Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Hello, f650cs v.2002 pyörästä on mittarin taustavalo(tai useampi) palanut. Huolloissa on miltei kuukauden jono ja ajattelin että olisin itse vaihtanut, kun en viitsisi huoltoon sitä viedä.
    Onko tietoa minkä tyyppisestä polttimosta on kyse? Käsittääkseni uudemmissa pyörissä mittareiden polttimot olisi samaa tyyppiä.
    Vai kannattaisiko vaan jonottaa merkkihultoon... *
    "only dead people are cool..."
  2. #2
    Itselläni ei ole Bemaria, mutta uskoisin siihenkin tehtynä toimenpiteen olevan niin yksinkertainen, ettei aikaa eikä rahaa kannata huoltoon tuhlata. Polttimo selvinnee Internetiä kaivelemalla, Haynesin oppaissa ne on tietysti myös lueteltuina. Ja pyörän manuaalissa.
    Kasvankohan mä ikinä isoksi?
  3. #3
    Kyllä ne mittarivalot on ihan standardimallia. Käytännössä melkein joka huoltoasemalta löytyy polttimoita. Kokoja on ainakin muutamaa, niin että kannattaa purkaa ensin mittaristo, ja ottaa sieltä kärvähtänyt polttimo malliksi. Polttimo lähtee istukasta yleensä ihan vetämällä (ja samoin istukka mittaritaulusta).

    Se on sitten toinen juttu miten se mittaristo puretaan, mutta eiköhän sieltä ruuvia ja mutteria löydy, joita vaan veivaamaan irti. Nopeusmittarin vaijeri lähtee yleensä pyörittämällä/vetämällä irti. Vai onko siinä bemussa digi-sellainen?

    Itse vaihdoin vastikään Kawa ZR-7:aan polttimoita, eikä tuo kauhean ihmeellistä ollut. Purkamaan vaan...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  4.  
  5. #4
    Mittariston avaaminen ei ole uusi asia, kun takuuna just vaihdettiin mittaristo, ja vierestä seurasin. On muutaman pultin takana. Polttimot vaan säilyi vanhana.
    Täytyy kai availla ja vaihtaa, kiitti vinkeistä.
    "only dead people are cool..."