Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 184:sta
  1. #1
    Tein tarjouspyyntökierroksen uudesta Yamaha xjr1300:sta.
    Kysyin suoran kaupan käteishintaa neljästä eri mp-liikkeestä.
    Sain asialliset tarjoukset kaikilta muilta paitsi Frank Nymanilta.

    Nymanilta vastattiin etteivät he tee kauppaa puhelimen välityksellä, vaan täytyy tulla paikalle fyysisesti!

    Matkaa on kuitenkin lähes 300 km, eikä mielestäni ole järkevää lähteä ajamaan tuollaista matkaa pelkän hintatiedon saamiseksi.

    Olisin ymmärtänyt FN:n käytännön jos olisin tarjonnut vaihtopyörää, mutta kun kyseessä oli suora kauppa uudesta pyörästä,,'


    Onneksi löytyy niitäkin joilla on todellinen halu myydä pyöriä ja löytyy vielä oikeaa asennettakin, se johti kauppoihin tälläkin kertaa

    En koskaan edes kysy mitään Frank Nymanilta, enkä suosittele liikettä kenellekään!
    Pitäköön pyöränsä!
  2. #2
    Mulla kävi vähän vastaavanlainen tilanne kyseisessä firmassa eli soitin ja tiedustelin varaosaa sieltä vastattiin tylysti puhelimeen että olen purkamassa kuormaa ja jos vaan hintoja kyselet niin soita tähän numeroo ja antoi maahantuojan numeron johon fiksuna soitin ja sieltä vastaus että ei meillä myydä varaosia soita esim frank nymanille no siitä tietysti hermostuin soitin ihan toiseen firmaan ja sain tilattua varaosan Frank Nyman jäi ilman asiakasta enkä toisten mene....pompotettavaksi
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  3. #3
    Vaikuttaa siltä ettei tosissaan tahdo tehdä kauppaa...tuollaiset voi unohtaa....Tänä päivänä asiakas on kuningas ja jos ei palvelualttiutta löydy niin olkoot ilman kauppoja sitten...
  4. #4
    Lainaa kirjoitti
    Matkaa on kuitenkin lähes 300 km, eikä mielestäni ole järkevää lähteä ajamaan tuollaista matkaa pelkän hintatiedon saamiseksi.
    Kyseinen liike on pieni perheyritys. Eivätkä ilmeisesti ennätä puhelimessa paljoa pölistä. Vaikka eihän se sinun vikasi ole.

    Mainitsitko myyjälle asuinpaikkasi? Olisikohan he olettanut sinun asuvan pääkaupunkiseudulla? Voi olla, että ovat unohtanut asiakkaita olevan myös kehä 3 ulkopuolella!

    Jos yhtään lohduttaa, niin paikanpäällä homma mielestäni pelaa. Tosin en ole ostanut sieltä muuta, kuin ajovarusteita ja talvisäilytys tilaa!
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  5. #5
    Paikan päällä tosiaan homma luistaa ja palvelu pelaa
    GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
  6. #6
    Ei se nyt kylläkään luista eikä pelaa paikankaan päällä.
  7. #7
    Mut passitettiin aikanaan moponi kanssa liikkeestä pois: eivät halunneet tehdä siihen Intikkani venttiilien säätöjä, koska se oli niin "vanha". No, sen jälkeen teinkin ne aina itse - kiitos Nymanin
  8. #8
    Muuta en Nymanista arvele, mutta tuo, ettei halua antaa tarjouksia puhelimitse, on aika yleistä eri aloilla. Kauppias ei aina voi tietää onko 'ostaja' oikealla asialla.
    On nääs liian helppoa kilpailijankin soittaa ja kysyä kaverin 'tarjousta' ja laittaa sitten oma hinta kympin alle!
    * Arctic Ranger *
  9. #9
    Oma pyöräni on ostettu Nymanilta enkä nyt kovin pahasti voi mennä isää tai poikaa moittimaan. He ovat ehkä hieman erikoisia, mutta mukavia heppuja. Saatan ostaa seuraavankin pyörän heiltä, tosin tarjouksesta riippuen
    - Rajatonta Voimaa! -
  10. #10
    Ihan asiallista palvelua on saanut myös allekirjoittanut
  11. #11
    Kävin tänään paikan päällä ja palvelu oli hyvää voi olla että oli viimeksi huono päivä kun kiukuteltiin mutta onhan se palvelu ammatti eli ei sais kiukutella mutta ei siitä sen enempää sain tänään osat tilattua ja kaikki on taas ok
    Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
  12. #12
    Oiskohan Frank saanut kuulla, että netissä on keskustelua hänen firmastaan?!?!
    Wicked *
  13. #13
    Varsin mielenkiintoinen liike, pakko sanoa.
    Välillä palvelu pelaa, toisinaan taas ei tippaakaan.
    Varusteiden myyjä tosin muistaa miehen siitä kun hän -99 tilasi ja osti kypäränsä heiltä!
    Pyörää taas ei sieltä meille tullut, koska siinä tilanteessa ei taas asiakkaan palveleminen kiinnostanut..
    Itse Frank on aika mielenkiintoinen, vuoronperään suomea ja ruotsia höpöttelevä ukko
  14. #14
    osittain samaa mieltä peukkiksen kanssa, mutta olo on niin loiva että siksi
    Kaikki mikä ei tapa, niin ainakin vituttaa
  15. #15
    Keväällä menin liikkeeseen ja Ben saapuikin paikalle aikani käveltyäni. Ilmaisin haluni hankkia seuraavaksi mopoksi pystyllä ajoasennolla varustetun kohtuullisen tehokkaan pyörän, vaihtoehtoina mielessä Fazer 1000, Bandit 1200 tai Tuono. Meni Nymanille, koska he sattuvat edustamaan kaikkia ko. merkkejä. Ben kysyi millä pyörällä nyt ajan ja vastattuani että 2 vuotta vanhalla harrikalla, kääntyi kannoillaan ja hävisi pikaisesti koppiinsa. Hämmästyneenä katselin tapahtunutta, odottelin hetken, mutta ei näkynyt enää myyjän myyjää! Jälkikäteen päättelin syyksi, että varmaankin pelästyi, että tarjoaisin harrikkaani vaihdossa... en kai minäkään niin hullu ole! Vai keksiikö joku muuta selitystä?

    Vastaavasti kävi Hesan NPM:ssa kun kävin istumassa Tuonon päällä. Sen jälkeen menin kyselemään olisiko koeajopyörää. Sellaisen kerrottiin tulevan lähiviikkoina. No, lehdestä aikanaan näin ilmoituksen koeajopäivästä, kävin ajamassa Tuonon ja myyjä kyseli tuntumaa. Vastasin kokemuksen olleen erityisen positiivinen. Sen jälkeen myyjä kysyi, millä nyt ajelen ja vastattuani katosi pikaisesti takahuoneeseen enää ilmestymättä takaisin...

    Ihmetyttää vain, eikö asiakkaan kanssa voisi ihan suullisetikin keskustella. Voihan asian tietysti ilmaista jaloillaankin...?
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  16. #16
    Lainaa kirjoitti
    Ihmetyttää vain, eikö asiakkaan kanssa voisi ihan suullisetikin keskustella.
    Jep, luulisi olevan miestä sanoa, jos vaihtopyörä ei kelpaa! Jos se nyt sitä sitten oli.
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  17. #17
    Mulle kävi Nymanilla seuraavasti:

    Toissa keväänä olin ajovarusteita ostamassa pääkaupunkiseudun eri liikkeistä ja Nymanille päästyäni jouduin ensin odottamaan n. vartin verran kun ainoa myyjä, joka oli näkyvissä, puheli kaverinsa. Hieman rupesi hymyilyttämään, kun kuulin hänen(sellanen 40-kymppinen "herrasmies") sanovan, että pitäs lähtee palvelemaan jotain helvetin asiakasta, mutta en taida vielä jaksaa. Seisoskelin siinä pyörien vieressä lievästi sanottuna närkästynään näköisenä.

    Kun sitten sain kontaktin myyjään ja kerroin, mistä varusteista olen kiinnostunut, myyjä osoitti mulle sormella paikan ja sanoi, että "tuolta löytyy kaikki, mitä on". Menin kattelemaan hyllyjä ja kysyin asiallisesti, että löytyisköhän tästä mun kokoa, johon sain vastauksen: "siinä on kaikki". Sanoin, että "kun en oikein tiedä varmasti mikä mahtaa olla mun koko.."

    Tämän jälkeen myyjä lähti kävelemään ovea kohti ja avasi oven sen näköisenä, että pystyin lukemaan huulilta sanat "voitte poistua liikkeestämme, jos et meinaa ostaa mitään"

    En ole sen koommin mennyt liikkeeseen, enkä aio mennä. En myöskään suosittele kenellekään kyseistä paikkaa. Kaiken lisäksi tuotteet olivat heillä käsittämättömän ylihintaisia.

    Tollanen palvelu syö miestä rotan lailla!!!

    Boikotoidaan kaikki F. Nymania, perkele.
  18. #18
    "FN" Vaikuttaa kommenttien perusteella melko levottomalta mestalta, taidanpa mielenkiinnosta käydä joku päivä tutustumassa kyseiseen firmaan.
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

    -Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

    JKS
  19. #19
    Omat kokemukset ko. liikkeestä vaihtelevat aika paljon, useamman kerran olen kuitenkin kyseisessä firmassa asioinut.. Varustepuolen palvelu on aina ollut hyvää, ostin gore-takkini sieltä ja aleakin ropisi pyytämättä Mopokauppa onkin sitten toinen juttu, minkäänlaista kaupankäynnin yritystä ei ole ollut havaittavissa.. tai sitten en ole ollut potentiaalisen ostajan näköinen.. ja hinnat on todella omassa luokassaan, samoin hyvityshinnat vanhasta.. Huollon palvelu oli kaikkein ala-arvoisinta, tosin puhelimeen vastaavaa naishenkilöä pidemmälle en ole asioinnissa edennyt, sen verran tökerö oli vastaanotto, enkä pyynnöstä huolimatta saanut ketään henkilöä puhelimeen, joka olisi tiennyt asioista "puhelinvastaajaa" enemmän..

    Plussana FN:lle on sanottava, että ovat ainoana firmana tuoneet maahan isomman setin kawan ZXR 400 mopoja, joita muuten ei saa kuin tilaamalla.. ja ne menivät kuin kuumille kiville..
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
  20. #20
    Tästä olenkin tänne jo tainnut aikaisemmin kirjoittaa, mutta pistetään tänne myös pieni lyhennelmä aiheesta.

    Olin siis keväällä säätämässä pyörästäni venttiileitä ja olisin siis tarvinut venttiilinsäätöpaloja. Täytyy sanoa että silloin oli ainakin rehellinen myyjä asioimassa kanssani. Sanoi suoraan närkästyneellä äänellä ettei viitsi lähteä etsimään paloja tänään... *

    Että näin sitä asiakas tuntee olevansa aina oikeassa ja ihminen ketä halutaan palvella! *
  21. #21
    Nyt on siis aika tehdä loppupäätelmä (helppo tehdä se puolueettomasti, kun itse en ole Nymanilla koskaan käynyt):

    Frank Nyman on erikoinen paikka, jossa ilmeisesti satunnaistekijöiden ja henkilökunnan mielialan mukaan asiakas saa joko huonon tai hyvän palvelun, tai ei palvelua lainkaan. Vaikka positiivisia kokemuksia oli joillakin, näin moni 'valittajakaan' ei voi olla täysin väärässä.

    Luetun perusteella päätän seuraavaa:

    En tule asioimaan kyseisessä liikkeessä koskaan tahi milloinkaan enkä senkään jälkeen, vaan boikotoin sitä, kunnes setä F. lupaa parantaa tapansa ja myös tekee sen, mitä kyllä tuskin koskaan tapahtuu. Aamen. * * * * * * * *



    * Arctic Ranger *
  22. #22
    En minäkään. Kyllä täältä niitäkin kauppiaita löytyy joilla on halukkuutta tehdä kauppaa.
  23. #23
    Eipä juurikaan valittamista FN:stä.

    Kävelin sisään ja kysyin ekalta vastaan tulleelta haluaisiko se myydä mulle pyörän (sattui olemaan Tj Ben). Kerroin mallin, värin ja että olisin halunnut sen jo eilen.

    Istuttiin ales ja tehtiin soppari, soitteli maahantuojalle ja selvitti koska mopo olis alla. Sovitut asiat pitivät kutinsa ja pyörä oli ajallaan valmiina.

    Samalla istumalla sovittiin ensihuolto, varusteiden tilaus ja alennukset koko rumbaan. Kaikki toimi.

    Nyt olen tämän kesän aikana teetättäny 6000km huollon siellä ja sekin meni samalla yksinkertaisella kaavalla, ilman ongelmia.

    Ehkä tuurini on ollut omasta asenteesta kiinni. Mua ei juurikaan kiinnosta alkaa pitämään mitään teatteria liikkeissä ja sen myös tuon esiin, ehkä hommat sen takia toimii...
  24. #24
    Itselläni on vähän outo fiilis, kun FN:llä käy...aina semmonen olo ettei saisi rauhassa katsella pyöriä, vaan että myyjä katselee aivan kuin olisit varastamassa ko. vehjettä...
  25. #25
    Lainaa kirjoitti
    Varustepuolen palvelu on aina ollut hyvää, ostin gore-takkini sieltä ja aleakin ropisi pyytämättä
    Olisiko heillä myyntikate, niin korkealla, että on varaa pudottaa. Meinaan ostin sieltä myös tingityn takin ja yllätys oli hinnanpudotuksen määrä!


    Lainaa kirjoitti
    Huollon palvelu oli kaikkein ala-arvoisinta, tosin puhelimeen vastaavaa naishenkilöä pidemmälle en ole asioinnissa edennyt, sen verran tökerö oli vastaanotto, enkä pyynnöstä huolimatta saanut ketään henkilöä puhelimeen, joka olisi tiennyt asioista "puhelinvastaajaa" enemmän..
    Huollon tasosta en osaa sanoa mitään, vaikka moponi olen siellä huollattanut, mutta TM testasi aikanaan pääkaupunkiseudun mp-huollot. FN pärjäsi hyvin, toisin kuin monet muut, joiden testituloksissa ei ollut hurraamista!

    Jokainen tekee omat johtopäätöksensä eihän huonoa palvelua voi kiistää, mutta "boikotoidaan kaikki F. Nymania, perkele." -asenne hieman hymyilyttää. *
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  26. #26
    Tunnen syyllisyyttä, mutta minähän kerroin vain omasta boikottipäätöksestäni perusteineen. Helposta sellaisesta, koska tuskinpa muutenkaan lähtisin Mansesta Hesaan pyöräkaupoille.
    * Arctic Ranger *
  27. #27
    tosi hyvää palvelua olen nymannilta saanut.. kävin kyselemässä pyörää beniltä ja hinta tippu roimasti muihin liikkeisiin verrattuna sellaiselle tasolle josta ei voinut enää vastustaa. varusteita ostettaessa kiitettävää toimintaa palvelussa.
    palvelu alttius on vissiin verrannollinen suoraan ostaja kanditaatin olemukseen eli onko todella ostamassa jotain..
    FN:llä taitaa olla oma hyvä asiakas piiri jota ne tietenkin palvelee paljon paremmin. eli kun menin sitä pyörää kattelee ni otin kaverin mukaan joka on ostanu 3 pyörää sieltä..
    silloin palvelu pelaa.. osamaksu korostakin soitettiin rahoitus yhtiöön ja sanottiin että tälle asiakkaalle myydään pienemmällä korolla.. se yks "akka" pilaa vaan tunnelman siellä.. tuntuu että se miettis siellä nurkassa kokoajan et toi vaan tuli taas kattelee.. ei se mitään kuiteskaan osta.
    (tommonen sapettaa)

    jaahas. päiväkin rupee olee täys.
  28. #28
    Lainaa kirjoitti
    silloin palvelu pelaa..
    Ehkä heillä on se vakio asiakaskunta sen verran iso ettei uusia asiakkaita enää tarvita.
    Lainaa kirjoitti
    osamaksu korostakin soitettiin rahoitus yhtiöön ja sanottiin että tälle asiakkaalle myydään pienemmällä korolla
    Kukas sen normaalisti isomman koron sitten ottaa jos ei rahoitusyhtiö?
  29. #29
    Positiivista palautetta Frank Nyman:ista.
    Kävelin eilen sisään liikkeeseen ja hetken siinä katseltuani,
    paikalle pyyhälsi miesmyyjä huikaten "jaahas, täällä jo odotellaan
    Duellin luettelon kanssa" ja kyseli että mitä laitetaan.
    Kysyin että löytyykö näitä suoraan hyllystä ja vastaus oli että
    ei. Mutta tilauksella saadaan melko nopeasti.
    Yllätys olikin suuri kun Yoshimuran sopiva putki löytyikin
    saman tien hyllystä... no olihan se tilattu jollekin toiselle...
    mutta kuulemma voin ottaa sen putken mukaan, niin tilaa
    sitten uuden, kun ei kuulemma tällä toisella ole mitään kiirettä.
    Samalla tilasin pyörään "undertrayn" ja lupasi soittaa kun tulee.
    Sitten tänään, siis seuraavana päivänä tulee puhelu, tavara on noudettavissa. Hyvää lepposaa ja mukavaa palvelua, sitä
    toivoisi muualtakin. Kiitos.
    ©
  30.  
  31. #30
    Jep minulla myös positiivisia kokemuksia ko. firmasta. Toissa päivänä marssin sisään liikkeeseen täydet ajokamat päällä ja äkkiäkös sieltä alkoi tulla kommenttia että tossa on asennetta ym.. ja hetken päästä oli koko myymälän porukka ihmettelemässä 6R:ää lumen keskellä.. , Ehdottivat vielä että voin putsata visiirini siellä.. .oli erittäin mukava turista ja saada palvelua vaikka en mitään ostanutkaan.. .Tämä tuntui erityisen mukavalta kun vertailupohjana oli tätä edeltänyt visiitti kaupassa mistä ostin oman pyöräni.. Siellä sain kehoituksen viedä pyöräni takaisin säilöön sekä hullun paperit.. ..kyllähän minä sen itsekin tiedän.. ..mutta ei sitä mulle tarvii jonku myyjän tulla kertomaan..
    ...sorry vähän off topic..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen