka kyllä minulla motoguzzi onkin toisena pyöränä.

    Ducatia en toistaiseksi omista, ja tuskin sitä "ihmettä" ihan heti tapahtuu. Taitaa jopa Bmw ilmestyä talliin aikaisemmin.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  4. #34
    makuasiahan se on. veekoneissa se vääntö ikäänkuin tuntuu tulevan runsaampana, vaikkei mittauksissa vertailtessa ja ihan teoriatasollakaan ole runsaampaa.. nyt en jaksa kaivaa erään insinöörin kaavoja ja laskelmia aiheesta, zam64, on tehnyt melkoisen työn aiheesta mp-foorumilla, jos joku ehtii, niin hakee sieltä hakusanoilla, jottai v-kone vs. rivikone tjn..

    melkein minkä vaan muunlaisen ottaisin, mutten veekakkoskoneista, tuntuu olevan kuitenkin se tehoalue niin kapea useampisylinteriseen verrattuna.

    kun nelipyttysellä sportilla voi ajaa huoletta halutessaan välillä 2000-12.000rpm, niin vastaavankokoisella kaksisylinterisellä tehoalue tai vetoalue on noin 4000-9000rpm.

    ajettavuudeltaan hienoja ne ducet toki ovat.
    radalla ainakin. muta tankin muoto ei sovi oikein mahakkaalle.
    hehiö.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  5. #35
    Lainaa (Ekku @ Elo. 28 2003,19:17) kirjoitti
    Lainaa (750S @ Elo. 28 2003,11:46) kirjoitti
    "enemmän tehoa kuin R1:ssä"
    Itse asiassa siinä sanotaan : "enemmän vääntöä ja tehoa"

    Taitaa niillä englantilaisilla olla huono penkki tai sitten huono Jammu

    Kyllähän se 2-pyttyinen tuntuu tietysti nelikon jälkeen tasaiselta. Tosin taitaa todellakin monessa tapauksessa päällimmäiseksi jäädä se tuntuma, että yläkierroksilla ei sitten tapahdu mitään.

    Itse pidän kyllä ainakin tällä hetkellä enemmän 4-pyttyisistä koneista kuin twineistä, vaikka kyllä minulla motoguzzi onkin toisena pyöränä.

    Ducatia en toistaiseksi omista, ja tuskin sitä "ihmettä" ihan heti tapahtuu. Taitaa jopa Bmw ilmestyä talliin aikaisemmin.
    Lainaa kirjoitti
    Itse asiassa siinä sanotaan : "enemmän vääntöä ja tehoa"

    Taitaa niillä englantilaisilla olla huono penkki tai sitten huono Jammu
    Kiitos oikaisusta.. Niin hyvä penkkihän on sellainen josta saa itseä miellyttäviä tuloksia . Olen kyllä sitä mieltä ettei nuo penkit ei mitään mittalaitteita ole, vaan indikaattoreita.

    Lainaa kirjoitti
    Ducatia en toistaiseksi omista, ja tuskin sitä "ihmettä" ihan heti tapahtuu. Taitaa jopa Bmw ilmestyä talliin aikaisemmin.
    Huoh.. Jos sen Baijerilaisen Maatoalouskone Wekottimen ostan voit lopettaa vierailut.. Toisaalta kivahan sitä olis pieksää radalla
  6. #36
    Lainaa kirjoitti
    kun nelipyttysellä sportilla voi ajaa huoletta halutessaan välillä 2000-12.000rpm, niin vastaavankokoisella kaksisylinterisellä tehoalue *tai *vetoalue on noin 4000-9000rpm
    heh, heh.. Mitähän tuokin nyt tarkoitti... Esim. HD:lla ei sitten varmaan voi ajaa ollenkaan (siinä taitaa kierrokset loppua 3500), tosin maailmalla tuntuu olevan melkoinen konsensus että HD.lla EI VOI AJAA MUUTENKAAN *Ja paras vääntö on tietysti hiukan alempana..
  7. #37
    Lainaa (750S @ Elo. 27 2003,15:46) kirjoitti
    Lainaa (NewmanR @ Elo. 27 2003,13:53) kirjoitti
    Mitenkäs, Italo, tuossa sun ST4S:ssä on sähköt toimineet?
    Meinaan että onko Ducen sähköt yleensäkin herkkiä sateelle?

