Katso äänestykset tulokset: Lainaisitko mopoasi - kaverille?

Äänestäjät
1365. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Lainaan, jos pyydetään.

    387 28,35%
  • 2. En ikinä, ostakoon itselleen oman.

    342 25,05%
  • 3. Vain äärimmäisessä hädässä (mikä voi olla moinen??).

    636 46,59%
Sivu: 13 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213
Tulokset 361:stä 369:een 369:sta
  1. #361
    Lainaan siinä kun autoakin jos kaveri osaa ajaa. En suoraan sanottuna ymmärrä tätä suomi meininkiä jossa pyörää lainataan vaan kuolleen ruumiin yli, mutta jokanen tekee toki omalla pyörällään niinku lystää. Itellä tietysti tällä hetkellä vähän vanhempi setti. Ei oo vielä uutta kehdannu ostaa kun vasta opettelen pysymään pystyssä, mutta en nyt ymmärrä miksi en lainaisi jotain pakasta vedetyä peliäkään.. koska siihen voi tulla naarmu? Yleensä ihan omassa käytössä tullu.

    Sellasta oon kyllä joskus miettiny että se olisi kauheata jos lainaisi jollekkin joka kävisi sitten innoissaan testaamassa ja päätyisi pussiin...
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  2. #362
    En kyllä mielelläni lainaa pyörääni. Kuten en vaimoanikaan. Ainoastaan pakon edessä.
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
  3. #363
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Vastasin no2, en ikinä, ostakoon itselleen oman. Tosin yksi ihminen on lisäkseni ajanut nykyistä mopoa. Sen verta iso luotto oli Nitroukseen. Tässä tosin istuu paikallaan sanonta "poikkeus vahvistaa säännön"
    Tuo on HYVIN henkilökohtainen kysymys .

    Kaikki kiteytyy LUOTTOON!

    Asiat ja puiteet ja luotto eri yhteyksissä vaihtelee.

    Itselläkin on "luottoa" monen ihmisen suhteen tappiin saakka.... mutta kovin eri yhteyksissä.....
    mutta siitä huolimatta.... taitaa olla käytännössä tällä hetkellä 40v:n perspektiivillä
    vain bauttiarallaa kolme ihmistä joille "rauhallisin mielin"
    voi lainata mopoa..... ja yksi niistä jo mullissa
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #364
    Sinänsä mielenkiintoinen aihe. Itse kun olen hyvin tarkka omien laitteiden hyvästä huollosta ja kunnosta. Mutta omaa nykyistä pyörää olen tarjonnut nyt parillekin työkaverille saataville lainalle tarvittaessa jos kiinnostaisi käydä ajelulla tässä kesällä. Syystä ehkä, että tuo on tuollanen halpis perus kawa, eikä vielä mikään tunteellinen arvoesine. Minulla ei ole tuollaista ylitsepääsemätöntä tunnesidettä nykyiseen pyörään. Sen suhteen minua ei haittaa mahdolliset riskit vaurioiden suhteen. Oma filosofia perustuu tuohon jaettuun iloon. Eli myös moottorikelkkaa ja V8 bemaria olen tarjonut kaverin taikka jopa äiteen & porukan käyttöön. Palaute on sitten niiden suhteen jälkikäteen kyllä ollut hieman karmivaa nopeuteen liittyvää
  5. #365
    Lainaa kk kirjoitti Katso viesti
    Sinänsä mielenkiintoinen aihe. Itse kun olen hyvin tarkka omien laitteiden hyvästä huollosta ja kunnosta. Mutta omaa nykyistä pyörää olen tarjonnut nyt parillekin työkaverille saataville lainalle tarvittaessa jos kiinnostaisi käydä ajelulla tässä kesällä. Syystä ehkä, että tuo on tuollanen halpis perus kawa, eikä vielä mikään tunteellinen arvoesine. Minulla ei ole tuollaista ylitsepääsemätöntä tunnesidettä nykyiseen pyörään. Sen suhteen minua ei haittaa mahdolliset riskit vaurioiden suhteen. Oma filosofia perustuu tuohon jaettuun iloon. Eli myös moottorikelkkaa ja V8 bemaria olen tarjonut kaverin taikka jopa äiteen & porukan käyttöön. Palaute on sitten niiden suhteen jälkikäteen kyllä ollut hieman karmivaa nopeuteen liittyvää
    Harrastaa voi eri puitteissa ja laitteilla eri tavoin.

    Homma kuitenkin menee niin... että jos harrastaa jotain "tunteella"... vaikka järki päässä....
    käytännössä lainaamisen suhteen käydään "Jaakobinpaino" aiheen ympärillä, joka vakavuudessaan
    vastaa kysymystä..... lainaanko ylipäänsä.... mihinkään... kenellekään.... mammaani .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #366
    -80 luvun loppupuolella, kun ensi kertaa pumpuliposkisena kauppamiehen alkuna ajauduin autokaupan piiriin, opin silloiselta työnantajaltani (jolta ruinattiin joka viikko milloin hääautoa, milloin muuttoautoa lainaksi) yhden parhaista teeseistä: "kun ei ne koskaan tule parempana takaisin".
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 17.05.2014 klo 01:44. Syy: Pilkku puuttui
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #367
    Ehkä vähän offia, mutta lainailuun liittyy tämäkin mieleentullut blogipostaus jonka taannoin luin: http://sinivalakosinsilimin.blogspot...staa-itse.html

    Löydän myös itsestäni liikaa näitä piirteitä, ja olis varmaan vaikeampi munkin lainata pyörääni, jos olis kalliimpi
    Rohkeus on sitä, että halu elää on niin kova, ettei pelkää kuolemaa. Kukin ajakoon tyylillänsä, mutta tee se niin, että tunnet eläväsi.
  8. #368
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    -80 luvun loppupuolella, kun ensi kertaa pumpuliposkisena kauppamiehen alkuna ajauduin autokaupan piiriin, opin silloiselta työnantajaltani (jolta ruinattiin joka viikko milloin hääautoa, milloin muuttoautoa lainaksi) yhden parhaista teeseistä: "kun ei ne koskaan tule parempana takaisin".
    Tämä on hyvä kommentti. Kuvastaa bisnestä ja nykytilannetta oikein hyvin. Laitan pari omaa pointtia tähän myös.

    a. Jossain vaiheessa rahalla ei enään ole väliä. Kavereiden kesken

    b. Näytä rehellinen autokauppias ja mä ostan siltä välittömästi auton

    Bisnes on bisnes ja oikeat kaverit on true kavereita. Eli pitää määritellä tuo raja

    Ystävällisin terveisin
    kk, "pihi"
  9.  
  10. #369
    Monasti oon miettinyt lainatako vai ei ... mielelläni en mutta uutena ajatuksena olen miettinyt vaihtoa ... olis kiva kokeilla erilaisia pyöriä ja kaikkia ei mahis ostaa niin miks ei ...
    Jan Mankki
    15320 Lahti
    0505358295
    jan.mankki@gmail.com
Sivu: 13 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213