Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moi!

    Pyörässä on katteessa pieni noin 2 cm:n pituinen halkeama yhden kiinnikkeen kohdalla. Mitähän sille pitäis tehdä? Olisikohan hyväksi porata pieni reikä halkeaman päähän jos näin saisin estettyä halkeaman etenemisen. Jos jollain on kokemuksia asiasta niin tietoa otetaan kiitollisena vastaan.
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  2. #2
    Vie jollekki joka taitaa muovihitsauksen. Noilla liima jne. patenteilla on tapana vaan tehdä rumaa jälkeä ja repeillä auki myöhemmin.
  3. #3
    Lainaa (Guest @ Heinä. 15 2003,12:43) kirjoitti
    Vie jollekki joka taitaa muovihitsauksen. Noilla liima jne. patenteilla on tapana vaan tehdä rumaa jälkeä ja repeillä auki myöhemmin.
    No jos liimauksen tekee oikeilla aineilla ja kunnollisilla pohjatöillä on se vähintään yhtä hyvä, kuin muovihitsauskin. Joskin kunnolliset epoksit maksavat hunajaa ja tietotaito epoksin kanssa leikkimisestä ei kovin monella ole hanskassa (minä mukaanlukien)

    Pelkkä reiän tekeminen halkeaman päähän ei juurikaan auta asiaa, vaan halkeama jatkaa etenemistään ihan samalla tavalla. Teoriassa halkeamisen voisi lopettaa sillä, että jyrsii halkeaman reunat irti toisistaan ja tekee sitten päähän reiän, mutta minkäänlaisia takuuta en kyseisestä virityksestä menisi antamaan.

    Tietysti tuollainen tee-se-itse liimauskin anttilaepoksilla on tyhjää parempi, mutta kuten gixeri sanoi se tuskin pitää loputtomasti. Eli ammattilaisen käsiin jättäisin tuollaisen paikkauksen.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  4. #4
    Kyllä halkeama pysähtyy jos saa porattu reikää sopivaan kohtaan (eihän se tiiä minne sen pitäisi jatkaa...). Ja ainakin mulla on ollu hyviä kokemuksi Aralditin Akryyli liimasta (2 komp. kuin epoxykin) ku on tultu liimattu "plexiä" (akryylimuovia). Vielä ku sais lämmitettyä liimattu kohta noin 50 asteeseen (kun on jo kovettunut jonkun verran) niin pinnasta tulee lasikovaa ja kirkas! (Pätee myös epoxi-liimalle). Jos haljenneessa osassa on reuna joka jää piiloon sitä voi vahvistaa liimaamalla ouhuen muovipalasen halkeaman yli...

    Tulos onkin sitten tekijästä kiinni! Ei kannattaa hosuilla...
    Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
  5. #5
  6. #6
    Ite olen korjannut tai oikeastaan vahvistanut halkeamien kohtia katteissa sikaflexillä ja ohuilla alumiini (tai aivan tavallista metallia, huomaa kuitenkin metallin ruostumisen vaara) paloilla. Korjaustapa ei tietenkään ole hyvä jos sellanen paikkaus jää näkyviin mutta katteen sisäpuolelle se onnistuu hyvin.
    Se on vaan elämää, ei sen enempää.
  7. #7
    Mitäs mieltä asiantuntijat ovat omasta tekniikastani kun paikkasin katteessa olevan halkeaman lasikuitumatolla? Noin kuukauden ollut paikallaan ja hyvin ainakin näyttää toimivan. Eikä häiritse silmää kun lasikuitu jää katteen taakse piiloon.
  8.  
  9. #8
    ...no mitä minä mistään tiedän niin Loctitella on sellaista epoksia kuin "extreme" joka ei kuiva ikinä kovaksi, vaan jää hiukan elastiseksi. Pakkauksessa on aikas selkeet seos-suhteet ja ohjeet, joten luulisi sillä tyhmemmänkin osaavan tehdä...