Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 211:sta
  1. #1
    Olen sairastunut pyöräkuumeeseen pitkän tauon jälkeen.

    Haluaisin ostaa luotettavan matkapyörän, jossa ei tarvitse olla 150 hp ...? Kiinnostus ko merkkiä kohtaan johtunee siitä, että autot ovat olleet pitkälti samaa merkkiä ja pyörän luonne sopii ymmärtääkseni rauhalliseen nautiskeluun sallituilla nopeuksilla tien päällä.

    Nyt kiinnostaisikin mallimerkinnät kuten (k ja r edessä ja esim rs tai rt perässä)

    Lisäksi kiinnostaa käytetty tekniikka (moottori) ja suoritusarvot esim juuri k 100 rs mallissa. Tietenkin olisi hauska tietää malli muutoksista 1987-1994 välisenä aikana (sopii ajattelemaani budjettiin)
  2. #2
    BMW malleista lyhyesti.

    K merkki alussa tarkoittaa vaaka-asennossa makavaa rivi moottoria.

    R merkki alussa tarkoittaa Bokserimoottoria (2 sylinteriä).

    Loput kommentit liittyy K-mallin pyöriin, joku muu saa kertoa tarkemmin Bokserimalleista.

    Numero 75 tarkoittaa 740cm3 kuutiosta, 3 sylinteristä moottoria.
    Numero 100 tarkoittaa 987 cm3 kuutiosta, 4 sylinteristä moottoria.
    Numero 1100 tarkoittaa 1092 cm3 kuutiosta, 4 sylinteristä moottoria.

    K-malleista
    RS tarkoittaa "kyykky"pyörän katetta. Ei se nyt niin hirveä kyykkypyörä ole, mutta ei se selkä ihan suorassakaan ole.

    RT malli on matkapyörä malli, jossa on kunnon kokokate. Sivulaukut sisältyy yleensä tähän malliin ja pieni takalaukku.

    LT malli on matkapyörämalli, jossa on RT:ta hieman parempi penkki, isompi takalaukku, tarkemmat mittarit moottorin lämpötilalle ja bensiinille.
    K100LT mallissa 2venttiiliä/sylinteri
    K1100LT mallissa (K100LT malliin verrattuna) 4 venttiiliä/sylinteri, 2-nivelinen kardaani, säädettävä kate, hieman peittävämpi kate alhaalta.

    Kun olet hankkimassa BMW pyöriä, niin niissä riittää kaiken maailman "optiotia". Esim. kahvanlämmittimet, kaatumaraudat, ABS jarrut, radio, parempi penkki.

    Jos hankit K75 tai K100 mallin, niin niihin on saatavilla helposti "vakionopeuden säädin" . Otetaan vain muovinuppi pois ja ruuvataan ruuvi tilalle. Maksaa noin 9 egee.
    (voi varmaan tehdä itsekkin)... mutta erittäin hyvä vekotin, ettei tarvi koko ajan hulluna vääntää kaasua.


    K100RS mallimuunnoksista sen verran, että -89 vuoden aikana on venttiilien määrä vaihtunut 2venttiilistä/4 venttiiliin /sylinteri.

    Itselläni on K1100LT pyörä ja tykkään nimenomaan Bemarissa luotettavuudesta ja hyvästä ajoasennosta.



    Tästä osoitteesta löydät kuvat ja tekniset tietot vanhemmista pyörämalleista

    http://bmw.mc.no/bmw/modeller_alfabetisk.html
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  3. #3
    Jos vanhempaa pyörää olet ajatellut, niin yksi huomioimisen arvoinen asia on K100:sen moottori on muuttunut ratkaisevalla tavalla vuonna 86. Vuoden -86 alkupuolella valmistuneet koneet vaativat vielä "lyijyä" venttilien suojaksi, mutta loppupuolella vuotta ja sen jälkeen valmistuneet eivät.
    K 100
  4. #4
    Vähän myöhään olen liikkeellä, mutta suoritusarvoista sen verran, että k100 rs-malli kiihtyy 0 -100km/h noin neljä sekuntia (siis kun osaa). Huiput ovat 216 -218km/h tälle 2-venttiilimallille. Kierrokset tulevat tällöin täyteen. Omaan pyörääni olen saanut mittariin 230 km/h.

    Pyörä ei siis kuitenkaan ole mikään nuhapumppu.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  5. #5
    Mulla oli joskus K100rs.Helppo pyörä ajaa, mukava myös mutkateillä.Ei tarvii käskeä mutkiin...kerran ei lähtenyt käyntiin ja vika löytyi sähköliittimestä.Muuten mukava ajella..tällänen 187cm sai hyvän ajoasennon..tais olla -86 tai -87
  6. #6
    Ainakin minun `84 toimi moitteettomasti LYIJYTTÖMÄLLÄ 50tkm mitä itse sillä ajoin ja olen kyllä siinä uskossa elänyt ettei ne lyijyä tarvitse.
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  7. #7
    olen ostamassa tuollaista pyörää vm 86 mitä pitää ottaa huomioon kiitos!
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  8. #8
    On kuitenkin 20 vuotta vanha pyörä, notta eiköhän tuo päähuomio ole siinä kuinka uskottavasti tuota on pidetty/huollettu.
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    oikeassa olet! mutta kun pyörästä on paljon huhuja että menee se kardaanin spoori? onko itse vaihdettavissa vai kuinka kallis vaihtaa ja miten se todetaan ?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  10. #10
    Tiedä tosta spoorista, mutta koekile ettei vetopuolella ole noin yleensä paljoa väljää. Takapyörä ylös ja pyörittelet takapyörää, kokeilet onko klappia ja pitää ylimääräistä ääntä pyörittäessä.
    Muuten tohon täytyy suhtautua kuin mihin tahansa sen ikäiseen pyörään.
  11. #11
    jep! näinhän se on. no asia selviää kun menen tänään kokeilemaan pyörää vaikka en tästä paljoa tiedä.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  12. #12
    K100 on kyllä yleensä ottaen erittäin varma pyörä.

    Kannattaa katsoa etuvaimentimien tiiveys. Ettei tule öljyä tiivisteiden välistä. Ei kyllä ole kovin kallis korjattava.
    Ellei joudu vaihtamaan putkea.

    Pakokutkiston kunto kannattaa myös tarkistaa ettei ole ruostunut pahasti.

    Moottorilla ajaa yleensäottaen helpostikin 150-200tkm.

    Savuttaa usein käynnistettäessä, varsinkin jos pyörä on sivutuella. Ei oo vakavaa jos loppuu muutaman minuutin kuluttua.

    Itse en ole kardaanin boori ongelmista kuullut K100 kuskeilta.
    (siis niiltä jotka itse olen tuntenut)



    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  13. #13
    Lainaa (Prätkis @ Heinä. 01 2006,20:21) kirjoitti
    K100 on kyllä yleensä ottaen erittäin varma pyörä.

    Kannattaa katsoa etuvaimentimien tiiveys. Ettei tule öljyä tiivisteiden välistä. Ei kyllä ole kovin kallis korjattava.
    Ellei joudu vaihtamaan putkea.

    Pakokutkiston kunto kannattaa myös tarkistaa ettei ole ruostunut pahasti.

    Moottorilla ajaa yleensäottaen helpostikin 150-200tkm.

    Savuttaa usein käynnistettäessä, varsinkin jos pyörä on sivutuella. Ei oo vakavaa jos loppuu muutaman minuutin kuluttua.

    Itse ole kardaanin boori ongelmista kuullut K100 kuskeilta.
    (siis niiltä jotka itse olen tuntenut)
    jep! nyt on pyörä pihalla ja hain peräti 20 metrin päästä naapuriliikkeestä ei tunnu vuotavan mistään öljyä ja ainut mikä häiritsee on välillä punainen varoitusvalo! oliskohan jarrupalat edestä kaput? takapäässäkään ei mitään ihme klappeja mutta katsotaan mitä tuleman pitää.
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  14. #14
  15. #15
    Lainaa (ppjv @ Heinä. 01 2006,21:28) kirjoitti
    Onneksi olkoon !
    kiitos kiitos!
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  16. #16
    moi taas! mitäs bensaa tuohon k sataseen kannattaa laittaa? löytyi sivulaukusta joku venttiilin suoja aine purkki pitääkö sitä käyttää tässä?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  17. #17
    K100 pitäisi mennä lyijyttömallä ihan OK. Ainakin omallani aikanaan ajelin ihan perus vihreällä 95:lla. Varmaan toimii pehmeämmin 98:lla, kuten muutkin, mutta makuasia.

    Suosittelen(!!!) perän irroittamista ja kardaanin spoorien tarkistamista ja rasvaamista!! Jos ruuvari pysyy kädessä ja peukku sojottaa sivulle, niin homma ei ole mikään ihmeponnistus.
    Kardaanin spoorit on todellakin _se_heikko_paikka_!
    Jos spooreissa ei ole rasvaa, niin kardaani kuluu nopeasti. Jos taas rasvaa on, niin spoorit on ikuiset. Pedantti luonne tarkistaisi vielä kytkimenkin spoorit, mutta se vaatii laatikon irroittamisen ja ottaa enempi aikaa.

    Onnittelut muuten hyvän pyörän hankinnasta!

    FIN_GSer
  18. #18
    Lainaa (FIN_GSer @ Heinä. 02 2006,22:53) kirjoitti
    K100 pitäisi mennä lyijyttömallä ihan OK. Ainakin omallani aikanaan ajelin ihan perus vihreällä 95:lla. Varmaan toimii pehmeämmin 98:lla, kuten muutkin, mutta makuasia.

    Suosittelen(!!!) perän irroittamista ja kardaanin spoorien tarkistamista ja rasvaamista!! Jos ruuvari pysyy kädessä ja peukku sojottaa sivulle, niin homma ei ole mikään ihmeponnistus.
    Kardaanin spoorit on todellakin _se_heikko_paikka_!
    Jos spooreissa ei ole rasvaa, niin kardaani kuluu nopeasti. Jos taas rasvaa on, niin spoorit on ikuiset. Pedantti luonne tarkistaisi vielä kytkimenkin spoorit, mutta se vaatii laatikon irroittamisen ja ottaa enempi aikaa.

    Onnittelut muuten hyvän pyörän hankinnasta!

    FIN_GSer
    kiitos nopeasta vastauksesta mitä rasvaa sinne kannattaa laittaa? pitää tutkia tilanne ettei tule vahinkoja! ja mistä kannattaa hommata korjauskäsikirja?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  19. #19
    Nyt menee MUTUksi, mutta eikös alkupään K100-sarjaiset vaatineet lyijyllistä? Eli josko tuo venttiilinsuoja-aine on tuosta syystä * *



    <p>2002-2014</p>
  20. #20
    Lainaa (kepa09 @ Heinä. 01 2006,20:30) kirjoitti
    ei tunnu vuotavan mistään öljyä ja ainut mikä häiritsee on välillä punainen varoitusvalo! oliskohan jarrupalat edestä kaput?
    Jarrun varotusvalo syttyy aina käynnistettäessä, näin siksi että näkee että se toimii. Se sammuu kun painaa molempia jarruja yhtaikaa. Eli kuuluukin palaa kun starttaa. Jos syttyy ajon aikana niin sitten on jarrupalat menossa loppuun.

    K100:han on varsinainen sotaratsu, kertovat sen olevan yksi kestävimmistä ellei kestävin BMW kuta ikinä on valmistettu. Olen sellaisella itsekin joskus pörräillyt ja tykkäsin kyllä. Vakaa, mukava ja 80-luvun pyöräksi tarvittaessa yllättävän sporttinen.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  21. #21
    Vanhemmissa (< 85) pitää käyttää lyijyllistä bensaa.

    Varoitusvalo sammuu kun on painettu käsi ja jalkajarrua, ei välttämättä samaan aikaan.

    Jos varoitusvalo syttyy ajon aikana, on takavalopolttimo palanut. Minun ymmärtääksenin sillä ei ole mitään tekemistä jarrupalojen kanssa.
  22. #22
    Joo, ei jarrupalojen kanssa mitään tekemistä. Spoorit tosiaan on helppo tarkistaa ja rasvata.
    Itsellä oli -84 K100RS, johon tankkasin pelkästään lyijytöntä, eikä ongelmia ollut. En tiedä sitten olisiko pitänyt käyttää suoja-aineita.
    Pyörällä ajelin 75 tkm, ja Uralinkin se näki. Nykyisellä pyörälläni en uskaltaisi samaa reissua tehdä.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  23. #23
    Onneksi olkoon! Hankit varman pyörän!
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  24. #24
    kiitosta taas vastauksista iskarit ei vuoda ja muutenkin tuntuu mukavalta! vaihdelaatikon öljyt tarkistin ja tuntui sitä olevan, juu tuo jarru tosiaan pitää kuitata molemmilla jarruilla näköjään et sammuu. öljyt pitäisi kyllä vaihtaa niin laatikkoon kuin koneeseenkin! takapyörässä ei tunnu klappia mutta silti kun helppaa kaasusta tuntuu pieni vääntö takaa onko normaalia?
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  25. #25
    Sinne spooreihin laitetaan Bemarin taikaspoorirasvaa tai sitten normalia (hyvälaatuista) kuparipastaa.
    Näin opasti aikanaan Repa.
    Laitoin omaani silloin kuparipastaa (ja uuden kardaanin).

    FIN_GSer
  26. #26
    Liekö kyseessä ns kardaani-ilmiö? Varsinkin noissa vanhemmissa Ksatasissa ilmiö on selvä. Kiihdytyksissä perä nousee, ja kaasua löysätessä laskee.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  27. #27
    mitäs pitäisi olla nuo levyjarrujen paksuudet edessä ja takana maksimissaan?
    kiitosta taas!
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  28. #28
    Nimellispaksuus on 4.300 - 4.400 millimetriä. Tarvikkeena saa levyjä 5 mm paksuisena.

    Minä olisin kyllä enemmän kiinnostunut minimimitasta, joka on Haynesin mukaan 3.556 mm
  29. #29
    Lainaa (bmwr100 @ Heinä. 05 2006,20:18) kirjoitti
    Nimellispaksuus on 4.300 - 4.400 millimetriä. Tarvikkeena saa levyjä 5 mm paksuisena.

    Minä olisin kyllä enemmän kiinnostunut minimimitasta, joka on Haynesin mukaan 3.556 mm
    jep totta puhut! kuka myy näitä tarvikkeena? itsellä kun ei mitään tietoa!
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
  30.  
  31. #30
    moi! nyt kun heitettiin vähän pidempi matka pyörällä kaverin kanssa niin huomasin että kierroslukumittarin neula heiluu hemmetisti! mistäköhän johtuu? en tiedä onko tämä oikea paikka kysellä vai olisko pitänyt laitta tonne mp talliin!? gurut vois antaa vinkkejä
    partanen. net

    aina ei elämä onnistu eka kerralla.

    Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

    Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen