Katso äänestykset tulokset: Lainaisitko mopoasi - kaverille?

Äänestäjät
1365. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Lainaan, jos pyydetään.

    387 28,35%
  • 2. En ikinä, ostakoon itselleen oman.

    342 25,05%
  • 3. Vain äärimmäisessä hädässä (mikä voi olla moinen??).

    636 46,59%
Sivu: 2 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 369:sta
  1. #31
    Pakko lainata , kaveri huoltaa mopon ...
    Jos ei ota kahvia niin saako kaksi pullaa?
  2. #32
    Kyllä voi antaa kaverin tyypittää, jos tietää mopon pysyvän käsissä ja kokemusta olevan. Omavastuun olisin itsekin valmis maksamaan, jos kaverin pyörän lippaan...
    Desmo Jugend
  3. #33
    EN LAINAA!!!

    Tähän en tosin laske omaa ukkoani, jolla samanmoinen pyärää. Silloinkin kyllä sydäntä riistää.

    Ainoat tilanteet, jolloin joku vieras mun pyörään koskee, kun on sellanen mäki, ku rutakkorallista lähtiessä (jyrkkä *täysin irtosoramöykkynen ja kuoppainen). En oikeesti hirvannu ottaa kaatamisen riskiä, vaan annoin tosi pitkän ajokokemuksen omaavan hepun sen ylös ajaa.

    Eli itse kun olen hädässä, ni pakko antaa toisen auttaa, jos ite ei kykene
    Mutta lainaa en!!!
    LadyCoyote-

    Murahtaen hän jolkuttaa kohden auringon laskua!
  4. #34
    En lainaa...ainoat kaverit joille voisin lainata ei omista korttia tai omistaa XT:n joten eivät tarvitse!!
  5. #35
    Lainasin viime kesänä 10 sekunnin ajan.... otti lipat nurmikolla ja sen jälkeen oli pikku talkoot....
    "THE OVERTAKER GETS THE UNDERTAKER"
  6. #36
    Lainaa (Sebu @ Kesä. 16 2003,14:28) kirjoitti
    Pistin nro 1.... eli lainaan jos tiedän kaverin ajotaidot ja sovitaan korvauksista jos sattuu jotain!!!!
    Näin on homma toiminut! Eli jos ajat paskaks niin käydään kaupan kautta mulle uusi (Ellei tuu v-yhtiöltä) ja viikkoa pidempää en ilman mopoa ole.
  7. #37
    Lainaan jos tiedän lainaajan osaavan ajaa , eipä tuota kukaan ole vielä tosissaan lainaksi kysynyt , kai ne tietää kuinka olen siihen
  8. #38
    Vaihtoehto kolmonen! *
    haastaMut.fi
  9. #39
    Broidille olen lainannut ainoastaan koska tiedän että osaa ajaa, mutta siitä huolimatta joka kerta kun lainaa ottaa sydämestä..
    -jarrut on vauhdin surma-
  10. #40
    Äärimmäisessä hädässä pitää ystävää auttaa, eli sillon lainaan ellei muita keinoja ole käytettävissä. Tosin tuolla nykyisellä mopolla ei vielä minun omistusaikana ole muut metriäkään ajaneet
  11. #41
    Oon lainannut, mutta kyllä on aika jännää touhua!!!
  12. #42
    En oo hirveen tarkka mopon lainailun suhteen ollut, mutta ei sitä ole kovin moni kyllä ajettavakseen kysellytkään. Kokeilut ovat olleet lyhyitä pyrähdyksiä ja tuttua porukkaa. Itse en mielelläni muitten pyörillä ajele.
    Humppaa taikka kuole
  13. #43
    Sehän riippuu ihan kaverista ja tilanteesta, jos tiedän ettei hän tahtomattaan todellakaan riko ja tarvitsee todella niin kokeilkoon vaan, tosin jos kaksi kypärää mieluummin hypätköön kyytiin.
    C B R
  14. #44
    Pyörää ei missään nimessä lainata kenellekkään jos ei ajokokemusta ole yli 10vuotta.. se ottaa päähän jos joutuis miettimään et millä kulkuneuvolla sitä töihin menis.
    onneks kaveri porukassa ei ole kovin moni tullu pyytämään "ajovuoroa". vitutus olis niin ankara jos jotain sattuis
  15. #45


    Eihän sitä meidän kultaa nyt sentään lainaksi anneta!


    Tosin pari hyvää kaveria jolla on vuosien (kymmenien) ajokokemus on saanut kokeilla... mutta vain kokeilla!!!

    Köyhille kallista - kaikille samanhintaista!
  16. #46
    No en lainaa paitsi äärimmäisessä poikkeustapauksessa..
    The Black line
  17. #47
    Äärimmäisessä poikkeustapauksessa, mitä se sitten tarkoittaneekin...
    *** mopoton ***
  18. #48
    Kaverille kans, eli saattaisin lainata.
    Vanha mutta kankea...
  19. #49
    Lainaa (verner @ Kesä. 16 2003,21:20) kirjoitti
    Kyllä voi antaa kaverin tyypittää, jos tietää mopon pysyvän käsissä ja kokemusta olevan. Omavastuun olisin itsekin valmis maksamaan, jos kaverin pyörän lippaan...
    Mulla on täysin sama homma.
    Stuntriding is NOT a crime

    Kawasaki Z750
  20. #50
    Tulipa lainatuksi...koeajoon...kävi Haaparannassa...Porista...
    Saatiin siitä uusi uhri, meni ja osti Maxin.
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  21. #51
    TOOOOSI hyvälle frendille voin koeajoon lainata, mutta muuten ehdoton ei! Äärimmäisessä hädässä voin tarjota mieluummin kotilon lainaksi kun pyörän... Ei se meinaan ainekaan lainaamalla parane... Vanhasta pyörästä ei nyt niin väliä, mutta uudenkarheaa ei kannata tulla ruinaamaan...
    "Parempi märkä teltta, kuin kuiva seura!"
  22. #52
    Enpä kovinkaan mielelläni alkaisi lainaamaan mopoa. jos en luota kaverin ajotaitoihin täysin...

    Tyypittelyyn en lainaa ollenkaan...
    Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750

    Skype to me
    <a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
  23. #53
    3. En lainaa ihan tuosta vaan, kenelle vaan, enkä pidemmille matkoille. Pitää tuntea tyyppi, että osaa ajaa eikä tee mitään hölmöilyjä. Ihan ummikolle en lainaisi.
  24. #54
    Meinasin joutuu ihan sukulaisvelvollisuuksista lainaamaan

    Onneksi sille tuli yllättäen muuta menoa
    Back in business.
  25. #55
    En, poikkeus on jos vaihdetaan kaverin kanssa ristiin mopot...
    Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
    https://kokkonen.zone
  26. #56
    Melkein kaikilla kavereilla jo pyörät, joten ei ole kyselyjä tullut.
  27. #57
    Joku ihana immeinen (tunnistaa itsensä) laittaa myös, että lainaa. Sillä lainapärrällähän minä tässä ajelen *. Aivan alussa jouduin käyttämään miehistä apua siirroissa, mutta silloinkin katsoin, että keltä apua pyydän. *Nyt kun jo itse huristaa tuolla niin apua ei tarvii . Korvaukset ja maksut on sovittunna.

    Ja kun oma on niin miksi en pieneen ajoon? Eihän se ole kuitenkin kuin menopeli, vaikka rakas. Kuskista kuitenkiin pitää tietää ajohistoriikki ja sopia mahdollinen toiminta vahingon sattuessa. Miksei sitä voisi jakaa vähän sitä mahtavaa tunnetta muillekkin?

    No minä nyt voisin lainata vaikka paidan päältäni ystävälle jos siitä olisi apua ja iloa *. Pitempi aikaiseen lainaan saa sitten kyllä kotilon * ja siihen on tyytyminen hällä.
    Nenu kohti aurinkoa
  28. #58
    Tottakai tulee lainattua..

    Jos: -tiedän että kaveri on kokenut kuski,
    -on selvinpäin,
    -omistaa voimassaolevan ajoluvan,
    -omistaa samanmerkkisen/-kokoisen kulkupelin,
    -ollaan tunnettu tarpeeksi kauan ('bout väh. 10v)
    -käyttää omaa kypärää.

    Tässä muutamia ehtoja mainitakseni..
    Periaatteessa olen kuitenkin lainaamista vastaan
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  29. #59
    Ainoastaan velipojalle olen lainannut,jonka ajotaidot tiedän...

    Isäukolle annoin kylmätyypit niin se kaato sen kyljelleen ja vilkku ja sivukate paskaksi!!!

    Näin se homma etenee...
    Kaikki muut paitsi Thunderace on turhaa....
  30.  
  31. #60
    E!!
    Honda CBR 1000RR Fireblade -04
Sivu: 2 / 13:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen