Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Kouluttaja
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2003
    Tanpere
    MotOrg ry jäsen
    Moi,

    Ihmettelen Kawani VN750 -89 käynnistymistä. Se kun ei starttaa muuta kuin kytkin pohjassa. Startti on aivan mykkä jos tätä kytkintä ei paina. Ennen se on kyllä lähtentyt ilman kytkintä kunhan vaihde on vain vapaalla. Olen pähkäillyt, että se ehkä jotenkin liittyy seisontatuen katkaisijaan, jonka tarkoituksena kaiketi on estää käynnistyminen jalka alhaalla. Voin kuitenkin olla täysin hakoteillä ja siksi tässä yritän viisaammilta kysellä


    -jussi-
  2. #2
    Omassa pyörässäni on ainakin tuon seisontatuki katkaisijan lisäksi katkaisija, joka estää käynnistymisen mikäli vaihde on päällä eikä kytkin ole pohjassa. Se on yhdessä kytkimeen tulevista johdoista. Veikkaisin että siinä voisi olla jotain häikkää. *
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
  3. #3
    Kouluttaja
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2003
    Tanpere
    MotOrg ry jäsen
    Moikka ja kiitos vastaamisesta

    Mun pitääkin nyt tarkasta tuo mainitsemasi katkaisija. Koitan tutkia kytkinkahvan ympäristöä, josko löytäisin sen. Olen luullut, että tuon vapaavalo saa informaationsa suoraan vaihdelaatikosta.

    Mietittyäni nyt tarkemmin asiaa havaitsin, että vapaasta ilmoittava vihreä valo ei myöskään pala vaikka vaihde on vapaalla. Voisikohan pyörä 'luulla', että vaihde on päällä vaikkei se olekaan ja siksi pitää painaa kytkintä.

    -jussi-
  4. #4
    Paljon mahdollista, että siinä se vika on. Tuo kytkin katkaisin varmaan ottaa tiedon siitä onko vaihde vapaalla vaiko ei samasta paikkaa kuin vapaan merkkivalokin. Kannattaa tarkistaa sulakkeet ja kulkeeko johdoissa virta.
    DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
  5.  
  6. #5
    Kouluttaja
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2003
    Tanpere
    MotOrg ry jäsen
    Hee, nyt selvis vika. Ei ollut sen kummempaa kuin johto irti tuolta koneen päässä olevasta katkasijasta. Siksi se ei startannut ilman kytkintä. Johto kiinni vaihde vapaalle ja wroom... jo starttas ilman kytkimiä. Myöskin pimeenä ollut vapaavalo syttyi kun johto saatiin kiinni. Hyvä, etten ehtinyt mittaristoa purkaaa, kun luulin, että valosta oli palanut polttimo