Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Nyt tuli hommattua tuommoinen Ducati 900 SS-90. Kiinnostaisi tietää minkälaisia kokemuksiia tuommoisesta teillä on. Tuohan on se vanhemman mallinen ja kiinnostaa tietää että mitä muutoksia noissa on tapahtunut tekniikan ym. osalta. Minä vuosina tuota on valmistettu,onko noita paljonkin täällä suomenniemellä kun en myynnissä ole nähnyt niitä. Tässäpä nyt pari kysymystä, lisää keksin kun saan noihin vatsauksia



    1198+RG500
  2. #2
    Onnittelut hyvästä valinnasta Alottelen juuri toista ajokautta samanlaiselle ja samanikäsellä Ducatilla. 2002 keväällä toin kyseisen pyörän saksasta, eikä tähän mennessä toista samanlaista ole tullu vielä vastaan eli ilmeisesti ko. mallia on Suomessa aika vähän.
    Tähän mennessä oon ollu tyytyväinen pyörään, mitään tekniikkamurheita ei ole ollut ja pyörä on toiminut mainiosti pidemmilläkin matkoilla (esim. Jyväskylä->Saariselkä väli yhtäsoittoa) Kilometrejä on kertynyt n. 10k ja niiden aikana toimintavarmuus on ollut 100%, kertaakaan ei ole välille jättänyt. Huoltoväli on aika lyhyt, mutta olen noudattanu enemmän tai vähemmän orjallisesti huoltokirjassa annettuja kilometrimääriä.
    Supersportin mallihan muuttuu seuraavassa vuosimallissa eli -91:ssä ja erona vanhemman ja uudemman välillä on ainakin erilaiset katteet ja etuteleskoopit. Konepuolella muutoksia ei ilmeisesti ole, joten uudemman SS:n varaosat pitäis käydä myös vanhempaan malliin.
    Ei muuta ku mukavia kilometrejä!
  3. #3
    Kuinka lyhyt tuo huoltoväli oikeastaan on? Meinaan lähinnä venttiiliensäätöä silmälläpitäen
    1198+RG500
  4. #4
    Huoltokirjan mukaan öljynvaihtoväli on 3000km ja joka toisella kerralla pitäs vaihtaa myös putsari. Venttiilien ja hihnojen tarkastus on 5000km välein, venttiilien säätö 10000km välein ja hihnan vaihto 20000km välein. Aika tiuhahan tuo öljynvaihtoväli ainakin on, mutta kun kyseessä on kuitenki "tiukempi" kone jossa on paljon mekaanista liikettä ja rasitusta niin onhan ne hyvä vaihtaa. Sijotus ei kuitenkaan ole niin hirvittävän iso.
    Joko hirvittää?
  5. #5
    Ei ollenkaan. Hommasin tuon ducati-merkkiliikkeestä ja siihen tehdään venojen säätö, hihnojen vaihto, öljyt+suodatin+tulpat ja uusi akku. Siksi se ei mulla vielä olekaan kun ei ollut huollossa aikaa.Noita km-lukemia se myyjäkin kertoi,en päässyt koeajollekaan kun hihnat olis pitänyt vaihtaa 20tkm kohdalla ja sillä on menty nyt kohta 24tkm.

    Ps. Harrastepyöränä( eihän mulla muita olekaan) mulla on Suzuki RG500 Gamma joten tiheät huolto- eli korjausvälit on tulleet tutuksi
    1198+RG500
  6.  
  7. #6
    Lainaa (GAMMA500 @ Touko. 05 2003,20:48) kirjoitti
    Nyt tuli hommattua tuommoinen Ducati 900 SS-90. Kiinnostaisi tietää minkälaisia kokemuksiia tuommoisesta teillä on. Tuohan on se vanhemman mallinen ja kiinnostaa tietää että mitä muutoksia noissa on tapahtunut tekniikan ym. osalta. Minä vuosina tuota on valmistettu,onko noita paljonkin täällä suomenniemellä kun en myynnissä ole nähnyt niitä. Tässäpä nyt pari kysymystä, lisää keksin kun saan noihin vatsauksia
    Ko. mallia valmistettiin vain kahtena vuonna, eli 1989 ja 1990...uusi malli toi mukanaan uudet katteet, tankin, satulan ja konepuolella Weberin kaasuttimista luovuttiin...ja nehän ne olivatkin aikanaan suurin ongelman aihe...vaikkei niin paha kuin saman vuosimallin 750:ssä...

    Mopoja ei paljoa tuotu maahan...ehkä yhteensä alle 10 kpl, joista osa päätyi radalle...kohteena silloinen BOT (Battle of the Twins)...jossa pärjäsivät ihan mukavasti...parhaana saavutuksena PM-sarjan hopeatila vuonna 1992...ja lähes vakiomoottorilla !

    Jos tarvitset alkuperäisiä tieosia, kuten valoja, vilkkuja, katteita tai satulaa, niin kerro...tiedän ainakin yhdet osat, jotka on otettu uudesta 1990-mallisesta irti ennenkuin meni kisakäyttöön....

    Pyörä itsessään on kunnon Ducati ja mielestäni paremman näköinen kuin uudemmat 900:set, mutta makuja on monia...
    "Mies ilman Ducatia on kuin pilvinen päivä"