Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 104:sta
  1. #1
    Tiedoksi kaikille aiheesta kiinnostuneille ja jotka eivät tästä asiasta vielä tiedä...
    Tällä hetkellä Tullin(Helsinki, Sörnäinen) käsittelyaika on n.5-6viikkoa, eli jos tuodun pyörän halajaa keväällä tielle niin kipin kapin tulliin!!!

    Itse vein yhden pyörän paprut tammikuun puolessa välissä tulliin ja ne sanoivat, että 3-4viikkoa käsittelyaika.
    Mitään ei ole vieläkään kuulunut vaikka kohta 5 viikkoa kulunut...
    Laitoin vielä raksin kohtaan: "verotus toimitettava heti ja haen jälkeenpäin valituksella erotuksen takaisin".

    Toisen paprut vein tasan viikko sitten pe ja sanoivat, että vähintään(?) 5-6viikkoa...

    Nehän menevät kuulemma jokatapauksessa markkina-arvotukseen, vaikka samanlaisia pyöriä olisi tullutkin jo suomeen aikasemminkin.
    aina noit menee...noit menee aina.
  2. #2
    On muuten hauskanen juttu, jos jätät vaikkapa Turun tulliin virkailija tekee laskelmat Turussa, mutta laskelma faksataan Helsinkiin ja hyväksytään siellä, joten turhanpäiväistä paperin siirtelyä ja jonojen kasvatusta.
    Kawasaki zx6r 636 vm. 03
  3. #3
    itse vein oman pyörän 11.2 hangon tulliin, lupasivat käsittelyajaksi 1-2 viikkoa, soitin sinne tänään ja kertoivat ehtivänsä tehdä sen ensi viikolla, eli 3 vkoa yhteensä.
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  4. #4
    Tämä näyttääkin olevan aika tapauskohtasta... vein tosiaan tammikuussa yhden vähän erikoisemman "pelin" tullattavaksi ja siitä ei ole vieläkään kuulunut mitään.
    Nyt sain just tänään ZZR.n päätöksen viikossa!
    aina noit menee...noit menee aina.
  5. #5
    Tänä aamuna panin minäkin paperit sisään Hki tulliin. Lupaili 3-4vko odottelua, mutta "tällänen vakiopyörä" saattaisi tulla jo 2vko:ssakin Kiitteli muuten täti selkeästi täytettyä lomakettani niin ei tartte käyttää papereita apteekissakaan tulkkaamassa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Tänään kävin tullissa, ja ilmoitin että pyöräni tulee huomenna, ja että haluaisin varata ajan tohon heidän hommia varten...
    Pääsen jo torstaina näyttämään mopon, ja käsittelyaika noin 3 viikkoa...eli Porvoossa ei ole ruuhkaa jos on kiire.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  7. #7
    Onko tietoa kuinka nopea Porin Tullin toiminta on ja tarviiko varata aika etukäteen. Ensiviikolla haetaan pyörä katsastettavaksi.Verot verrattaneen uuden vastaavan ovh:n mukaan
  8. #8
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Guest @ Maalis. 12 2003,03:24)</td></tr><tr><td id="QUOTE">tarviiko varata aika etukäteen[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Soita ajanvaraukseen ja kysy. Revereäni he eivät ainakaan halunneet tullissa nähdä vaikka katsastuskonttorillakaan en sitä ole vielä käyttänyt
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #9
    Joensuun tullissa ilmoittivat jonoksi 2-3 viikkoa
    "älkää polttako pojat itteenne loppuun"
    -HerraIsoHerraHerraKouhia-
  10. #10
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Tex @ Maalis. 12 2003,14:26)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Joensuun tullissa ilmoittivat jonoksi 2-3 viikkoa[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Pitääkö sinne raahata pyörä mukana vai riittääkö pelkät paperit?

    (Sorry, taas ohi topicin....)
    *** mopoton ***
  11. #11
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Pitääkö sinne raahata pyörä mukana vai riittääkö pelkät paperit?
    [/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Ainakin Oulun ja Tornion tullissa pitää viedä joko pyörä tai sitten katsastustodistus näytille.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  12. #12
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Julle @ Maalis. 12 2003,14:47)</td></tr><tr><td id="QUOTE"></span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Pitääkö sinne raahata pyörä mukana vai riittääkö pelkät paperit?
    [/QUOTE]<span id='postcolor'>

    Ainakin Oulun ja Tornion tullissa pitää viedä joko pyörä tai sitten katsastustodistus näytille.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Niin, unohdin lisätä tohon edelliseen, että, mikä on Joensuussa käytäntö; pyörällä vai papereilla....
    *** mopoton ***
  13. #13
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Jose @ Maalis. 12 2003,15:51)</td></tr><tr><td id="QUOTE">
    Lainaa Julle,Maalis. 12 2003,14:47 kirjoitti
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Pitääkö sinne raahata pyörä mukana vai riittääkö pelkät paperit?
    <span id='postcolor'>

    Ainakin Oulun ja Tornion tullissa pitää viedä joko pyörä tai sitten katsastustodistus näytille.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Niin, unohdin lisätä tohon edelliseen, että, mikä on Joensuussa käytäntö; pyörällä vai papereilla....[/quote]
    Joensuun tulli vaatii katsastustodistuksen, alkuperäisen rekkariotteen ja kauppakirjan.
    "älkää polttako pojat itteenne loppuun"
    -HerraIsoHerraHerraKouhia-
  14. #14
    Mä vein Sörnaisiin 7.3. paperit ja homma sujui mutkattomasti kun oli esirekisteröinti katsastustodistus mukana. 5min kolmen planketin täyttö ja se oli siinä. Nyt vaan kauhulla odottelen päätöstä...
  15. #15
    Tuli varmaan pohjat tälle palstalle:

    Pyörä ´-91 VFR ja paperit tulliin sisälle 10.3 maanataina.
    Veropäätös valmis 13.3 torstaina. Tänään kävin sit makselemassa verot.
    Kyseessä Vilhovuorentien toimipaikka.
    vfr (RC36)>900rr SC33
  16. #16
    Eli jos mä jätin omani samaan paikkaan Ti aamuna, niin ... No uotellaan, uotellaan

    Mitenkäs tuo tieto muuten sut saavutti? Kirjettä kotiin vai ihanko "kilautti kaverille"?



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  17. #17
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (pastori @ Maalis. 14 2003,13:07)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Tuli varmaan pohjat tälle palstalle:

    Pyörä ´-91 VFR ja paperit tulliin sisälle 10.3 maanataina.
    Veropäätös valmis 13.3 torstaina. Tänään kävin sit makselemassa verot.
    Kyseessä Vilhovuorentien toimipaikka.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Kylläpä tuli sulle päätös nopeasti?? Taisit hymyillä nätisti, niin sait paperis pinkan päälle!!
    Tosiaankin soittiko ne sulle siitä päätöksen valmistumisesta?
  18. #18
    Joo, sieltä soitettiin että päätös on valmis, tervetuloa maksamaan.
    Harvoin sitä noin hymyssä suin laskujaan makselee

    Eikä tota mun pärrää oo vielä ees katsastettu, eikä halunneet sitä tullissakaan katella, on kuulemma niin tavanomainen
    vfr (RC36)>900rr SC33
  19. #19
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (pastori @ Maalis. 14 2003,14:26)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Eikä tota mun pärrää oo vielä ees katsastettu, eikä halunneet sitä tullissakaan katella, on kuulemma niin tavanomainen [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Kummallista porukkaa! Minä taas en voi lakata katselemasta...
  20. #20
    Nii i , sanos muuta, kyllähän noin kaunista pyörää
    mielellään kattelee.
    Kun vaan pitäis tämmösiä kelejä nii pääsis
    vfr (RC36)>900rr SC33
  21. #21
    Joop, noilla on siellä tullissa aika villiä menoa tällä hetkellä.
    Käsittelyajat vaihtelee muutamasta päivästä 2kuukauteen,
    vaikka kyseessä olis täysin samanlaiset pyörät!

    Nimim. kokemusta on
    aina noit menee...noit menee aina.
  22. #22
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (janezky @ Maalis. 19 2003,13:21)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Käsittelyajat vaihtelee muutamasta päivästä 2kuukauteen,
    vaikka kyseessä olis täysin samanlaiset pyörät![/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Eikait nyt 2kk...!! Mä en tule kestämään 2kk:n piinaa....
  23. #23
    Kun olette noita pyöriä tullanneet, niin miten pyörä on tullut suomeen? Ja mitä papereita tulli on vaatinut?
    Mulla oli rekisteriote (saksan), ece-todistus, kauppakirja mun ja suomalaisen myyjän väliltä sekä suomalainen katsastustodistus mukana ja marssin tulliin, niin eipä tuo onnistunutkaan niin helpolla...

    Mulla on siis firma tuonut maahan ja ostin sen suomessa siltä firmalta taxfreenä. Tulli rupes vaatimaan kauppakirjaa saksasta firman ja vanhan omistajan väliltä..Onko muilta vaadittu tota kauppakirjaa?
  24. #24
    Kylla ainakin minulta ottivat kopion kauppakirjasta jossa Saksalainen omistaja myy Suomalaiselle kauppiaalle.
  25. #25
    Hämmästyin vain, kun missään ei ollut mainintaa että se tarvitaan. Myyjänkään mukaan se ei ole pakollinen, mutta lähettää sen kuitenkin ilman suurempia mutinoita.
  26. #26
    Onhan tuo tullinkin ohje-sivuilla neuvottu. Mukana:
    - tullin autoverolomake
    - ajoneuvon yksilöintilomake
    - kauppakirja viimeiseltä ULKOLAISELTA omistajalta
    - alkuperäinen rekisteriote

    Kahdesta jälkimmäisestä jos on myös valmiiksi otetut kopiot mukana, on homma vieläkin helpompaa. Mitään muita papereita siis tulli ei tartte / vaadi. Katsastukseen pitää esittää (lisäksi?) asianmukainen vaatimuksenmukaisuustodistus
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27. #27
    ...;) O_o
    Jäänyt sitten silmät kotiin kun noita tutkin, tai muuten vaan ollut ymmärryksessä vikaa...Jotenkin sain omassa pienessä mielessäni sen käsityksen, että riittää toi myyjän ja mun välinen paperi, mutta uskottava se on...
  28. #28
    Tänään, ke 19.3. Kuopion tulli ilmoitti, että Joensuussa on ainakin viiden viikon jono. Lappeenrannassa vielä pidempi. Jokaisella tullikonttorilla on yksi tai useampi ajoneuvotullaukseen kykenevä tullimies, mutta heidän ei anneta tehdä osaamaansa työtä. Onko meillä orggilaisilla mitään mahdollisuutta selvittää mistä tämä ilmiselvä jarrutus johtuu? Tullitoimipaikkoja on vähennetty maasta, olemassaolevilta tullitoimipaikoilta on vähennetty tullausoikeuksia jne. Mistä tämä johtuu, kuka tästä hyötyy, onko tämä EU-lainsäädännön mukaista jne?

    terveisin nimim. "käy kyykkyyn herran edessä"

  29. #29
    Vein paperit Tampereella Sarankulman tulaauskeskukseen ja silloin sanoivat jonon olevan 6-7 vkoa. Tästä on nyt 2 vkoa mennyt, en ole soittanut ja päivittänyt jonotilannetta. Pääsiäiseksi?
    Supermotard
  30.  
  31. #30
    Vein tänään paperit joensuun tulliin. Mulle riitti kauppakirja suomalaisen liikkeen ja minun välillä. Ilmoittivat jonotus ajaksi 2-3viikkoa. Täälläkin on eri tietoa jonotus ajasta, saa nähdä miten kauan todellisuudessa menee. Odottavan aika on pitkä!
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen