Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    onko kellään kyseistä pyörää olen ehkä ostamassa ja olisi kiva tietää mistä kannattaisi etsiskellä vikoja...
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  2. #2
    Ostin seven fiftyn noin viikko sitten, vikoja ei vielä ole ollut joten niistä ei ole paljoa kertomista.

    Kone pitää välillä pientä naputusta joka voisi kuullostaa venttiilin nostimen ääneltä. Öljynvaihto ei tuntunut muuttavan ääntä miksikään, laittelin koneeseen Hondan omat mineraaliöljyt. Täytyy seuraavaksi kokeilla jotakin muuta merkkiä.

    Muuten pyörä on oikein kiva, helppo ajaa, kevyt, tehoja ihan riittävästi ainakin yksinajoon, jarrut kevyet käyttää. Nakupyöränä tuuli ottaa puseroon vauhdin noustessa, yli 100-120 vauhteja ei juuri viitsi kauaa ajella.

    Kokeilin Kappan 600 pleksiä pyörään, mutten saanut sitä toimimaan kunnolla. Aina tuli kypärään pyörteitä, ilman pleksia ajeli mielummin kuin sen kanssa. Ihan pieni minipleksi olisi ehkä ainakin minulle sopivampi.
    Suzuki GSX1400
  3. #3
    Joo itte olen kans kattellut tollasta cb 750 :sta.
    Mitäs eroa tolla seven fiftyllä on niihin missä moista
    mainintaa ei ole?
  4. #4
    Ajelin palttiarallaa kymppitonnin -00 mallisella SevenFiftyllä,toissa keväänä päivitin sitten isompaan ja samalla merkkikin vaihtui.

    Mopo oli tietysti uus eli ei ollu mitään ongelmia sen kanssa, mitä nyt vaihteet tuntu hieman takkuisilta ja saattoi jopa hypätä pois.(varsinkin kakkonen)
    Tämä vaiva hävisi vaihtamalla Shellin öljyt ja pitämällä leveli noin puolessa välissä.Tuntui olevan tosi tarkka öljymäärästä,varsinkin liiasta...
    Kaikkiaan vaivattoman tuntuinen pyörä, luulisin olevan pitkäikäinen kun mitään ihmeellisyyksiä siihen ei ole ympätty.
  5. #5
    Joo tuli ostettua -92 mallinen Sevenfifty mittarin mukaan ajettu 34tkm *päällepäin pyörä onkin todella hyvässä kunnossa ja on toiminutkin hyvin ei mitään ylimääräisiä ääniä ja on pirun hyvä ajaa kunhan ei aja yli 120km/h sen jälkeen alkaa tuuli ottamaan aikas kivasti kypärään kulkee mittarin mukaan 200km/h enempään en viitsinyt kokeilla on meinaan aika vaikee ajettava tossa kyydissä mutta ei ainakaan 1000km jälkeen ole muutakun kehuttavaa hieno pyörä kannattaa ostaa jos tykkää naku pyörästä *toimii myös hyvin pienilläkin kierroksilla... SevenFifty vähän on vielä huonot kuvat mutta kunhan kerkee päivittää sivuja



    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  6. #6
    Lainaa (hmort @ Heinä. 22 2003,14:32) kirjoitti
    Joo tuli ostettua -92 mallinen Sevenfifty mittarin mukaan ajettu 34tkm *päällepäin pyörä onkin todella hyvässä kunnossa ja on toiminutkin hyvin ei mitään ylimääräisiä ääniä ja on pirun hyvä ajaa kunhan ei aja yli 120km/h sen jälkeen alkaa tuuli ottamaan aikas kivasti kypärään kulkee mittarin mukaan 200km/h enempään en viitsinyt kokeilla on meinaan aika vaikee ajettava tossa kyydissä mutta ei ainakaan 1000km jälkeen ole muutakun kehuttavaa hieno pyörä kannattaa ostaa jos tykkää naku pyörästä *toimii myös hyvin pienilläkin kierroksilla...
    Laitapa kuvaa niin päästään tuntumaan.
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

    -Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

    JKS
  7. #7
    Nyt on kuvia Lisätty....
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  8. #8
    Minne
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

    -Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

    JKS
  9. #9
    Lainaa (gipran @ Heinä. 22 2003,14:59) kirjoitti
    Minne *
    Ton Sevenfifty tekstin alle alkuperäiseen viestiin missä kerroin tarinaa.....
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  10. #10
    Upea peli tämä on juuri tätä hornetin perhettä jollainen itsellänikin ajatuksissa ehkä vielä joskus tuollaiseen vaihdan. ei liian kyykky ja miellyttävä ulkonäkö, sopivan naku.
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

    -Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

    JKS
  11. #11
    Nättihän toi on ja kiiltääkin kuin...
  12. #12
    Hyvä peli se on ollut ajella niin pitkää kuin lyhyttäkin matkaa, mutta joudun siitä nyt kuitenkin luopumaan muiden hankintojen alta pois.

    Vm. 93, ajettu 26000, viininpunainen, Hondan omat laukut ja telineet, kaatumaraudat, pleksi ym.
    Hinta 5900e, voin tuoda näytille itä/keski-suomen alueella minne vaan.

    044-7227066
  13. #13
    Itte oon nyt reilut 2,5kk ajellu omalla Sevenfiftyllä jonka Saksasta tuotatin tuossa kesän alussa. Kaikkine kuluineen maksoi vissiin jotain 6500e luokkaa. Upeassa kunnossa (nyt kuuluvaa nakutusta lukuunottamatta, syy vielä selvittämättä), vm. '98, ajettu 20tkm Suomeen tullessa, nyt minun jäljiltäni 4tkm lisää. Kaikin puolin oikein hyvä pyörä, jaksaa vaivattomasti jopa kaks päällä (ei kevyitä kumpikaan) + kamat. Liikkuu myös tarvittaessa kahvasta säätelemällä... *

    Pyörässä kiinni ollut MRA:n pleksi ei sopinut mulle, pyörteet iski kypärään joko ylös tai alas pleksin säädöstä riippuen, eli nakuna olen ajellut ja yllättävän mukavasti sillä jaksaa. Pituutta kuskilla siis 183cm. Joskus voisi harkita sellaista pientä varttikatetta...

    Niin ja tosiaan, kertokaahan joku jos ao. mopoon saa jostain parempia putkia, nimim. onpas nuo vakiot tuhnut. Ixilin takapöntöt löytyi jostain saksalaisesta bomberkaupasta (Virus tms. nimeltään?) hintaan 300e (ei paha todellakaan) mutta tekis mieli tietää oisko muitakin vaihtoehtoja kenties...

    -JP & Sevenfifty



    ---------------------------------------
    -Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
    -...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
    ---------------------------------------
  14. #14
    Sevenfiftyllä ajelen itsekin, vuosimallia 92 punainen alkuperäislaukuilla ( Hepco ). Hankin vuosi sitten keväällä Saksasta, ollut yhdellä omistajalla ( huoltokirja on ) ja mittarissa silloin n. 50 tkm. Tänä syksynä tulee mittariin 70 tkm eli kokemuksia pyörästä on melko hyvin. Varmatoiminen, mitään vikoja ei ole ollut, ei kuluta öljyä, helppo huoltaa. Negatiivista on sanottavana lähinnä ajo-ominaisuuksista eli en ole löytänyt jousitukselle oikeaa säätöä. Aluksi mutkien ajo oli heijaavaa, syynä löysimmässä asennossa ollut takajousien säätö ja aivan veltoksi säädetty etupää ?! Nyt olen toisessa äärimmäisyydessä; jousitus pelaa kovaksi säädettynä kohtuullisen hyvin mutkissa, mutta ei vaimenna kuoppia vaan lyö käsille.
    Toinen ongelma on istuimen ja jalkatappien välinen suhde; takapuoli puutuu helposti matka-ajossa. Itse haluaisin jalkatapit hieman taaemmaksi ja alemmaksi kuten edellisessä pyörässäni CB750K vm.80. Katteettomuus ei minua miellyttänyt, tänä kesänä kylmät ja tuuliset ajokelit saivat miettimään jopa täyskatteen hankkimista. Saksanmaalta löytyy eri vaihtoehtoja, mutta en haluaisi pilata mielestäni kauniin pyörän ulkonäköä edes mukavuuden kustannuksella... Äänestä en osaa sanoa, en kaipaa mölyä enemmän. Normaalikierroksethan laillisilla nopeuksilla pyörivät alle 4500 rpm:n ja korvatulppia käytän aina, joten mihin sitä ääntä tarvitaan?
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  15. #15
    Kerrot tuossa ylempänä, että etupään säädöt oli löysät. Miten seven-fiftyssä säädetään etupään jousitusta? Omani on 1993.
    Ongelmana on lievä tutina keulassa, joka ei hävinnyt eturenkaan vaihdosta huolimatta. Tanko väpättää koko ajan hiukan nopeudesta riippumatta enkä tiedä syytä. Kolaroitu sitä ei ole eikä keulassa pitäisi olla mitään muutakaan vikaa. Ainakaan päällisin puolin ...
  16. #16
    Tässä vanhemman sarjan pyörässä ei etupäässä ole mitään säätöä; öljyn määrä ja laatu lienee ainoat. Viimeisissä vuosimalleissa on ilmeisesti jotain säätöä, en ole tarkemmin tutkinut.
    Etupään vipatus on itselläkin pulmana, ei lähtenyt tasapainotuksella. Renkaana on Metzeler, joka näyttää melko kulumattomalta vielä 15 tkm ajon jälkeen. Pahin ravistus tulee 50-70 km nopeudessa, jolloin tanko vatkaa villinä jos irrottaa otteen... Olen hakenut eri rengaspaineilla kokemuksia ilman tulosta. Seuraavaksi otan hieman öljyä pois etupäästä, ohjeenmukainen 0,480 l/putki tuntuu suurelta?
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  17. #17
    mulla on -92 ja ajettu 37tkm ei kyllä erityisemmin ravista etupää ainoa mikä on niin kytkin saattaa hieman luistaa jos lähtee oikeen rivakasti ja vaihtaa hana auki muuten ei ole valittamista olen ollut tyytyväinen mopooni lisää voimaa kaipaisi honda cbx:ssä on sama kone mutta 91hv onko muuta vaihdettu kun nokka ja putkisto onko kellään tietoo?
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  18. #18
    kap57 -> vaikuttaa aika lailla samanlaiselta riesalta, tosin minun wobblaus ei ole ehkä ihan noin paha, lähinnä pirun ärsyttävä. Suunnittelin talven aikana ohjauslaakereiden vaihtoa, muuta en enää keksi mikä voisi vaikuttaa. Mulla on tangossa kiinni Giwin pleksi, mutta en usko että se aiheuttaa vipatusta koska sitä ilmenee jo aivan hitaassakin vauhdissa.
    Jos joku voi auttaa/antaa vinkkiä mitä tehdä niin kirjoittakaa !!
  19. #19
    Hemmetti nyt mullekin tuli se ravistus epäilen kyllä rengasta tai pleksiä koska ennen ei ravistanut....
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  20.  
  21. #20
    Minulla on ollut seven fifty pari vuotta olen ajanut sillä 12000 km ilman vaivoja, lukuunottamatta etupään tärinää joka loppui kun vaihdoin eturenkaan ja tasapainoitin sen. Nyt pitäisi vaihtaa etuputkien stefat. Olen tyytyväinen pyörääni. Pelaa kuin junan vessa.