Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Niin onko joku tietoinen minkä merkkinen touring pleksi olisi kunnon korkuinen ja hyväksi havaittu? Myös todelliset mitat tarvisi tietää, esim.Givin versio on vain 2cm vakiota korkeampi, mutta kylläkin paljon pystympi. Silti epäilyttää mahtaako toimia vaikka olen kyllä kuullut kehuja juuri Givistä. Kappan, MRA:n ja Zero Gravityn mitoista ei tietoa?
  2. #2
    Mulla on mra:n touringmuovi jonka profiili on: ikäänkuin vakiopleksi+ 45asteen kulmassa noin8 senttiä lisää kamaa, toimii mulle, kovissa nopeuksissa tuo kyllä pyörrettä kypärään(+160)
    Do you have premonitions of déjà vu?
  3. #3
    Lainaa (motometu @ Heinä. 09 2003,05:23) kirjoitti
    Mulla on mra:n touringmuovi jonka profiili on: ikäänkuin vakiopleksi+ 45asteen kulmassa noin8 senttiä lisää kamaa, toimii mulle, kovissa nopeuksissa tuo kyllä pyörrettä kypärään(+160)
    Osaisitko kertoa vähän "koordinaatteja" esim. mikä mitta tulee kun mittaa suoraan pleksin yläreunasta alas mittaristoon päin ja mikä kohta se tarkalleen on niin hahmottaisin aika hyvin pleksin olemuksen.

    Minkä mittainen muuten olet?

    Kiitokset vaivannäöstä jo etukäteen !
  4. #4
    Ns. Tuplakupla siirtää viimaa pois kypärästä ja on lisäksi katseltavan näköinen. Spoleri plexi humistamassa XX:ssä ??
    Ei oikein istu imagoon ?? Mutta kukin tyylillään. Mikä minä olen neuvomaan, mutta kommentoimpa kumminkin.
    HYVIÄ KELEJÄ
  5. #5
    jjn xn....aito "minä tiedän kaiken" - tyyppi.... kaikki sitä pyöräänsä pukee millä tahansa vitkuttimilla, eikös?
  6. #6
    Lainaa (Guest @ Heinä. 10 2003,20:25) kirjoitti
    jjn xn....aito "minä tiedän kaiken" - tyyppi.... kaikki sitä pyöräänsä pukee millä tahansa vitkuttimilla, eikös?
    Hyvä "from heaven" Juuri niin! Kaikilla on oman pelinsä suhteen täydellinen ja jakamaton oikeus toimia tahtonsa mukaan. *
    Sen lisäksi meillä kaikilla lienee mielipiteen, ja sen ilmaisuvapaus. Näin ainakin maanpäällä. Eikö? Anteeksi, jos loukkaan jotakuta käsitykselläni, että XX:n tekee "hyvän näköiseksi" sen virtaviivainen ja aerodynaminen muotoilu.
    Näin varmasti ajattelee moni muukin *täällä "alhaalla".
    Miten siellä?
    Ei hernettä nenään mokomista, eihän.
  7. #7
    Lainaa (jjn XX @ Heinä. 10 2003,21:11) kirjoitti
    Lainaa (Guest @ Heinä. 10 2003,20:25) kirjoitti
    jjn xn....aito "minä tiedän kaiken" - tyyppi.... kaikki sitä pyöräänsä pukee millä tahansa vitkuttimilla, eikös?
    Hyvä "from heaven" Juuri niin! Kaikilla on oman pelinsä suhteen täydellinen ja jakamaton oikeus toimia tahtonsa mukaan. *
    Sen lisäksi meillä kaikilla lienee mielipiteen, ja sen ilmaisuvapaus. Näin ainakin maanpäällä. Eikö? Anteeksi, jos loukkaan jotakuta käsitykselläni, että XX:n tekee "hyvän näköiseksi" sen virtaviivainen ja aerodynaminen muotoilu.
    Näin varmasti ajattelee moni muukin *täällä "alhaalla".
    Miten siellä?
    Ei hernettä nenään mokomista, eihän.
    Hyvä, että hyvän näköinen lainausmerkeissä. XX on yksi rumimmista, paitsi wing rack+xx on rumempi, tiellä liikkuvista kaksipyöräisistä. Muuhun en ota kantaa.
  8. #8
    Lainaa (Guest @ Heinä. 10 2003,21:17) kirjoitti
    Lainaa (jjn XX @ Heinä. 10 2003,21:11) kirjoitti
    Lainaa (Guest @ Heinä. 10 2003,20:25) kirjoitti
    jjn xn....aito "minä tiedän kaiken" - tyyppi.... kaikki sitä pyöräänsä pukee millä tahansa vitkuttimilla, eikös?
    Hyvä "from heaven" Juuri niin! Kaikilla on oman pelinsä suhteen täydellinen ja jakamaton oikeus toimia tahtonsa mukaan. *
    Sen lisäksi meillä kaikilla lienee mielipiteen, ja sen ilmaisuvapaus. Näin ainakin maanpäällä. Eikö? Anteeksi, jos loukkaan jotakuta käsitykselläni, että XX:n tekee "hyvän näköiseksi" sen virtaviivainen ja aerodynaminen muotoilu.
    Näin varmasti ajattelee moni muukin *täällä "alhaalla".
    Miten siellä?
    Ei hernettä nenään mokomista, eihän.
    Hyvä, että hyvän näköinen lainausmerkeissä. XX on yksi rumimmista, paitsi wing rack+xx on rumempi, tiellä liikkuvista kaksipyöräisistä. Muuhun en ota kantaa. *
    Non niin poijjaat, eiköhän pysyttäis asiassa vaikka makunsa kullakin. Kyllähän tuplakupla on asiallisemman näköinen ja olen sitä kokeillutkin. Seikka number1 mitä havittelen pleksissä olisi se että jos edes jokunen itikka menisi yli visiirin eikä kaikki päin pläsiä !
  9. #9
    Oisko pojjjjiilla kikkoja/kokemuksia, kun eukko valittelee kyydissä ollessa pyörteitten olevan liikaa jo 100:n vauhdissa. XX:ssä on normaali plexi ja ittelleni se tuntuu olevan OK. Ois kiva 2-päälläkin ajaa konetiellä niin ettei Speed-Limiter (=eukko) ala heti kypärään kolkuttaa...
  10. #10
    Onko Sinun normaalisi matala, vai vähän vähemmän matala (vm. o1- ). Joku kertoi vanhemman mallin soveltuvan paremmin kyytiläiselle. Kuskilla tilanne päinvastoin. Itselläni ei ole omakohtaisia kokemuksia matalammasta vakio plexistä.
    "Tuplakupla" toimi kuskin kypärän kohdalla hyvin. Ei tarvinnut kumarrella niin paljon. Vaikutuksesta taakse en tiedä. En ole kuullut kenenkään moittivankaan.
  11. #11
    vm -03 joten oisko "vähemmän matala"

    Millaisissa hintaluokissa noi touring- ja tuplakupla-plexit mahtaa olla, josko kokeilis... Ja ken sellasia myy?
  12. #12
    Hintaluokka on muistaakseni 100-120€. MRA:ta taitaa myydä Storm Konalassa. Giwilläkin on tietääkseni vastaava. MRA:n lasi ei mennyt "heittämällä" paikoilleen -02 XX:ään vaan vaati pientä muotoilua, kuten keväällä tällä palstalla kerroin otsikolla "Tuplakuplan aihio". Oiskohan Giwin lasi laadukkaampi? Tietäjät kertokaa.
  13. #13
    Giviltä ei löydy tuplakuplaa, mutta touring löytyy minkä hommasin ja on vaikuttanut hyvältä. Se on mitoiltaan vain 2cm alkuperäistä(01-03) korkeampi, mutta profiili pystympi ilman spoileria. Sopii paikalleen veistelemättä!

    185cm kuskille tosi hiljainen eikä tee pyörteitä pottaan. Jos koitan normaalista ajoasennosta nostaa tai laskea päätäni niin humina kasvaa, eli toimii ! Pystyy myös ajamaan ainakin 120km/h visiiri yhden pykälän raollaan jos on tarvetta, vakiolasilla ei mitään mahdollisuutta. Vähän reilummatkin vauhdit sujuu helpommin vain pienellä kumarruksella, ei tarvi maata tankin päällä.

    Emäntäkään ei ole valitellut, tosin ei vakiota eikä tuplakuplaakaan.
  14. #14
    Taidan kokeilla tota touringia. Ja eikun Speed-Limitteri kyytiin ja kommentoimaan.

    Mahtaako olla isoja eroja eri valmistajilla? Olen kuullut huhua Kiuruvedellä sijaitsevasta plexin tekijästä, oisko jollain tarkempaa tietoa???
  15. #15
    No niin kun vauhtiin päästiin.onko kellään kokemuksia tuplakuplasta tunturi-aasissa??
  16. #16
    Akkurat, aamulla tultiin hellasärön kanssa Norjasta, ei valitellut turbulenssista, mulla kiinni pyörässä edelleen Mra:n tummanpunainen spoileripleksi joka mielestäni myös tekee pyörän ulkonäön vieläkin räyhäkkäämmäksi, niin ja sille joka kantoi huolta wingrackin ulkonäöstä niin eipä semmoista suinkaan tarvitse kun ei käy kotopitäjän rajojen ulkopuolella.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  17. #17
    Käyttäjäkokemuksia bläckkärin vm. 03 plexeistä: kuski 185 cm.

    Vakioplexi: 185 cm kuskille äänekäs ja ilmavirta iskee kypärään aiheuttaen pyörteitä.

    MRA: ok-pleksi 185 cm kuljettajalle, ehkä saisi kupla olla vielä aavistuksen laajempi ja korkeampi niin olisi täydellinen. Ei pahempia pyörteilyjä takapenkkiläisellekään, riippuen tietysti kyytiläisen koosta... Tuulenpaine keventää ajoa sopivasti. Käytännössä ok-tuote, mutta ehkä vähän halpiksen oloinen...
    Ei niin äänekäs kuin alkuperäinen mutta kuitenkin korvatulppia tulee käytettyä. (Kypäränkin tiiviys kaulalta alkaa olla kyllä kulahtanut joka aiheuttaa lisää ääntä) Mukavuussyistä sekalaisessa ajossa käytän tällä hetkellä MRA:ta.

    Givi: Pyörteet minimaalisia, on aika raskas ajettava alle 130 km/h nopeuksissa, kyynärvarret puutuu pidemmillä matkoilla, sopisi varmaan Saksan autobahnoille. Plexi tukevaa tekoa ja hyvin viimeistelty. Hiljaisempi kuin MRA.

    Muistaakseni Kiuruvedellä toimii AT-plexi niminen firma, joka tekee tilauksesta tavaraa, tekisikö ihan tuplakuplaakin, en tiedä. Netistä löytyy kuitenkin yhtystiedot. Kokemuksia XX:ään teetetyistä plexeistä kellään??

    Lisäksi Stormilla myynnissä, mutta ilmeisesti vain tilauksesta Airblade-merkkistä race tuplakuplaa iridium-väreissä, tästä kokemuksia??
  18. #18
    Lainaa (Guest @ Heinä. 10 2003,20:25) kirjoitti
    jjn xn....aito "minä tiedän kaiken" - tyyppi.... kaikki sitä pyöräänsä pukee millä tahansa vitkuttimilla, eikös?
    Joo. Tämä jjn xx on aikaisempien lukemieni vastausten perusteella eräs orgin asiallisimpia yksilöitä. Tökkiminen menee hiukan väärään kyökkiin. Mutta kyllähän täällä tökkiäkin saa - niin rekisteröitymättömät kuin jäsenetkin.

    En omista xx:ää mutta ostomietiskely meneillään.



    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  19.  
  20. #19
    Minunkin mielestä xx:ään ulkonäöllisestikin paras on tuplakupla, ensimmäiseen xx:ääni (jonka vakuutusyhtiö lunasti keväällä) hommasin motoplastikin pleksin duellilta, joka antoi viellä paremman suojan tuulelta, kuin nykyisessä oleva mra:an pleksi, duellin pleksissä on isompi "kupla" ja vähän korkeampi profiili, mutta valitsin nykyiseen pyörään mra:n, koska se on huomattavasti tyylikkäämmän näköinen. Tuplakupla ei yleensä aiheuta pyörteitä, kuten spoileripleksit, joissa kiihtyvä ilmanvirtaus pahimmassa tapauksessa sattuu kypärään ja on huonompi kuin alkuperäinen. Tuplakupla toimii ainakin minun mitoilla hyvin, 178cm pituutta kun on.
    bird