Katso äänestykset tulokset: Korvatulpat - käytätkö?

Äänestäjät
1788. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Aina.

    386 21,59%
  • Pidemmillä matkoilla mutten kaupunkikruisailuilla

    792 44,30%
  • Silloin kun muistan...

    113 6,32%
  • Harvoin

    154 8,61%
  • En koskaan.

    343 19,18%
Sivu: 1 / 13:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 361:sta
  1. #1
    Eli tällanen asia mietityttää. Korvatulppia opettelen juuri käyttämään, mutta ne perhanat tippuu aina pois samalla kun otan kypärän pois. (pienemmät ehkäpä? )

    Kertokaas teidän kokemuksista.
  2. #2
    Kaupungissa on kiva kuulla kaikki hälyäänet mutta maantiellä tuulen ulvominen ei ole mukavinta kuullosteltavaa. Joten korvatulpat pidemmillä matkoilla. *
    haastaMut.fi
  3. #3
    en ikinä käyttää korvatulpat eli mun kuuroa
    *Viini, ruoka ja hyvä elämä*
    *ZX 10 R*
  4. #4
    Nolanilla kyllä, AGV:llä en.
  5. #5
    Liittyi Aug 2002
    Läsäkoski, joen rannalla, tehtaan varjossa
    Minkalaisia mahdat kayttaa? Jos olet tuollainen hentopieni tyttolapsi, niin mita todennakoisemmin sinulla on myos pienet korvat. Itse kaytan noita perinteisia EAR.ja, jotka pyoritellaan sormien valissa tiukaksi rullaksi, jonka jalkeen kun laita ne korvaan, niin rulla aukeaa. Mukavat kayttaa, edulliset ja voi kayttaa useammin kuin kerran. Nimittain tyossani joudun kayttamaan, ja siksipa niita joskus kantautuu taskussa kotio asti.Eli ARCO.n valmistama EAR classic. Kaupasta tai minulta
    "Mä lupaan tässä ja nyt maksaa bensat jokaiseen Ladaan, jolla suomalaiset kommunistimaanpetturit tsörää punanen pipo päässä ikuisesti helvettiiin täältä.. ..ei auta muuta kuin balalaikka perseeseen ja rajalle" Tony Halmeen suusta.



    Meikän turpokwaak
  6. #6
    Lainaa kirjoitti
    mutta ne perhanat tippuu aina pois samalla kun otan kypärän pois. (pienemmät ehkäpä? )
    Jos on pienet korvakäytävät niin voihan ne tulpat puolittaa, pysyy paremmin paikoillaan.
  7. #7
    Itse ostin vuosi sitten apteekista huiman 5€ parin sellaisia sakaraisia tulppia konserttikäyttöön. Siinä ne toimivat hienosti ja ajellessa vielä paremmin.

    Aina pidemmillä moottori- ja pikatiematkoilla käytän, jos vaan muistaisin pistää korviinikin joskus...

    Joku kehu AGV:tä, ainakaan Top Vent Demonilla ei oikein jaksa ilman tulppia ajella... *
    Desmo Jugend
  8. #8
    Enpä ole koskaan (ainakaan vielä) käyttänyt
    <--HUOM! ei korvatulppia
    "Nähdäksesi sateenkaaren,
    tulee sinun ensin kestää sade"
  9. #9
    Käytän aina tulppia. Noista kun on tehty mittauksia, niin hiljaisimmatkin kypärät menevät reippaasti melurajojen yli. Ihmisen kuulo vaan adaptoituu äkkiä kovaan äänen, mutta kuulo vaurioituu silti.

    Itsellä käyttökynnystä madaltaa se että noita tulppia on tullut käytettyä koko pieni ikä soittohommissa..



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  10. #10
    Koitin käyttää mutta veti olon ihan hassuksi, vaikutti kai jotenkin tasapainoaistiin. Lisäksi tuntui oudolta kun ei kuullut liikenteen ääniä juuri ollenkaan. Koin sen jopa turvallisuusriskiksi.

    Ajan avopotalla.
  11. #11
    Niitä typeriä keltaisia minäkin käytän. Yli 50 km matkoilla.
    Alkuun oli ongelmia saada ne mahtumaan/ pysymään, mutta nyt menee helposti ja pysyy varmasti.
    Eli kun vähä venyttää/ raottaa korvaa ( ) ja sit survoo tulpan tarpeex syvälle niin kyllä pysyy.
    F042, M944S.i.e, 250SX-F
  12. #12
    tähän mennessä en ole käyttänyt mutta kävin just varastolta
    hakemassa kourallisen ett aattelin kokeilla
  13. #13
    Apteekeissa myydään myös vahamaisia korvatulppia. Käytänössä pakkaus sisältää 2 vahapötköä, joista voi sitten irrottaa haluamansa kokoisen palan. Vaha on helppo muotoilla, eikä se paisu, kuten perinteiset EARit. Toimii hyvin, ainakin mun korvissani.

    Ai niin, en käytä ajaessani.
    Kasvankohan mä ikinä isoksi?
  14. #14
    Työpaikallani joutuu ikäväkyllä suojaamaan kuulonsa ja mm. kaikenlaisia korvatulppia on tarjolla kuuloa suojaamaan.

    Olen kokeillut lähes ne kaikki, mutta harvoin tulee silti tulppia pidettyä.

    Paras tarjolla olevista vaihtoehdoista on ollut minusta Ear Soft, tosin ne ovat niin pehmoiset, että niitä on vaikea änkeä korvaan. Ear Softit ovat kumminkin mukavat korvassa, eikä paina kypärän alla!
    http://www.etukaista.com/ Houkuttelevan helposti loistokaupat ja -kohteet
  15. #15
    Käytän aina ajaessani, tosin kun saan z-onen tilanne voi muuttua, mutta en usko. Olen käyttänyt tulppia myös kapakoissa, kun niissäkin on hillitön mekkala. Kun ajoin ilman tulppia "kuulin" viellä pitkään ajamisen jälkeen huminaa, jota kuuluu myös konserttien jälkeen.
  16. #16
    Ei noita minusta normaaliajossa tartte. Ei se tuulen suhina vielä 120-vauhdissakaan niin häiritsevää ole, eikä se korvia rasita vaikka maantiellä pidempiäkin matkoja ajaa ilman. Toista on joillakin live-keikoilla tai vastaavilla, tulpat on must!

    Ehkä jos vauhti alkaa mennä laillisesta paljon yli, niin voisin harkita...
    Kaikkea on kokeiltava ainakin kerran...
  17. #17
    kyllä tulee tulpat tuupattua korviin heti jos menee kauppareissua pidemmälle on kanssa osunut silmiin niitä melutestejä kypärän sisäisestä melusta.ja ei viitsi tuhota sitä loppua kuuloa mikä on vielä jäljellä ja kyl V-2:en ääni kuuluu tulppienkin läpi
  18. #18
    Reissuajon lisäksi käytän korvatulppia mm. lentomatkoilla sekä kotoisen kuorsausmelun torjuntaan. K-raudasta löytyi äskettäin oransseja tulppia, jotka pehmenevät ruumiinlämmössä eivätkä tunnu ollenkaan niin ikäviltä kuin tavalliset keltaiset.
    Four wheels move the body.
    Two wheels move the soul.
  19. #19
    Astro/J:ssa ei noi tulpat tunnu paljoakaan vaikuttavan. Tosin on ollut tarkoitus pidemmillä matkoilla totutella niihin, mutten yleensäkään ole muistanut laittaa.
    Olen kerran vasta kokeillut korvatulppia matka-ajossa eikä eroa oikeastaan edes huomannut.
    ** Hengitä vapaasti **
  20. #20
    Käytän korvatulppia vain pitkillä matkoilla enkä aina silloinkaan. Olisi varmaan syytä käyttää enemmänkin, sillä Laserin putket on kohtalaisen äänekkäät. Olen kokeillut sekä keltaisia kertakäyttöisiä että "narunpäässäroikkuvia". Hankalia molemmat...
  21. #21
    kaupunkikruisailussa en käytä, muuten kullä tulee korvat suojattua...

    Tulppien merkkiä en tiedä, täkäläisen mopo kaupan hyllyltä ne löyty
    Tonnikeiju
  22. #22
    Aina tulee käytettyä, ilman tulppia jos erehtyy lähtemään niin eka bussipysäkillä on pysähdyttävä laittamaan tulpat korviin. Kun siis on tottunut tulppiin ilman ei voi ajaa.
    H-D Sportster Bobber kyhäelmä, enemmän säätöä vähemmän ajoa
  23. #23
    Paras konsti on tunkea purukumia korviin *
    En käytä en vielä!

    (Perhanan kirjoitusvirhe)



    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

    -Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

    JKS
  24. #24
    Myös katteet tuntuis vaikuttavan tulpan tarpeeseen. Aikaisemmin ne oli ihan välttämättömät, kun edellisessä pyörässä oli korkeampi pleksi joka heitti ajoviiman just päin kypärää. Tänä keväänä vaihdoin pyörän ja laitoin uuteen matalamman pleksin, kaikkein pienimmän kapan mallin. Nyt ei enää tulpat tunnu niin välttämättömältä. Humina ja kohina ei enää ole niin repivää kuin ennen.

    Pitkille matkoille kyllä tulee edelleen välillä laitettua. Suosittelisin kyllä käyttämään ainakin matka-ajossa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  25. #25
    Pidemmillä matkoilla käytössä, muttei kaupungissa.
    Vauhtikaan ei tunnu niin kovalta kun ajelee hiljaisuudessa.... *
    Niitä perinteisiä EAReita.
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  26. #26
    Kaupungissa ku kärräilen, niin en käytä mitään, mutta kun menen pidemmille ajoille niin olen yrittänyt käyttää jotain suojia, jotka aiheuttaa enemmän kipuja kun itse meteli.
    Se ovat erittäin epämukavia, tuntuu epämukavilta. Ne istuu todella huonosti kypärässä, eikä tunnu ees hyvältä vaikka et käytä kypärää. Ne maksoikin aika paljon. Ostin ne kun olin armeijassa, mahtui silloin paremmin kypärän alle kun peltorit.
    Summa tais olla 20 mumman markkaa.

    Valmistaja on vissiin LORAL, jotain Poly-Cons:eja, ihan kauheat. Itse asiassa taitavat olla huonoimmat, epämukavimmat korvatulpat koko maailmassa. Kun laitta ne korviin, sattuu, kun otta ne pois niin tuntuu siltä että silmät uppoa päähän, tärykalvo lähtee mukaan, tulee tyhjiötä päässä, tasapainoaisti menee vähäks aikaa. Sitten kun ovat korvissa, niin pari pientä "kahvaa" törröttää parin senttiä päästä. Kun laitta kypärän paikalle, niin sattuu, ja kun otan kypärän pois, niin sattuu...Ovat kumisia...ja likaisia...oon mä joskus pessyt niitä

    Vähän ääntähän ne vähentää, ja kyllähän minä käytän niitä...on tärkeetä suojata kuulonsa *



    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  27. #27
    Ekan kerran kokeilin työmatkalla pari päivää sitten ja kyllä yllätyin niistä! Aion tulevaisuudessa pitää pitemmillä matkoilla kyllä.
    KTM 690SM
  28. #28
    aina tulee tulppia käytettyä. ei ehkä sen suhinan takia kaupungissa tarvi, mut kun mulla on suzuki ja se kilisee niin prkeleesti, et tulee ihan vainoharhaiseksi ilman tuppia

    olen kokeillu monenlaisia tulppia ja parhaimmiksi olen todennut 3M:n tulpat. myös jotku Bilsonin tulpat olivat mukavat. Normaalit (keltaiset) earit ovat myös hyvät kerran tai pari, mut menettävät todella nopeaa tehonsa...
    Track Punk Racing
    Superbike #69
  29. #29
    Mukavuustekijä, käytän pitemmillä matkoilla!
    The Black line
  30.  
  31. #30
    Ei noi tulpat nurkkapyörityksessä niin välttämättömät ole, mutta kyllä ne matka-ajossa nostaa homman laatua kiistämättä
    Toisaalta sitten kun kerran unohtaa laittaa ne tulpat niihin totuttuaan, kuulostaa moottori siltä kuin sisäkaluista olis puolet irti



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Sivu: 1 / 13:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen