Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Onko jollakin kokemusta miten toimii Saksasta eBayn nettihuutokaupasta tehty ostos. Miten maksu sujuu, toimittaako myyjä tavaran luotettavasti, toimitusnopeus ja kokemus tuotteesta. Kertoilkaa jos kokemusta on.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  2. #2
    Mulla oli kaveri saksassa joka huuti minulle käytetyn visiirin. No tavara tuli suoraan minulle ja minä maksoin kaverilleni sinne saksaan. Tavara oli lähes ok mutta kuva ei aina vastaa todellisuutta. Visiiri on pyörässä nytkin ja maksoi vain 18 euroo. Joissakin huudoissa E-bayssa on jo laitettu teksti että myynti vain saksaan. Vaikea sanoa kun ei enempää kokemusta mutta tavarat muuten halvempia. Itse tilailen tavaraa myös purkaamoilta englannista joista yksi on mielestäni Wery good. Laatutavara ja varmasti sellaista kun on puhuttu.Hinta kotiintuotuna (toimitus viikossa) on kilpailukykyinen varaosahintoihin nähden.
  3. #3
    Lainaa (RTJN @ Kesä. 17 2003,19:21) kirjoitti
    Mulla oli kaveri saksassa joka huuti minulle käytetyn visiirin. No tavara tuli suoraan minulle ja minä maksoin kaverilleni sinne saksaan. Tavara oli lähes ok mutta kuva ei aina vastaa todellisuutta. Visiiri on pyörässä nytkin ja maksoi vain 18 euroo. Joissakin huudoissa E-bayssa on jo laitettu teksti että myynti vain saksaan. Vaikea sanoa kun ei enempää kokemusta mutta tavarat muuten halvempia. Itse tilailen tavaraa myös purkaamoilta englannista joista yksi on mielestäni Wery good. Laatutavara ja varmasti sellaista kun on puhuttu.Hinta kotiintuotuna (toimitus viikossa) on kilpailukykyinen varaosahintoihin nähden.
    Olikos sen hajottamon nimi Wery good ja jos ei mikä olis nimi ja saisko yhteystitoja.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  4. #4
    Lainaa (FJ20 @ Kesä. 17 2003,19:24) kirjoitti
    Lainaa (RTJN @ Kesä. 17 2003,19:21) kirjoitti
    Mulla oli kaveri saksassa joka huuti minulle käytetyn visiirin. No tavara tuli suoraan minulle ja minä maksoin kaverilleni sinne saksaan. Tavara oli lähes ok mutta kuva ei aina vastaa todellisuutta. Visiiri on pyörässä nytkin ja maksoi vain 18 euroo. Joissakin huudoissa E-bayssa on jo laitettu teksti että myynti vain saksaan. Vaikea sanoa kun ei enempää kokemusta mutta tavarat muuten halvempia. Itse tilailen tavaraa myös purkaamoilta englannista joista yksi on mielestäni Wery good. Laatutavara ja varmasti sellaista kun on puhuttu.Hinta kotiintuotuna (toimitus viikossa) on kilpailukykyinen varaosahintoihin nähden.
    Olikos sen hajottamon nimi Wery good ja jos ei mikä olis nimi ja saisko yhteystitoja.
    Sorry, se oli seuraava : www.m1salvageandbreakers.co.uk

    Tilasin sieltä Kawa ZZR 600 etuvanteen (n. 350 eur rahteineen) ja molemmat etu putket täydellisinä (noin 380 eur rahteineen) *. Ilmotin sinne lontoon kielellä mikä pyörä, malli, tyyppi ja vuosimalli (kawa ZZR 600 E10 year 2002) J kaveri kertoi että kysiset osat löytyy muttei samaan vuosimalliin mutta kuitenkin oikean malliset ja A1 kuntoiset. No * tilasin ensin vanteen ja vasta sitten jälestä päin putket (olis säästänyt tupla rahdin). Tilaus faxilla ja joutu antaan Visa numeron muuta kaikki kuitenkin ok. Tavarra todella ok sillä putket eivät ole edes öljyjä fuskanneet pätkääkään, ja vanne todella oli suora.

    Toinenkin paikka on kawan osille mutta heiltä en saanut kunnon osia eka keralla (osa oli uusia ja ne kyllä oli ok)mutta hyvittivät kyllä rahat takaisin kun palautin väärät osat (www. bartonmotors.co.uk). Muitakin osoitteita on mutta en ole muualta tavaroita tilannut.



    zzr...zzr...zzr...ZZR...ZZR...ZZR600E10........
  5. #5
    Olen tilannut osia Saksan ebayn kautta, ja aina on homma onnistunut. Käyttö vaatii rekisteröitymisen, jonka varmistuskoodi tulee kotiin kirjeitse. Tuntui uskomattomalta...

    Niissäkin tavaroissa, joissa lukee myynti vain Saksaan, kannattaa ottaa yhteyttä myyjään. Usein toimitus onnistuu myös Suomeen, ainakin kun ottaa yhteyttä saksaksi ja vielä huomauttaa tietenkin maksavansa rahtikulut. Tähän asti olen aina saanut juuri oikeat tavarat, vaikka maksu onkin suoritettu etukäteen myyjän tilille.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  6. #6
    Ihan samat on kokemukset kuin jjm:llä. Olen kerännyt jo 27 tähteä saksalaiseen ebay-rekisteriin. Kiitos tähtien, myös ostaminen Saksasta katsoen ulkomaille onnistuu helpommin. Viimeksi tuli uudet änkkärit tuohon naisten ja nuorten suosimaan apinakiikkuun (VS1400) joka on meillä mamman käytössä. Omaan tupperwarepyörääni löysin ihan oikean värisen takapenkin kuoren.

    Vaikeimmissa "enlähetäulkomaille" (1 kpl) tapauksissa olen käyttänyt apuna saksalaista ystävääni, joka sitten on junaillut kaupan eli on ollut rahan ja tavaran välietappina.

    Ainoa epäonnistuminen on ollut mammalle tilattujen kenkien väärä koko. Myyjä ei suostunut vaihtamaan niitä enkä tapellut asiasta sen enempää. Asia kuitenkin kääntyi parhain päin kun tampuurimajuri onnistui hävittämään kyseiset popot rompepäivillä kolminkertaiseen hintaan verrattuna osto+rahtikuluihin.

    Saksalaisten ebay-myyjien kunniaksi on mainittava, että 90 prosenttia pystyy hoitamaan homman englanniksi. Tietty jos itse ymmärrät vähänkään germaniaa, on se aina eduksi. Vaikeimmissa tapauksissa voi apuna käyttää netin käännöskoneita, babelfishiä etc...
  7. #7
    Hyvä. Asuin varsin monta vuotta kaukana eBayn kotimaassa ja siellä homma hoitui yleensä hyvin. Kerran minua huijattiin eli tavaraa ei tullut enkä viitsinyt määräänsä enempää siitä kinata. Myyjä ei yksinkertaisesti suostunut olemaan tavattavissa maksun saatuaan.Saksassa useimmilla näyttää olevan ehtona "toimitus vain Saksaan".Luultavasti saan oman eBayni aktivoiduksi tänne Suomeen. Kokemukset näyttävät olevan myönteisiä. Kiitos. Kertokaa lisää, jos käyttäjiä on.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  8. #8
    enpä ole saksan ebaysta mitään ostellut mutta atlantin takaa kyllä... mitään painavaahan ei kannata rahtikulujen takia ottaa (käytän yleensä halvinta ja hitainta postiluokkaa), paitsi jos melkeen ilmaiseksi sattuu saamaan...

    tähän saakka on kaupat käyneet hyvin ja nyt kun euro on vahva, voipi saada tosi halvallakin tavaraa. samat ebay-tähdet näköjään näkyy joka maassa (saksa, hollanti, uk, usa...)
  9.  
  10. #9
    Löytyykö noita purkaamoja joissa mp:n osia sekä moottoripyöräkirpputoreja Suomesta ja niille nettiosoitteita? jos löytyy niin laittakaapa tietoa näkyviin kiitos.
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

    -Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

    JKS