    Kamalasti tekis mieli tuota ST4S ABS versiota, mutta kun..
    Bemariin tottuneena ei innosta ajatus ketju/ratas hässäköistä.
    Toisaalta tehoja ja sielua olis Ducessa rutkasti enemmän
    Pitäs varmaan mennä koeajolle niin loppuisi tämmönen epäröinti..
    Lainaa kirjoitti
    Mitenkäs, Italo, tuossa sun ST4S:ssä on sähköt toimineet?
    Meinaan että onko Ducen sähköt yleensäkin herkkiä sateelle?
    En ole Italo, mutta minun kokemuksien osalta seuraavaa:

    Emppiirinen tutkimus otannalla N=1 on, että sähköt toimii sateella. Itse asiassa mopo on ollu kaksi kesää ulkosalla ja päivittäisessä ajossa kelistä riippumatta.
    Olen ollut koko kesän ilman pleksiä (tulossa on ollut jo huhtikuulta asti...), joten S750FF:n mittaristo on saanut sadetta jonkun verran. Aina on kaikki toiminut, ei mitään ongelmia.

    Eli nyt N=2.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  8. #38
    Lainaa kirjoitti
    kun nelipyttysellä sportilla voi ajaa huoletta halutessaan välillä 2000-12.000rpm, niin vastaavankokoisella kaksisylinterisellä tehoalue *tai *vetoalue on noin 4000-9000rpm.
    Tuossa kohtaa Kawabata on oikeassa, että yleensä rivineloset vetää kohtuu mukisematta tuon laajemman alueen verrattuna esim. L-koneen vapinaan huomattavan matalilla kierroksilla. Edellinen mopo oli 748cc rivinelonen ja n. 105hp, nykyinen 944cc L-moottori ja n. 83hp. Nuohan ovat vertailukelpoisia jo superbiken sääntöjen perusteella (750cc rivi4 = 1000cc tvini) sekä molemmat ovat kaukana nykyisten vastaavankokoisten supersporttien maksimitehoista. Edellisellä pystyi ajamaan kaupungissakin kuutosella kierrokset 2500 ylöspäin. Kuitenkin, jos esim. 55km/h vauhdista (abt. 3000rpm) piti saada jotain tapahtumaan, oli syytä vaihtaa vaihteita ainakin kolme pienempään. Tosin jos kokoajan ajoi kolmosella niin tuntui jotenkin turhalta kun kone kiersi niin paljon. Tehoa ja vääntöä tuli kunnolla alueella 7500-12500rpm. Nykyään tehoa ja vääntöä tulee kunnolla alueella 3500-9500 rpm ja viittäkymppiä ajetaan kolmosella kierrokset 3500. Kadulla normaalissa ajossa tilanne on selvä kummalla on parempi ajaa. Ainoastaan motarilla +130km/h nopeuksissa lienee puntit tasan. Mutta myös tilanteissa joissa on luonnollista kierrättää, vie L-moottori voiton. Esim. Ahvenistolla ajelin ennen pääosin kierroksilla 6500-9000, ohittaessa kurvin jälkeen aina 12000 asti, että pääsi alta pois. Nyt ajelen 4000-7500, ohittaessa kurvin jälkeen enemmän kaasua. Vaihtamisen tarve on vähäisempi ja kierrokset nopeampia. Tosin on tuo runko ja alustakin vähän eri luokkaa... Vanhalla pyörällä 'kulkualueen' alaraunasta (7500rpm) jos halusi tuplata nopeuden oli edessä ainakin yksi vaihto (rajoitin 13500rpm). Nykyään esim. 4000rpm vääntää kaasua, niin nopeus tuplaantuu ilman vaihtamista, ja selkeästi nopeammin kuin ennen.

    Tvinissä on kivat äänet mutta onpa myöskin korkealta kiertävässä rivinelosessakin erittäin nautittava laulu. Toisaalta ikinä en vanhalla mopolla kurottautunut ajaessa ylemmäs ja taaemmas kuullakseni moottorin pakopörinän paremmin. Nykyään tylsillä suorilla siirtymätaipaleilla tulee näin tehtyä. Makuasioita nämäkin.

    Loppuun vielä varsinaisesta aiheesta hieman. Ennen nykyistä pyörää en uskonut hankkivani Ducatia ennenkuin on löysää rahaa erittäin paljon enemmän, että voi ostaa uuden (ehkä kaksi kun toinen on kuitenkin kokoajan rikki *). Se oli tyypillistä ennakkoluulojen ja tietämättömyyden aikaa. En ole varakas, mutta ajan käytetyllä Ducatilla ja olen erittäin tyytyväinen. Tietysti jos on teknisesti kädetön, ei budjettipyöräily onnistu helposti Ducatilla, mutta koskas tämä harrastus on halpaa ollut...?

    Björkka
  9. #39
    Moi taas.

    Mun 1000 monsteri on pelannut tosi hyvin= ei mitään vikaa yli 17000km sitten huhtikuun 2003. Mukana ajossa on mutkia, Italian katu sähläntää, moottoriteitä sateessa ja helteessä yli 8000km Italiasta Joulupukin pajaan ja takas.
    Ketjua oon kiristänyt 2 kertaa, ja puhdistus ja rasvaus käy hetkessä ja samalla hyvä tarkistella paikat, vaikkakin se on jäänyt sille asteelle että istun ja katselen kuinka hyvältä se näyttää.

    Multistrada 1000 on hyvä juttu niille jotka haluaa reuhata niin supermotardilla tai ajaa muuten vaan rauhallisesti selkä pystyssä.

    Uusi "ST" 3 eli kolmeventtiili twini esitellään Milanossa kohta ja siitä voi löytyä väli Monsterille ja nyky ST:lle. SS taitaa kohta mennä mallistosta pois, koska 749 ja 999 tyyli taitaa olla parempi ottaa kohta tuohon mallistoon.

    Monsteri on mahtava peli. Ja Ducatista saa tykätä jos haluaa.
    Moottoripyöräily on erittäin mukavaa.

    Aja ja nauti.
  10. #40
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Don't mean to hurt anybodys feelings, but ...

    Oli kerran onnimanni
    onnimannista maticca
    maticasta maitopyörä
    maitöpyörästä ducati
    ducatista moottoripyrä
    ....


    PS.
    Ducati IS motorcycceli.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  11. #41
    Lainaa (750S @ Elo. 29 2003,08:27) kirjoitti
    Huoh.. Jos sen Baijerilaisen Maatoalouskone Wekottimen ostan voit lopettaa vierailut.. Toisaalta kivahan sitä olis pieksää radalla
    Vai pitäisi Bemari päästä pieksämään radalla.

    Onko tuossa nyt sitten jotain haastetta vai

    Kyllähän sinä ainakin tähän asti olet pieksänyt minut ja italialaisen "super"-pyöräni radalla joka kerta.

    Onneksi siinä on sentään hyvä Jaappanilainen moottori, muutoin olisin jäänyt varmaan vielä enemmän.

    No, nyt kun on uudet renkaat alla (italialaiset) ja alkaa pikkuhiljaa saada myös tuon italialaisen jousituksen säätöihin, niin tuskin enää karkuun pääset.

    Lähde vaan Botniaringille, niin keritään vielä lippaamaan tänä vuonna.

    Minähän olen jo käynyt siellä Guzzilla harjoittelemassa, joten kyllä nyt on itsetunto korkealla.

    Jos et viitsi Ducatilla sinne asti ajaa, niin kyllä pakettiautoon kaksikin pyörää mahtuu.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  12. #42
    kawasakissa nimenomaan ne äänet, se hurja vapina ja tutina, särinä, sepelimyllyn rouskutus, mörinä ja mölinä, karkeat laakerit, järisevät männinkäiset, haju, tuoksu, varsinkin vanhoissa ilmajäähdytteisissä, joissa öljymerkinvaihdon voi heti haistaa, ja pakoääniä, on makeeta kurkotella, oikeastaan, ei tarvitse kurkotella, mutta kuuluu, ja kuuluu korkealta ja kovaa, ykkösellä makeeta ajaa jonossa, koneen ulvoissa yli 6000rpm välillä 12.000rpm ja sutii, lähtee, riepoo, henkseleitä ohjaustankoon kytkettävä, pysyäkseen pukilla pukkiomiehen, ääni on jotain ihan toista kuin veekakkosten yli kolmentonnin ilmenevä lehmänpierunkaltainen kakominen isojen mäntien yrittäessä kerätä tarpeeksi soesta voidakseen saada voimaa ylöspääsyä varten ja massan rytkytystä.

    toiset tykkää eri asioista. on se ducceki hyvä, jos siitä tykkää.

    hehiö..

    aiku nauttimaan..
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  13. #43
    Heh. on se.
    henkselit tankoon vaan.
  14. #44
    Lainaa (Yamaha1 @ Elo. 27 2003,16:07) kirjoitti
    Kaverini kävi keväällä koeajamassa Ducateja Karhulan Motoboxissa ja kommentit oli seuraavanlaisia:
    Yllätyin sillä itse olen aina luullut Ducateja ns. moottoripyörien Ferrareiksi...
    Tota mieltä mäkin olen... on se vähän kuin verrari.. eikä Ferrari välttämättä ole niin varmatoimisia että ihmiset niitä sen takia ostais joten miks mopoissa ei pätis sama asia. Maltaitakin maksaa huollot niissä koteloissa. Viime aikoina minäkin olen "viisastunu", tarkoittaen sitä tässä tapauksessa että jos pyörästä löytyy sitä eräänlaista 'luonnetta', johtaa se ajonautintoon ja rakkauteen siihen pyörään. Eräänlainen suhde syntyy sellaseen. Luonne voi myös merkitä ns. "tyyppivikoja" mitä sanotaan nyt Kawasakeissa (vanhemmista) voi löytää. Tällöin puhun esim. moottorin mekaanisemmasta äänestä. Mutta minunkin pyörässä laitan sen luonteen piikkiin...eräänlainen ominaisuus sille mitä muilla ei ole (tosin ääniä siinä juurikaan ole)

    En nyt viitsi mainita mikä merkki (vaikka mielessä on) olis jotenkin tylsä mutta Ducati ei sitä tosiaankaan ole. Jotenkin kun sitä katsoo päältä päin siitä oikein huokuu voima ja italialaisuus = eksotiikka. Sama on noissa Ferrareissa. Luonnetta niistä löytyy vaikka millä jakaa. Todennäköisesti olen oppinut ymmärtämään Ducati-kuskeja, vai onko asia näin?

    - The End -

    EDIT: Lisätäänpä vielä että vaikka nyt joku sano että esim. kostealla säällä saattaa ilmetä ongelmia näissä mopoissa niin ei kukaan ole kieltänyt tekemästä asialle jotain. Jotkut pyörät tehdään tehtaalla valmiiksi mutta kootaan kotona...kuten IKEA:n mööpelitkin .. Jos joku sähkölaite on arka kosteudelle niin muutako vähän ropaamaan sitä ja suojamenetelmät kehiin ...

    Nyt loppu...toistakseks



    - "No! It's not a Harley" -
  15. #45
    Ducati ON munakas... Teettää hieman töitä ja on puuhapeten harrastus...

    Bemari on tylsän luotettava - sillä ajaa 100tkm kaivamatta työkaluja esiin...

    Valitse tuolta akselilta. Japanilaiset serkut asettuvat jonnekin noiden välille.

    Jos vielä olisin nuori, ajaisin EHDOTTOMASTI Ducatilla. Koska olen vanha pieru, joka nauttii mopoilusta sen itsensä takia enkä halua oikeastaan enää liata käsiäni ja miettiä, josko tämä kestää kotiin, ajan Bemarilla.
    <p>2002-2014</p>
  16. #46
    Lainaa (Seppo@R850R @ Elo. 30 2003,17:54) kirjoitti
    Teettää hieman töitä ja on puuhapeten harrastus...

    ..enkä halua oikeastaan enää liata käsiäni ja miettiä, josko tämä kestää kotiin...
    Ihmettelen tätä yleistä käsitystä Ducatien epäluotettavuudesta. * Tähän mennessä omat kokemukseni Ducatista rajoittuvat n. 10000 kilometriin, enkä ole joutunut käsiäni siinä likaamaan. Kaikki on toiminut moitteettomasti. *
  17. #47
    Lainaa (mihail @ Elo. 30 2003,18:32) kirjoitti
    Lainaa (Seppo@R850R @ Elo. 30 2003,17:54) kirjoitti
    Teettää hieman töitä ja on puuhapeten harrastus...

    ..enkä halua oikeastaan enää liata käsiäni ja miettiä, josko tämä kestää kotiin...
    Ihmettelen tätä yleistä käsitystä Ducatien epäluotettavuudesta. * Tähän mennessä omat kokemukseni Ducatista rajoittuvat n. 10000 kilometriin, enkä ole joutunut käsiäni siinä likaamaan. Kaikki on toiminut moitteettomasti. *
    No niin ihmettelen minäkin! Kahdella ducatilla ajanut yhteensä yli satatuhatta eikä tielle ole jäänyt kertaakaan. Kavereiden kiinan pyöriä on kylla noudettu pakulla ja työnnetty helteessä ja räplätty tien päällä, mutta eihän niitä kukaan "muista" nehän on luotettavia japanialaisia!
  18. #48
    Lainaa (NewmanR @ Elo. 27 2003,13:53) kirjoitti
    Mitenkäs, Italo, tuossa sun ST4S:ssä on sähköt toimineet?
    Meinaan että onko Ducen sähköt yleensäkin herkkiä sateelle?

    Kamalasti tekis mieli tuota ST4S ABS versiota, mutta kun..
    Bemariin tottuneena ei innosta ajatus ketju/ratas hässäköistä.
    Toisaalta tehoja ja sielua olis Ducessa rutkasti enemmän *
    Pitäs varmaan mennä koeajolle niin loppuisi tämmönen epäröinti.. *
    Niistä sähköistä ei ole muuta ongelmaa ollut, kuin että jos ajaa liian vähän ja aina uudelleen käynnistää hälyt, niin voi jossain vaiheessa patterista loppua sähvö..

    Ei ole ollut koskaan mitään ongelmia, ja pyörä on aina seissyt ulkona eli sateessa, jos on sattunut satamaan..

    Tuota samaa ABS-versiota olen itsekin harkinnut, vaikka ei jarruttelu noilla nykyisilläkään ole vielä ongelmia tuottanut.

    Tuo ketju&ratas-asia aina itsellä on joskus käynyt mielessä, mutta nykyään tuo ketjun voitelu menee ihan rutiinilla ja toimivat hienosti. Sehän on pelkkä terapiaa, kun hieman joutuu laittelemaan pyörää.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  19. #49
    Italolla viestejä jo yli kolometuhatta eikä vieläkään korkeamman arvoinen kuin VIP Jäsen

    Onkohan viestin aloittaja ShadowC2 vieläkään vakuuttunu että tämä olis SE pyörä ?
    - "No! It's not a Harley" -
  20. #50
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Elo. 31 2003,11:55) kirjoitti
    Onkohan viestin aloittaja ShadowC2 vieläkään vakuuttunu että tämä olis SE pyörä ?
    Joo ei taida tuo "rohkeus" riittää laittamaan Ducatia, todennäköisesti seuraavakin pyörä tulee olemaan Honda, on tuo suomen kesä niin lyhyt etten halua pyörää roikottaa korjaamolla takuukorjauksissa tai muutenkaan ja siinä mielessä tuo Hondan markkinajohtajuus on hyvä kun noita varaosiakin saa aika nopeasti mikäli jokin paikka hajoaa, luonnetta ja "merkkiä" ei välttämättä Hondassa ole sillä tavalla....Kieltämättä Ducatia aina tulee katsottua "sillä silmällä"
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  21. #51
    Lainaa (Guest @ Elo. 31 2003,12:29) kirjoitti
    No niin ihmettelen minäkin! Kahdella ducatilla ajanut yhteensä yli satatuhatta eikä tielle ole jäänyt kertaakaan. Kavereiden kiinan pyöriä on kylla noudettu pakulla ja työnnetty helteessä ja räplätty tien päällä, mutta eihän niitä kukaan "muista" nehän on luotettavia japanialaisia!
    Joo, tuo on todella outo seikka minkä olen itsekkin huomannut.
    Kun italopyöriin tulee jotain vikaa, siitä riittää puheenaihetta vuosiksi. Kun taas riisimopot hajoavat, ei siitä juuri mainittavaa löydy *

    Okei, riisipyöriä on enemmän liikenteessä, joten vikojen määrä ei ole vertailukelpoinen, mutta tässä ihan lähiaikoina muistuu mieleeni tuttujen pyöristä tielle jättäneen yksi italo ja viisi jaappanilaista.

    Arvatkaapa vaan mitkä noista muistetaan? *
    Pegaso IE
  22. #52
    Mikä näitä Ducati-hemmoja oikein kismittää kun pitää aina itkeä sitä, että muun merkkisten pyörien kuskit eivät arvosta heidän kikottimiaan? Kylmä tosiasia on, että Ducatissa (ja H-D:ssa) joutuu maksamaan brändistä ylihintaa * verrattuna japsimopoihin verrattuna.

    Ajan Bladella *, jollainen kepitti Master Bike 2003:ssa mennen tullen Ducati 999S:n, jossa oli kaiken maailman Öhlinsit ja hiilikuidut. * Uuden Bladen hinta on 19,5 keuroa ja Duccen 34,5 keuroa. Hyvin harvalta löytyy Suomessa hilloa pistää 34,5 keuroa Ducatiin, mutta paljon useammalta Bladen hinta.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  23. #53
    Lainaa kirjoitti
    No, nyt kun on uudet renkaat alla (italialaiset) ja alkaa pikkuhiljaa saada myös tuon italialaisen jousituksen säätöihin, niin tuskin enää karkuun pääset.
    Nyt alkaa kuulostamaan huolestuttavalta.. En taida uskaltaa lähtee.. Liikaa Italialaista osaa pyörässä, edes jaappanilainen moottori ei pysty kompensoimiin noiden osien tuomaa etua

    Lainaa kirjoitti
    Lähde vaan Botniaringille, niin keritään vielä lippaamaan tänä vuonna.
    No pitää kattoo, jos saan ne katjut ja rattaat niin voi kai sitä vielä harkita.. Ei olekaan tullu kaadettua vielä tällä kaudelle mopedia.. Sehän olis kunniakas ajokauden päätös
  24. #54
    Lainaa (Bomber @ Elo. 31 2003,23:59) kirjoitti
    Mikä näitä Ducati-hemmoja oikein kismittää kun pitää aina itkeä sitä, että muun merkkisten pyörien kuskit eivät arvosta heidän kikottimiaan? Kylmä tosiasia on, että Ducatissa (ja H-D:ssa) joutuu maksamaan brändistä ylihintaa * verrattuna japsimopoihin verrattuna.

    Ajan Bladella *, jollainen kepitti Master Bike 2003:ssa mennen tullen Ducati 999S:n, jossa oli kaiken maailman Öhlinsit ja hiilikuidut. * Uuden Bladen hinta on 19,5 keuroa ja Duccen 34,5 keuroa. Hyvin harvalta löytyy Suomessa hilloa pistää 34,5 keuroa Ducatiin, mutta paljon useammalta Bladen hinta.
    Lainaa kirjoitti
    Mikä näitä Ducati-hemmoja oikein kismittää kun pitää aina itkeä sitä, että muun merkkisten pyörien kuskit eivät arvosta heidän kikottimiaan? Kylmä tosiasia on, että Ducatissa (ja H-D:ssa) joutuu maksamaan brändistä ylihintaa * verrattuna japsimopoihin verrattuna
    Bingo! Samaa mieltä, Hailac on hinnotellu Ducatit kyllä niin JÄRJETTÖMÄSTI että ei mitään rajaa. HD:t maksaa jo saksaa helekutista, mutta Ducat on siellä inhimillisissä hinnoissa. PRKL.

    Lainaa kirjoitti
    Ajan Bladella *, jollainen kepitti Master Bike 2003:ssa mennen tullen Ducati 999S:n, jossa oli kaiken maailman Öhlinsit ja hiilikuidut.
    Niin teki! Hyvä Honda Jääköön maininta suberbike sarjasta nyt mainitsematta..


    BTW. S mallissa ei taida tuota hiilikuitua vielä kovin paljoan löytyä..
  25. #55
    No nyt alko Honda miehet jutteleen omistansa.
    Eli aloittaja on siis päättänyt ottaa Hondan, jottei tarvi roikuttaa kallista Ducatia takuuhuolloissa/korjauksissa.

    Hyvää kurvailua Hondalla.

    ps. kyllä mua ottaa päähän kun kukaan ei välitä mun Ducatista. Enhän minä sitä itselleni ostanut vaan muille....
  26. #56
    mun isi hakkaa sun isin. ja mulla on kylän suurin molo... jne jne.. Pojat on poikia. Eikö olekin hienoa että maailmassa on erilaisia moottoripyöriä .Kaikille löytyy varmasti oma. Älkää jaksako kinata .
    O you who turn the wheel and look to windward, Consider Phlebas ,who was once handsome and tall as you.

    T. S. Eliot. *Death By Water
  27. #57
    Lainaa (vvr @ Syys. 01 2003,11:28) kirjoitti
    mun isi hakkaa sun isin. ja mulla on kylän suurin molo... jne jne.. Pojat on poikia. Eikö olekin hienoa että maailmassa on erilaisia moottoripyöriä .Kaikille löytyy varmasti oma. Älkää jaksako kinata .
    puhut asiaa *
  28. #58
    Lainaa (ShadowC2 @ Elo. 31 2003,16:43) kirjoitti
    Lainaa (Strictly VN 1600 @ Elo. 31 2003,11:55) kirjoitti
    Onkohan viestin aloittaja ShadowC2 vieläkään vakuuttunu että tämä olis SE pyörä ?
    ... on tuo suomen kesä niin lyhyt etten halua pyörää roikottaa korjaamolla takuukorjauksissa tai muutenkaan ja siinä mielessä tuo Hondan markkinajohtajuus on hyvä kun noita varaosiakin saa aika nopeasti mikäli jokin paikka hajoaa, luonnetta ja "merkkiä" ei välttämättä Hondassa ole sillä tavalla....Kieltämättä Ducatia aina tulee katsottua "sillä silmällä"
    Esimerkki siitä, ettei se aina näinkään ole:

    * Halusin ostaa Hondaani (VT 1100 Shadow -89) uuden ryyppyvaijerin. Maahantuoja tilasi sen Jaappanista ja kesti 2 ½ kuukautta.

    * Nykyiseen Ducatiini (906 Paso -90) taas halusin takapyörän laakerit. Maahantuoja tilasi ne tehtaalta Italiasta ja kesti tasan vuorokauden.

    * Ducatin tehtaalla on 22 tunnin varaosien toimitustakuu maahantuojalle mikäli osaa on ylipäätään olemassa eli valmistetaan. *



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  29. #59
    Vaikka mopo sattuisi kesken reissun laukeamaankin, niin ainakin muistaakseni viime vuodesta lähtien Ducateihin tulee automaattisesti kaupan päälle ns. Ducati Owner -vakuutus, joka korvaa muistaakseni kaikenlaista. Joku viisaampi varmaan muistaa mitä. Vakuutus on voimassa kai koko Euroopassa.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (tapjar @ Syys. 01 2003,14:34) kirjoitti
    * Nykyiseen Ducatiini (906 Paso -90) taas halusin takapyörän laakerit. Maahantuoja tilasi ne tehtaalta Italiasta ja kesti tasan vuorokauden.
    Seuraavalla kerralla ota laakeritiedot ylös ja marssi "Laatulaakeriin" tai muuhun laakeriliikkeeseen ja saat varmaan hyllystä oikeat laakerit ja ilman Ducati-lisää...
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen