Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Nyt kun 8 vuoden mietiskelyn ja pohdinnan jälkeen päätin ryhtyä motoristiksi niin ajovarusteetkin on hankittava.
    Sopivan ajotakin ja housut jo löysin, mutta kaikki ajokengät mitä olen käynyt katsastamassa ovat olleet ns. ei hyvännäköisiä.
    Ja kohta joku sanoo että mitä väliä sillä ulkonäöllä on jne.
    Mutta koska en pahemmin matkaa ajele vaan lyhyitä matkoja hissukseen niin kenkien pitäisi olla sellaista mallia että niillä voi lähteä kaupungillekkin kävelemään jne.
    eli saisivat sopia hyvin farkkujen kanssa tai ajohousujen kanssa (ajohousuina on sellaiset rambot, metro-kuvioiset).

    Omasta mielestäni joku ruskeasta nahasta väsätty kengä voisi olla sopiva. Vinkkejä otetaan vastaaan.
  2. #2
    bootsit?
  3. #3
    Bootfactoryn Bikerit
    alcoholism beats communism
  4. #4
    Miten ois tämmöset ??
    Saatavana myös musta/hopeana.......
    Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus.
  5. #5
    Tosiaan bootsit tai sitten "lenkkarityyppiset" ajokengät... Akitolla ja Daytonalla (merkki vai malli?) on sellaisia hieman lyhytvartisempia kenkiä, jotka ainakin näyttävät mukavalta...

    Itse käytin aivan alkuaikoina armeijan maihareita ja toimivat aivan hyvin. Tosin aika heikot varret...

    Mutta miten niin, eikö ajokenkä ole katu-uskottavaa?
    Desmo Jugend
  6. #6
    Entas ihan maiharit? Miullon toisina ajokenkina aina niin tyttomaiset ihan mopoiluun tehdyt semmoset. Varsi on tukevampi kuin torni-versiossa
  7. #7
    joko bootsit tai sitten us-army maihinnousukengät..
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  8. #8


    Eiks nää oo katu-uskottavat? Varsinkin jos on kypärä kainalossa
    KTM 690SM
  9. #9
    Farkut ja rasvanahkabootsit toimivat yhdessä hyvin.
  10. #10
    Jos kerran ajohousut on mallia rambo, niin sitten pitää kengätkin olla mallia rambo, eli eikun US-Army shoppiin shoppailemaan. * *
    Mitä tekemistä noilla on ajovarusteiden kanssa? *
  11. #11
    Mulla on ajokenkinä DocMartensin teräskärkiset maiharit. Oikein mukavat kengät ja mun mielestä hyvännäkösetkin *

    Ainoo miinuspuoli on että kylmillä keleillä se teräskärki tuppaa olemaan suhteellisen viileä *



  12. #12
    Noi Pocan popot on kyllä sairaan makeet. *kuolaa*
    Erilainen "nuori".
  13. #13
    Lainaa (Sini-68 @ Kesä. 27 2003,09:22) kirjoitti
    Noi Pocan popot on kyllä sairaan makeet. *kuolaa* * *
    mutta mitä näin hintoja niin ei ihan ilmaset..

    ...mutta mikäpä olisi



    KTM 690SM
  14. #14
    Katu-uskottavat kengät???
    Mitä vielä..
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  15. #15
    Lainaa (Calypso @ Kesä. 27 2003,10:29) kirjoitti
    Lainaa (Sini-68 @ Kesä. 27 2003,09:22) kirjoitti
    Noi Pocan popot on kyllä sairaan makeet. *kuolaa* * *
    mutta mitä näin hintoja niin ei ihan ilmaset..

    ...mutta mikäpä olisi
    Vaan noista kengistä maksoin ite ainakin varsin mielelläni tuon 200 euroa. Halvalla ei saa hyvää. New Rock tekee kuitenkin hyvää kenkää, vaikka onkin erikoisempaa. Ite oon nyt käyttänyt noita liekkipopoja aikas tiiviisti harva se päivä tässä n. 8 kuukautta ja olen enemmän kuin tyytyväinen.

    Samaten maksoin tuossa n. 7 vuotta sitten sen 1200 mummon markkaa Boot Factoryn bikereista ja päivääkään en ole sitäkään kenkiin uhraamaani summaa katunut vaikka sillä hetkellä tuntui hirmuiselta summalta pistää tiskiin. Kerran on kantalaput vaihdettu pohjiin ja laitettu kantaraudat, muuten ovat edelleen aivan huippukunnossa, vaikka ennen liekkipopoja käytin niitä sen jokapäiväisesti. Näyttää siltä, että ainakin tuon 7 toiset vuotta on niillä edessä ennen edes isompaa remonttia. Ja Boot Factorylla korjaavat kyllä aika räjähtäneitäkin tapauksia, joten tavallaan "ikuiset" kengät on tuossa olemassa pienillä lisäkustannuksilla mahdollisesti sitten jos(/kun) remppoja tarvitaan. Loppujen lopuksi ovatkin siis h*lvetin halvat kengät käyttövuosia kun katsoo.



    Dogs have owners. Cats have staff.
  16. #16
    Jep, tuollaisia rasvanahkaisia prätkäbuutsejä kävin katsastamassa, vaikuttivat ihan hyviltä.
    Voisivat sopia minun käyttötarkoitukseen mainiosti, sekä ajeluun että niiden toiseen tehtävään; kävelyyn.
    Pyörä kun on sellainen että sillä ei pidemmälle uskalla lähteä, joten kävellen pitää päästä takaisin.


    Katuuskottavilla tarkoitsin siis sanan täydessä merkityksessä mahdollisimman 'normaalin' näköisiä kenkiä.

    Huvittavaa mikä määrä eteisestä löytyy eri tarkoituksiin kenkiä.

    -napppikset
    -sisäpelikengät
    -lumilautakengät
    -kahdet pyöräilykengät
    -turvakengät
    -sliparit
    -lenkkareita
    -puvun kenkiä
    -kävely kenkiä
    -kumisaappaat
    -sandaalit
    jne..

    ja kohta prätkäkengät.

    joopa joo, apteekin kautta kotiin lepäämään.



  17. #17
    Jäsen
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2002
    Lieto
    Lainaa (pocahontas @ Kesä. 26 2003,19:50) kirjoitti
    Miten ois tämmöset ?? * * *
    Saatavana myös musta/hopeana....... *
    Mikä pulju noita myy???

    Tahtoo tollaset!
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  18. #18
    Lainaa (suzukai @ Kesä. 27 2003,18:29) kirjoitti
    Lainaa (pocahontas @ Kesä. 26 2003,19:50) kirjoitti
    Miten ois tämmöset ?? * * *
    Saatavana myös musta/hopeana....... *
    Mikä pulju noita myy???

    Tahtoo tollaset!
    Näitä superihania monoja myy ainaski http://www.ipinkantapaikka.com ja ja zeeta ties kertoo tuol toises foorumis että http://www.leatherheaven.com ja jopa andiamo myy *

    Ei muuta ku ostoksille!! *



    Ainoa heikkouteni on ääretön nopeus.
  19. #19
    Nato-maiharit on toiminu tähän asti, pitää kohtalaisesti vettä ja kylmää. Eikä näytä neitimäisiltä.
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

    " R.I.P. Dimebag 1966-2004 "
  20. #20
    Lainaa (zeeta @ Kesä. 27 2003,11:07) kirjoitti
    Vaan noista kengistä maksoin ite ainakin varsin mielelläni tuon 200 euroa. Halvalla ei saa hyvää. New Rock tekee kuitenkin hyvää kenkää, vaikka onkin erikoisempaa. Ite oon nyt käyttänyt noita liekkipopoja aikas tiiviisti harva se päivä tässä n. 8 kuukautta ja olen enemmän kuin tyytyväinen.
    Juu-ei.. emmä sitä sillä, hyvästä kannattaa aina maksaa. p*askaahan saa ilmatteekskin..
    Olin jossain vaiheessa näkeväni noin new rockin tossujen hinnaks germaaniassakin yli 200€, niin mieleen juolahti tietty mitä kauheuksia ne suomessa maksais.. Suomi on hieno maa.
    t: lisää erillaisia lidlejä suomeen tahtova.
    KTM 690SM
  21. #21
    Esim. Kx-Center myy mustaa nahkamaiharia, goretex-vuori, nauhat edessä ja vetskari sivulla.

    Ja hintakaan ei paha.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  22.  
  23. #22
    Näin viikon testaamisen jälkeen sanoisin että jenkkiarmeijan popot ajavat asiansa varsin hyvin. Veden pitävyys on aika tarkkaan käyttäjästä kiinni (=kuinka usein jaksat lyödä uudet rasvat pintaan) ja käyttömukavuus on nahan elämisen jälkeen erinomainen. Turvallisuusaspektikin on ihan kohtuullisissa kantimissa kun ottaa huomioon jenkkien vimman tehdä kaikesta suurta ja mahtavaa. Popoissa ei nahkaa ole säästelty, vaan koko komeus on kuorrutettu sellaisella satulanahkamäärällä, että SA-Int hyväksynnän saaneet maiskit tuntuvat lähinnä paperinohuilta mokkasiineilta. Niin ja kestävätkin vielä, jopa minulla, joka kulutan kengät puhki kesässä. Nämä ostin käytettynä kolme vuotta sitten ja vielä porskuttavat ilman sen kummempia väsymisen merkkejä.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut