Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Moicca,

    Tein kuten kaikki aina käski ja ostin tosi napakan kypärän (malli HJC FG12), (<-vaikkei kai tuolla ole merkitystä)

    Nyt sitten kuitenkin sivusta niinkin napakka ettei mun normaalit aurinkolasit (Gant & Rayban) mahdu sisään, sattuu poskiin kun tunkee sisään ja sanganpäät ottaa takaa kiinni, eli lasit ei asetu kunnolla paikoilleen...

    Mistäköhän löytyisi versioita, jotka mahtuu pottaan?

    Avusta kiitollinen
  2. #2
    koitaspas Oakley laseja mul itsellä sellaset ka menee hyvin kypärän sissään
  3. #3
    Jopas on kireä ruukku.
    Minulla on myös suht kireä tuo minun Arain NR5:eni, mutta hyvin sinne Arnettet mahtuu, vaikka niissä kohtuullisen paksut sangat onkin.

    Kypärä päässä optikolle ihmettelemään!
  4. #4
    Jep, kypärä kainaloon ja optimikolle. Kaikkiin kypäriin kun ei ole laseja tarkoitettukaan. Eikä mitä tahansa laseja kannata tunkea potan alle, varsinkaan kun siellä ei tilaa juurikaan kuulosta olevan.
    - Rajatonta Voimaa! -
  5. #5
    Onhan nykyään myynnissä sellasia suht. normaalin näkösiä aurinkolaseja joissa on kuminauha kiinnitys eli ei sankoja vaan sellanen remmi pään ympäri. Ihan tunnetuiltakin merkeiltä löytyy jotain mallistoista. Eihän ne kovin kauniilta näytä, kun kypärän ottaa pois, mutta kai se on pääasia (kirjaimellisesti) että ne on hyvät ajaessa
  6. #6
    Voi olla ettei sellaista kumilankaviritystä saa pysymään kunnolla kun tiukkaa kypärää tunkee päähän. Eikä umpipottaa saa muutenkaan päähän jos on lasit jo valmiina, pitää laittaa kypärä ensin.
    Eiköhän suorasankaiset lasit ole kuitenkin parhaat ja mieluiten mahdollisimman ohuet sangat.
    - Fly on, little wing... -
  7. #7
    Dieselin dragula istuu päässä kuin liimattu.
    ja huippulinssit.
  8. #8
    Onko teistä kukaan kokeillut Tokimotossa myynnissä olevaa kalvoa joka kiinnitetään visiirin sisäpuolelle. Tummenee ja vaalenee itsestään valon määrästä riippuen.
    Itse en ole tarvinnut aurinkolaseja sen jälkeen kun hankin kyseisen tuotteen(tämä ei ole mainos vaan faktaa).
    "Be careful out there"
  9. #9
    Ai mitä moinen kalvo maksoi?? Ja linkin jos saisi myyntipaikkaan?Alkasi kiinnostamaan
  10. #10
    Lainaa kirjoitti
    Onko teistä kukaan kokeillut Tokimotossa myynnissä olevaa kalvoa joka kiinnitetään visiirin sisäpuolelle.
    ...Sitten tulee polliisi ja sanoopi, että etulasia ei saa tummentaa kalvolla, revippäs heti pois *



    Kunpa joku kertoisi bomberipelleille, että halvempia kulmahiomakoneita löytyy laatumerkeiltäkin. Ei tarvitse käyttää moottoripyörää.
  11. #11
    Aikuisexi miehexi mulla on pieni pää (kypärä on XS)

    Sivusta lasit saa työnnetyksi kyllä (hieman poskia raapien ) , mutta taitettu sanka ottaa kiinni takaosaan ja lasit nousee kohti otsaa , joten ilmeisesti pitäisi olla ns. "lyhytsankaiset" - sporttilasit...linssit pitäisi silti olla paremmat kuin esson UV:t

    Kumilankaviritys-versio ei onnaa, pottaa ei saa päähän
  12. #12
    Se on tekniikka laji toi lasien laitto kypärän sisään.
    Itsellä on jo kokemusta 3 eri laseista ja aina on lasit mahtunut kypärän sisään ja jopa pää myös....
    Äitillä oli kyllä sellainen kelkkakypärä minkä sisään lasit ei kivuttomasti mahtuneet,tuntui aika tuska korvan takana!!
    Mutta aika moniin laseihin kyllä optikolla saa vaihdettua ohuemmat ja suorat sangat jotka saa kyllä uitettua kypärään ja vielä hupun allekkin.
  13. #13
    tekniikka laji
  14. #14
    Lainaa (kiwasika @ Touko. 12 2003,16:25) kirjoitti
    koitaspas Oakley laseja mul itsellä sellaset ka menee hyvin kypärän sissään
    Näin on..
    suorat sangat helpottaa kummasti
  15. #15
    Kyllä molemmat lasit sujahtaa Araihin (yhdet kerrallaan), vaikka vähän uudenkarhea potta vielä onkin. Jos et millään saa mahtumaan, nin eipä tosiaan kai paljon muuta, kuin optikolle.
    * Arctic Ranger *
  16. #16
    Lainaa ("R" Sujari @ Touko. 13 2003,18:27) kirjoitti
    Lainaa (kiwasika @ Touko. 12 2003,16:25) kirjoitti
    koitaspas Oakley laseja mul itsellä sellaset ka menee hyvin kypärän sissään
    Näin on..
    suorat sangat helpottaa kummasti
    Yeps, Oakleyt sopii, suora sanka ja sujahtaa helposti päähän varsinkin jos ottaa ne kumijupinat pois siitä sangasta..
    Rakastan Itseäni
  17. #17
    Ja ainahan on mahdollisuus hommata Shuubertin concept tai S1, joissa on integroituna arskalasit.
    Kuka niitä kaikkia pyöriä enää luettelemaan ...
    Viimeisin hankinta Royal Enfield D 350
  18. #18
    No ainakin Shoein RAID -kypärään sopivat mitkä lasit tahansa, itse kun pidän silmälaseja koko ajan joten on kokemustakin asiasta.
  19. #19
    Tällaista mainostettiin bike-lehdessä:
    Velodrom.com

    Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
  20. #20
    Helpompi reitti on valita niin, että ottaa rillit mukaan kauppaan ja sitten sellainen potta, jonka kanssa laseja voi käyttää. Kuten edellä on jo mainittu, ainakin Shoein kypärään lasit sopii. Itse ostin Shoein Raid kypärän, jossa on sivuissa lasin sankojen kohdalla sopivat urat ettei lasit paina ollenkaan. Kätevää. Voi olla hankalaa hankalaa tehdä niin, että ostaa lasit jälkeenpäin. Onnea yritykselle.
  21. #21
    Lainaa (vihtahousu @ Touko. 20 2003,18:06) kirjoitti
    Helpompi reitti on valita niin, että ottaa rillit mukaan kauppaan ja sitten sellainen potta, jonka kanssa laseja voi käyttää. Kuten edellä on jo mainittu, ainakin Shoein kypärään lasit sopii. Itse ostin Shoein Raid kypärän, jossa on sivuissa lasin sankojen kohdalla sopivat urat ettei lasit paina ollenkaan. Kätevää. Voi olla hankalaa hankalaa tehdä niin, että ostaa lasit jälkeenpäin. Onnea yritykselle.
    Noin tuo homma toimii kätevästi. Itse tällaisena nelisilmänä jouduin ottamaan asian huomioon. Kaikkiin Arain kypäriin sekä Shoein Raidiin ja Synchrotechiin on mahdollista tunkea lasit ilman että ne ovat heti solmussa. Muista kypärämerkeistä en osaa sanoa mitään, kun en ole niitä juurikaan koitellut. Sitten on vielä sellainen hauska juttu, että vaikka jollakin on samanlainen kypärä kuin itselläkin, niin eipä välttämättä sovi samat lasit! Itselläni on niin perin sopiva Arai Maverick, ettei edes mitkään Oakleyt sujahda sisään ilman modifikaatioita aisoihin(onneksi avopuolisko on optikko...). Joten ei auta kuin ottaa lasit mukaan kypäräkauppaan tai kypärä kauniiseen käteen ja optimikolle.
    - Rajatonta Voimaa! -
  22. #22
    Oakleyt kyllä menee helposti kypärän sisään, mutta myös omat normaalit lasit saa kohtalaisen helposti laitettua päähän vaikka niissä ei suoria sangoja olekkaan.
  23. #23
    Ehkä Phoenix sangat ainakin ohuet ja lähe suorat, Allrightin kuvastosta vilkaistuna sen mitä siitä näkee, niin voisivat kireäänkin kypärään mahtua.
    Nero, hullu vai hölmö? Ero ensimmäisen kahden on käsittämätön, vastaus on siis jälkimmäinen.

    -Jokaisen varjo on suuri sopivassa valossa-

    JKS
  24. #24
    Pistoaisalliset klasit menee hienosti. Joihinkin merkkilaseihin kuulemani mukaan saa suoria aisoja "varaosana".

    Uusi konsti on parempi kuin vanha Bussi.
  25. #25
    Minulla taas menee napakan kypärän (Arai NR-5)kanssa vain taivutettusankaiset lasit . Suorasankaiset lasit painaa poskia ja päätä käännettäessä tuntuu, että nenä irtoaa .

    Parhaimmat lasit on tällä hetkellä sopivuudessaan Bólle -aurinkolasit .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  26. #26
    Italialainen kiipeilyvälinevalmistaja Julbo tekee aikas hyviä laseja. Ovat taipuvasankaisia koska lasien pitää pysyä päässä roikuttaessa melkein mistä tahansa. Taipuvat kypärän sisään erittäin hyvin. Tietenkin mallista riippuen.
    helsingissä myy Mountainshop.

    edit:Jos oppis kirjottamaan



    -Vexu-
  27. #27
    Kypärä on pienintä mahdollista koko niinpä kävin Tuusmotorista ostamassa Scottin rillit ja hyvin mahtuu eikä paina! Killer Loopilla on myöskin erittäin vetävän näköisiä bad ass- laseja jotka myöskin uppoaa pottaan hyvin! Suosittelen samaa mitä itse tein eli potta mukaan kauppaan. Ruoholahdessa on muuten eräs optikkoliike nimeltä Green Bay joka on erikoistunut aurinkolaseihin.. Suosittelen!
    "Parempi märkä teltta, kuin kuiva seura!"
  28. #28
    AGV XR-2:sen kanssa pelaa sekä normi plexit Oakley, sekä aurinkoplexit Bollen Boomslang.
  29. #29
    Ittellä on RayBan RB3003.
    Hyvin sopii ja saa varaosia. Itsekkin juuri tilasin uudet aisat.
  30.  
  31. #30
    X-Lite 902 potta ja Oakleyn C wire lasit yhdistelmä toimii ainakin omalla kohdallani.
    Noissa Oakleyssa on se hyvä puoli että niistä saa ne "sankojen kumit" otettua helposti pois, joten sen jälkeen ne ei enää haraa vastaan kun tökkää lasit päähän.
    Sangat muistuttaa lähinnä 5" nauloja, joten siinä saa kyllä olla jonkin verran varovainen ettei tökkää niitä silmään/korvasta läpi.
    Ainoo todellinen haitta on toi hintapolitiikka Oakleyssa. Ne kun maksaa maltaita melkein missä päin maailmaa tahansa.
    Itse köyhdyin 229€ pitkällisen harkinnan jälkeen, enkä ole katunut.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen