Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Olisiko kellään hyviä reitti vaihtoehtoja Rostockin ja Prahan välille. Mikälaista aluetta väli on tylsää vai hienoa. Kannattaako ajella rauhassa ja katsella maisemia vai ajella suoraan Prahaan?
  2. #2
    Todella tylsä reitti, ainoa vaihtoehto on Berliinin läpi Bremeniin motaria joka on onneksi jo kunnostettu lähes kokonaan, välillä voi kyllä poiketa pienemmillekin teille, mutta noilla ongelmana lukuista tietyöt joiden vuoksi valtavasti kiertoteitä ja aikataulut tahtovat venyä pitkiksi.
    Bremenin jälkeen aika hidas tie rajalle, välissä kyllä ihan mukava mäki ja "tavaratalo" tsekin puolella (tosin tämän tavaratalon tarjonta vähenee vuoso vuodelta)
    Tsekeissä vähäliikenteinen motari Prahaan asti.
  3. #3
    Jos aikaa on, niin ota reitti Rostockista tulevan moottoritien kohdatessa Berliini-Hampuri-moottoritien Magdeburgia kohden ja sieltä vaikka suuntaan Leipzig. Vältä motareita niin pääset nauttimaan todella mutkaisista teistä viimeistään Harz-vuoriston rinteillä. Samoin jos suuntaat Prahasta hieman länteen, löytyy ihan ajettavia teitä. Ennenkaikkea, osta hyvä kartta tai tee reittisuunnitelma jonkun karttarompun perusteella. Kolmena viime kesänä ei ainakaan Saksan puolella ollut mitenkään enemmälti tietöitä. Aikaa tosin kuluu hieman enemmän, mutta ajaminen on paljon hauskempaa kuin tylsällä motarilla riehuminen.
  4. #4
    Minulla on kyllä useampana vuonna noilla itäpuolen pikkuteillä ollu hermoja raastavia ongelmia kiertoteiden kanssa. Viimevuonna esim. Magdeburg-Rostoc väli oli tarkoitus ajella pienempiä teitä, mutta loppupuolella oli pakko siirtyä motarille, jos aikoi ehtiä lauttaan.
    Tekevätköhän ne siellä jotenkin alueittain noita tietöitä? Koska joitain pätkiä saa ajella huoletta ilman "umlaitnung" opasteita, mutta jossain päin niitä on miljoonittain ja kun ne kiertoreitit eivät ole mitään 1-2 km:n lenkkejä vaan kymmeniä kilsoja, ja näilläkin saattaa vielä olla kiertoteitä. Meinaa nimittäin kartta olla joskus aika kovalla käytöllä kun suunniteltu reitti muutuu aika useasti.

    Millaisia kokemuksia muilla on, vai onko tämä vain meikäläisen tyypillistä tuuria?
  5. #5
    Kuinka kauan muuten tohon väliin Rostock-Praha menee ajaessa.. tietty riippuu kahvan asennosta mut semmosta normaalia maantienopeuksia 80km/h pienemmillä teillä ja motarilla 120-140km/h??? Jos aamulla lähtee Prahasta niin ehtiikö iltasella Rostockiin laivalle vai tuleeko kiire?
    -Ensin mä luulin, sitten mä aattelin, ja olihan siellä muitakin-
  6. #6
    Kyllä sen päivässä ajaa, mutta on käytettävä motareita. On kyllä semmoinen rutistus ettei paljon sitkeäkään mies jaksa nauttia laivalla.
  7. #7
    Niistä umleitungeista.... Kahtena viime vuonna en törmännyt kuin pariin ns. muutaman korttelin kiertoon. Ei sen kummempaa. Neljä vuotta sitten hermoja kiristi jonkin verran Braunschweigin lentokenttätyömaa. Tosin olin liikkeellä juuri ruuhka-aikaan ja parinkymmenen kilsan matkaan paloi tunnin verran. Näköjään minulla on ollut hyvä onni noiden tietöiden suhteen.

    Olen tietysti niin laiska, että olen laskenut päivämatkoiksi vain nelisensataa kilometriä. Se jättää aikaa muuhunkin kuin pelkkään ajamiseen. Ja toisaalta jonkin hyvän pätkän voi halutessaan ajaa vaikka kahteen kertaan.

    Toisaalta, jos kiire tulee, voi motaria pitkin puristaa päivässä yhden rauta-ahteriajon verran. Mutta kuinka monta hyvää paikkaa siihen väliin jää näkemättä ja kuinka monta hyvää tyyppiä tapaamatta?
  8. #8
    Hyvä kuulla että Rostock-Praha välin tuuppaa päivässä. Pitää vaan toivoa et aurinko paistaa ja linnut laulaa eikä niinkuin viime kesänä et vettä tulee kuin aisaa ja joet tulvii...
    -Ensin mä luulin, sitten mä aattelin, ja olihan siellä muitakin-
  9.  
  10. #9
    Lainaa (ano @ Kesä. 02 2003,11:06) kirjoitti
    Olisiko kellään hyviä reitti vaihtoehtoja Rostockin ja Prahan välille. Mikälaista aluetta väli on tylsää vai hienoa. Kannattaako ajella rauhassa ja katsella maisemia vai ajella suoraan Prahaan?
    Moottoritiet Berliinin ja Dresdenin kautta ovat todella tylsiä, mutta niitä on miltei pakko käyttää. Pari vuotta sitten sekä Berliinin että Dresdenin läpiajot koettelivat hermoja älyttömien ruuhkien takia, lieneekö nykyisellään sujuvampaa? Itse ajaisin Berliinin ohitustietä, vaikka se hieman matkaa lisääkin ja Dresdeninkin jotenkin kiertäisin, ainakin jos olisin paikalla ruuhka-aikaan. Saksan ja Tsekin rajaseudulla olevalla Elbsandsteingebirgellä on ihan jonkin verran mutkaa, joten siellä pääsee ajosta hieman naatiskelemaankin, jos on aikaa.

    Tsekissäkin eteneminen on livakampaa moottoriteitä myöten, ovatkohan moottoritiet vielä maksullisia? Pikkuteilläkin pystyy kyllä etenemään ihan jees, mutta jos meinaa tosiaan päivässä olla perillä Prahassa on kärrypolut paras unohtaa.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari