Katso äänestykset tulokset: Gallup, Oulun seudun moottoripyörä liikkeistä - Anna äänesi mielestäsi parhaalle...

Äänestäjät
458. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Euro Motor Center

    112 24,45%
  • Hirvonen Taisto Oy

    17 3,71%
  • J. Kärkkäinen, Oulu,

    11 2,40%
  • J. Kärkkäinen, Ylivieska

    15 3,28%
  • Motokeskus, Vojakkala

    11 2,40%
  • Motorman

    115 25,11%
  • Raahen Motocafe

    23 5,02%
  • Tatun Tarvike, Tornio

    15 3,28%
  • Spare Wheel

    87 19,00%
  • Muu, Mikä?

    52 11,35%
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 184:sta
  1. #1
    Mikä liike on mielestänne paras Oulun seudulla?

    Olen laittanut liikkeitä vähän kauempaakin, jos sattuisi olemaan joku erityisen hyvä liike ...edes lähi ympäristössä.

    Vinkkejä voi antaa myös henkilötasolla, jos on tiedossa hyvä myyjä, joka osaa hommansa.
    Erityisesti olen kiinnostunut kommenteista hyvistä liikkeistä,
    koska kokemukseni Oulun seudun MP-liikkeistä ovat enemmän negatiivis sävytteisiä.

    Ilmoitella voi myös muista MP alan liikkeistä, jotka eivät mahtuneet listalle. Esim kommentteja Eximakesta tai Hoversportista.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  2. #2
    Euromotor centerillä minä sain ihan OK:ta palvelua.

    Saapa nähdä laittaako kukaan noitten kärkkäisten kohdalle pallukkaa? minä en ainakaan laita, kun vihdoin ja viimein sain kaikki kauppaan kuuluvat kamat sieltä
    No pain no gain.
  3. #3
    Euro motor centerissä on ihan hyvä palvelu ja osatkin tulee tilaamalla ihan kohtuu ajassa, vielä kun ne äijät osaisivat käyttää niitä tietokoneita siinä yläkassalla niin ei menis niin pitkää aikaa odottaessa. Uus puoti muutenkin ihan kiva.

    T.Hirvonen, mukavat myyjät, osat tuntuu välillä vähän ketävän ja voisivat soittaa kun osat ovat tulleet. Myös jälkitoimituksen osat pitää ite käydä kysymässä kun eivät viiti ilmottaa. Huolto vituttaa vieläkin...

    Motorman, harrikkamiesten p-paikka, vanha äijä ryystää aina kahvia, ihan hyvä palvelu tietyillä myyjillä. Takin ja kengät oon ostanut sieltä.
  4. #4
    Tuli annettua ääni Euro Motor Centerille. Aina on homma toiminut, eikä mitään moitittavaa ole.

    Motormanille voisi antaa vaikka miinuspallukan... Ikävä kyllä paikka on ainoa Kawaliike Oulussa. Jos seuraava pyörä on Kawa, niin se pitänee hakea muualta.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  5. #5
    Jaa mulle on tullut aina ihan hyvää palvelua Moottorimieheltä. Viime viikolla piano oli korjauksessa siellä ja homma hoitui hyvin (mitä nyt piti joitakin odottamattomia osia odottaa 2 päivää. Muuten homma hoitui, kaffeet tarjoiltiin takahuoneessa odotellessa mopon valmistumista ja toivotettiin koe-ajamaan Aprilia Tuonoa kuhan saavat kilpiin.
  6. #6
    Lainaa (JP_445 @ Touko. 19 2003,11:03) kirjoitti
    Jaa mulle on tullut aina ihan hyvää palvelua Moottorimieheltä. Viime viikolla piano oli korjauksessa siellä ja homma hoitui hyvin (mitä nyt piti joitakin odottamattomia osia odottaa 2 päivää. Muuten homma hoitui, kaffeet tarjoiltiin takahuoneessa odotellessa mopon valmistumista ja toivotettiin koe-ajamaan Aprilia Tuonoa kuhan saavat kilpiin.
    Ehkä sä näytät harlikkamieheltä?
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  7. #7
    EuroMotorCenteristä hyvää puhelinpalvelua...Jarrukahvaa tilatessa myyjä kuvaili kahvan minulle...ööö, tämä on pitkä ja kapea..ja sitten kummastakin päästä kuuluikin naurua...mutta kahva oli sopiva ja palvelu nopeaa..ei siis valittamista tähän asti.
    Tatun tarvike on sikamaisen kallis mutta varusteita myyvä nuori nainen on hyvä ja osaava myyjä.Näppärästi laittoi Nolaniin tummemman visiirin ja opasti miten sen itsekin teen..Siis plus pisteitä.
    Vauhtikampe Rovaniemellä ei vakuuta.Soitin ja kysyin säätävätkö venttiilit ja tarkistavat kaareiden ilmavirtauksen..Kerroin minkälainen kone ja että säätöön ei prikkoja tarvita.Kun kysyin hintaa, ei osattu antaa edes karkeaa arviota.Kyselin sitten kuinka kauan työ mahdollisesti kestää jolloinka myyjä neuvotteli asentajan kanssa ja kummallakaan ei ollut harmainta aavistusta..Taidanpa viedä Ellun sinne vain hätätilassa.Tuli tunne ettei kumpikaan pojista paljon pyöristä tiennyt..No, uusiahan on helppo myydä...
  8. #8
    EMC:lle annoin ääneni.
    Alakerrassa oikein mukavaa porukkaa verrattuna yläkerrassa oleviin paskaa syöneisiin myyjiin.
    Ainut huonopuoli EMC:ssä on, että siellä on aina käydessäni pitkät jonot. Sinne saisi tuoda pari lisää sohvaa ja antaa heti ovella jonotus numero jolloin asiointi olisi hieman helpompaa *
    Nyt tosin olen odotellut vilkkuja jo 2 viikkoa, että saa nährä milloin tulee vai tuleeko ollenkaan. Pitänee taas kohta tehdä visiitti sinne.

    On tuo Motor Man:kin ihan asiallinen paikka. Suurin osa myyjistä mukavia.

    EDIT: Niin ja tuosta Oulun Kärkkäisestä ei ole kyllä minulla mitään hyvää sanottavaa. Enpä siellä ole saanut minkäänlaista palvelua. Sieltä en enää kyllä osta mitään, jos ei ihan hengenhätä ole.



    <p><strong>Triumph Speedtriple</strong></p>
  9. #9
    Hirvonen sai ääneni. Tosin tähän mennessä kokemus rajoittuu pyörän osto/vaihtotapahtumaan, joka sujui siinä määrin mallikkaasti, ettei moitteelle ole sijaa. Nyt seuraavaksi pyörä pitäisi tietysti huoltaa (ensihuolto) ja olenkin tässä koettanut metsästää tietoa Hirvosen huoltopuolesta. Jos jollain on kokemuksia, niin kertokaa ihmeessä...ennenkuin on liian myöhäistä. Joku täällä jo taisikin ilmaista mielipiteensä tyyliin: "V***ttaa vieläkin". Siitä on hyvä lähteä liikkeelle... *
  10. #10
    Motormannilla minua on palveltu ainakin hyvin ja osat on tullut kohtuuajassa.
    Tosin kuin Euromotor centerillä, palvelu on nihkeää ja jotenkin vaivaantunutta.
    En kai ole tarpeeksi rikkaan näköinen, enkä aja upouudella mopolla ja ole aina valmis maksamaan itseäni kipeäksi siitä vain.
    Pienestä tinkimisestä vedetään herne nenuun hyvin usein, vältän paikkaa kuin ruttoa, kuten myös kärkkäistä
    Die, spamming faget.
  11. #11
    Meinaatko ettei EMCllä voi tinkiä?
    Mulla onnistunu tinkiminen joka ostokerralla, isommissa ja
    pienemmissä tinkimisissä

    Eilen en ostanu mitään mut mielestäni sain loistavaa palvelua

    Motormanilla sattuu harvoin asia palvelua.
    Ilmeisesti kaikki on pärstästä kiinni
    F042, M944S.i.e, 250SX-F
  12. #12
    Lainaa (samppavain @ Kesä. 03 2003,15:22) kirjoitti
    Ilmeisesti kaikki on pärstästä kiinni
    Noin meinaa olla meikäläisen kohdalla Motormanilla ja myös EMC:llä.
    Mutta viimeksi asioinkin polkupyörällä. Siitä varmaankin nuiva palvelu.
    -Menevän miehen tuntee siitä, että hänellä on kivekset peräkkäin.-
  13. #13
    Järkeään kaikki mitä olen motormanilta tilannut on joko väärää tai sitten loppunut kokonaan. Kumma homma että EMC saa kuitenkin oikeat osat hankittua. SpareWheelista taas sain ajokampetta tosi halvalla ja palvelu oli hyvää. *
    ZX-9R 2002
    Yamaha YZ 250 2001

    " R.I.P. Dimebag 1966-2004 "
  14. #14
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    * * SPARE WHEEL * * *

    olipa liike hakusessa ku harhailin kasarmi alueella.....eihän se ollu sielläpäinkään enää......

    menin eilen ostaan taka kumii tzr:n ja sanoin pojille että laskevat sellaset alennukset ettei tarvi enää muihin liikkeisiin mennä...ei tarvi muute mennä enää ku pakosta muille (oli yli 10€ halvempi ku orggi hinta)

    ja tänään meni jo uutta tilausta, jos hoituu hyvin ni vakkari asiakkaita ollaan



    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  15. #15
    Naisellisia kokemuksia mp- liikkeistä:
    - EMC:n isäntä vei tutustuun keittiöliike- kierroksella.
    Myyjiä liikkessä 3 kpl. Kokeilin mulle sopivaa mp:tä.Pähkäiltiin saako stongaa siirrettyä, satulaa madallettua ja jne, ei myyjät lotkauttaneet korvaansa. Sitten tutustuun kypärävalikoimiin, ei edellen tapahtunut myyjissä liikettä. Sen jälkeen metsästään hanskoja, arvatkaa saatiinko apua edes kysymällä, löytyiskö kokoja..Pyörittiin liikkeessä vielä 1/2 tuntia.Lähtiessäni huikkasin "kiitos ja hei". Ei edelläänkään vastausta..Toiste ei tarvi mua sinne saada...
    - Motormanilta pari päivää myöhemmin aivan eri tason palvelua.Asiakkaista huolehditaan rennolla tunnelmalla..Kuten esim. R.M.Heinolla Tampereella.
    And again I´m running around, too..
  16. #16
    Buutseja yms. oon ostanut Motormanilta, ja erinomainen palvelu.

    Toisin kuin tässä toisessa puuhastelufirmassa, EMC:ssä. Joka kerta kun olisin sieltä jotain tarvinnut on:

    a) saanut odotella ajotakki päällä hikoillen vähintään 20 min.
    b) saanut eioota
    c) henkilökunta sekoillut mikrofilmiensä kanssa ikuisuuden

    Lisäksi naurattaa tuo vaihtopyörävalikoima: ikivanhoja CBX:iä, ruosteisia TransAlppeja, 100 000 ajettuja XJ:tä yms.romuja n.5000 euron käypään hintaan.

    Hondan kulutusosia tuleekin tilailtua netin kautta. Paha täällä pohjoisessa, kun ei oikein ole kovin lähellä isoja kaupunkeja missä voisi asioida, ts. olisi vaihtoehtoja tällaisille ns.merkkiliikkeille.
  17. #17
    Spare Wheelissä olen viime aikoina asioinut. Tilatut tavarat ovat tulleet parissa päivässä, jopa seuraavaksi päiväksi! Palvelu pelaa.
    Suskan alkuperäiset Hirvoselta, palvelu parantunut viime aikoina.
    EMC:stä ei huvita, jonotusta ja kallista.
    Motormania ei jotenkin paljon tule käytettyä, en tiedä miksi.

    Pisteet Sparelle!
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  18. #18
    Spare Wheel on meikäläisen mielestä selkeästi asiallisin mopotarvikekauppa. Yksikään tilaamani osa ei ole viipynyt matkalla vuorokautta kauempaa. Kertaakaan ei ole väärää osaa tullut. Palvelu on kohdallaan, eikä tartte jonotella. EMC:llä on niitä jonoja jo senkin vuoksi, että ihmiset palauttelee niitä oikeiden osien sijasta toimettuja vääriä osia... ;) Asiasta on meinaan useita omakohtaisia kokemuksia, mutta se oli Hondan aikaan se.
    Hirvonen on tosiaan petrannut. Mopo kävi huollossa ja ilmeisesti se oli tehty kunnialla, koska mopo on pelannut moitteitta ja muutenkaan ei ollut huomattamista. Varaosia en ole vielä Hirvoselta tilannut, kun ei ole ollut tarvis. Tosin bandiittiin voisi laittaa suizan alkuperäisen bug spoilerin ja siinäpä sen sitten näkisi... Palvelukin on aina pelannut. Porukkaahan siellä on usein melko riskisti mutta eipä ihme, kun siellä tehdään mopokaupan lisäksi paljon muutakin pisnistä.
  19. #19
    Vara renkaassa oli hyvää palvelua. Poikettiin Jullen kanssa katsomassa pojalle nahkoja ja siihen kyseiseen takkiin ei ollut passeleita housuja paikalla niinpä lupasivat tilata se sinne jotta voi sovitella, kyselivät koon ja kaikki valmiiksi kuntoon. Nyt pitänee kattella ainakin ajokamppeiden ostoa sieltä. Muuten vien rahani edelleen Moottorimiehelle.
  20. #20
    Tulipa taas käytyä Motormanilla. Kerta kerran jälkeen vaan tulee karttavampi fiilis ko. kaupan suhteen. Tälläkertaa tutkiskelin ajovarusteita ja olisin saattanut jopa ostaakin jos joku olisi halunnut myydä..

    Noh, onneksi kaupungissa on muitakin liikkeitä, mihin voi rahansa viedä ja saa jopa ehkä palveluakin kaupanpäälle.


    -Mikko
    XJ900 project
  21. #21
    Yksi ääni Moottorimiehelle. Hyvää palvelua olen saanut niin Motor-Manilta, EMC:ltä kuin Varapyörästä... loput tuleekin sitten jossain takana.
    EMC:n kellarissa oleva jono on aika tuskaa, mutta palikoita löytyi hyllystä ja yläkerran jannu laski rensseleihin valmiiksi kunnon alennukset. Varapyörästä saa melkein mitä vain ylihuomiseksi, mutta Motor-Manilla on tullut asioitua eniten, ehkä siksi kun jamahalla ajelen.
    Katotaan nyt kenellä menee reisille ensimmäisenä.
  22. #22
    Pisteet laski EMC:lta, kaaduin Bemarilla. Heiltä meni melkein kaksi viikkoa pyörän arviointiin ja sekin tehtiin vasta sitten kun menin paikan päälle odottelemaan. Seuraavana päivänä mainitsi, että pari tuntia oli hommassa mennyt, tosi vaikeeta.

    Kaadoin pyöräni uudelleen pari viikon päästä (ei kiitos kuittailua, vieläkin arka aihe) kolari oli lähes samanlainen.
    Soitin Mototripiin kysyäkseni katteen väriä, koodin perusteella.
    Kaveri kertoi samalla kaikkien korjattavien osien hinnat 15 minuutissa. Olin ihan ymmälläni!?! Jos oisin vienyt pyörän arvioitavaksi EMC:lle olisi edessä ollut taas kahden viikon odotus. ... osaamisessa on eroja.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  23. #23
    Ku ei oman paikkakunnan kauppa ollu saanu yhtään ääntä, pitihän mun sitä äänestää .
  24. #24
    kaupahan nykyään perustuu voimakaasti palveluun. Ne jotka ei palvelua kaipaa tilaa netistä. Näin ainakin itse. Kun siis menen liikeeseen odotan että minua palvellaan tai saan tarvittavia neuvoja.

    Siksipä ääneni Raahen MotoCafelle. Tuonne viitsii mennä toistekkin ja saa apua tarpeeseen.

    EMC:lle en mene vaikka käsiraudoissa vietäisiin. Samoiten Motorman:lle - ei kiitos. Näistä on erinäiset tarinat kaveripiiristä.

    SpareWheelsiltä ei ole kokemusta joten siitä ei sen enempää. Kuulemma pyörittävät kumit vanteille halvalla.

    Saapa nähdä milloin oikeasti alkaa viikate viuhumaan noiden paksaa palvelevien firmojen yllä. Luulisi että niitä kiinnostaa se että asiakas tulee toistekkin. Monella muulla alalla tämä ollaan jo huomattu - pyörä busineksessa vaan amatöörit rehottaa.

    Yksi palvelun merkki on se kun menee hakemaan jotain erikoisempaa osaa pyörään. Jos ei ole runko numeroa niin ei edes viitsitä vaivautua. Itse yritin hakea puslaa pyöräni taka vanteelle. Vaihdoin nääs toisen merkkisestä pyörästä leveämmän vanteen. Vaikka kiikutin vanteen liikkeeseen niin ei vaan puslaa ruettu etsimään. Vanteen iän ja pyörämallinkin tiesin, mutta kun ei. Ei amatöörit osaa katsoa kuin luettelosta ja sekin homma monessa liikkeessä ontuu. No loppujen lopuksi sain puslat, mutta nekin romikselta. Siellä tunnuttiin tieävän mistä on kyse kun vain lähetti kuvat.

    Eli netin kautta hoidin senkin puslakaupan.
    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  25. #25
    Lainaa (rosmo @ Kesä. 03 2003,01:01) kirjoitti
    olenkin tässä koettanut metsästää tietoa Hirvosen huoltopuolesta. Jos jollain on kokemuksia, niin kertokaa ihmeessä...ennenkuin on liian myöhäistä.
    Kaveri vei oliko se vuosi sitten toukokuussa kamppeen korjattavaksi Hirvoselle. OK, ruuhkia luonnollisesti oli, mutta kyllä 5 viikkoa huollossa oli kohtuutonta. Vika oli sähköpuolella ja oli pakko jo uskoa, ettei homma natsannu. Seuraavalla kerralla kun vastaavia ongelmia tuli, oli Kärkkäisen huollon vuoro kokeilla ja sillon homma toimi. Kärkkiksen huoltomies oli sitä mieltä, ettei eka huoltokeikka ollut löytänyt vian perimmäistä syytä (ehkä näin, tiedä sitten...)
  26. #26
    Spare Wheelissä on ollu erittäin hyvä palvelu joka kerta kun olen siellä käyny. Pitää yrittää sponssata poikia, kun ovat tuolle alalle lähteneet. Tilasin pyörään telineet ja toimitus oli nopea ja hinta kohillaan(piti alunperin tilata .orgista. sori Italowesternille, kun juoksutin turhaan).
    edelleenkin kesää odotellessa
  27. #27
    Tulipa sitten tilattua uusi pyörä Ylivieskan kärkkäiseltä ja täytynee sit vastapainoksi hieman kehua sitä. Kaupan teko onnistu loistavasti. Kaupat hoitui puhelimitse loistavasti kun taas muutamassa muussa paikassa ei ollut kiinnostusta myydä edes moisella tavalla.

    Sinäänsä jäin vain ihmettelemään että miksi minun olisi pitänyt mennä edes paikanpäälle keskusteleen kun kyseistä pyörää ei ole vielä kellään edes esitteillä?!!?
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  28. #28
    Jälleen kerran kehuja Spare Wheelsiin.Palvelu oli hyvää.
    Jatkakaa pojat samaan malliin!!!!
  29. #29
    Joulu viikon maanantaina tilasin Spare Wheelistä jarruletkut ja yllätys yllätys seuraavana päivänä viesti "tilaamanne tavarat ovat noudettavissa". Siis nyt oli kyse Joulu viikosta... Pojat tekee tosissaan hommia siellä..
  30.  
  31. #30
    En äänestänyt vielä mitään, mutta tässä muutama kokemus:

    - Spare wheel : hyvä palvelu, ostettiin miehen kanssa molemmille ajotakit sieltä, vaikka ei oikeasti edes ollut rahaa, mutta kun se palvelu *

    - Motorman : olen käynyt liikkeessä varmaan lähes kymmenen kertaa, enkä ole tainut kertaakaan saada palvelua, en vaikka olen istuskellut pyörien päällä sen näköisenä, että saattaisin vaikka ostaakin. Ollaan ostettu ajokengät motormanilta, mutta silloinkaan ei saatu palvelua, onneksi tiedettiin itse, mitä haluttiin. Kypäränkin ostin joskus vuonna kivi ja kirves, silloin joku myyjä kävi muutaman minuutin näyttämässä, että mistä malleista heillä oli mun kokoa vielä jäljellä, mutta sen tarkemmin ei kypäriä esitellyt. Löysinpä kuitenkin omani sieltä noin puolen tunnin sovittelun jälkeen. Kokonaisuudessaan hieman negatiivinen mielikuva.

    - Kärkkäinen Oulu : en ole tainut koskaan saada palvelua, kerran olen katsellut sieltä ajokamppeita ja pyöriä useampaankin otteeseen, eivät ilmeisesti ole halukkaita myymään (ehkä näytän niin köyhältä, että ovat päätelleet, ettei mulla olis kuitenkaan rahaa ostaa *) *
    2008 -> CBR 600
    2004 - 2008 ZZR 250
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen